کد خبر: ۲۰۳۴۷
۳۲۲۰۲ بازدید
۷۸ دیدگاه (۶۲ تایید شده)

تصاویر سه خودروی زیما، رنو ساندرو و S300 سایپا + قیمت محصولات

۱۳۹۲/۱۲/۱۹
۱۶:۲۹

به مناسبت سالگرد تاسیس شرکت سایپا امروز دوشنبه 19 بهمن طی مراسمی که با حضور حجة الاسلام ابوترابی فرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، رضا رحمانی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن و جمع دیگری از نمایندگان مردم در مجلس به همراه هنرمندان، مدیران ارشد و کارکنان شرکت سایپا برگزار شد، از خودروهای جدید سایپا 232، s300 و ساندرو رونمائی شد.

به گزارش پول‌نیوز، سایپا 232 خودرویی جدید است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته است و از طراحی زیبا و همچنین موتور ام 15 و قابلیت­های استاندارد یورو4 برخوردار است.


این خودرو 1500 سی­سی دارای امکاناتی همچون کیسه ایمنی هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS، سامانه ضد­سرقت، چراغ مه‌­شکن جلو و عقب و رینگ آلومینیومی بوده و امید می رود با توجه به ویژگی های منحصر به فرد آن به عنوان محصولی پرطرفدار در بازارهای داخلی و خارجی شناخته شود.

"رنو ساندرو" (B90) محصول دیگری است که قرار است از سال آینده در شرکت پارس خودرو تولید و عرضه شود. 


این خودروی یورو 4  از موتور 1600 سی­سی با قدرت 110 اسب بخار برخوردار است و از دیگر ویژگی های آن می توان به مصرف سوخت ترکیبی هفت لیتر در هر یک­صد کیلومتر اشاره کرد.

خودرو S300 نیز که در کلاس خودروهای سدان با بهره­گیری از شش ایربگ و ترمز پیشرفته ABS  وEBD­، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر ایمنی را برای سرنشینان خود به ارمغان آورده است دیگر خودرویی است که امروز رونمایی شد.


این خودرو زیبا با داشتن امکانات رفاهی چون؛ سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، رایانه سفری و سنسور پارک­دنده توانسته خود را به عنوان یک خودرو خانوادگی و مجهز به امکانات رفاهی با شرایط ویژه به علاقه­‌مندان معرفی کند.

گفتنی است تولید و عرضه این محصولات در راستای سیاست توسعه سبد محصول در گروه خودروسازی سایپا برنامه ریزی و انجام شده است تا از این طریق بتوان به خواسته های مشتری در تنوع محصول پاسخ داد.

سال آینده سال رونق تولید سایپا است

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا از برنامه ریزی برای رشد تولید و گسترش سبد محصول در سال آینده خبر داد و گفت: برآوردهای ما نشان می دهد سال آینده برای گروه خودروسازی سایپا و صنعت خودرو با رونق کسب و کار همراه خواهد بود.
  
سعید مدنی در جریان مراسم روز سایپا اظهار کرد: سال آینده تولید محصول را در گروه به 650 هزار دستگاه خواهیم رساند و قصد داریم در زمینه صادرات نیز تیراژ خود را به 50 هزار دستگاه برسانیم.

وی افزود: وجود مشکلات فراوان در زمینه های گوناگون تولید، نقدینگی، تحریم و سایر مسائل و سوء مدیریتهای داخلی موانع زیادی را سر راه صنعت خودرو گذاشت. اما با تلاش و برنامه ریزی و صبر همکاران توانستیم تا حدود زیادی این مسائل را پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری، در زمینه سیاست های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: گروه خودروسازی سایپا در 1 سال اخیر با در پیش گرفتن این سیاست توانست در زمینه هایی مثل کاهش هزینه های جاری خود، نقدینگی زیادی را ذخیره کند و در امور مربوط به تولید صرف کند.

