کد خبر: ۵۷۴۳۵
۱۵۶۰ بازدید
۱۷ دیدگاه (۱۷ تایید شده)

آیا جان مردم برای مدیران شهری و مسئولان شهرستان میانه ارزش دارد؟!!

۱۳۹۵/۲/۳
۱۵:۴۱

پسربچه 6 ساله ای بر اثر سقوط به کانال در منطقه شورجه شهر زنجان جان خود را از دست داد که در پی این حادثه شهردار زنجان و شهردار منطقه 3 این شهر بازداشت شدند،که علت اصلی آن رعایت نکردن نکات ایمنی و بی توجهی و بی اعتنایی مسولان و مدیران شهری به شکایت و نارضایتی مردم از عملکرد شهرداری زنجان می باشد.

مسئولان و مدیران محترم شهری شهرستان میانه حتما باید مثل شهر زنجان خانواده ای عزیز خود را از دست بدهد تا شما بخود بیاید و به شکایت و نارضایتی های مردم از عملکرد شهردار محترم  برسید آیا می توان داغ خانواده ای را که عزیزش را از دست داده دوباره آن شور و نشاط را به آن خانواده بازگرداند.

پس چرا علاج واقعه را قبل از وقوع انجام نمی دهید؟! 

چرا به شکایت و نازضایتی های مردم در مورد عملکرد شهردار محترم توجه نمی کنید؟! 

1_ مشکلات فاضلاب شهرک اندیشه

2 _ مشکل خیابان راه آهن روبروی هنرستان فنی

3 _ سد معبر مصالح و نخاله های ساختمانی

4 _ گود برداری و تخریب ساختمان و تردد خودرو های سنگین از نیمه شب تا صبح

5 _ چاله و چله های خیابان های شهر

6 _ ترافیک خیابان های شهر

7 _ هزاران مشکلات دیگر...

هر کدام از این مشکلات باعث بروز همچین حوادث دل خراش و خطرناک برای شهروندان و خانواده های محترمشان می باشد

بازداشت شهردار زنجان

روز گذشته کودکی در اثر سقوط به کانال در منطقه شورجه زنجان جان خود را از دست داد.

در همین راستا دادستان عمومی و انقلاب زنجان در پی پیگیری این موضوع صبح امروز در محله حادثه حاضر شده و دستور پیگیری این موضوع را به مسئولان داد.

با دستور دادستان بازپرس دادسرای زنجان صبح امروز در محل حادثه حاضر شده و طی معاینه به عمل آمده مشخص شد، پسر بچه ای 6 ساله به نام محمدامین به علت نبود حفاظ و درپوش در کانال و چاه های ایجاد شده در منطقه به درون یکی از چاه های آب با عمق حدودی 4 متر سقوط نموده و به علت خفگی در آب جان خود را از دست داده است.

طی پیگیری های انجام شده از سوی دادستان زنجان و گفت وگو با اهالی محل در این زمینه و اخذ گزارش های لازم، دستور قضایی مربوط صادر شده و در همین راستا بلافاصله شهردار زنجان، شهردار منطقه 3 و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری را احضار و از رئیس شورای شهر نیز دعوت به عمل آمد و با حضور اهالی منطقه در دفتر دادستانی اظهارات مسئولان و مردم منطقه اخذ شد.

طبق بازرسی دادستان اهالی محل به شدت از عملکرد شهرداری ناراضی بوده و اظهار داشتند که برخلاف مراجعات مکرر به شهرداری برای رسیدگی به چاه های بدون حفاظ و سرپوش با بی توجهی و بی اعتنایی مسئولان مواجه شده و پیگیری آنها نتیجه ای نداشته است.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان نیز در همین راستا اظهار کرد: متاسفانه برخلاف تذکرات و هشدارهای مکرر این مرجع به شهرداری در زمینه رعایت استانداردها و اصول ایمنی در انجام پروژه های عمرانی و شهرداری و نیز ارسال مکاتبات متعدد به شهرداری و شرکت های خدمات رسان در زمینه رسیدگی به کنده کاری های غیر اصولی سطح شهر باز شاهد ضعف مدیریت و کوتاهی مسئولان شهرداری در بحث حفر کانال و چاه بودیم و متاسفانه به دلیل عدم نظارت مناسب و رها کردن اقدامات نیمه کاره و غیر اصولی به حال خود، با کمال تاسف شاهد فوت یکی دیگر از همشهریان بوده ایم.

