کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۴/۲/۹ ۱۳:۰۲
[quote name="ح. موسوی"] سلام من توی دانشگاه آزاد شاگرد آقای پناهی بودم و خیلی چیزا یاد گرفتم. می دونستم ترک هستند ولی نمی دونستم اهل میانه اند. خیلی خوشحال شدم. برایشان دعا می کنم. [/quote] سپاس بیکران دوست گرانقدر موسوی عزیز سلامت و پایدار باشید
۹۴/۲/۹ ۱۱:۳۳
سلام من توی دانشگاه آزاد شاگرد آقای پناهی بودم و خیلی چیزا یاد گرفتم. می دونستم ترک هستند ولی نمی دونستم اهل میانه اند. خیلی خوشحال شدم. برایشان دعا می کنم.
۹۴/۲/۸ ۰۶:۵۶
[quote name="محمدصادق نائبی"] [quote name="حبیب اژدری شاهد"] به به ، ای کِلک آفرین ،زرّین قلم،مهر آشیان به به، ای خلقِ عظیم ای دلسِتان، خُلد آستان به به، ای صاحب کمال، ای خط و نقشِ دلربا ای کریمِ با کرامت ای ز حاتم صد نشان افتخارِ شهر ما، تاجِ سرِ اهلِ هنر خوش مرام و با صفا، شیرین سخن، شیرین بیان ای رها از بند تن، وی سالِکِ رهوارِ عشق از خدا خواهم که صد دیگر بمان، ای مهربان. [/quote] [b] به به! ای استاد اعظم! شاهد سلطان نشان چون سهیل از آسمان بعد از سه مه* گشتی عیان ای فدایت گوسپند و گاو و بزهایم همه چند روزی در کنار یار صادق هم بمان [/b] * آخرین مطلب استاد در صدای میانه سه ماه پیش بود! [/quote] سلام و درود بر هر دو بزرگوار و سپاس بیکران از مهرتان، پاینده و سلامت باشید.
۹۴/۲/۸ ۰۶:۵۲
[quote name="حبیب اژدری شاهد"] به به ، ای کِلک آفرین ،زرّین قلم،مهر آشیان به به، ای خلقِ عظیم ای دلسِتان، خُلد آستان به به، ای صاحب کمال، ای خط و نقشِ دلربا ای کریمِ با کرامت ای ز حاتم صد نشان افتخارِ شهر ما، تاجِ سرِ اهلِ هنر خوش مرام و با صفا، شیرین سخن، شیرین بیان ای رها از بند تن، وی سالِکِ رهوارِ عشق از خدا خواهم که صد دیگر بمان، ای مهربان. جناب استاد احد پناهی عزیز حقیقتاً استادی برازندهء نامِ شریفِ حضرتعالیست. کار ها بسیار زیبا نگارش شده اند.، امیدوارم دستان شریفتان صد سال دیگر هنر آفرین و قلمِ زرّینتان نویسا باشد. شاهد. [/quote] سلام و درود بر استاد بزرگوار جناب شاهد گرامی از لطف و محبت جنابعالی تشکر میکنم که به بنده قوت قلب می دهید همیشه سلامت و برقرار باشید.
۹۴/۲/۷ ۲۲:۰۶
[quote name="حبیب اژدری شاهد"] به به ، ای کِلک آفرین ،زرّین قلم،مهر آشیان به به، ای خلقِ عظیم ای دلسِتان، خُلد آستان به به، ای صاحب کمال، ای خط و نقشِ دلربا ای کریمِ با کرامت ای ز حاتم صد نشان افتخارِ شهر ما، تاجِ سرِ اهلِ هنر خوش مرام و با صفا، شیرین سخن، شیرین بیان ای رها از بند تن، وی سالِکِ رهوارِ عشق از خدا خواهم که صد دیگر بمان، ای مهربان. [/quote] [b] به به! ای استاد اعظم! شاهد سلطان نشان چون سهیل از آسمان بعد از سه مه* گشتی عیان ای فدایت گوسپند و گاو و بزهایم همه چند روزی در کنار یار صادق هم بمان [/b] * آخرین مطلب استاد در صدای میانه سه ماه پیش بود!
