کد خبر: ۸۱۵۱۳
۱۲۳۳ بازدید
۵۳ دیدگاه

خبری در راه هست دوری از اتوبان کم بود و حالا ...

۹۷/۱/۲۹
۱۰:۰۸

دوری از اتوبان لطمات زیادی به این شهر زد و این شهر را تبدیل به روستای بزرگ کرد که از قافله عمران عقب ماند.  جاده میانه بین المللی است و نیاز به همت مسولین دارد. 

در طرح ایام عید تردد کامیون ممنوع در این جاده اعمال گردید که امار تصادفات کاهش پیدا نکرد. حال اگر بخواهیم این طرح را ادامه دهیم و برای کلیه سال اعمال گردد ان وقت برای این شهر فاتحه باید خواند. افزایش بیکاری را شاهد خواهیم بود رستورانها تعطیل و کارگران ان شرمنده خانواده خود خواهند بود .

ای کاش بجای اینکه چنین تصمیمی اتخاذ گردد فکر اساسی نسبت به چهار بانده کردن جاده که نیاز اصلی شهروندان است اعمال گردد. تردد کامیون ممنوع کم هزینه ترین و آسانترین راه است با چند بنر اعمال قانون می شود. 

یادش گرامی باد جناب سرهنگ احسانفر رئیس پلیس راه وقت میانه خیلی فرد تلاشگر و مسولیت پذیر بود که یک بار انتقاداتی از جاده داده بودم که با سعه صدر برخورد کرد که گفت خود من هم پیگیر هستم و خوشبختانه ان زمان مشکلات را تا حدودی حل نمود . باید بوسه دست چنین مسولی زد . حال فردی هم می توان پیدا کرد  که برخلاف چنین رفتاری از خود نشان دهد که جای تعجب نیست اگر قرار باشد همه یک جور فکر کنند شهر آباد می گردد. رئیس راهنمایی و رانندگی میانه فردی هست که هیچ وقت در اتاقش بسته نیست یک بار شاهد بودم که چطور مشکل ارباب رجوع غیربومی را حل کرد و چطور با ارباب رجوع برخورد می کرد که فرد مراجعه کننده شرمنده این برخورد اقامنش وی می گردد خدا برای چنین مسولانی طول عمر باعزت بدهد.

شنیدها حاکی از آن است که تردد کامیون  ممنوع برای کلیه ایام سال می خواهد اجرا شود. شاید صورت مساله همان مشکل را حل کنیم ولی بازهم مشکل وجود دارد . مگر ما حق انتخاب نداریم راننده ای میخاد از جاده قدیم همان بین المللی عبور کند مشکلی هست. مشکل اصلی نبود ایمنی جاده است نبود روشنایی جاده است نبود خط کشی جاده است نبود چهار بانده جاده است نبود آسفالت مناسب است نبود پلهای کناره جاده بصورت مناسب است . و هزاران مشکل دیگر

تمامی این مشکلات با یک اجرای طرح حل نمی شود. تردد  کامیون فرصت است باید از این فرصت استفاده کرد.

بخشدار محترم کندوان جناب آقای زرین یک فرد تلاشگر است که در تلاش است مشکلات جاده میانه ترک را حل کند و اقدامات خوبی نیز انجام داده است . مجتمع تفریحی سد اونلیق یکی از کا های خوب این برادر عزیز است و در آینده نیز شاهد به ثمر نشستن فعالیت این عزیز خواهیم بود.

شهرداری اچاچی جناب آقای دکتر تقی پور نیز اقدامات خوبی انجام داده که جای تشکر دارد.

حال سوال اگر با چند تصادف بخشدار محترم اچاچی درصدد بسته کردن جاده باشد و بگوئید تردد ماشین سنگین ممنوع و خودروهای پلاک غیر بومی ممنوع آیا مشکل حل می شود. 

دوستان عزیز آینده نگر باشید تردد کامیون ممنوع باعث عقب ماندگی شهر می شود خلاصه کلام مشکل تصادفات با این طرح حل نمی شود. در زمینه فرهنگ سازی چه اقداماتی انجام دادیم .