مدنی توسعه محصول را به عنوان یکی از مهمترین راهبردهای سایپا برای سال آینده عنوان کرد و گفت: اقدامات مقدماتی برای ورود تعداد 13 تا 14 محصول جدید به سبد تولیدات سایپا در طول مدت زمان 3 سال آینده انجام شده و امیدواریم بتوانیم با ورود این تعداد خودرو سهم بازار داخل و خارج خود را توسعه دهیم.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در بخش دیگری از اظهارات خود توجه به استفاده از روش های جدید در تولید و عرضه محصول به بازار را خواستار شد و تأکید کرد: سایپا با درک صحیح از این موضوع که بازار نیازمند ورود خودروهای جدید است قصد دارد در این زمینه سرمایه گذاری کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود اشاره به مباحث مربوط به صادرات محصول گفت: سایپا با یک بازار حدود 400 میلیون نفری متشکل از کشورهای همسایه و منطقه اطراف ایران رو به رو است و قصد دارد در سال های آینده با ورود خودروهای جدید در این حوزه فعالیت خود را افزایش داده و در سال1404 میزان صادرات خود را به 500 هزار دستگاه برساند.

مدنی خاطر نشان کرد در زمینه توجه به منابع انسانی همواره تلاش کرده ایم کارکنان از بابت مشکلات کمترین آسیب و فشار را متحمل شوند. بر همین اساس با برنامه ریزی گسترده تولید را زنده نگه داشتیم تا کارکنان در حوزه کسب و کار مشکلی نداشته باشند.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا افزود: سال آینده با بهبود شرایط اقتصادی کشور کسب و کار صنعت خودروسازی هم با رونق مواجه خواهد شد.

حمایت‌های وزیر صنعت موجب حل بسیاری از مشکلات شد

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا همچنین گفت: سال آینده با بهبود شرایط اقتصادی کشور کسب و کار صنعت خودروسازی هم با رونق مواجه خواهد شد.
  
مدنی افزود: وجود مشکلات فراوان در زمینه های گوناگون تولید، نقدینگی، تحریم و سایر مسائل و سوء مدیریتهای داخلی موانع زیادی را سر راه صنعت خودرو گذاشت. اما با تلاش و برنامه ریزی ، صبر همکاران  و حمایت های وزیر محترم صنعت معدن و تجارت توانستیم تا حدود زیادی این مسائل را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد شخص مهندس نعمت زاده پس از اطلاع از مشکلات دستورات لازم را در خصوص رفع مشکل صادر و بارها جهت اطمینان از رفع مشکلات شخصا پیگیری نموده اند که جا دارد از حمایت های بی دریغ ایشان تقدیر و تشکر نمایم.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد : بی شک با حمایت های دولت تدبیر و امید سال 93 سالی پر بار و موفق برای صنعت خودرو و گروه خودروسازی سایپا خواهد بود .

نایب رییس مجلس: سایپا افتخار صنعت خودرو کشور است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان سایپا در صنعت خودروسازی کشور گفت: گروه سایپا به عنوان افتخار صنعت خودروسازی کشور محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد با بیان این که مجلس شورای اسلامی به همراه دولت در ادامه حمایت از صنعت خودروسازی کشور مصمم است، اظهار کرد: امروز صنعت خودروسازی ایران مجموعه ای به نام سایپا را در دل خود جای داده که نماد بارز اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

وی با اشاره به تحریم های خارجی بر علیه اقتصاد کشور و به ویژه صنعت خودرو افزود: دشمنان ملت ایران گمان می کردند از طریق تحریم و فشار می توانند استقامت ملت ایران را درهم بشکنند اما ایستادگی در حوزه هایی نظیر صنعت خودرو با حرکت مجموعه سایپا نشان داد که این گونه ادبیات زورگویانه نتیجه بخش نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز مشاهده شد که ظرفیت های موجود در سایپا چه از نظر برخورداری از امکانات و دانش روز و چه از نظر نیروی انسانی متعهد و زحمت کش در سطحی است که می توان به آینده صنعت خودروسازی کشور امیدوار بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به ضرورت حمایت های عمومی از صنعت خودروسازی کشور گفت: در مجلس شورای اسلامی و به خصوص در کمیسیون صنایع و معادن انگیزه و اراده ای قوی برای حفظ دستاوردهای صنعت خودرو وجود دارد و شاهدیم که نمایندگان مردم همواره به دنبال ارائه راهکارهای رشد و توسعه محور در خصوص این صنعت هستند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه خاطرنشان کرد: گروه خودروسازی سایپا پس از گذشت 48 سال از تاسیس خود توانسته در بازارهای داخلی و به ویژه خارجی افتخارات فراوانی را بدست آورد و پرچم صادرات غیرنفتی کشور را در حوزه خودرو بالا نگه دارد.