۹۴/۲/۷ ۱۶:۲۳
به به ، ای کِلک آفرین ،زرّین قلم،مهر آشیان به به، ای خلقِ عظیم ای دلسِتان، خُلد آستان به به، ای صاحب کمال، ای خط و نقشِ دلربا ای کریمِ با کرامت ای ز حاتم صد نشان افتخارِ شهر ما، تاجِ سرِ اهلِ هنر خوش مرام و با صفا، شیرین سخن، شیرین بیان ای رها از بند تن، وی سالِکِ رهوارِ عشق از خدا خواهم که صد دیگر بمان، ای مهربان. جناب استاد احد پناهی عزیز حقیقتاً استادی برازندهء نامِ شریفِ حضرتعالیست. کار ها بسیار زیبا نگارش شده اند.، امیدوارم دستان شریفتان صد سال دیگر هنر آفرین و قلمِ زرّینتان نویسا باشد. شاهد.
۹۴/۲/۷ ۰۶:۴۹
[quote name="محمد حسن رضایی"] بسیار بسیار زیبا و روح نواز بودند.. واقعا تشکر از استاد گرانقدر.. [/quote] سپاس از لطف شما دوست گرانقدر جناب رضایی عزیز پایدار باشید
۹۴/۲/۷ ۰۶:۴۷
[quote name="نوید صالحی"] هنر بکر و زیبای دستان پرقلم خودتان به ما آرامش و غرور خاصی می باشد. یاشاسین استاد احد پناهی عزیز ... به امید موفقیت های بعدی از جانب دستان شما بزرگوار [/quote] سپاس بیکران جناب صالحی عزیز لطف دارید
۹۴/۲/۷ ۰۶:۴۵
[quote name="رضا امامی"] با سلام و احترام از دیدن این هنرمندی که با آیات قرآنی زیبایی چندین برابر به خود گرفته لذت بردم. موفق و پیروز باشید. [/quote] سپاسگزارم جناب امامی عزیز لطف دارید
۹۴/۲/۷ ۰۶:۴۴
[quote name="گیو وفاییان"] واقعا زیبا و روح نواز هستند پاینده باشی استاد پناهی عزیز [/quote] سپاس بیکران از لطف و محبت شما جناب وفاییان عزیز بنده نوازی می فرمایید
۹۴/۲/۶ ۲۳:۰۰
[quote name="جاوید احمدزاده"] بشکند قلمهایی که نتواند زیبایی ,عظمت ،شکوه این هنر ی که موجب ارامش دلهاست را به تصویر بکشد چرا که این هنر و هنرمند یکی از افتخارات شهرمان و کشور عزیزمان ایران اسلامی است و امیدوارم در پناه ایزد منان موفق باشند. [/quote] سلام و درود جناب آقای احمد زاده عزیز از اظهار لطف شما سپاسگزارم انشالله که شاهد بالندگی کشورمان در عرصه های مختلف هنری باشیم...همای گو مفکن سایه شرف هرگز, در آن دیار که طوطی کم از زغن باشد...
۹۴/۲/۶ ۲۲:۴۲
[quote name="مرتضی دانیالی"] مگر تو روی بپوشی و فتنه باز نشانی هر جا هنر بیاید ، مهربانی و عطوفت و ملایمت می آید. حضور استاد پناهی با این خط های هنری شان موجب آرامش ماست. خیلی وقت است شاهد اشعار زیبای استاد شاهد و استاد عزیز نائبی نیستیم و محیط صدای میانه سیاسی تر شده است. از آشنایی تان خیلی خوشحالم. [/quote] سپاس بیکران از لطف شما استاد گرانقدر جناب آقای دکتر دانیالی عزیز امیدوارم همانگونه که میفرمایید جو هنری حاکم بشه و خیلی زیبا خواهد بود که شاهد اشعار استاد ارجمند جناب نائبی باشیم
۹۴/۲/۶ ۲۲:۲۵
[quote name="دکتر سلیمان جمشیدی"] دست مريزاد استاد، بي نهايت زيبا و چشم نوازند. [/quote] سپاس از لطف و محبت شما استاد ارجمند جناب آقای دکتر جمشیدی عزیز
۹۴/۲/۶ ۲۲:۱۴
[quote name="م. سلیمانی خوشنویس درجه ممتاز"] [/quote] سلام و سپاس خدمت دوست هنرمندم جناب سلیمانی عزیز همانگونه که استحضار دارید خاصیت خط شکسته تنوع در ترکیب هست حس کردم که اگر سرکش را بذارم کمی ترکیب نامتناسب بشه لذا عمدی بوده ولی بهتر است که سرکش یاد شده لحاظ بشه...