در مورد روشنایی چه کردیم . این همه زمان برای چنین طرحی صرف کردیم چاله های جاده را مرمت می کردیم کار خوبی بود.

بعد از اجرای طرح تردد کامیون  ممنوع در جاده میانه شاهد بروز تصادفات وحشتناک خواهیم بود که احتمال کشتار زیاد خواهد بود . جون تصادفات اکثرا شاخ به شاخ است و مشکل کامیون نیست مشکل جاده است چهار بانده کردن مشکل زیادی را حل خواهد کرد نه تردد ممنوع

جاده ای که تردد کامیون نباشد سواریها با سرعت و در صورت تصادف فاتحه ...

نیسانها جولان می دهند چون در اکثر تصادفات سهمی دارند ‌ و ...‌

 

 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۷/۲/۱ ۱۳:۰۳

وقتی کامیونهامدام پول عوارض اتوبان دادندقدرجاده میانه روخواهنددانست.

۹۷/۲/۱ ۰۹:۳۸

ما باید جاده ها را درست کنیم خب کامیون هم وسیله هست و باید تردد کند و اتفاقا نفعی هم برای شهر دارد

۹۷/۲/۱ ۰۳:۵۰

حالا کوتا راه دوبانده یا چهاربانده !!شود خط کشی وروشنایی و ... که جزو ابتداییات یک راه است فعلا کامیون ممنوع بهترین راه است کامیون وتریلی که مبدا ومقصدش میانه نیست ضررش از منافع جزوی اش بیشتر است فوقش راننده یک شام ونهار میخورد واحیانا اگر ماشین خراب شد یک تعمیر جزوی می کند وقتی ماشین سنگین با سرعت کم در جاده تردد می کند خودروهای پشت سر کلافه می شوند وسبقت می گیرند که اینجاست که اکثر تصادفات اتفاق می افتد

۹۷/۱/۳۱ ۱۱:۵۰

خب در مورد میانه هم از سرچم وارد اتوبان بشن و از بستان اباد خارج بشن. این حد فاصل رو از جاده قدیم تردد نکنن.

۹۷/۱/۳۰ ۲۱:۰۳

باور کنید اگر کامیونها هم تردد نکنند این شهر درست نخواهد شد ، جاده بجای چهار بانده هشت بانده هم بشود این شهر درست نخواهد شد ، راه حل بنظر این حقیر فقط فرهنگ سازی است ، وقتی کامیونها فاصله طولی را رعایت نمیکنند ، وقتی راننده در تونل چراغ وسیله نقلیه خودرا روشن نمیکند ، وقتی ماسشینی فاقد چراغ ترمز است ، وقتی راننده ای بدون آموزش و اصول رانندگی پشت فرمان می نشیند ، و وقتی پلیس هیچ احترامی به راننده نمیکند و دیکتاتورانه در داخل ماشین خود نشسته و راننده را احضار میکند تا بحضورش برسد و .... این شهر درست نخواهد شد ، البته این شهر که چه عرض کنم این روستا درست نخواهد شد ....

۹۷/۱/۳۰ ۱۷:۰۹

در کل استان زنجان از ورودی استان از سمت تبریز یعنی نزدیکی روستای رجئین تا خروجی استان به طرف قزوین یعنی نزدیکی روستای قروه ، جاده ترانزیت و اتوبان به موازات هم و حداکثر به فاصله 3 کیلومتر از هم کشیده شده است در این مسیر به لحاظ فقدان کنار گذر در شهر زنجان و ترافیک زیاد در داخل شهر زنجان ،کامیونهای عبوری در 15 کیلومتری زنجان به طرف میانه به اتوبان هدایت می شوند و بلافاصله پس از گذر از شهر زنجان در 2 کیلومتری زنجان به طرف تهران می توانند از اتوبان خارج شده و در جاده قدیم ادامه مسیر دهند این به معنای ممنوعیت تردد تریلی و کامیون در جاده ترانزیت قدیم سرچم زنجان و زنجان قزوین نمی باشد.