وی به راه اندازی خط تولید خودرو سایپا در کشور عراق اشاره کرد و گفت: این اقدام می تواند زمینه افزایش سطح مناسبات دوجانبه میان ایران و عراق را فراهم کند.

نایب رییس مجلس همچنین تاکید کرد: باید اقتصاد کشور را از درامدهای نفتی بی نیاز کنیم به همین دلیل رشد صنعت خودروسازی به عنوان یک صنعت با ظرفیت و دارای فناوری های پیشرفته ضروری است.

حجت الاسلام ابوترابی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور ما از ویژگی بسیار مهمی به نام امنیت و ثبات برخوردار است و در این شرایط می توان با آرامش خاطر برای آینده اقتصاد کشور برنامه ریزی کرد، ضمن این که باید جایگاه صنعت خودرو در راهبردهای بلند مدت در نظر گرفته شود.

وی گفت: باید درآمدهای حاصل از فروش نفت به صندوق توسعه ملی انتقال یافته و از طریق آن برای توسعه، عمران و رونق کسب و کار در کشور استفاده کرد.

نایب رییس مجلس در خاتمه گفت: با وجود داشتن امنیت اقتصادی مطلوب در کشور می توانیم برنامه های صادرات محور را در زمینه تولید و فروش اجرایی کنیم.

قیمت پیش‌فروش خودروهای سایپا

در حاشیه این مراسم نیز قیمت پیش فروش خودروی ساندرو 40 میلیون تومان، S300 به مبلغ 72 میلیون تومان و سایپا 232 معادل 26 تا 28 میلیون تومان اعلام شد.

سعید مدنی در این باره اظهار کرد: 50 درصد قطعات خودروی ساندرو تولید داخل بوده و این خودر بر روی پلت فرم ال 90 ساخته شده است.

وی با بیان این‌که قیمت پیش فروش این خودرو 40 میلیون تومان خواهد بود خاطرنشان کرد: تیراژ تولید B90 در کنار ال90 به روزانه 300 تا 400 دستگاه خواهد رسید.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: خودروی S300 نیز 30 درصد ساخت داخل بوده و به مرور تولید 60 درصد قطعات آن داخلی خواهد شد.

مدنی افزود: نرخ این خودرو شناور و بستگی به نرخ ارز دارد. با این حال قیمت پیش فروش آن 72 میلیون تومان تعیین شده و پیش بینی می شود که ظرف شش ماه آینده به بازار عرضه شوند.

