کد خبر: ۱۰۶۵۸
۱۲۸۵ بازدید
۱۳ دیدگاه (۱۳ تایید شده)

هاشمی رفسنجانی و حماسه سیاسی

۱۳۹۲/۲/۲۳
۲۲:۵۱

صرفنظر از اینکه کدام یک از کاندیداهای ریاست جمهوری پس از تایید صلاحیت رای بیاورند، ورود هاشمی رفسنجانی قطعا به اندازه سایر کاندیداها در خلق حماسه سیاسی موثر است. حماسه سیاسی از شرکت گسترده واجدین شرایط شرکت در رای گیری حاصل می شود. طبیعتا قدرت های خارجی روابط و موضع گیری های خود را بر اساس مشارکت مردم در انتخابات اتخاذ می کنند. بنابراین حضور گسترده مردم می تواند تنظیم کننده رفتار دیگر کشورها نسبت به کشورمان باشد. این نکته را هم اضافه کنم که حتی اگر رای مردم در اعتراض به سیاست های اجرایی در داخل کشور باشد، کشورهای دیگر میزان مشارکت را به حساب اعتقاد مردم به نظامشان به حساب می آورند. با توجه به اینکه در کشور ما حزب به معنای واقعی وجود ندارد، اشخاص تاثیر بسزایی در تغییر و تحولات جامعه ایفا می کنند. البته این وضعیت برای یک کشور مایه افتخار نیست و در دراز مدت می تواند مشکلات خاص خود را برای کشور بوجود بیاورد. پس با توجه به نقش اشخاص در ساست های داخلی و خارجی می توان نتیجه گرفت که خلق حماسه سیاسی هم در گرو حضور این افراد باشد. یکی از این افراد هاشمی رفسنجانی است. اما چرا حضور فردی مانند هاشمی می تواند به خلق حماسه سیاسی کمک کند. ویژگی های مختلفی را می توان بیان کرد که حضور هاشمی به خلق حماسه سیاسی کمک می کند.

1-       شخصیت و پیشینه سیاسی هاشمی

همانطور که مستحضرید هاشمی بیش از نیم قرن فعالیت سیاسی را در کارنامه خود دارد. بخصوص در دوران مبارزات و پس از انقلاب شخصیت و توانایی های خود را به اثبات رسانده است.

2-       عملکرد دولت فعلی

عملکرد دولت فعلی در تمامی زمینه ها بخصوص در بخش اقتصاد، مردم را به تفکر اساسی در سپردن سکان اجرایی کشور به یک شخص توانمند وادار کرده است. همانطور که می دانید با وجود درآمد سرشار نفتی در 8 سال گذشته، مردم از نظر وضعیت اقتصادی وضعیت خوبی نداشتند و می توان گفت اعتماد مردم به دولت در زمینه اقتصادی سلب شده است و این عدم اعتماد سم مهلکی برای اقتصاد کشور است.

3-       آگاهی و اعتماد مردم  به هاشمی و عدم ریسک پذیری آنها

در بین کاندیداهای مطرح شاید هاشمی بیشترین هماهنگی را با مقام معظم رهبری دارد، هرچند بعضی از رسانه ها می خواهند اینطوری وانمود کنند که ایشان با رهبری زاویه دارد. در حالی که ایشان هر هفته با رهبری ملاقات دارند و باید این سوال را از دارندگان نظریه، داشتن زاویه رهبری با هاشمی پرسید این چه زاویه ای است که باعث می شود شخص اول مملکت با فرد مورد نظر علیرغم تبلیغات گسترده هر هفته جلسه برگزار کند. بنابراین مردم دیگر اشتباهات گذشته را تکرار نخواهند کرد و زمان آزمون و خطا برای مردم سپری شده است.

