
با سلام خدمت کلیه مسئولان شهری ، اعم از ریاست و اعضای شورای شهر، شهردار ، فرماندار و نمایندگان محترم شهرستان میانه
از قدیم الایام شهر میانه به عنوان پل ارتباطی شمالغرب کشور با پایتخت، معرف همه آذربایجانی ها و سایر مسافرین بوده است. دو انتقاد صریح داشتم از وضعیت جاده ترانزیت و جاده میانه تبریز:
1- تمامی ماشینهای سنگین و خودروهای مسافری عبوری میانه از جاده ترانزیت عبور می کنند، واقعاً وضعیت (خصوصاً از جلو دانشگاه آزاد تا پل قوری چای) زیبنده این شهر است ؟؟
کدام شهرستان مشابه در استان خودمان اعم از سراب، اهر، ایلخچی، آذرشهر ، بناب، ملکان و صوفیان که جاده ارتباطی اصلی از داخل آن رد می شود، وضعیتی عین جاده ترانزیت دارد ؟ بنده حقیر در حوزه تخصصی میزان مسئولیت وزارت راه و ترابری و یا شهرداری و ... نیستم، ولی واقعاً این بلوار نیاز به تعمیرات فوری اساسی دارد.
2- مورد دوم هم وضعیت اسفناک دست اندازهای 50 کیلومتر ابتدایی جاده میانه به تبریز (حوزه استحفاظی شهرستان میانه ) است.
به عنوان فردی که هر هفته حسب شغلم در این جاده رفت و آمد دارم، واقعاً بعد از روستای بیجرلو احساس می کنم وارد کشور دیگری با جاده های صاف شده ام. این جاده با آن پیچها و ... خود به خود جاده مرگ است. حین رانندگی باید حواسمان به روبرو و دست اندازهای مهلک سر پیچها باشد. خدایی بیشتر از سرعت 70 نمیشود رانندگی کرد، و جلوبندی و لاستیک ماشین داغان میشود. اگر مشکل بودجه است که حوزه بستان آباد چه جوری بودجه اش را تامین کرده، اگر به نماینده است، ماشالله که میانه دو نفر نماینده دارد !!!!
امیدوارم پیام بنده به استحضار مسئولان بزرگوار خصوصاً همکار عزیزم جناب آقای مهندس امینی (رئیس شواری شهر) و فرماندار بزرگوار جناب آقای دکتر سعادتی که از دوستان قدیمی و هم دانشکده ای اسبق بنده حقیر در دانشگاه تبریز بودند، برسد. باشد که چاره ساز بوده و اندکی از بار روانی رفت و آمد در این جاده به اصطلاح مرگ را از دوش ما بردارند.
با احترام
دکتر نادر جعفرزاده- عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی میانه