کد خبر: ۱۲۳۷۸۲
۳۷۳ بازدید
۱۴ دیدگاه (۱۴ تایید شده)

استان اردبیل توانمندی در جذب اعتبارات را به رخ می کشد !

۱۴۰۱/۹/۶
۱۲:۱۷

 عبدالحسین نورهاشمی/روزنامه اعتدال


در حالیکه بسیاری از پروژه های آذربایجان شرقی از جمله پروژه ناتمام راه آهن میانه به تبریز ، کیفیت نازل  جاده ترانزیت زنجان به تبریز خصوصا در محدوده میانه به سمت تبریز  و مسیرهای روستایی در بخش های مختلف خصوصا کاغذکنان نیاز به توجه دارد و فقط وعده های عملی نشده شنیده می شود ، پروژه های راهسازی در استان اردبیل هم در سطوح بزرگراه و هم آزادراه و‌حتی راه آهن توان متولیان این استان را به رخ استان های همسایه می کشد .

مدت هاست فعالان اجتماعی در صدد هستند در جهت پیش بردن پروژه های عمرانی میانه و توابع با متولیان ارشد اردبیل اعم از نمایندگان مجلس و مدیران ارشد اجرایی ارتباط بگیرند بلکه کمکی به پروژه های استان همسایه هم داشته باشند!

 استان اردبیل تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به شبکه ریلی کشور متصل می شود

خوشبختانه این اتفاق از طریق شهرستان میانه انجام می شود و برکات مثبت آن میانه را نیز در بر می گیرد! همانطور که ساخت جاده سرچم به اردبیل با پیگیری متولیان استان اردبیل توانست تا حدود قابل توجهی کاغذکنان را از انزوا خارج کند .

از دیگر سو ، امروز شنبه ۵ آذرماه خیراله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در حاشیه بازدید از خط ریلی اردبیل- میانه اظهار داشت : این مسیر  به طول ۱۷۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۸۷درصد همراه شده و با توجه به اینکه در بخش زیرسازی نیز ۹۲.۵درصد پیشرفت را کسب کرده و در حال اتمام است تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

خادمی این مسیر ریلی را دارای ۲۸ کیلومتر تونل اعلام کرد و گفت: طولانی‌ترین پل ریلی کشور به طول ۴.۲ کیلومتر در این مسیر ساخته می‌شود.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، راه‌آهن اردبیل میانه را یکی از دشوارترین پروژه‌های ریلی کشور دانست و افزود: این پروژه دارای بیشترین تراکم ابنیه‌های بزرگ در سطح کشور بوده و با توجه به عبور از مناطق رانشی با چالش‌ها و پیچیدگی‌های فنی و مهندسی همراه است.

وی خاطر نشان کرد: راه‌آهن اردبیل به طور کامل توسط پیمانکاران بخش خصوصی اجرا شده و در این طرح، ۱۱ پیمانکار و ۷ مشاور مشغول فعالیت هستند.

به گفته خادمی، در این پروژه بزرگ ریلی از تجهیزات کاملا داخلی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی سرعت حمل بار در این مسیر ریلی را ۱۲۰ کیلومتر و سرعت سفرهای مسافری را ۱۶۰ کیلومتر اعلام کرد.

خادمی گفت: ظرفیت جابجایی مسافر از این خط ریلی در سال اول بهره‌برداری ۷۰۰ هزار نفر است و امکان انتقال ۹ هزار تن بار را نیز دارد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ادامه داد: این ظرفیت در سال بیستم بهره‌برداری به ۱.۵ میلیون نفر مسافر و ۲۰ میلیون تن بار خواهد رسید.

گفتنی است، راه آهن میانه- اردبیل به عنوان یکی از سخت‌ترین و فنی‌ترین پروژه‌های ریلی در حال اجرای کشور، بخشی از راه آهن میانه- اردبیل- پارس آباد به طول ۱۷۵ کیلومتر است که پیش از این از سوی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به عنوان شاهکار مهندسی کشور یاد شده بود.

تکمیل این پروژه، اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور و تسهیل عبور و مرور مسافرین، توسعه استان اردبیل، افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و حمل مواد اولیه مورد نیاز کارخانه ذوب آهن اردبیل از بنادر جنوبی را به دنبال دارد.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و هم‌اکنون در ۱۲ قطعه در دست اجراست. به لحاظ شرایط توپوگرافی، ۳۵درصد این پروژه در منطقه کوهستانی و سخت‌گذر، ۴۵درصد در تپه ماهور و ۲۰درصد در منطقه هموار واقع شده است.

 حافظه تاریخی

چگونه متولیان اردبیل سخنرانی را با پیگیری عملی همراه کردند ؟

۲۷ خرداد ۹۴ رییس وقت شورای شهر اردبیل در گفت وگوی رسانه ای در سخنانی انتقادی خاطرنشان ساخت که شاخص های توسعه یافتگی استان ها در زمینه های مختلف نامتوازن است .

فیضی در سخنانی صریح بیان کرد که ۵ یا ۶ استان کشور ۵۰ درصد اقتصاد کشور را در اختیار دارند !
خبرگزاری مهر کد خبر ۴۹۱۲۱

پیگیری آنچنانی متولیان ،اردبیل خروجی این چنینی امروز را دارد !

