کد خبر: ۷۵۹۵۳
۱۰۲۱ بازدید
۲۶ دیدگاه (۲۴ تایید شده)

واحد فولاد میانه با حضور معاون اول رئیس‌‌جمهور افتتاح می شود

۱۳۹۶/۶/۲۲
۱۸:۳۰

 سیروس محمدزاده ظهر امروز در حاشیه‌‌ی بازدید خبرنگاران از مجموعه‌‌ی فولاد میانه با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء و موسسات وابسته به آن سه هدف اصلی را در راستای سازندگی کشور دنبال می‌‌کنند تا پروژه‌‌های ساختمانی و زیرساختی را به سرعت تحویل دهند، ابراز داشت: می‌‌خواهیم کشور را به سمت توسعه یافتگی و به تبع آن رشد اقتصادی هدایت نموده و محرومیت را از چهره کشور پاک گردانیم.

وی اضافه کرد: دومین هدف در قرارگاه خاتم الانبیاء، بحث آموزش و تربیت نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی است تا دانشجویان در این پروژه‌‌ها تجربه کسب کنند و در نهایت سومین هدف، آماده و بروز بودن از نظر ماشین‌‌های مهندسی و صنعتی می‌‌باشد.

مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیاء این موسسه را یکی از نهادهای قدیمی قرارگاه معرفی کرد و توضیح داد: در شمالغرب کشور، صد و سی پروژه ملی و استانی را اجرایی کرده‌‌‌‌ایم که گازرسانی خط هفتم که در دو گرایش صنعتی و راهبان فعالیت دارد، در حال حاضر با نه پروژه بزرگ در استان‌‌های آذربایجان‌‌شرقی، اردبیل و قزوین به فعالیت خود ادامه می‌‌دهد.

وی یکی دیگر از پروژه‌‌های عظیم موسسه عاشورا را واحد فولاد میانه عنوان و خاطرنشان ساخت: این طرح را می‌‌توان دومین پروژه تلقی کرد که شاهد بهره برداری آن هستیم، فناوری که در این کارخانه استفاده می‌‌شود فناوری خارجی بومی است و جا دارد یادآور شویم که انرژی مصرفی فولاد میانه از گاز طبیعی است که از آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به نقش تجهیزات در پیشبرد پروژه‌‌ها، تصریح کرد: هفتاد درصد پروژه‌‌های صنعتی، تجهیزات می‌‌باشد و کاری که در اینجا شروع شده بومی سازی تجهیزات در این واحدها می‌‌باشد.

وی بیان داشت: بر اساس وعده‌‌ای که حاکی از بکارگیری افراد بومی در پروژه‌‌هاست، از سه پروژه هدف گذاری شده دو پروژه، امسال افتتاح شد که یکی از آنها سد کلوانچای بوده و سومین پروژه فولاد میانه است که در این پروژه حدود سیصد نفر مشغول فعالیت هستند و برای اولین بار خارج از قرارگاه این سیصد نفر در دانشگاه و فولاد اهواز مورد آموزش قرار گرفتند.

محمد زاده با اعلام اینکه هرکجا حرف از پیشرفت باشد وجود صنعت فولاد می‌‌درخشد، تشریح کرد: می‌‌توان این مقوله را یکی از شاخصه‌‌های توسعه یافتگی دانست و باید شاکر باشیم که در سال تولید و اشتغال به تولید رسیده و در هفته آینده توسط معاون اول رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

 وی پروژه‌‌های در دست اجرا را آزاد راه مراغه هشترود، کمربندی شهرستان اردبیل، پروژه آبرسانی تبریز، پروژ الموت به طول۱۴۴کیلومتر، اتوبان ولایت در تبریز دانست و اظهار داشت: ظرفیت فولاد میانه روزانه دو و نیم تن و سالانه هشتصد هزار تا یک میلیون تن است که یکی از محاسن این واحد نسبت به روش‌‌های دیگر، صرفه‌‌جویی سی درصدی در هزینه‌‌هاست.

مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیاء در تشریح بخش‌‌های مختلف واحد فولاد میانه، گفت: قسمت اول احیا یا همان تولید قسمت دوم ذوب و قسمت سوم واحد نورد است و اگر چرخه ذوب کامل گردد می‌‌توانیم به تولید میلگرد و فولاد دست یابیم، این در حالی است که محصول تولیدی ما آهن اسفنجی است.

وی یادآور شد: علت تاخیر در این پروژه واگذار شدن آن توسط کارفرما بوده که به حالت نیمه تعطیل در آمد اما خوشبختانه دولت بار دیگر این پروژه را در دست گرفت.

محمدزاده در پایان اعلام کرد: گاهی به ورود قرارگاه در زمینه پروژه‌‌های عمرانی ایراد می‌‌گیرند اما تمام عواید این پروژه‌‌ها تماما به مردم تحت محرومیت زدایی برمی‌‌گردد که حدود۲۸۰ میلیارد تومان صرف تجهیزات این پروژه شده است./آناج

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۶/۶/۲۹ ۰۰:۴۲

احسنت داداش گلم این خرف منطقی هستش

۹۶/۶/۲۷ ۱۶:۵۰

جناب نایبی جای تعجب است از ظهر به این طرف برخی مطالب وپیامها حذف شده دلیل چیست؟!

۹۶/۶/۲۴ ۰۸:۳۰

پس چرا شرکتهای کانی مس وMMT و... حاضر به اجرا نشدند؟!!ولی خاتم با علم به همه این مسائل به اتمام رساند.

۹۶/۶/۲۳ ۲۲:۰۷

منظور ما بردن بار به تهران را تبریز نبود کشورهای همسایه را میگفتیم.تو هواپیما تانک میزنند تانک 20تنه .چجوری بار نمیشه زد.یک فرودگاه نیاز ضروری میانه است شهبازی خلبانه میگه میشه متاسفانه بعضی فکر میکنن فرودگاه خیلی چیز عجیب غریبه . ما که توسعه ای تو شهر ندیدیم با ایدال هم فاصله داشته باشه!!

۹۶/۶/۲۳ ۲۱:۳۵

این تناژ روزانه به راحتی تولید میشه.در هر ساعتی ۱۰۰تن به بالا

۹۶/۶/۲۳ ۲۰:۰۷

ما نباید در برداشتهای خود از توسعه شهری ومنطقه ای واقعیت وایده ال را جدا از هم لحاظ کنیم وفاصله مطلوب ومناسب جهت رسیدن به ایده الهای منطقی را نباید نادیده گرفت ایده الها واهدافی باید برای خود ترسیم کرد که دارای سطح بندی زمانی منطقی ومناسبی باشد بله شاید زمانی هرکس یک جت شخص داشته باشد اما چه زمانی

۹۶/۶/۲۳ ۲۰:۰۰

اشخاص وقتی کاندید نمایندگی می شوند خیلی چیزها ممکن است بگویند داشتن اهداف بزرگ در زندگی خوب است زمانیکه زیردریایی و سفینه فضایی اختراع نشده بود یکی از داستان نویسان مطرح اروپا درداستانهای خیالی اش زیر دریایی وسفینه فضایی را یکی از موضوعات داستانش قرار داده بود بعبارتی دیگر تخیل پردازی بد نیست اما از طرح تخیل تا عملی شدن خیال چقدر فاصله هست آیا باید همه انرژی هایمان را صرف تخیلاتمان سازیم یا باید اولویت مناسب داشته باشیم واز قوه خیال در جای خود استفاده کنیم واینکه به قانون جذب اشاره داشتید باید بگویم اولا این قانون در تعارض با آموزه های دینی ما از جمله قضا وقدراست هرچند در اسلام هم نقش خوش بینی(البته به پروردگار) در نیل به اهداف نقش بسزایی دارد اما در قانون جذب این خوش بینی به رسیدن به خود اهداف تعیین شده والقا به خود افراطی است این نوع تفکرات اهداف انحراف سازی از مبانی دینی وجایگزین کردن معرفتهایی عرفان گونه مادی گرایانه با عرفان ناب اسلامی دارد

۹۶/۶/۲۳ ۱۹:۳۲

بابا منطق هم خیلی خوب هست.