۹۴/۲/۶ ۲۰:۲۵
بسیار بسیار زیبا و روح نواز بودند.. واقعا تشکر از استاد گرانقدر..
۹۴/۲/۶ ۱۹:۲۵
هنر بکر و زیبای دستان پرقلم خودتان به ما آرامش و غرور خاصی می باشد. یاشاسین استاد احد پناهی عزیز ... به امید موفقیت های بعدی از جانب دستان شما بزرگوار
۹۴/۲/۶ ۱۸:۳۹
با سلام و احترام از دیدن این هنرمندی که با آیات قرآنی زیبایی چندین برابر به خود گرفته لذت بردم. موفق و پیروز باشید.
۹۴/۲/۶ ۱۸:۱۲
واقعا زیبا و روح نواز هستند پاینده باشی استاد پناهی عزیز
۹۴/۲/۶ ۱۸:۰۵
بشکند قلمهایی که نتواند زیبایی ,عظمت ،شکوه این هنر ی که موجب ارامش دلهاست را به تصویر بکشد چرا که این هنر و هنرمند یکی از افتخارات شهرمان و کشور عزیزمان ایران اسلامی است و امیدوارم در پناه ایزد منان موفق باشند.
۹۴/۲/۶ ۱۵:۵۹
مگر تو روی بپوشی و فتنه باز نشانی هر جا هنر بیاید ، مهربانی و عطوفت و ملایمت می آید. حضور استاد پناهی با این خط های هنری شان موجب آرامش ماست. خیلی وقت است شاهد اشعار زیبای استاد شاهد و استاد عزیز نائبی نیستیم و محیط صدای میانه سیاسی تر شده است. از آشنایی تان خیلی خوشحالم.
۹۴/۲/۶ ۱۵:۲۱
دست مريزاد استاد، بي نهايت زيبا و چشم نوازند.
۹۴/۲/۶ ۱۵:۱۳
تابلوهای بسیاری زیبایی هستند. بویژه خط عربی که خیلی به نستعلیق درنمیاد ولی اینجا خیلی خوب دراومده. فقط سوالی که از استاد دارم اینه که دو بار کلمه ایّاک در سوره حمد اومده که یکیشو بدون کشیده ی کاف نوشتید و یکیشو با کاف کشیده. آیا برای زیبایی اینکارو کردید یا یادتون رفته؟
۹۴/۲/۶ ۱۴:۲۶
[quote name="دکتر منصور آقایی از سوئد"] آقای نائبی همه چیز را گفتید جز اینکه ایشان پسرعموی آقای جعفر پناهی هستند. روستای ما نزدیک ایشان بود و من از طریق شما فهمیدم جعفر پناهی بالسینی هستند. از پدرم پرسیدم تایید کرد. من خیال می کردم کردی هستند. دورادور این دو هنرمند کشورمان را می شناسم. از اینکه این تابلوهای زیبا را دیدم روحم تازه شد. شاد زی آقای پناهی [/quote] جناب آقای دکتر آقایی عزیز از لطف و محبت شما ممنونم همیشه شاد و سلامت باشید بنده هم به حضور شما افتخار میکنم.