۹۷/۱/۳۰ ۱۲:۰۳

مرد مومن. جاده هیچ وقت دوبانده نمیشه .چون صرفه اقتصادی نداره. تونل هزینه داره. کندن کوه هزینه داره

۹۷/۱/۳۰ ۰۱:۳۲

من همین امروز داشتم تو مسیر میانه سرچم میومدم جاده پربود از ماشین من هیچ وقت این جاده را به این شلوغی ندیده بودم ماشینها به صورت قطار پشت سرهم میومدن که تعداد بسیار زیادی هم پلاک خارجی بودن واقعا تاسف میخوردم که واقعا آیا جاده‌ای با این ترافیک آیا پیدا میشود که دو بانده باشد هیچ وقت اینهمه شلوغ ندیده بودم به نظرم شاید کامیونداران شنیدن که میخواهن تردد کامیون را ممنوع کنند به نشانه اعتراض همشون به این جاده زدن
با توجه به اینکه این جاده بین‌المللی میباشد و تقریبا هموار اگر بخواهند اینکار را کنند به نظر میرسه که همه کامیونداران کشورهای دیگر به ایران هرهر میخندند که چطور نمیتواند ۱۵۰کیلومتر را ۴خطه کند کاری که رضاشاه با بیل و کلنگ ساخته اینها نمیتوانند درهزاره سوم بسازند تو این کشور چه خبره که به یه جایی هزینه‌های کلان میشه ولی برای ۲۰۰میلیارد که در برابر ثروت سالانه ایران پولی نیست پول نمیده تو این کشور واقعا چی میگذره؟؟؟
این پیام را سفیران جاده‌ای که همان کامیونداران هستند به کشورشان میبرند که به علت بین‌المللی بودن این کارشان زیر سوال میرود
هرچند من قبلا حتی از شما درخواست راهکار خواستم ولی پاسخی نشنیدم آقای مهران‌پور با حرف زدن و التماس کردن کار را نمیتوان به جایی برد باید عمل کرد همین تبریز میدونه مهمترین جاده تو استان میانه هست کاری نمیکنه همین وزارتخونه میدونه جاده میانه ترافیکش چقدره ولی چرا اهمیتی نمیده؟؟؟؟
ما باید طوماری بنویسیم و بگوییم که اهمیت این جاده چیه وچرا کامیونداران این مسیر را انتخاب میکنند بگوییم این جاده استاندارد میباشد و کامیونداران متوجه این موضوع شده‌اند و ایرادات اتوبان را بیان کنیم همچنین بگوییم عدم عبور کامیون راهکار نیست ولی بازی با آبروی ایران هست آیا کشور ۲۰۰میلیارد تومن پول نداره که داره آبروی ایران را به خطر میندازه؟؟؟
بعد به وزارتخونه بگیم اگر شما نمیتوانید ۲۰۰میلبارد بدین ما ۷۰۰هزار میانه‌ای به خاطر آبروی ایرانم شده خودمان‌پول جمع کنیم و جاده بسازیم
آقای مهران‌پور با حلواحلواگفتن دهن آدم شیرین نمیشه باید دنبال راهکار بود
درضمن نمیخواهد از مسولین بخواهیم که بذارن کامیونها بیان چون اینکاری که میخواهن کنند در عمل غیرعملی هست اتفاقا بذار برن فقط راه دیگری که میشود کرد چند نفر متعصب برن تو جاده وایستند و هر کامیونی رد میشه جلوش و بگیرن و بگن از کدام شهری برو پیش نمایندت و بگو ما تو جاده میانه این مشکل و داریم چرا از جاده میانه حمایت نمیکنید و نمایندگان سایر شهرها نمایندگان میانه را تنها میذارن همین پزشکیان بارهاجاده آذرشهر و اهر و ... را حمایت کرده اگه تبریزی دیدین بگین بره یقه نماینده را بچسبه که چرا نمایندگان کامیونداران را نمیبینند اون موقع همه آذربایجان یکصدا بشه کاری میشه کرد

۹۷/۱/۳۰ ۰۰:۵۱

بستگی به نوع و شدت تصادف دارد . تردد کامیون بهانه است . دوستان عزیز باید مشکل ریشه ای حل شود . اگر ممنوعیت تردد کامیون در طول سال باشیم دیگر هیچ وقت شاهد چهار بانده شدن جاده نخواهیم بود.