4-       خسته شدن مردم از دعواهای سیاسی

در این 8 سال، بخصوص 4 سال اخیر مردم از بگو مگوهای سران کشور خسته شده است و حتما دنبال گزینه ای خواهد رفت که بتواند شکاف ایجاد شده را ترمیم کند. شاید هاشمی بهترین گزینه برای این امر باشد. هرچند به اعتقاد برخی به این شکل نباشد ولی آنچه واقعیت دارد ایشان با توجه به شخصیت، موقعیت و توانایی های که دارد می تواند در ایجاد تفاهم و همدلی بین مسئولان و مردم نقش بسزایی داشته باشد.  همه این مسائل باعث می شود یک حماسه سیاسی به تمام معنا شکل بگیرد.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۲/۲/۲۸ ۰۸:۵۳
جناب دکتر چه زود از کوره در میری! وای به حال دانشجویان و دانش آموزان تحمل یه شوخی را ندارید ؟ جدا اهالی هشترود مردمانی نجیب و شریف هستند !چه اشکالی دارد یه کاندید هم شاید از دیار شما ثبت نام کند باعث افتخار آذزیها نمیشود؟لطفا در ادبیات و لحن کلامتان کمی مودب باشید خدا وکیلی جنابعالی دکترید؟
[quote name="مرتضي دانيالي"]چپی به هاشمی رای خواهد داد
راستی به هاشمی رای خواهد داد
بی دین به هاشمی رای خواهد داد
بادین به هاشمی رای خواهد داد.
سیر و گرسنه به هاشمی رای خواهد داد.
مردم خسته شده اند. هاشمی منجی است.[/quote]
با سلام خدمت آقای دانیالی
اینکه تمام اقشار به یک نفر رای بدهند چیز خوبی نیست ولی جمله آخرتان درست است و مردم از بگو مگو ها خسته شده اند و احساس می کنند هاشمی می تواند به این شرایط پایان دهد و امیدواریم با هاشمی یا بی هاشمی این مشکلات پایان پذیرد.
۹۲/۲/۲۷ ۱۸:۲۶
چپی به هاشمی رای خواهد داد
راستی به هاشمی رای خواهد داد
بی دین به هاشمی رای خواهد داد
بادین به هاشمی رای خواهد داد.
سیر و گرسنه به هاشمی رای خواهد داد.
مردم خسته شده اند. هاشمی منجی است.
[quote name="مرت باز"]آقای عظیمی شایعه شده از هشترود هم برای ریاست جمهوری کاندید شده اند آیا تایید میفرمایید ما هم به همشهری شما رای بدهیم؟[/quote]
جناب مرت باز
بنده خبر ندارم اگر شما دارید به ما هم بگید مگر اینکه با این نبوغتان فکر کنید هاشمی رفسنجانی مال هشترود است.
در ضمن جناب آقای مهندس نایبی افرادی با نام مرت باز مایه بی ادبی و سبک بودن سایت وزین صدای میانه است. کسی که جرات معرفی خود را ندارد لااقل یک واژه با مسماء برای خود انتخاب بکند.این آقا یا خانم با انتخاب مرت باز نشان می دهد که از چه شعوری در انتخاب خود برخوردار است.
۹۲/۲/۲۷ ۱۲:۱۳
آقای عظیمی شایعه شده از هشترود هم برای ریاست جمهوری کاندید شده اند آیا تایید میفرمایید ما هم به همشهری شما رای بدهیم؟
۹۲/۲/۲۶ ۱۸:۴۶
