
مدیریت محترم سازمان حمل و نقل لطفا موارد زیر را جهت رفاه حال شهروندان و خود رانندگان عزیز به رانندگان زحمتکش تاکسی گوشزد نمایید :
۱- اولین مورد حسن خلق و داشتن گفتار و کردار نیک و پسندیده و در خور شان و کرامت انسانیست .
۲- عدم پیاده یا سوار کردن مسافر در تقاطع خیابانها بخاطر جلو گیری از بروز حوادث ناگوار ناشی از توقف در نبش تقاطع ها و ایجادسدمعبر و عدم دید برای سایرین حداقل ده متر پایینر یا بالا تر از تقاطع توقف نمایند .راننده باید صمن پایبندی و رعایت کلیه مقررات و قوانین رانندگی با خوشرویی پاره ای از مسایل و مقررات را به مسافران کم اطلا و مخصوصا کودکان توجیه نمایند از جمله مسافران نبش تقاطع ها یا چند متر داخل خیابان منتظر تاکسی نباشند یا درخواست پیاده شدن نکنندبلکه ده متر پایینتر یا بالا تر از تقاطع و درکنار خیابان پیاده یا سوار شوند.
مسافران هم باید رعایت ادب و احترام متقابل را داشته باشند هنگام ورود با سلام کردن و گفتن خدا قوت و خسته نباشید با ادب و احترام در مقصد با تشکر و خداحافطی کردن قدر دان زحمات رانندگان محترم بآشند .
۳- تاکسی وسیله شخصی نیست بلکه یک وسیله عمومی محسوب میشود بنابراین مصرف تنقلات و چای و دخانیات همانطورکه برای مسافر ممنوع هست برای راننده محترم نیز ممنوع میباشد.
۴- راننده موظف به رعایت بهداشت شخصی خصوصا بهداشت دهان و لباس و نظافت داخل ماشین می باشد .
۵- رانندگان تاکسی بعنوان الگو و مربی سایر رانندگان میباشند بنابر این با رعایت کامل مقررات رانندگی مخصوصا در هنگام دور زدن رعایت خطوط مقطع و ممتد را بکنند خصوصا در در مسیر خیابان برق بعد از پیاده کردن مسافر نرسیده به چهاراه اکثرا از همانجا اقدام به دور زدن میکنند و باعث راهبندان و حتی تصادف و درگیری میشوند رانندگان محترم حتما میدان را دور بزنند و شخصیت ومنش خود را با رعایت قانون و احترام به حقوق دیگران به نمایش بگذارند .
۶- بعضا شاهد هستیم برخی از رانندگان با وجود اینکه مسافر دارند در هرجای خیابان که باشد توقف کرده و با همکار یا شخصی دیگر در انطرف خیابان صحبت میکنند که هم موجب راهبندان و ترافیک میشوند و هم حقوق دیگران را پایمال میکنند در صورت اعتراض هم عوض عذر خواهی با کلمات زشت و طلبکارانه پاسخ میدهند .
۷- معدودی از رانندگان از پس دادن مابقی پول به بهانه نداشتن پول خرد خوداری میکنند که با اینکار به شخصیت سایر رانندگان محترم و زحمتکش نیز لطمه میزنند .
۸- پوشیدن لباس فرم مسلما وجاهت شغلی رانندگان محترم را افزایش می دهد
۹- ایجاد امکانات رفاهی در ایستگاهای تاکسی برای رانندگان عزیز تاکسی از جمله محل نشستن و استراحت با گذاشتن صندلیهای راحت و سایه بان دار و تامین حداقل امکانات رفاهی مقدور مثل اب ، کتاب و روزنامه ، چای و..البته در حد امکان .
۱۰- اقدام به بهسازی و نوسازی ناوگان حمل ونقل و مساعدت به رانندگان محترم جهت تبدیل به احسن کردن و بروز کردن وسیله نقلیه شان .
ارسالی کاربران