شهبازی موقع انتخابات برای نماینده شدن حرفی را گفت.

خود قنبری رییس فرودگاه بود ایشان خودش میتوانست اگر توجیه داشت ایشان خیلی راحت تر مجوز ساختش میگرفت

بعد مسیر هوایی مثل جاده نیست کوه دشت دور بزند.

شما گوگل مپ بروید روی اسم میانه کلیک کنید گزینه هست بنام اندازه گیری فاصله شکل خط کش دارد.تا تهران بکشید 300 کیلومتر هست.

منبع دیگرم کتاب میانه شناسی جناب نایبی هست.که فاصله هوایی میانه تهران ،تبریز زده.

جالب بگم فاصله هوایی میانه تبریز 120 هست اما فاصله جاده 180.



منظور از بار هم میانه چه باری میخواد بفرسته .؟
ما صادرات لبنیات به اروپا داریم .مثل هلند گل صادر میکنیم.
که فرودگاه باری توجیه داشته باشد؟


میدانید هزینه انتقال بار با هواپیما چقدربالاست.
بخاطر همین هست کامیون محبوب هست چون ارزان هست و تا مقصد هم میرود.


از نظر مسافری هم نه توجیه دارد چون دولت پولش جایی میریزد یا بخش خصوصی که مشتری باشد.
وقتی مردم میانه قطار پنج هزار تومان گرانتر استقبال نمیکنند چگونه پول بلیط 200 هزار تومان میدهند.

از نظر زمانی هم بصرفه نیست شما دوساعت گیت بازرسی فرودگاه بروید بفرض تاخیر نداشته باشد.بعد مقصد هم همینطور.

جالب فرودگاه نزدیک شهر هم اجازه احداث ندارد چقدر پول دربست از میانه به فرودگاه داد. چون بخاطر الودگی صوتی هوایی حداقل باید ده کیلومتر داشته باشد.

معلوم هست استقبال نمیشود.


ازشما زرنگتر زنجانی ها هستند
زنجان استان هست ولی خط هوایی تهران زنجان تابحال راه اندازی نشده چون خودشان میدانند قدرت رقابت با ریل جاده ندارد.

لذا عین زنجانی ها منطقی باشید .

تبریز مراغه که میبینید فرودگاه دارند فقط مراغه 13 ساعت ریلی و 9 ساعت جاده فاصله دارد.


درحالیکه میانه با جاده 5 ساعته تهران میرسی .قطارهم اگر عین 20 سال پیش بود 4.5 ساعته میرسیدی.


احداث فرودگاه الکی نیست هزارتاحساب کتاب دارد.



اما اورژانس هوایی با شما موافقم .چون ما خطوط ریلی جاده ای ،وسعت فراوان و تصادفات کشته ای زیاد داریم.

روستاهای صعب العبور بسیار دور درحد 80 کیلومتر درکاغذکنان کندوان ترکمنچای با بیمارستان میانه داریم که تا رسیدن امبولانس تلف خواهند شد لذا اورژانس هوایی توجیه بالایی دارد.