۹۴/۲/۶ ۱۴:۲۱
[quote name="شکسته نستعلیق"] شکسته‌نستعلیق از جدیدترین خطوط خوشنویسی اسلامی و زیباترین و سومین گونه از خوشنویسی ایرانی است که در اوایل سده یازدهم هجری قمری ابداع شد. چون بیشتر شکل‌های آن از شکستن و رها کردن خط نستعلیق گرفته شده بود به نام شکستهٔ نستعلیق شهرت یافت. این خط را می‌توان ایرانی‌ترین خط از میان خطوط مختلف خوشنویسی اسلامی دانست. خط شکسته نستعلیق از طرفی حاوی جزئیاتی از خط تعلیق است که در تندنویسی به کار کاتب می‌آید. در واقع خط شکسته پلی است میان روانی و تند نویسی تعلیق و ظرافت و زیبایی نستعلیق. در اواسط قرن هشتم هجری خوشنویسی ایرانی قدم در یکی از عالی‌ترین دوره‌های خود گذاشت و سه قلم از خطوط ایرانی-اسلامی یعنی «تعلیق»، «نستعلیق» و «شکسته نستعلیق» بر جریدهٔ ایام جلوه‌گر شدند. خطوطی که اگر چه الفبای آن برگرفته از الفبای عربی است، اما آثار آن را باید از ابداعات خاص ایرانیان دانست. قرن هشتم و نهم هجری در هرات از بهترین دوره‌های رشد خوشنویسی به شمار می‌آید و این هنر بزرگ پارسی در تمام مجامع و موسسات علمی مورد توجه بوده، شاهان و شاهزادگان به آن نظر ویژه‌ای داشته‌اند تا آنجه که خط نویسان و خط شناسان بسیاری را در دربار خویش جلب کرده و آنان را ترغیب و تشویق شایسته می‌نمودند. چنانچه در احوال بعضی از هنرمندان آمده حتی جایزه‌های بسیار بزرگ و با ارزش را برای هنرمندان منظور می‌کردند و از علاقه‌مندی آنان بدین هنر این بس که تعدادی از شاهان و بزرگان خود از خوشنویسان صاحب نام بوده‌اند. آثار بجا مانده از آنان خود دلیل و مدرک بارزی بر این مدعا است. در چنین بستری حط شکسته نستعلیق پا به عرصه وجود گذاشت. عده‌ای «مرتضی قلی خان شاملو» حاکم هرات و برخی دیگر «محمد شفیع هروی» معروف به «شفیعا» را ابداع کنندهٔ این خط دانسته‌اند. مرحوم عبدالمحمد خان ایرانی مولف کتاب «پیدایش خط و خطاطان» عقیده دارد که که شکسته نستعلیق در زمان صفویه به وجود آمد و «مرتضی قلی خان شاملو» آن را از نستعلیق رویاند. همچنین اذهان می‌دارد که میرزا شفیعا هراتی (یا همان محمد شفیع هروی) از خوشنویسان این قلم که منشی مرتضی قلی خان بوده‌است آن را تکمیل نموده‌است. در نیمهٔ دوم سده دوازدهم «درویش عبدالمجید طالقانی» شکستهٔ نستعلیق را به اوج تکامل رسانید. او اهل طالقان بود، درجوانی به اصفهان رفت و بسیار زود در سن ۳۵ سالگی چشم از جهان بست. شیوه شکسته نویسی از زمانی که در نیمه دوم قرن ۱۲ درویش عبدالمجید طالقانی این خط را به کمال رساند و آن را قانونمند نمود، و تا به امروز همان مکتب و شیوه قابلیت خود را حفظ کرده‌است. بعد از درویش عبدالمجید طالقانی از شکسته نویسان مهم دوره قاجار می‌توان از میرزا حسن اصفهانی, محمد رضا اصفهانی, میرزا کوچک اصفهانی, محمد علی شیرازی و نهایتاً سید علی اکبر گلستانه را نام برد که پل ارتباطی بود بین نسل گذشته با دوران معاصر. میرزا غلام رضا شکسته را بسیار نزدیک به درویش می‌نوشت و از سید گلستانه آثار درخور توجهی در خط شکسته نستعلیق باقی مانده‌است. در سال ۱۳۱۹ پس از وفات سید گلستانه، رکود طولانی و عظیمی در پیشرفت این خط رخ داد و این رکود تا سال ۱۳۵۰ شمسی ادامه یافت و تا آن سال اغلب خوشنویسان با یک دیدگاه سلیقه‌ای و غیر اصولی به این خط می‌پرداختند. در سال ۱۳۵۰ دوباره حرکت عظیمی در این امر انجام گرفت و خوشنویسان با تهیه عکس‌ها و فتوکپی‌هایی که در دسترس بود، این خط زیبا را به جریان انداختند. اساتید یدالله کابلی