[quote name="آز دانشان میانالی"][quote name="نکته سنج"]آدم ازتعجب شاخ در میاره! زن آقای هاشمی سه-چهار روز پیش گفته بود ایشان کاندید نخواهند شدزیرا مگرما انتخابات داریم اینها-یعنی نظام-هرکس را بخواهد درمیآورد،اصلا مگربرای اینها-نظام-سخت است که رای هارا عوض کنند!.خود آقای هاشمی هم همین اعتقاد درمورد مجریان وناظران انتخابات دارد،حال چگونه ایشان کاندیدا شده اند؟زیرا نه مجریان عوض شده اند نه ناظران!! نکند مثل همیشه اگر ایشان رای نیاورد،خواهد گفت:تقلب شده! واگررای آورد تقلب نشده!
آقای نایبی لطفا بون تعصب وسانسور درج فرمایید.[/quote]
اگر واقعا شاخ در آوردی لطف کن فقط نشانش نده چون ما از شاخ میترسیم[/quote]
بله قبول دارم که میترسی!چون دربین هواداران بعضی ازکاندیداها،آدم اتوکشیده ونازک نارنجی وفوفول زیاد وجود دارند!
۹۲/۲/۲۵ ۱۲:۵۴
ان شاء الله اگر آقاي هاشمي رد صلاحيت نشوند و يا به نفع حسن روحاني کنار نکشند شاهد آراي ايشان خواهيم شد و شکست ديگري را براي ايشان رقم خواهيم زد
۹۲/۲/۲۴ ۱۸:۱۰
آقای دکتر عظیمی دقیقاً اشاره خوبی کردید و مطمئن هستیم با حضور این کهن تجربه ی نو اندیشه همه چیز متحول خواهد شد.
۹۲/۲/۲۴ ۱۵:۲۸
مردم دیگر اشتباه نمی کنند و به نامزدهای فاقد سابقه کلان و با شعارهای پرزرق و برق رای نمی دهند.
۹۲/۲/۲۴ ۰۹:۱۰
[quote name="نکته سنج"]آدم ازتعجب شاخ در میاره! زن آقای هاشمی سه-چهار روز پیش گفته بود ایشان کاندید نخواهند شدزیرا مگرما انتخابات داریم اینها-یعنی نظام-هرکس را بخواهد درمیآورد،اصلا مگربرای اینها-نظام-سخت است که رای هارا عوض کنند!.خود آقای هاشمی هم همین اعتقاد درمورد مجریان وناظران انتخابات دارد،حال چگونه ایشان کاندیدا شده اند؟زیرا نه مجریان عوض شده اند نه ناظران!! نکند مثل همیشه اگر ایشان رای نیاورد،خواهد گفت:تقلب شده! واگررای آورد تقلب نشده!
آقای نایبی لطفا بون تعصب وسانسور درج فرمایید.[/quote]
اگر واقعا شاخ در آوردی لطف کن فقط نشانش نده چون ما از شاخ میترسیم
[quote name="قدسی "]از دوستان عزیز خواهش میکنم از تبلیغ کاندیدا در سایت خودداری کنند.چون سایت چهره بی طرفانه داره...[/quote]
جناب قدسی هدف تبلیغ نیست زیرا که هاشمی به تبلیغ نیاز ندارد. غرض تاثیر ایشان در خلق حماسه سیاسی است که در حال شکل گیری است.
۹۲/۲/۲۴ ۰۲:۱۲
آدم ازتعجب شاخ در میاره! زن آقای هاشمی سه-چهار روز پیش گفته بود ایشان کاندید نخواهند شدزیرا مگرما انتخابات داریم اینها-یعنی نظام-هرکس را بخواهد درمیآورد،اصلا مگربرای اینها-نظام-سخت است که رای هارا عوض کنند!.خود آقای هاشمی هم همین اعتقاد درمورد مجریان وناظران انتخابات دارد،حال چگونه ایشان کاندیدا شده اند؟زیرا نه مجریان عوض شده اند نه ناظران!! نکند مثل همیشه اگر ایشان رای نیاورد،خواهد گفت:تقلب شده! واگررای آورد تقلب نشده!
آقای نایبی لطفا بون تعصب وسانسور درج فرمایید.
۹۲/۲/۲۳ ۱۹:۲۴
از دوستان عزیز خواهش میکنم از تبلیغ کاندیدا در سایت خودداری کنند.چون سایت چهره بی طرفانه داره...

اخبار روز