وی با بیان این‌که صد درصد خودروی سایپا 232 داخلی است، تصریح کرد:‌ قیمت پیش فروش این خودرو بین 26 تا 28 میلیون تومان تعیین شده است و پیش بینی می‌شود از مهر ماه سال آینده به تولید برسد.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این‌که هیچ گونه تعهد عقب افتادگی به غیر از سایپا 111 تا پایان سال نخواهیم داشت، اظهار کرد: هم اکنون تیراژ تولید محصولات به روزانه 1500 تا 1600 دستگاه رسیده است. 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۳/۸/۲۲ ۱۵:۴۸
احتراما" به استحضار ميرساند اينجانب ساسان سليماني به شماره ملي 1199154199 خودرو اس 300 سايپا در مورخه 20/1/ 93 از طريق نمايندگي سايپا در استان بوشهر شهرستان دير ثبت نام كردم. در شرح تبليغات عنوان نموده بودند 40 ميليون نقد -25 ميليون وام به ازاي هر 6 ماه 5 ميليون بعد از تحويل خودرو – زمان تحويل نهايتا" 31 خرداد 93 اينجانب از استان اصفهان با خانواده در منطقه پارس جنوبي مستقر شده ام به اميد تحويل خرداد ماه 93 اين مورد را ثبت نام كردم تا با خانواده در سه ماه تابستان حداقل يك هفته در هر ماه در شهرستان باشيم تا از خستگي كار وشرايط بد آب وهوايي در امان باشيم به اميد امروز فردا تابستان تمام شد وشرمنده خانواده ام شدم . در حدود دوماه پيش نمايندگي با اينجانب تماس گرفت وعلاوه بر 40 ميليون تومان فروردين 93 مجدا مبلغ57066000 ريال به همراه 5 فقره چك هر كدام به مبلغ 7798000 ريال دريافت نمود كه اولين چك 6 ماه بعد از تحويل خودرو است ومابقي به فاصله هر 6 ماه از طرف اينجانب صادر شد. بابت 40 ميليون پول اينجانب تا كنون 3700000 تومان سود پرداخت كردند ولي 25 ميليون وام آنها كه در تبليغات عنوان كرد ه بودند شده است 39 ميليون شده است . يك سود براي پول در نظر گرفته اند – يك مابتفاوت وام ونقدي دريافت نمودند-مبلغ يك ميليون وهشتصد هزار تومان بابت گارانتي . اندك سودي هم به اينجانب داده اند به بهانه قيمت روز، به قيمت خودرو اضافه كرده اند. در حالي كه اولين چك اينجانب بايد 6 ماه بعد از تحويل خودرو باشد4 ماه ديگر به تاريخ اولين چك باقي مانده ولي خبري از خودرو نشده. با توجه به اينكه قيمت خودرو در بازار آزاد 75 ميليون تومان است اينجانب 84690 ميليون تومان هزينه كرده ام . دهن اينجانب را روزها پيمانكاران سرويس ميكنند ، شب خانواده ام بخاطر اينكه تابستان را به اميد امروز وفرداي ماشين مسافرت نرفته اند ، رسانه هاي داخلي هم هرچه مطلب نوشتيم وبه امور مشتريان سايپا زنگ زديم توجهي نكردند ، به شبكه هاي اجنيي تماس ميگيرم وطن فروشم و ....لطفا" تكليف اينجانب را مشخص كنيد. با تشكر ساسان سليماني
۹۳/۸/۱۰ ۱۴:۴۸
باسلام بهتر است بجای این همه تولید خودرو یک فکری هم به ترافیک سنگین تهران بکنید که صبحها گریبانگیرمان است واقعا چاره ای بیندیشید. متشکرم
۹۳/۶/۸ ۱۰:۴۰
این قیمتا خجالت آوره! وجدان ندارن خودروسازهای ما، انسان نیستن
۹۳/۵/۲۹ ۱۱:۰۵
یهو این همه پیشرفت تو صنعت خودرو... افق روشنی برای 100000000 سال بعد پیش بینی میشه شاید بتونیم به الان مالزی برسیم قیمتهای کاملا رقابتی با تشکر ویژه از شورای رقابت که فقط و فقط به فکر مردمه واقعا چرا؟؟
۹۳/۴/۶ ۱۹:۰۱
خجالت بکشید تورو خدا . همین
۹۳/۴/۶ ۱۸:۵۸
خدایا شکرت واسه ماشینایی که خودرو سازامون میسازن :sigh: واقعا ما تو این صنعت تو جهان حرف اول رو میزنیم :o (شکر گذار باشین بچه های. )
۹۳/۳/۲۷ ۰۰:۲۶
ساندرو عاليه :-)
اگه توليد شه ميشه بهترين ماشين ساخت داخل مثل ال90
حتما يكيشو ميخرم 8)
نظري راجع به اون 2تا ندارم :-|
۹۳/۳/۲۵ ۰۴:۴۰