خوانساری، محمدحسین عطارچیان ، رضا مشعشعی ، حسین فیض آبادی در این میان نقش مهمی را ایفا کردند. در سالهای اخیر اسرافیل شیرچی ، مجتبی ملک زاده و حسین فیض آبادی در این عرصه خوش‌ درخشیده‌اند. یدالله کابلی خوانساری بیش از یک دهه از سال ۱۳۵۰، به تنهایی به آموزش خط شکسته‌نستعلیق در انجمن خوشنویسان ایران پرداخته است. خط شکسته در بدو پیدایش به طور کلی به دلیل سرعت در نوشتن پدیدار گشت و با رها شدن قوس‌ها و سایش دندانه‌ها و اتصالات حروف و کلمات در خط نستعلیق بوجود آمد. این رهایی و روان شدن تا جایی رسید که پیوستگی‌های بی شماری را به دنبال داشت که همین امر موجب دشوار شدن خواندن آن شد. ترکیب‌بندی و طراحی صفحه در خط شکسته از اهمیت بسیاری برخوردار است، چرا که خط شکسته به دلیل پیچش‌های بسیار در کلمه وسط، کلیات ترکیب آن نیز از فرم خاصی تبعیت می‌کند. قدما در ترکیب بندی از اقلام ریز و غالباً از یک قلم استفاده می‌کردند ولی شکسته نویسان امروزی ترکیبی از اقلام مختلف از غبار تا جلی و شش دانگ را در یک صفحه ترکیب می‌کنند. در این شیوه هر قطعه‌ای فرم و فضا و ترکیبی خاص خود را پیدا می‌کند و شاید عمده‌ترین تحولی که در خط امروز و در صفحه آرایی خط شکسته پدید آمده، همین تنوع و تازگی است. [/quote] تاریخچه ای مفید و مختصر از تاریخ خط شکسته نستعلیق که منحصرا بدست ایرانیها اختراع و به تکامل رسید....درود بر شما دوست گرامی بخاطر نگارش این متن وزین
۹۴/۲/۶ ۱۴:۱۸
[quote name="روابط عمومی دفتر مهندس حسینی"] آیات قرآن و سخن نغز با خط زیبای شکسته نستعلیق و هنر تذهیب بیشتر به دل مینشیند.هنرتان در خلق این آثار زیبا ستودنی است.از حضور سبزتان در جمع فعالان سایبری میانه سپاسگزاریم. [/quote] بنده هم از اینکه در جمع همشهریان عزیزم هستم خوشحالم و از جناب مهندس حسینی نماینده محترم مجلس و جناب مددی عزیز و بزرگوار که در خانه ملت همواره به فکر ما هستید تشکر میکنم و ممنون از جناب مهندس محمد صادق نائبی گرامی که بنده را با این جمع صمیمی آشنا کردند.
آیات قرآن و سخن نغز با خط زیبای شکسته نستعلیق و هنر تذهیب بیشتر به دل مینشیند.هنرتان در خلق این آثار زیبا ستودنی است.از حضور سبزتان در جمع فعالان سایبری میانه سپاسگزاریم.
۹۴/۲/۶ ۱۳:۳۹
شکسته‌نستعلیق از جدیدترین خطوط خوشنویسی اسلامی و زیباترین و سومین گونه از خوشنویسی ایرانی است که در اوایل سده یازدهم هجری قمری ابداع شد. چون بیشتر شکل‌های آن از شکستن و رها کردن خط نستعلیق گرفته شده بود به نام شکستهٔ نستعلیق شهرت یافت. این خط را می‌توان ایرانی‌ترین خط از میان خطوط مختلف خوشنویسی اسلامی دانست. خط شکسته نستعلیق از طرفی حاوی جزئیاتی از خط تعلیق است که در تندنویسی به کار کاتب می‌آید. در واقع خط شکسته پلی است میان روانی و تند نویسی تعلیق و ظرافت و زیبایی نستعلیق. در اواسط قرن هشتم هجری خوشنویسی ایرانی قدم در یکی از عالی‌ترین دوره‌های خود گذاشت و سه قلم از خطوط ایرانی-اسلامی یعنی «تعلیق»، «نستعلیق» و «شکسته نستعلیق» بر جریدهٔ ایام جلوه‌گر شدند. خطوطی که اگر چه الفبای آن برگرفته از الفبای عربی است، اما آثار آن را باید از ابداعات خاص ایرانیان دانست. قرن هشتم و نهم هجری در هرات از بهترین دوره‌های رشد خوشنویسی به شمار می‌آید و این هنر بزرگ پارسی در تمام مجامع و موسسات علمی مورد توجه بوده، شاهان و شاهزادگان به آن نظر ویژه‌ای داشته‌اند تا آنجه که خط نویسان و خط شناسان بسیاری را در دربار خویش جلب کرده و آنان