۹۶/۶/۲۳ ۱۷:۳۲

اگر نهادهای شبه دولتی به وظایف ذاتی خودمطابق قانون اساسی بپردازند بسیاری از مسایل حل می شود وجای گله گذاری هم باقی نمی ماند

۹۶/۶/۲۳ ۱۶:۴۷

خلبان شهبازی میگفت میانه بهترین نقطه برای فرودگاه هست در ضمن وقتی تو قزوین و زنجان و کرج فرودگاه هست میانه که دورتر هست میتونه داشته باشه در ضمن داداش لطفا بفرمایید شما جطوری حساب کردین فاصله هوایی میانه تهران ۳۰۰ کیلومتر هست لطفا بفرمایید فولاد میانه باید قطعات هواپیما رو هم بسازه بعد بشه هواپیماسازی باید همینطوری بزرگ فکر کرد که قانون جاذبه هم همین را تایید میکنه

۹۶/۶/۲۳ ۱۵:۰۹

دست قرارگاه درد نکنه ولی باید پذیرفت که قرارگاه هم یک پیمانکاره پول میگیره کار میکنه مثل بقیه پیمانکارها شاید بگن قرارگاه کلی از دولت طلب داره بلی اکثر پیمانکاران از دولت طلب دارن ولی کارهم مکنند بهرحال اقدامات دولت را بنام پیمانکار زدن صحیح نیست و مردم درک میکند

۹۶/۶/۲۳ ۱۳:۴۸

موقعیت میانه کوهستانی است بعد فاصله هوایی با تهران 300 کیلومتر است اصلا صرف اقتصادی نداره .

الان تابحال خط هوایی تهران زنجان نداریم.

بروکراسی فرودگاه انقدر زمانبر هست همان جاده سریعتر میانه میرسد.


درمورد باری هم .هواپیما کارکرد باری ندارد جز ارسال مواد باری فاسد شدنی.

مثل هلند که گل و دارو میفرستند.

همینطور هزینه ارسال فولاد از هواپیما بسیار زیاده و هم هواپیما گنجایش کمی میبره.

اینجا باز جاده ریل برترند.


لطفا اول فکر کنید بعد بگویید.تحقیق کنید


فرودگاه در میانه صرفه و امکان ایجاد ندارد.


اگر خواستید بصورت مشروح با دلایل بیشتر توضیح خواهم داد.

صرف اینکه هواپیماهم تحریم شد.

وقتی میانه ای پول بلیط قطار پردیس نمیدهد.

ایا پول بلیط هواپیما 100 هزاری میدهد؟

۹۶/۶/۲۳ ۱۰:۱۷

درود اقا ما تو نظر سنجی بزرگراه را زدیم اما میانه با توجه به قدمتش (بیش از 7هزار سال قدمت شهری دارد تبریز را میگویند 4هزارسال)وهمچنین اینهمه تولیدی که تو میانه وجود دارد برای ایجاد اشتغال حتما نیاز مبرم به فرودگاه دارد لااقل میتونن یک فرودگاه باری بزنند تا ایجاد اشتغال شود همچنین نیاز به هلیکوپتر اورژانس دارد(با اینهمه وسعت و دهها اگه خدایی ناکرده اتفاقی بیفتد چه میشود9

۹۶/۶/۲۳ ۰۹:۲۷

علی برکت الله

۹۶/۶/۲۳ ۰۸:۲۳

از سال 86 کلنگ شروع عملیات احیا مستقیم وذوب هر دو زده شد ولی تمام شرکتهای مجری از کانی مس گرفته تا MMT و... بخاطر نبود بودجه دولت وعدم پرداخت به موقع هزینه ها کنار کشیدند.و در آخر این قرارگاه خاتم النبیا (ص) بود که پروژه احیا را به اتمام رساند بعد برخیها بخاطر جمع کردن چند برگ از رای های سرگردان در زمان انتخابات به سپاه حمله کنند وبعدا با افتتاح پروژه های ساخته شده سپاه پز هم بدهند.علی برکت الله