این در حالیست که حکایت تعامل متولیان ما بر عکس اردبیل و توابع آن  از صدر تا ذیل با فعالان اجتماعی و رسانه حکایت جن‌ و بسم الله است و ظاهرا چون خیلی بازدهی و اثر گذاری دارند از خود متشکر بودن نیز بر فاکتورهای آنها اضافه شده است .

بنظر می رسد تغییر در سطوح مختلف متولیان از راهکارهای برون رفت از این وضعیت باشد و تعامل نخبگان بخش ، شهرستان و حتی استان را می طلبد تا با ارتباط گیری قوی با مرکز نگاه توسعه ای به آذربایجان شرقی متحول شود.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۰۱/۹/۱۱ ۱۰:۱۰

مسئولین میانه وآذربایجانشرقی میدادنند اگراین محورتکمیل شود روستاهای مسیر(آرموداق، سیدلر،توشمانلو،حاجی خلیل و...)برای خریدودادوستد واموردرمانی به نیر اردبیل میرندتابه میانه وتبریز

۰۱/۹/۱۰ ۱۹:۰۰

!!!!!قابل نمایندگان محترم شهرستان میانه!!!!!!!!
محور کریق–آرموداق در حوزه استحفاظی آذربایجان شرقی تکمیل شود
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل گفت: انتظار داریم مسئولان آذربایجان شرقی تکمیل ادامه مسیر پروژه کریق-آرموداق را در حوزه استحفاظی این استان در اولویت برنامه کاری قرار دهند.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل گفت: انتظار داریم مسئولان آذربایجان شرقی تکمیل ادامه مسیر پروژه کریق-آرموداق را در حوزه استحفاظی این استان در اولویت برنامه کاری قرار دهند.

به گزارش تین نیوز، علی یوسف زاده در حاشیه بازدید نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه فرماندار نیر از این پروژه اظهار کرد: تکمیل بهسازی و ارتقای راه اصلی کریق - آرموداق شهرستان نیر تا پایان امسال جز اولویت های راه و شهرسازی است و در صورت اجرای باقی مانده این مسیر در استان آذربایجان شرقی، مسافت اردبیل تا مرکز کشور ۱۱۰ کیلومتر کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه طرح های راهسازی نیمه تمام با تزریق اعتبارات ملی و استانی در حال اجراست، خاطرنشان کرد: با پایان فصل کاری در اردبیل و آغاز زودهنگام فصل بارش ها سعی داریم تا پروژه هایی که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند را به مرحله بهره برداری برسانیم تا بار اضافی این پروژه ها برای سال عمرانی آینده باقی نماند.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه بهسازی جاده کریق - آرموداق در شهرستان نیر استان اردبیل به طول ۲۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته است، افزود: هشت کیلومتر این پروژه در حوزه استحفاظی استان اردبیل واقع شده است که با تمام توان در راستای تکمیل آن تلاش می شود.

۰۱/۹/۷ ۱۰:۳۲

پیشنهاد می کنم نیکزاد را به نمایندگی میانه در مجلس بیاورید

۰۱/۹/۷ ۰۶:۴۲

برای استان اردبیل عزیز خوشحالم. موفقیت اردبیل و زنجان و قزوین موفقیت کل آزربایجان محسوب میشه.

۰۱/۹/۷ ۰۱:۲۲

نماینده های ما فقط بلدن در انتصابات روسای ادارات میانه که ربطی به وظایف انها ندارد.دخالت کنند.که خدا رو شکر در این کار هم موفق عمل نکردن...

۰۱/۹/۷ ۰۱:۱۹

با این نماینده‌ های که میانه دارد ..انتظاری بیش از این نیست .اینها فقط آماده این هستن هرجا که با خود یاری مردم هزینه شده و اتمام شده برن عکس بگیرند و بنام خودشان بزنند .امید وارم در انتخابات پیش رو افراد اصلح رو انتخاب کنیم

۰۱/۹/۶ ۲۲:۰۵

ما خواهان الحاق میانه به استان اصفهان هستیم. شاید مورد توجه مرکز در دریافت بودجه قرار بگیریم

۰۱/۹/۶ ۱۸:۵۹

احتمالا درمحدوده کاغذکنان احداث بزرگراه سرچم اردبیل پیشرفت خوبی داشته این مطلبو گذاشتید

۰۱/۹/۶ ۱۶:۴۷

متاسفم بر مسئولان میانه که ادامه ساخت راه میانه به نیرروبه اردبیل واگذارنکردند.
سمت استان اردبیل تکمیل شده سمت میانه هیچکاری نشده

۰۱/۹/۶ ۱۶:۱۷

پیش بردن پروژه ها عرضه میخواد که... مسئولان شهر ما نشستن اردبیلی ها ...أف بر شما.مسئولی که کار نکنه و وقت بفکر پست خودش باشه پول بیت المال حرامش.

۰۱/۹/۶ ۱۴:۱۱

درود بر نمایندگان اردبیل

۰۱/۹/۶ ۱۳:۳۸

بخاطر انتخاب اشتباه مسیر راه آهن،هرچقدر هم هزینه کنند تمام نخواهد شد

۰۱/۹/۶ ۱۲:۴۴

خسته نباشید وخدا قوت نمایندگان محترم اردبیل

۰۱/۹/۶ ۱۲:۴۳

احسنت یاشاسین نمایندگان پرتلاش اردبیل

اخبار روز