حجت الاسلام حسن مظفری تصریح کرد: طی تحقیقات به عمل آمده و با توجه به عدم انجام نظامات دولتی و عدم نظارت مناسب و کوتاهی انجام شده از سوی مسئولان شهرداری طی دستور قضایی شهردار زنجان به همراه شهردار منطقه 3 تحت نظر قرار گرفته و بررسی و تحقیقات قضایی بعدی در حال انجام می باشد که به محض تکمیل تحقیقات گزارش نهایی اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: در رابطه با پرونده مذکور با قاطعیت و بدون هیچگونه اغماضی با عوامل حادثه برخورد قانونی خواهد شد.

تاریخ انتشار : 30 فروردین منبع : باشگاه خبرنگاران - /م namnak.com/29664

 

 

 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۵/۲/۵ ۰۲:۰۳

در جواب مهمان
درست است ما انتقاد میکنیم ولی راهکار انرا هم گفته ایم اگر به قصد تخریب بود فقط انتقاد را میگفتیم بعد گفتن واقعیات که غرض نیست بطور مثال یکی از پروژه های راهسازی میانه را بگویید جزو پروژه های الویت دار استان هست ؟؟ خود خبرگزاری فارس گفته میانه در استان آذربایجان‌شرقی رتبه اول بیکاری دارد جالبه خبرگزاری فارس ماله سپاه هست خود اونها علنا میگویند بعد ما بیاییم انکار کنیم!

۹۵/۲/۵ ۰۱:۱۹

با سلام

دوست عزیز هیچ غرض یا خدای نکرده دشمنی در بین نیست این مشکلات این شهر می باشد که بیان می شود ضمنا فرق نمی کند چه کسی نظر می دهد نظرات بنده به مطالب خودم نیست به کامنت های دوستان است که زحمت کشیده کامنت می گذارند

با تشکر از لطف شما

۹۵/۲/۵ ۰۰:۳۳

هرکسی مطالب شما را بخواند میفهمد که فقط از روی غرض میباشد
خود میگید خود نظر میدید خود هم جواب میدید

۹۵/۲/۴ ۰۹:۱۷

وزیر راه اقای اخوندی تنها کسی هستند متعلق به استانی در ایران نیستند و در شهر نجف عراق بدنیا امده اند که در زمان صدام به ایران اخراج شدند همینطور اقای صالحی . ولی جای تعجب ایشان یک تفکرات لیبرالی دارند که با سابقه شان نمیخواند !! همینطور کاش اندازه همان کشورهای به اصطلاح لیبرالی مانند فرانسه و امریکا عمل میکردند و به همه جای کشور میرسیدند نه اینکه هفده هزار کشته بدهیم. ایا میدانید بهترین مسیر ترانزیت هواپیما های جهان ایران هست درحالیکه دوبی انراگرفته جالبه اینرا یه خارجی میگفت بطور مثال تهران چون تهران توی ارتفاع دوهزار متری هست کمتر سوخت و فشار به موتور هواپیما میاد تا به ارتفاع مثلا شش هزار متری برسه و چهار هزار متر نیاز به صعود دارد درحالیکه در امارات چون هم سطح دریاست ارتفاع کلا پنجاه متر هست هواپیما باید همه شش هزار متر را صعود کند که مصرف بالایی میگذارد جالبه دوبی هم سی سال پیش دهات بوده حال قصیه میانه هم همینه چند سال پیش میانه شهر بوده درحالیکه سراب اندازه یه روستا مثل دوبی الان همه چیز را ربوده طوری که با چهار بانده شدن محورش به تبریز وزیر راه پیشنهاد آزادراه اردبیل تبریز از مسیر اردبیل نیر سراب تبریز کرده و گفته فقط چند ده کیلومتر میخواهد از نیر تا سراب که آزادراه شود بعد میانه با این همه جمعیت و مزیتش براحتی مثل قضیه عبور هواپیما ها از ایران کنار گذاشته اند. این است نتیجه چند سال غفلت از بهبود راه های داخلی و چهار بانده شدن بدانید اینده سراب الان از میانه روشنتر هست در اینده در مسیر ازادراه اردبیل تبریز هست و احتمالا میانه به یک روستا تبدیل خواهد شد!!

۹۵/۲/۳ ۲۲:۱۱

نه تنها نمایندگان قزوین زنجان میانه بلکه همه نمایندگان شمال غرب کشور با هم متحد شوند از وزیر راه محترم و دولت مردان بخواهند که مشکل راه های ارتباطی را حل نمایند در عوارضی سرچم هیچگونه امکانات رفاهی جاده ای نیست در عوض بین شهرهای قزوین تا تهران ،تهران تا مشهد و یا تهران تا اصفهان پر است از مجتمع های رفاهی جاده ای ولی در عوارضی سرچم خبری از این امکانات نیست و برای مسافران و هموطنان عزیز باعث ایجاد مشکلات زیادی می شود

۹۵/۲/۳ ۱۹:۵۷

وقتی در نظر آقایان میانه یعنی فرهنگیان! پس نباید توقع داشت به سایر مناطق هم رسیدگی بشه.