را ترغیب و تشویق شایسته می‌نمودند. چنانچه در احوال بعضی از هنرمندان آمده حتی جایزه‌های بسیار بزرگ و با ارزش را برای هنرمندان منظور می‌کردند و از علاقه‌مندی آنان بدین هنر این بس که تعدادی از شاهان و بزرگان خود از خوشنویسان صاحب نام بوده‌اند. آثار بجا مانده از آنان خود دلیل و مدرک بارزی بر این مدعا است. در چنین بستری حط شکسته نستعلیق پا به عرصه وجود گذاشت. عده‌ای «مرتضی قلی خان شاملو» حاکم هرات و برخی دیگر «محمد شفیع هروی» معروف به «شفیعا» را ابداع کنندهٔ این خط دانسته‌اند. مرحوم عبدالمحمد خان ایرانی مولف کتاب «پیدایش خط و خطاطان» عقیده دارد که که شکسته نستعلیق در زمان صفویه به وجود آمد و «مرتضی قلی خان شاملو» آن را از نستعلیق رویاند. همچنین اذهان می‌دارد که میرزا شفیعا هراتی (یا همان محمد شفیع هروی) از خوشنویسان این قلم که منشی مرتضی قلی خان بوده‌است آن را تکمیل نموده‌است. در نیمهٔ دوم سده دوازدهم «درویش عبدالمجید طالقانی» شکستهٔ نستعلیق را به اوج تکامل رسانید. او اهل طالقان بود، درجوانی به اصفهان رفت و بسیار زود در سن ۳۵ سالگی چشم از جهان بست. شیوه شکسته نویسی از زمانی که در نیمه دوم قرن ۱۲ درویش عبدالمجید طالقانی این خط را به کمال رساند و آن را قانونمند نمود، و تا به امروز همان مکتب و شیوه قابلیت خود را حفظ کرده‌است. بعد از درویش عبدالمجید طالقانی از شکسته نویسان مهم دوره قاجار می‌توان از میرزا حسن اصفهانی, محمد رضا اصفهانی, میرزا کوچک اصفهانی, محمد علی شیرازی و نهایتاً سید علی اکبر گلستانه را نام برد که پل ارتباطی بود بین نسل گذشته با دوران معاصر. میرزا غلام رضا شکسته را بسیار نزدیک به درویش می‌نوشت و از سید گلستانه آثار درخور توجهی در خط شکسته نستعلیق باقی مانده‌است. در سال ۱۳۱۹ پس از وفات سید گلستانه، رکود طولانی و عظیمی در پیشرفت این خط رخ داد و این رکود تا سال ۱۳۵۰ شمسی ادامه یافت و تا آن سال اغلب خوشنویسان با یک دیدگاه سلیقه‌ای و غیر اصولی به این خط می‌پرداختند. در سال ۱۳۵۰ دوباره حرکت عظیمی در این امر انجام گرفت و خوشنویسان با تهیه عکس‌ها و فتوکپی‌هایی که در دسترس بود، این خط زیبا را به جریان انداختند. اساتید یدالله کابلی خوانساری، محمدحسین عطارچیان ، رضا مشعشعی ، حسین فیض آبادی در این میان نقش مهمی را ایفا کردند. در سالهای اخیر اسرافیل شیرچی ، مجتبی ملک زاده و حسین فیض آبادی در این عرصه خوش‌ درخشیده‌اند. یدالله کابلی خوانساری بیش از یک دهه از سال ۱۳۵۰، به تنهایی به آموزش خط شکسته‌نستعلیق در انجمن خوشنویسان ایران پرداخته است. خط شکسته در بدو پیدایش به طور کلی به دلیل سرعت در نوشتن پدیدار گشت و با رها شدن قوس‌ها و سایش دندانه‌ها و اتصالات حروف و کلمات در خط نستعلیق بوجود آمد. این رهایی و روان شدن تا جایی رسید که پیوستگی‌های بی شماری را به دنبال داشت که همین امر موجب دشوار شدن خواندن آن شد. ترکیب‌بندی و طراحی صفحه در خط شکسته از اهمیت بسیاری برخوردار است، چرا که خط شکسته به دلیل پیچش‌های بسیار در کلمه وسط، کلیات ترکیب آن نیز از فرم خاصی تبعیت می‌کند. قدما در ترکیب بندی از اقلام ریز و غالباً از یک قلم استفاده می‌کردند ولی شکسته نویسان امروزی ترکیبی از اقلام مختلف از غبار تا جلی و شش دانگ را در یک صفحه ترکیب می‌کنند. در این شیوه هر قطعه‌ای فرم و فضا و ترکیبی خاص خود را پیدا می‌کند و شاید عمده‌ترین تحولی که در خط امروز و در صفحه آرایی خط شکسته پدید آمده، همین تنوع و تازگی است.