اگر جاده چهار بانده باشد کمتر تصادف رخ می دهد.

ممنوعیت تردد کامیون نیز در چند روز آینده اجرا می شود آنگونه که شنیدیم ولی ای کاش مسولین بجای چنین تصمیمی فکر اساسی نسبت به چهار بانده کردن جاده بین المللی شوند.

فکری به آسفالت تاسف بار میانه هشترود کنند.

فکری به عدم آسفالت جاده میانه اهلند باشند.

فکری به روشنایی جاده و خط کشی و امنیت جاده کنند.

 

۹۷/۱/۳۰ ۰۰:۱۴

بسیاری از تصادفات منجر به فوت با کامیون میباشد اگر در مسیر میانه میاندوآب تصادف با کامیون بود الآن همشون تو گلزار مومنین بودن

۹۷/۱/۲۹ ۲۳:۱۳

در جاده میانه میاندوآب امروز تصادفی رخ داد ۶ مصدوم بجا گذاشت ایا باز هم کامیون نقشی داشت

 

۹۷/۱/۲۹ ۲۰:۵۷

دقایقی قبل رخ داد ورودی شهر میانه از سمت تبریز روبروی پارک جنگلی

۹۷/۱/۲۹ ۲۰:۳۲

به نظرم یکی ازهمشهریان درست گفتندچندماهی عبورتریلرهاممنوع بشه ومیزان تلفات ومجروح دراین مدت بامدت مشابه سال قبل مقایسه بشه.هیچ چیزباارزشترازجان عزیزان وهموطن هایمان نیست.
اگراحیاناوخدای نکرده میزان تلفات جاده ای باممنوعیت ترددخودروهای سنگین زیادترشدمیتوان دوباره ترددکامیونهاروازادکرد.

۹۷/۱/۲۹ ۱۸:۳۴

سلام
از هر شهر یا کلان شهری که بگذری، نمای دید از بالای کنار جاده های عبوری آن، چشم را نوازش و کنده شدن از مسیر حرکتی را, مشکل می کند، مثل ده ها و شهر های کوچک شمال... منظور بنده استفاده از روگذرها و پل های بلند کنار شهرها روی جاده ها یا زیر گذرها در دل شلوغ ترین مرکز و کناره های شهر هاست مثله تبریز ، زنجان و ... چاره درد جاده های ما روگذر و زیر گذر است، نه زیر گذری مثله راه عبوری ظلم آباد یا خیابان فنی حرفه ای... بلکه روگذری که از اول سرزمین آچاچی شروع شود

۹۷/۱/۲۹ ۱۷:۱۸

شما که هر روز در امدادرسانی به مجروحین تصادفات و انتقال متوفیان مسیر وحشتناک مابین زنجان میانه تبریز حضور دارید شما چرا آقای مهرانپور؟
اجرای طرح ممانعت از تردد خودروهای سنگین در این اوضاع فعالیت جاده (ببخشید مسیر قتلگاه میانه) ، حکایت غنیمت دانستن لنگه کفشی کهنه و پاره در بیابان است.!
داغ خانواده ای حادثه دیده را تازه کردید.

۹۷/۱/۲۹ ۱۷:۰۶

چون انتهای مسیرش تبریز بوده و تبریز شهرهای دیگر استان براش مهم نیست به خاطر همون در مسیر اتوبان تهران تبریز درتمامی استانهاتمام شهرها در نظر گرفته شده به جز آدربایجانشرقی و تبریز

۹۷/۱/۲۹ ۱۶:۱۷

با سلام بنده خودم راننده تریلی هستم پیشنهادم اینه حداقل کامیونهای حامل سنگ ومواد اتش زاکه مقصدشان میانه نیست ممنوع بشه دیگر اینکه عوارض زیاد باعث میشه کامیونها از ااین جاده بیان

۹۷/۱/۲۹ ۱۶:۰۹

اتفاقا اشکال وتعلل ازخودمامیانه ایهاست,الان میاندواب,نیروسراب منتظراصلاح وبزرگراه شدن میانه سرچم هستند,تاراهشون به مرکزکشورکوتاهتربشه.