۹۵/۲/۳ ۱۹:۱۴

حال من نظر شخصی ام را میگویم باید نمایندگان میانه با زنجان و قزوین جمع شوند و یک همایش تشکیل بدهند برای احیای جاده قدیم با چهار بانده شدن ان و تصویب بودجه ان در مجلس و همینطور با استیضاح وزیر راه که به امضا نیاز دارد میتوان انرا ترساند و راضی به رضایت به این طرح کرد زیرا همان جاده ابریشم بوده و تا از نفع ان رونق و اشتغال برگردد بزرگترین برنده آزادراه تبریز بود چرا که فقط به قصد ان ساخته شد و شهر هایی مثل زنجان میانه قزوین بیشترین آسیب دیدند اتفاقا در برف پارسال با بسته شدن آزادراه تنها راه ارتباطی زنجان جاده قدیم و راه اهن بود که انرا از محاصره دراورد و انها به نقش ان واقف هستند تنها کاری که ما باید بکنیم نباید صدایی تک باشیم صدای میانه ای ها با زنجان و قزوین بهتر و بیشتر شنیده خواهد شد و باید همصدایی کرد

۹۵/۲/۳ ۱۸:۱۶

میانه شهر باند بازی وحزب است وهیچ موقع پیشرفت نمیکند .

۹۵/۲/۳ ۱۸:۱۱

واقعا اینگونه است که شما می فرمائید

اتوبان بیشترین تاثیر در پیشرفت یک منطقه را ندارد در زمانی که اتوبان نبود مغازه های خیابان خیام زنجان از رونق بیشتری برخوردار بودند ولی به قول شما الان که اتوبان زده شده کمتر از یک کیلومتر هم با شهر زنجان فاصله ندارد کسی به داخل شهر نمی آید اگر جاده قدیم میانه به سرچم و تبریز چهاربانده  و نقاط حادثه خیز آن درست شود با وجود جاذبه های گردشگری بخصوص در فصل بهار و پاییز یکی از نقاط گردشگری می تواند در منطقه باشد و باعث اشتغال زایی و درآمد برای شهر و شهروندان حتی کشاورزان و باغداران عزیز باشد این تنها توسط مسئولان و مدیران با تجربه و تحصیل کرده و با همت مردم است که بوجود می آید

۹۵/۲/۳ ۱۸:۰۲

افرادی که از تغییر خوشحال می شوند، عموما بهترین برای کار نیستند. صنایع و اصول خای افرادی دارند که نیاز به یک ترسیم شخصیتی قوی و مطمئن، وابسته دارند. برای مثال : خدمات سلامتی و پرستاری، مدیریت، بخش عمومی و دپارتمان های دولتی، خدمات و بهره. به صفحه ی سبک های شخصیتی برای کمک به درک انواع مختلف افراد مراجعه کنید. سن یک فاکتور دیگر است. تئوری اجتماعی و روان شناختی جالب اریک اریکسون، برای درک مفید است که اولویت ها و انگیزه ی افراد بسته به مرحله ی سنی شان متفاوت است. هرچه درک نیاز کارمندان بیشتر باشد، بهتر می توانید تغییر را مدیریت کنید. از نقاط قوت و ضعف کارمندان مطلع باشید. همه از تغییر خوششان نمی آید. برای بعضی افراد زمان نیاز است که نسبت به آن احساس خوبی داشته باشند.