واقعا هنر کردن..... جالب ملتی که این ماشین هنو امتحانشو پس نداده میرن میخرنش یا پولشون زیادی کرده یا جونشون، اصلا ما ایرانی ها حقمونه چون هرچی دولتمردان تصمیم میگیرن ما کاملا تابع ایم ، تورو خدا یکم به فکر جان این مردم هم باشید چقدر به خاطر این ماشینها جونشونو ازدست دادن ... :sad:
۹۳/۳/۲۳ ۰۵:۱۲
ای کاش یه همت کلی و یه عزم ملی بود که این آت و آشغالهای چینی و غیر چینی رو نخرند؛ که حتی تو کشور خودشونم مشتری نداره . :oops:
۹۳/۳/۱۱ ۰۹:۵۳
کاش ما هم از خارجیها یکم یاد میگرفتیم که هر چیز اشغالو نه بخریم و نه سوار شیم حتی اگه مجانی باشه 8)
۹۳/۳/۹ ۰۶:۴۶
:cry: :lol: :lol: :lol: :lol:
۹۳/۳/۷ ۱۱:۱۹
باحال
۹۳/۳/۷ ۱۱:۱۸
:sigh: ايران پيشرفت داره مى کنه
۹۳/۳/۷ ۱۰:۲۳
هیچکدومشونو با پیکان خودمون عوض نمی کنم
۹۳/۳/۵ ۱۱:۱۹
خدامرگم بده این خودروارو اقایون برا خانماشون بخرن تاازدستشون خلاص شن :lol:
۹۳/۳/۴ ۱۴:۰۸
از ماست که بر ماست
۹۳/۳/۴ ۱۳:۴۳
شماها ازچینیها هم بدترید که نتونستید شیشه عقب پراید رو برقی کنید :P :P :P
۹۳/۳/۲ ۰۸:۳۱
والا اگه تعرفه وارادات را برداریم و خودرو های روز دنیا را وارد کنیم هم این همه وقت و انرژی برای تولید خودرو های دو سه دهه قبل دنیا صرف نکرده ایم و هم سلامت و جون هم وطننامون را حفظ میکنیم و با همین هزینه و خسارتی که سالیانه خودروهای غیر استاندارد به منابع جانی مالی و سلامت و محیط زیست و غیره وارد میکنند میتوان صنعت های دیگری را شکو فا کرد که موجب تامین ارز و صادرات شود
۹۳/۳/۲ ۰۷:۴۱
hانشاالله
۹۳/۳/۲ ۰۷:۴۰
:-| :o :roll:
۹۳/۳/۱ ۰۹:۴۰
Imeni sefr :oops:
۹۳/۳/۱ ۰۵:۳۳
: :roll: :P :lol: :-) 8)
۹۳/۲/۳۱ ۱۷:۳۷
:roll: :roll: :roll: :lol:
۹۳/۲/۳۰ ۱۲:۱۲
:cry: :cry:
۹۳/۲/۳۰ ۱۲:۱۰
گرونه.چهل میلیون وام بگیریم.بیایم اینارو بخرم...
۹۳/۲/۲۹ ۰۸:۰۳
:P :zzz [quote]اا[/quote][url]اا[/url]
۹۳/۲/۲۹ ۰۸:۰۳
:cry: :-*
۹۳/۲/۲۹ ۰۸:۰۳
:cry: :P
۹۳/۲/۲۴ ۱۲:۱۹
باسلام - ما كه نه پولش داريم و نه از جانمان سير شديم :P :P
۹۳/۲/۲۰ ۱۹:۳۷
بد نیست
۹۳/۲/۲۰ ۱۹:۳۷
قیمتش خوبه
۹۳/۲/۲۰ ۱۹:۳۶
قیمت بالاس
۹۳/۲/۱۹ ۱۳:۳۵
har ki bekhare ....
۹۳/۲/۱۸ ۰۸:۴۷
اخه خدا لعنتشون کنه انقدر چرت پرت تولید میکنن
خودشون میدونن چیه که پنج سال گارانتی دادن روش شبیه الاغه چلاغه این اس 300دا
ارم وسط سایپاش خیلی زایس :sad: :cry:
۹۳/۲/۱۷ ۰۹:۲۹
زپلشك :-*
۹۳/۲/۸ ۱۹:۲۷
تو رو خدا خجالت بکشین..تا کی میخواین اشغال تولید کنید و به هر قیمتی که دوست دارین به خورد این ملت بد بخت بدین.شما رو به خدا ... خودرو سازی رو تعطیل کنید اخه هر چی کار کردین عاقبت نتونستین بهتر از گاری چیز دیگه ای بسازین.بابا کی میخواین بفهمید ما با این اوضاعمون ماشین ساز نمیشیم.تو رو خدا تعطیلش کنین و ماشین خارجی رو بدون تعرفه وارد کنین تا این ملت بدبخت بتونن لذت ماشین خوب داشتن رو بچشن.برین روی چیزهایی سرمایه گذاری کنین که امکانات و علمش رو دارین.اخه تا کی باید بالاترین تلفات رانندگی رو به خاطر این تولیدات مزخرفتون داشته باشنم
۹۳/۲/۵ ۱۷:۴۵
تا کی میخوایم چراغ جلو وعقب رو عوض کنیم بعد بگیم که خودرویه جدید درست کردیم ما مسلمونیم بیاییم دروغ نگیم ما نه کمونیستیم نه لائیکیم نه ..... بیاییم راستگویی رو فرهنگسازی کنیم این سایپا 232 داره داد میزنه من ریو ام دو تایه دیگه هم که فرانسه و چین درست کردن حالا کی این وسط خودروسازه :
۹۳/۱/۲۲ ۰۶:۵۲
:-x
۹۳/۱/۱۹ ۱۰:۳۵
کاش توک توک هم تولید کنند شاید پول ماهم رسید خریدیم
۹۳/۱/۱۵ ۱۲:۴۰
سايبا 232 که همآن ریو سابق خودمان هست که عقب جلو را تغیری جزاي داداش. اس 300 هم چین. چی میشد که چینی دیگر وجود نداشت :cry:
۹۳/۱/۱۲ ۱۸:۳۶
حالا تبديل يك موشك به ماشين رو داريم باريكلا به مهندسين آفرين خيلي عاليه به به به به چه چه چه خوبه عاليه كيف كردم ممنونم متشكرم عاليه خيلي خيلي خوبه
۹۳/۱/۵ ۰۷:۴۱
واقعا خجالت آوره