۹۴/۲/۶ ۱۳:۳۹
آقای نائبی همه چیز را گفتید جز اینکه ایشان پسرعموی آقای جعفر پناهی هستند. روستای ما نزدیک ایشان بود و من از طریق شما فهمیدم جعفر پناهی بالسینی هستند. از پدرم پرسیدم تایید کرد. من خیال می کردم کردی هستند. دورادور این دو هنرمند کشورمان را می شناسم. از اینکه این تابلوهای زیبا را دیدم روحم تازه شد. شاد زی آقای پناهی
۹۴/۲/۶ ۱۳:۳۵
[quote name="محمدصادق نائبی"] از حضور دوست عزیز هنرمندم جناب استاد احد پناهی ، خوشنویس نامدار کشورمان در جمع فرهیختگان و نخبگان شهرمان میانه بسیار خوشحالم. برای حضرتعالی بخاطر حضور در میان همشهریان خود خیر مقدم عرض می کنم. به نمایندگی از جمعیت بزرگ "صدای میانه" از پیشکش کردن این 3 تابلوی زیبای شکسته نستعلیق به ما تشکر ویژه دارم. همچنین از همسر هنرمندتان بخاطر تهذیب این تابلوها تشکر می کنم. برای حضرتعالی آرزوی طول عمر دارم. [/quote] ممنون از لطف و محبت جناب مهندس محمد صادق نائبی عزیز که بنده رو با این جمع صمیمی و همشهریان خون گرمم آشنا کردند و از اینکه در جمع خانواده خودم هستم خوشحالم ....
۹۴/۲/۶ ۱۳:۳۲
جهت اطلاع مخاطبان محترم صدای میانه و همشهریان عزیزم قابل ذکر است که: جناب [b]احد پناهی[/b] خوشنویس مطرح کشورمان در نستعلیق و شکسته ، شاگرد اساتید بنام خوشنویسی استاد امیرخانی ، استاد کابلی ، استاد فلسفی و استاد حیدری بوده اند و دانش آموخته کارشناسی دانشگاه علامه هستند. این عضو انجمن خوشنویسان ایران ، نمایشگاههای متعدد کشوری و بین المللی در کشورهای مختلف بصورت انفرادی و گروهی داشته و هم اکنون این خط را تدریس می کنند و صدها خوشنویس برای جامعه ما تربیت کرده اند. همسر ایشان نیز در هنر تذهیب یار و در کنار ایشان هستند. [img]http://upload.iranvij.ir/farvardin92/23057908307237480528.jpg[/img]
۹۴/۲/۶ ۱۳:۲۸
[quote name="طاهر نائبی"] بسیار زیبا هستند . [/quote] سپاس بیکران جناب نائبی عزیز
۹۴/۲/۶ ۱۳:۲۳
بسیار زیبا هستند .
۹۴/۲/۶ ۱۳:۱۴
از حضور دوست عزیز هنرمندم جناب استاد احد پناهی ، خوشنویس نامدار کشورمان در جمع فرهیختگان و نخبگان شهرمان میانه بسیار خوشحالم. برای حضرتعالی بخاطر حضور در میان همشهریان خود خیر مقدم عرض می کنم. به نمایندگی از جمعیت بزرگ "صدای میانه" از پیشکش کردن این 3 تابلوی زیبای شکسته نستعلیق به ما تشکر ویژه دارم. همچنین از همسر هنرمندتان بخاطر تذهیب این تابلوها تشکر می کنم. برای حضرتعالی آرزوی طول عمر دارم.

اخبار روز