۹۵/۲/۳ ۱۷:۴۲

الان از زنجانی ها بپرسید مخصوصا بازار و رستوران ها بهشان بگویید زمان جاده قدیم بهتر بود یا آزادراه اکثریت میگویند جاده قدیم با تعجب مپرسید چرا وقتی ازادراه از یک کیلومتری زنجان میگذرد چرا میگویند زمان جاده قدیم همه ی شهر های شمالغرب میگذشتند بازار خرید و فروش بازار زنجان پرفروش و پر رونق بود و هرکس وسوسه میشد از ما خرید کنند رستوران هم همینطور در حالیکه الان مسافر تبریز از آزادراه که یک کیلومتر با زنجان فاصله دارد اما با صدو بیست کیلومتر گازش را میگیرد و میرود میگوید من که سه ساعت بیشتر به مقصدم نمانده چرا داخل زنجان بروم و همین بازار زنجان کم رونق تر به نسبت جاده قدیم کرده است حتی اخبار سایت ها و تلویزیون اشراق ببینید زنجان تلاش زیادی برای چهار بانده کردن جاده قدیم زنجان تا سرچم و قدیم تا قزوین میکند ولی وزارت راه مخالفت میکند چرا که میگویند آزادراه هست حال اگر نمایندگان ما دیپلماسی فعالی داشته بودند میتوانستند با همکاری زنجان جاده قدیم را احیا کنند تا بیکاری کم بشود و قزوین هم همین نظر را دارند جالب است حیف در سایه منزوی بودن میانه و دیپلماسی غیر فعال ما جاده روبه مرگ رفته که قابلیت احیا دارد جاده قدیم از وسط باغ های سرسبز و زیبا میگذرد و هر رهگذری جذب میکند همچنین مه گیر و برف گیر نیست و نسبت به آزادراه جذابیت بصری زیادی دارد امان از نبود دیپلماسی

۹۵/۲/۳ ۱۶:۴۲

بله درست است این وظیفه همه ما می باشدکه مردم را از همه مشکلات آگاه سازیم اگر ما نمایندگان و مسئولان با تجربه و تحصیل کرده آشنا به وظایف قانونی خود را انتخاب کنیم دیگر نمایندگان و مسئولان استان بخصوص شهر تبریز نمی توانند اعتبارات این منطقه را برای پیشرفت و حل مشکلات شهر تبریز استفاده نمایند وقتی اردبیل از شهرهای استان آذربایجان بود هیچگونه پیشرفتی نداشته بود الان نگاه کنید بیشتر شهرهای این استان از زمانی که استان شده پیشرفت کرده و مشکلاتش حل شده اینها برمی گردد به مسئولان و مدیران شهری که اگر وجدان کاری و مسئولیت داشته باشند می توانند این اعتبارات را اخذ کنند و در این منطقه برای پیشرفت و حل مشکلاتش استفاده شود 

باید خود مردم بخواهند

کس نخارد پشت من ،                                     جز ناخن انگشت من

۹۵/۲/۳ ۱۶:۲۹

با سلام به اقای رشیدی
اولین قدم رسیدن به توسعه اگاهی مردم از مشکلات هست و مسئولین هم دوست دارند مردم در جهل و نادانی بمانند تا کسی متوجه چیزی نباشد قدم اول رساندن صدای اعتراض مردم و انتقال انها به مسئولین هست چرا که سکوت مردم بیانگر رضایت انهاست و این تصور اشتباه را در بعضی از مسئولان شهری و استانی و ملی پدید خواهد اورد اوضاع گل و بلبل هست بطور مثال من یادم هست منطقه کاغذ کنان که از قدیم الایام با شهر میانه مراوده و رفت و امد داشتند به زور به خلخال اردبیل داده بودند و این باعث نارضایتی انها شده بود و کاغذکنانی ها هم بار ها مکاتبه پیوستن به شهر خود میانه داشتند اما هیچ مسئولی توجه نمیکرد و همینطور راه های خلخال کسانیکه میدانند روستاهای اطراف کجل خلخال اهل سنت هستند و راه های خطرناکی دارند اغلب بین کاغذ کنانی ها که شیعه بودن با اهل سنت خلخال در گیری بوجود امد طوریکه بعد از انقلاب در کاغذ کنان نا امنی بوجود امد و کلیه راه ها و اماکن بدست کاغذ کنانی ها بسته شد تا اینکه وزیر کشور با پیوستن کاغذکنان به میانه موافقت کند حال شرایط میانه امروز هم همینگونه است رتبه اول بیکاری استان و خشکسالی ودادن حق ابه رود های میانه به اردبیل و گیلان و مهاجرت کشاورزان و کشته های فراوان جاده ای در اینده باعث بحران در میانه خواهد شد و مسئولان به ان بی توجه هستند حال خودشان این عوامل را گاها با بی توجهی تشدید میکنند