۹۶/۶/۲۳ ۰۰:۳۸

اق كدوم سيصد نفر كل قبولين سال ٩١ ٢٥٠ نفر بودن كه حدود ٧٠ نفر انصراف دادن ١٢٠ نفر دعوت شدن حدود شصت نفر از قبولين اصلي هنوز دعوت به كار نشدن چرا امار واقعي رو نميدين چرا نميگين حدود ١٨٠ نفر از نور چشمياي خودمون رو گذاشتيم سر كار بدون اينكه ازمون بدن و ٥ سال انتظار و عذاب بكشن تكليف الباقي قبولين رو كي روشن ميكنين تا كي ميخواين با پنبه سر ببرين تكليف ٥ سال الافي اين شصت نفر باقيمانده كي معلوم ميشه

۹۶/۶/۲۳ ۰۰:۱۷

بعید بنظر میرسه

۹۶/۶/۲۲ ۲۲:۵۷

متاسفانه اصل ۴۴ قانون خصوصی سازی ناقص وناتمام مانده ترس از دست دادن رانتهای دولتی و بهره مندیهای غیر معقول ومغایر با بهره وری اقتصادی سالم ازداخل شرکتهای مشمول خصوصی سازی وذینفعان دولتی باعث مقاومت در برابر اجرای اصل۴۴ شدبا اینکه در قراردادهای واگذاری چنین شرکتهایی شرط حفظ اشتغال کارکنان وپرسنل گنجانیده می شود با این حال جو روانی حاصل ترس پرسنل اصلی از کاهش میزان دریافتی از کارفرمایان جدید وپرسنل شرکتی بعلت ترس از دست دادن شغل خود در شرایط بعد از واگذاری بهمراه رانتهایی که ذینفعان از وجود شرکتهای دولتی دارنددرکنار سایر عوامل موجبات التهاب اجتماعی وبدنبال ان شکست در برخی واگذاریها رافراهم ساخت هراندازه اقتصاد دولتی تر باشد فساد مالی زیادتر ومیزان بهره وری پایین تر خواهد ماند اگر در کوتاه مدت خصوصی سازی شرکتهای اقتصادی تبعاتی محدود داشته باشد اما در بلند مدت خصوصی سازی اصولی وقانونی (نه خصولتی)برای کشور وبیت المال برکات فراوانی خواهد داشت

۹۶/۶/۲۲ ۲۲:۴۵

خیلی عالی

۹۶/۶/۲۲ ۲۲:۰۳

سلام
راه اندازی کارخانه به نفع شهرستان میانه میباشد کهم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ اشتغال میشه مثمر ثمر باشه باید از زحمات مسولین از جمله آقای فرماندار و نمایندگان تشکر کنم که خیلی زحمت کشیدن و در آینده شاهد افتتاح چنین کارخانه هایی در شهرستان باشیم

۹۶/۶/۲۲ ۲۱:۰۸

قبولین ذخیره آزمون فولاد کمتر از 25 نفره خواهشمندیم ما ذخیره ها را نیز دعوت به همکاری کنید ما که بیکاریم

۹۶/۶/۲۲ ۲۰:۱۸

آن هایی که می گویند مهندس هاشمی سوابق اجرایی ندارد این را به آن ها می گویم که ایشان معاون وزیر صنایع بودندوعلاوه برآن سمت هایی نظیر مدیرکل امورمجلس وزارت صنایع ،مدیرکل امور اداری وزارت صنایع و ریاست فدراسیون دوچرخه سواری وعضویت در هیات رئیسه فدراسیون های مختلف ورزشی رابرعهده داشتند

۹۶/۶/۲۲ ۱۹:۳۸

دو تا ایراد
اول اینکه این عکس اصلا مربوط به کارخانه اهن اسفنجی نیست.
دوم اینکه گفته روزانه 2.5 تن که خیلی مضحک به نظر می رسد این عدد رو اصلاح کنید

۹۶/۶/۲۲ ۱۸:۳۶

استخراج ، تولید و تبدیل معدن مس مولیبدن سیاه کمر هم کمتر از فولاد نیست و لازم است برای استحصال آن سازمان معادن و صنایع اقدام نمایند

اخبار روز