خودرویی که نهایت قیمتش 15میلیون نیست رو به چه قیمتی به مردم قالب میکنن!

عجب آدمایی هستیم ماها که استقبال هم می کنیم....!
۹۳/۱/۵ ۰۴:۵۶
چرا مدل 2013 ساندرو را تولید نمی کنند هم ایمن تر وهم زیباتر هست ؟؟؟
۹۲/۱۲/۲۹ ۱۵:۱۷
http://fararu.com/fa/news/182934/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%A7
۹۲/۱۲/۲۹ ۱۵:۱۳
حاج آقا مددی هم در مراسم حضور داشتند....
۹۲/۱۲/۲۸ ۰۳:۴۳
به نظرم جای 3 چرخه های کشور هند در میون این همه ماشین توپ مانند آر دی، پراید و ... بسیار خالی!!!
۹۲/۱۲/۲۸ ۰۳:۴۱
واقعا که ما عادت به سوار شدن ماشینهای آشغال کردیم و کشورهای دیگم میدونن که کجا محصولات آشغالشون مشتری توپ داره!!! :sad:
۹۲/۱۲/۲۵ ۱۹:۴۱
:lol: :lol: واقعا ساندرو ۴۰تومنی باقی میمونه یا میره برا ۵۰میلییون واقعا ظلمه .
۹۲/۱۲/۲۳ ۱۶:۵۳
ابا با نصف هفتاد ملیون تومن تو کشور های دیگه مردم بهترین ماشین :eek: هارو سوار میشن
۹۲/۱۲/۲۳ ۱۰:۰۵
:zzz 8)
۹۲/۱۲/۲۲ ۰۹:۱۲
ساندرو مطمئناً با اون چیزی که داچیا تولید می کنه و تو اروپا عرضه می شه وقتی میاد ایران گند میزنن توش هم به خاطر نبود قطعه اصلی با کیفیت هم به خاطر قیمت دلار هم به خاطر مدیریت ضعیف در تولید :o
۹۲/۱۲/۲۲ ۰۶:۲۶
اينم خودرو جيلي چين با نام مستعار اس 300. با تغيير نام ميخواد تو دل مردم جا خوش كنه. :sigh:
۹۲/۱۲/۲۱ ۱۷:۴۰
ای خدا این چینی ها چی از جون ما میخوان یا شایدم بر عکس...
۹۲/۱۲/۲۱ ۱۴:۵۲
برای طراحی سایپا 232 متا سفم رنو هم از موقعی که با نیسان شریک شد روند رو به رشدی داره .
۹۲/۱۲/۲۱ ۱۴:۴۸
به نظر من رنو که تو طراحی زبان خودشو داره ولی برای سایپا 232 واقعا متا سفم...
۹۲/۱۲/۲۱ ۱۳:۳۳
گل بود و به سبزه نیز اراسته شد :zzz
۹۲/۱۲/۲۱ ۱۳:۳۱
گل بود و به سبزه نیز اراسته شد
۹۲/۱۲/۲۱ ۰۵:۵۴
گرونهههههههههههههههههه
۹۲/۱۲/۲۰ ۱۹:۰۰
yademon nare reno male feranse haromzade ast
۹۲/۱۲/۲۰ ۱۸:۵۲
:sigh:
۹۲/۱۲/۲۰ ۱۸:۵۰
:lol:
۹۲/۱۲/۲۰ ۰۵:۱۱
:D

اخبار روز