۹۵/۲/۳ ۱۶:۲۸

با سلام

این تبعیض را خود ما بوجود می آوریم اگر در زمان انتخاب افراد با تجربه و تحصیل کرده انتخاب کنیم به مجلس شورای اسلامی بعنوان نماینده این منطقه بفرستیم با یک طرح توجیهی می تواند این اعتبار را در زمان بودجه سالانه از دولت برای این طرح اخذ کند الان 37 سال است از پیروزی انقلاب گذشته با اتمام راه آهن میانه به تبریز تقریبا مسافت فعلی در حدود 200 کیلومتر کوتاه تر می شود که اگر حساب کنیم روزانه اگر 15 الی 20 قطار در این مسیر رفت و برگشت تردد کنند با صرفه جویی که در مصرف سوخت و هزینه های جاری می تواند در عرض چند سال کل ایران دو خطه و به کل راه آن سراسری متصل نمود اگر استان های اصفهان و اراک در هر زمینه ای پیشرفت داشته اند بخاطر نمایندگان با تجربه و تحصیل کرده است و انتخاب درست مردم آن منطقه

۹۵/۲/۳ ۱۶:۱۴

این تبعیض ها سیستماتیک هست در سطح کلان وجود دارد چگونه ،باورتان نمیشود من یک خبر در سایت راه اهن ایران تین نیوز خواندم با عنوان توسعه همه جانبه ریلی با ایتالیا که دران طرح سریع السیر شدن راه اهن همدان و اراک ذکر شده بود اقا تعداد زیادی کامنت از این طرح بصورت انتقادی با دلیل زیر ان امده بوده که مسیر خط اهن تهران میانه تبریز با توجه به عبور از شهر های پرجمعیت تر و همان اندازه وخط اهن ترانزیت چین به اروپا هست مناسب تر هست حتی از طرح قطار سریع السیر تهران اصفهان که فقط دوشهر و قم اصفهان در مسیر این خط اهن پانصد کیلومتری جمعیت دارند درحالیکه به همین اندازه مسافت از خط اهن تهران میانه تبریز تا میانه چهار شهر تهران کرج قزوین و کرج و مسیر انشعابی رشت هست بازگشت سرمایه خوبی دارد و درامد بالای ترانزیتی و این خبر با کامنت های انتقادی اش پر بازدیدترین خبر سایت شد از فردای انروز این خبر را بسرعت حذف کردند تا افکار عمومی اگاه نشوند چرا که کسی این ادله را نبیند و خط اهن سریع السیر تهران اصفهان و تهران همدان زیر سوال نرود متاسفانه تبعیض بیشترین ضرر را به کشور علی الخصوص به شهر ما میانه وارد کرده است

۹۵/۲/۳ ۱۶:۱۲

با سلام و تشکر از دوست عزیز

علت اصلی بوجود آمدن همه این مشکلات بی تفاوتی خود مردم به مسائل و مشکلات می باشد دیگر اینکه در زمان انتخاب درست انتخاب نمی کنیم بله مناطقی بودند که شهر نبودند و بصورت بخشداری اداره می شدند ولی الان شهرستان شده و پیشرفت زیادی از همه نظر هم داشته همه اینها در سایه انتخاب درست و بی تفاوت نبودن مردم آن منطقه به مسائل و مشکلاتشان می باشد برای رسیدن به این نتیجه و پیشرفت باید از همین سایت شروع کنیم با گذاشتن کامنت زیر مطالب مسئولان و مدیران محترم شهر و منطقه بداند که مردم همه رفتارهای آنها را زیر زربین گذاشته اند و خواستار مطالبات قانونی خود می باشند

۹۵/۲/۳ ۱۶:۰۰

میانه الان هیچ متولی نداره مثل یه بچه یتیم میماندکه هیچکس مسئولیت و سرپرستی انرا قبول نمیکند چرا که بطور مثال در سطح استان در سطح شهرداری و چه در ملی در تمامی سطوح مشکلات میانه فراموش شده بطور نمونه همین پروژه چهار بانده شدن جاده سرچم میانه که در سال چند ده نفر میمیرند دولت میلیارد ها تومان پول دیه خونبها از طریق بیمه میدهد ولی حاضر به تامین بودجه نیست یا در سطح شهر هم سازمان اتوبوسرانی داریم جالبه اتوبوس نیست !! مینی بوس هم نیست!! همین چهار بانده شدن شهر سراب که یک چهارم میانه هست باعث شده استاندار اردبیل پیشنهاد آزادراه چهار بانده اردبیل نیر سراب بدهد که جناب اخوندی وزیر راه قبول کردند! چرا که تمامی محورهای ان درحال چهاربانده شدن هستند و فقط یه مسیر چند ده کیلومتری از نیر به سراب فقط لازم به چهار بانده شدن هست . بعد هرچقدر هم میگوییم به استاندار میگویند میگویند هیچ تبعیضی نیست چراکه شما دوتا نماینده دارید و بقیه جاها یکی مثل پتک میزنند سرمان که حرف نزنیم

اخبار روز