کد خبر: ۶۴۳۱۰
۷۶۳ بازدید
۶ دیدگاه (۵ تایید شده)

دستور ویژه برای عملی شدن اجرای پروژه راه آهن اردبیل - میانه

۱۳۹۵/۶/۱۸
۰۰:۲۶

 

 

استاندار اردبیل در دیدار با رئیس جمهور خواستار شد

نصر: استاندار اردبیل از رییس جمهوری خواست دستور ویژه برای عملی شدن اجرای پروژه راه آهن اردبیل - میانه را صادر کند تا وعده های سفر دکتر روحانی به استان 100 درصد تحقق یابد.

به گزارش نصر، مجید خدابخش روز سه شنبه در دیدار با رئیس جمهور روحانی با اشاره به فعال شدن برخی سرمایه گذاری های راکد ، حمایت از سرمایه گذاری های بخش خصوصی با تامین زیرساخت های موردنیاز ، تامین مالی سرمایه گذاری ها به وسیله تسهیلات بانکی و سایر منابع ، حمایت قضایی از سرمایه گذاران ، مجموع این اقدامات را در بهبود فضای کسب و کار استان موثر دانست طوری که استان از این جهت در کشور صاحب رتبه شده است.وی با اشاره به محدودیت منابع مالی دولتی ، روی آوری به بازار سرمایه برای توسعه سرمایه گذاری را راهبرد و تدبیر مدیریت استان در این شرایط دانست و به ورود شرکت ها و هلدینگ های بزرگ و مهم برای سرمایه گذاری در استان از جمله سرمایه گذاری شرکت های میدکو ، ایمیدرو و کوثر در پهنه های معدنی اشاره کرد.واگذاری امور به بخش غیردولتی از دیگر راهبردهایی بود که استاندار اردبیل در گزارش خود به رییس جمهوری از آن یاد کرد و در این راستا سرمایه گذاری بخش خصوصی در تصفیه خانه خلخال با رقم 41 میلیارد تومان و نیز واگذاری نیروگاه سبلان را یادآور شد.خدابخش ضمن تشکر از رییس جمهور به خاطر توجه به موضوع پایاب اراضی خدا آفرین ، روند اجرای این پروژه را توضیح داد و همچنین به رویکرد جدید استان مبنی بر ارایه الگوهای نوین کشت و تغییر در نوع کشت با توجه به محصولات با ارزش افزوده پرداخت.وی منطقه آزاد تجاری صنعتی را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته دانست و به اقدامات منجر به تصویب منطقه آزاد استان در هیات دولت اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد این لایحه در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.استاندار اردبیل در بخش دیگر از سخنانش گزارشی از روند اجرایی مصوبات سفر دکتر روحانی به استان از جمله تخصیص 350 میلیون دلار به نیروگاه سبلان ، مطالعه پهنه های معدنی استان و اراضی پایاب خدا آفرین ارایه کرد.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۵/۶/۲۵ ۱۵:۳۸

اگه بازم اردبیل جزاستان اذربایجان شرقی بودوضعیتش بهترازالان نبودکه بدتربود.تواذربایجانشرقی فقط به مرکزاستان تبریزتوجه شده,وضعیت سایرشهرستانهاش تعریفی نداره

۹۵/۶/۱۸ ۲۲:۲۷

از ثمرات جدایی اردبیل از تبریز در سال 72 است در حالیکه اگر اردبیل جزو استان آذربایان شرقی بود عمرا نمی گذاشت اردبیل راه آهن داشته باشد حالا تا اینجا هم اگر بعد از سالها اردبیل نتوانسته راه آهن میانه تا اردبیل را راه اندازی کند همین تبریز بوده که آنها می خواستند اردبیل از طریق بستان آباد - سراب - نیر به اردبیل وصل شوند که مردم و نمایندگان اردبیل هشیار بودند و نگذاشتند.

۹۵/۶/۱۸ ۱۴:۵۰

کسانی که انتقاد میکنند با استان شدن اردبیل و جدایی از تبریز این شهرستان عقب مانده است تحویل بگیرند.

۹۵/۶/۱۸ ۱۱:۵۴

با سلام و وقت بخير
در آگهي فراخوان جهت دعوت به همکاري شرکت ميانرو، گويا نزديک 280 نفر ثبت نام کرده و مدرک تحويل داده اند که با برخي از اين عزيزان در روز دوشنبه و با برخي ديگر در روز سه شنبه جهت آزمون در روز چهارشنبه دعوت بعمل آمده است.
سوالي که از عزيران مسئول در گزينش شرکت ميانرو مطرح است اين است که چطور ، با يک نفر با رزومه تحصيلي و معدل پايين تماس گرفته شده ولي با يک نفر با رزومه تحصيلي و معدل بالا تماس گرفته نشده است... (البته هر دو بدون سابقه کار مي باشند.)
لطفا دوستان مسئول گزينش شرکت ميانرو در مورد نحوه گزينش به طور شفاف جهت روشن شدن افکار عمومي و اذهان اطلاع رساني کنيد تا شبهه اي ايجاد نگردد.
با تشکر فراوان

۹۵/۶/۱۸ ۰۰:۵۰

والا درخواست با صدور دستور فرق داره این راه اهن اخر ساخته میشود ولی نکته مهم تر با افتتاح راه اهن ارومیه و اردبیل خط اهن میانه بعنوان شاهراه عبوری این قطار ها با ترافیک زیاد روبرو خواهد شد و لزوم بهسازی و هوشمند کردن خط اهن در حوزه شهرستان میانه هست و همینطور دو خطه شدن راه اهن تهران تا زنجان در حال انجام است همچنین راه اهن میانه تبریز هم از اول دوخطه بوده لذا حلقه مفقوده جالب این خط اهن ها خط اهن زنجان میانه هست که تک خطه می ماند!!!! که باید دستور دوخطه شدن ان هم گرفته شود نمیشود کل خط اهن شمالغرب دو خطه باشد ولی خط اهن زنجان تا میانه تک خطه مثل جاده ترانزیت که از تهران تا قزوین چهاربانده و جالب از زنجان تا میانه دوطرفه و از بستان اباد تا خوی چهار بانده هست این نکته ها را باید دقت کرد همچنین تونل های راه اهن میانه براساس 80 سال پیش بود که امکان عبور قطار دو طبقه وجود ندارد و لزوم تعریض و افزایش ارتفاع برای بالارفتن ظرفیت مسافری خط الزامی است مثلا قطار دوطبقه تبریز و یا اردبیل ارومیه چگونه از تونل میانه عبور کنند؟؟؟ که باید فکر اساسی شود

اخبار روز