۹۷/۱/۲۹ ۱۶:۰۱

موافقم.قبلنایکی ازهمشهریان مثال خوبی زدگفت پارس ابادشصت سال بیشترنیست تشکیل شده روستاهم نبوده دربالاترین ومرزی ترین نقطه کشورولی الان دومین شهرستان بزرگ استان اردبیل هست.مامیانه ایهاقدرداشته هامونونمیدونیم همش دنباله بهانه برای عدم رشدوتوسعه هستیم.دیگراتوبان ازمیانه دورشده باتکرارمکررات هم چیزی درست نمیشه.بایدراهکارداده بشه

۹۷/۱/۲۹ ۱۵:۱۱

یه اتوبوس 40-50 مسافر دارد ولی یه تریلی یک راننده. رد شدن یک اتوبوس 50 برابر یک تریلی منفعت دارد. وقتی اتوبوس رد نمیشه .تریلی فقط حامل پیام مرگ هست

۹۷/۱/۲۹ ۱۵:۱۰

در مسیر اتوبان از زنجان به تبریز. میانه -هشترود-بستان اباد هر سه نادیده گرفته شدن. از 40 کیلومتری میانه - از 15 کیلومتری هشترود - از 10 کیلومتری بستان اباد. اینطوری نبوده که فقط میانه بی کلاه مونده باشه. نه بهترین مسیر و با صرفه ترین مسیر برای اتصال دو مرکز استان انتخاب شده.

۹۷/۱/۲۹ ۱۴:۵۳

باسلام بزاریدچندماهی این جاده برای ترددکامیونهاممنوع بشه عوارض بدندتابیشترقدراین جاده روبدونند.
مابایدبادلایلی علت این ممنوعیت روبگیم وتاتحقق خواسته مان عقب نشینی نکنیم.

۹۷/۱/۲۹ ۱۴:۴۷

جاده حتما موجب توسعه شهر نمی شود! اگر این گونه بود بستان اباد یا قره چمن الان باید ابر شهر میشدن! چرا نشدن؟ ولی مراغه که تو مسیر نبود شد. پیشرفت یک شهر مدیون فرهنگ مردم ان شهر هستش.

۹۷/۱/۲۹ ۱۴:۴۵

عجب مطلب غیر کارشناسی نوشته شده همش پاچه خواری مسئولین...بهترین راه همون عدم تردد ماشینهای سنگین در این مسیر است.

۹۷/۱/۲۹ ۱۴:۳۴

آقای مهرانپور میدانیم بهترین راهکار ۴بانده شدن میباشد ولی دولت پولی نمیده تبریز هم حمایت نمیکنه بهتر نیست به جای این همه پیام منفی دادن یک راهکاری ارائه بشه دولت پول نمیده تبریز حمایت نمیکنه چکار باید کرد ؟
راهکار چیست؟

۹۷/۱/۲۹ ۱۴:۲۹

چندماه پیش بایکی ازمسولان راهداری اردبیل سرچم صحبت میکردم میگفت ماراغب بودیم جاده مان ازمیانه بگذردچون قبل ازانقلاب ازان استفاده میکردیم وکیفیت ان رامیدانستیم.میگفت مسولان اذربایجانشرقی همکاری نکردندوگفتندجاده های میانه درست بشونیست,وبه ناچارجاده روازفیروزابادبه سرچم کشیدیم.
بنظرم چون تبریزاتوبان راازمیانه دورکردبایدحداقل اجازه میدادجاده اردبیل ازمیانه بگذرد,هم پروژه ملی بود,زودتربزرگراه میشد,هم به گردشگری میانه کمک میکرد,به طورمتوسط سالانه پنج میلیون گردشگربه استان اردبیل میرند,دیگردغدغه معیشت ازبابت عبورکامیونهای ترانزیتی هم نبود.اکثرشهرستان منتفع میشد.

