وقتی وضعیت فعلی صدای میانه را می بینم یاد جمله تکراری و تاکیدی استادمان می افتم که می گفت: "خیلی از نرم افزارها و کمپانی ها بخاطر یک تغییر برای همیشه مشتریان خود را از دست دادند و هرگز نتوانستند مشتریان خود را بازگردانند."
صدای میانه در چند سال اخیر ریسکهای بزرگی را کرد و چندین بار ساختار عادت شده را برهم زده و مشتریان خود را از دست داد و موجب اعتراض مخاطبان قرار گرفت ولی به مرور زمان موفق شد اعتماد مشتریانش را جلب کند. هر وقت تغییر در ساختار سایت و به دنبال آن سقوط و سپس رشد سایت را می دیدم به آقای طاهر نائبی (شما فرض کنید مهندس نائبی!) تحسین می گفتم چرا که وارد ریسک بزرگی می شد که نتیجه اش به احتمال فراوان شکست بود ولی این ریسک آخری کار دست سایت داد و هنوز بعد از 3 ماه سایت روز به روز سقوط می کند طوری که سایتی که تا رتبه 105 هزار رسیده بود و در آستانه جشن 100 هزاری بود جالا به مرز 400 هزار رسیده است و این سقوط روز به روز بیشتر می شود.
صدای میانه دیگر 10 هزار و 15 هزار بازدید روزانه را ندارد.
صدای میانه دیگر توسط اعضای شناخته شده پشتیبانی نمی شود و تنوع ارسال کنندگان مطالب و کامنتها و حتی تعداد مطالب و کامنتها کاسته شده است.
از همه بدتر صدای میانه خیانت در امانت کرده و مطالب مشتریان را از دست داده است. بسیاری از ما مطالبی در این سایت گذاشته بودیم که در کامپیوتر شخصی مان وجود ندارد. این مطالب از دست رفته است. چه کسی مسبب این مسئله است؟ چه کسی پاسخگوست؟ اگر امروز محیط جیمیل یا یاهو تغییر یابد و شما به یکباره ببینید ایمیلهای چند ساله تان از بین رفته است چه حالی به شما دست می دهد؟ آیا این محیط ها را تحریم نمی کنید؟ آیا بی اعتمادی به شما دست نمی دهد؟ آیا جیمیل یا یاهو حق دارد بگوید محیط خودم بود به تو چه؟
جالب است که من تصور می کردم صدای میانه مدیر فنی اش را تغییر داده و فرد ناشی این سایت را تغییر داده است درحالیکه دیروز از مهندس نائبی پرسیدم و ایشان در کمال تعجب گفت: مدیر فنی ام همان مدیر فنی قبلی است!! پس مشکل کجاست؟ چرا آرشیو سایت در گوگل و در خود سایت وجود ندارد؟ چرا مطالب مخاطبان پریده است؟ چرا هر روز سقوط می کند؟ چه کسی باید پاسخ بدهد؟!
ما همچنان از علاقمندان صدای میانه هستیم و گلایه ها ناشی از نگرانی است. مدیر فنی سایت باید شخصاً عذرخواهی کرده و دلیل این اشتباه و خیانت در امانت را پاسخ دهند.