۹۷/۱/۲۹ ۱۴:۰۱

خيلي از اين کاميون ها غير استاندارد و قديمي هستند ايمني ندارند و احتمال بروز حادثه زياد است. من خودم در جاده سرچم ميانه بودم که يک بنز ده چرخ قديمي پشت سر من مي آمد نمي دونم عجله داشت يانه. با سرعت بالا در حال رانندگي بود چند بار خواست سبقت بگبرد و با آمدن ماشين از جلو مجبور ميشد برگردد لاين خودش که يکي دوبار کم مونده بود ما رو زير بگيره. در آخر مجبور شدم که برم شانه خاکي که اين ماشين رد شه بره. همانطور که گفتيد به صورت مقطعي ممنوع کردن خوبه اما به نظر مي رسد که در کنار اينکار بهتر است نسبت به چهار بانده کردن و ساير اقدامات ديگر انجام بشه که در دراز مدت حق اين کاميون داران نيز ضايع نگردد. به صورت مقطعي بنده با ممنوع کردن تردد ماشين هاي سنگين موافقم.

۹۷/۱/۲۹ ۱۳:۳۵

اولا زنجان مرکز استان است برایشان فرقی ندارد ثانیا اتوبان نیز از زنجان می گذرد

متاسفم بر دیدگاهتان هنوز شما متوجه نشدید که اتوبان از ۴۰ کیلومتری میانه می گذرد و تاثیر منفی بر اقتصاد شهر دارد و حالا شما که خواهان ممنوعیت تردد هستید باید فاتحه این شهر را خواند مثل روستا خواهد شد نه رونق اقتصادی و نه چیز دیگر . 

مطلب دیگر در هر مسیر تصادفی رخ می دهد و کامیون مسبب تصادف نیست جاده میانه باید چهار بانده شود . کمی بازتر فکر کنید

۹۷/۱/۲۹ ۱۳:۲۱

شاید بصورت مقطعی خوب بشود ولی اثرات منفی آن زیاد است

۹۷/۱/۲۹ ۱۳:۲۰

اونزمانی که اتوبان ازمیانه دورشدپسرفت کردیم,تاحالاهم خودمان رابخواب زده ایم,اب ازسرمیانه گذشته هست چه یه وجب چه ده وجب.
من ازبیگانگان نلالم که هرچه کرداشنابامیانه کرد.

۹۷/۱/۲۹ ۱۳:۱۷

اگه ترددکامیونهاممنوع بشه که خوب میشه.

۹۷/۱/۲۹ ۱۲:۴۴

سوال من از نویسنده این متن. چرا 20 کیلومتر مانده به زنجان از دو طرف نوشته شده. ورود تریلی و اتوبوس و کامیون به جز انهایی که مقصدشان زنجان است. به شهر زنجان ممنوع می باشد. یعنی انها اندازه شما نمی فهمند؟ و خود را از از این درامد محروم کرده اند؟ دیه یک فرد 250 میلیونه! کل درامد یه غذاخوری چقدره در سال؟ 250 میلیون میشه؟ ضرر تریلی ها بیشتر از نفعشونه

۹۷/۱/۲۹ ۱۱:۵۷

تا قضیه اتوبان حل نشه میانه روز به روز پسرفت خواهد داشت. شاید بعد از 30-40سال بعد میانه یکی از بخش های سرچم بشه

۹۷/۱/۲۹ ۱۱:۱۲

بازنشر یک نقشه، میانه به عنوان تنها شهر جامانده میانه از قافله اتوبان تهران - تبریز

۹۷/۱/۲۹ ۱۱:۰۶

مسیر میانه سرچم تا گلوگاه تقریبا تمام کارهای زیربنایی اش اماده است اگر این مسیر اسفالت شود قسمتی از تلفات جاده ای را کاهش می دهد . اگرچه مسافت کوتاهی است ولی باز هم بهره برداری از این قسمت باعث دلگرمی و امیدواری است .

۹۷/۱/۲۹ ۱۰:۱۷

مطمئن باش عملی نخواهد شد با اعتراض کامیونداران مواجه خواهد شد عید هم خودبخود کامیون کم میشود ولی اینجا نیاز به فریاد نماینده در مجلس دارد که جاده کشش ندارد چرا چهاربانده که سالهاست تصویب شده اجرایی نمیشود

اخبار روز