کد خبر: ۳۷۴۵
۱۱۲۵ بازدید
۴۸ دیدگاه (۴۸ تایید شده)

تقديم به تمامي مخاطبان صداي ميانه :

معرفي شخصيت واقعي

۱۳۹۰/۴/۱
۱۷:۰۸

سلام دوستان! از اينكه به نمايشگاه آثار ديل آجي سر زديد ممنونم. قدم رنجه فرموده و سرافرازم نموديد. متأسفانه بسياري از مطالبم از بين رفت چراكه لينك عكسهاي مورد استفاده ام در سايت اصلي از بين رفته بود (بخوانيد از بين برده بودند!) ولي همين مقدار هم مانده راضي هستم. در اين نمايشگاه تعدادي از كاريكاتورها و كلماتورهاي اينجانب را ملاحظه كنيد تا برويم سراغ معرفي خودم:

طراحي ميدان معلم براي تلويزيون شهري توسط معمار ديل آجي

افتتاح پروژه هاي ملي در حضور! مهندس ديل آجي

اينهم كلنگ زني يك پروژه ملي در حضور مهندس ديل آجي

 

و حالا لينك چند تا از مطالب ديل آجي

مذاكرات مهندس ديل آجي با همتاي آمريكايي درباره اوباما

ده روش برای شناخت نامزدهای انتخاباتی در میانه

مذاكرات مهندس ديل آجي با همتاي آمريكايي درباره اوباما

اعتراض به استاد براي نمره 20 

معرفی واقعی مهندس دیل آجی و دلیل غیبت کوتاه مدت

گزارش تصويري از دهها طرح افتتاح شده با حضور مهندس ديل آجي

آرشيو مطالب ديل آجي

و چند مطلب تصويري ديگر كه بخاطر حذف شدن (بخوانيد حذف كردن!) اصل تصاوير مجبور به حذف آن مطلب شدم. (آللاه باعيثا باعيث اولسون الهي آمين!)

ولي معرفي خودم براي آنهايي كه طالب بودند: اين سئوال در ذهن همه شما هست كه ديل آجي كيست؟ اهالي سايبري هميشه اين سئوال را مي كردند ولي هيچكس تاكنون اين ديل آجي را نشناخت. هيچكس! خيلي ها ذهنشان به اين طرف و آن طرف رفت ولي قطعاً و حكماً ندانستند ديل آجي كيست. 

 نيمه دوم ديل آجي كيست؟ تا الآن هركسي حدسي زده ولي حدس كي درست است؟

شايد در ادامه بتوانيد تشخيص دهيد:

.

.

.

.

.

.

.

نشسته از راست به چپ : شخصيت مجازي ديل آجي و شخصيت واقعي ديل آجي. آيا شناختيد؟

اگر تا الآن نشناخته ايد لطفاً ادامه دهيد تا ديل آجي را بشناسيد

.

.

.

.

.

.

.

محمدصادق نائبي

همشهري عزيز! سلام. بله من محمدصادق نائبي هستم. هماني كه هميشه با تو بوده و با تو خواهد بود. به همه فكر كردي غير از من. ولي بايد احتمال مي دادي كسي غير از من نمي تواند از همه جا و همه كس اطلاع داشته باشد.

ولي چرا شخصيت مجازي "ديل آجي" را ساختم؟ پس از ده سال نويسندگي و رسيدن به عنوان پرافتخار "اهل قلم ايران" و ده سال حضور در مطبوعات و دنياي سايبري، در حرفه نويسندگي به بن بستي رسيدم كه هيچ ارتباطي بين من نويسنده و خواننده نيافتم. تنها يك ابزار نجاتم داد و آن استفاده از ابزار طنز بود. گاهي با كاريكاتور يا كلماتور مي توان كار كتاب هفتادمن كاغذي را كرد. يك نويسنده بايد يك بار به زبان جِد سخن براند و باري به زبان طنز. آنگاه كه زبان از بيان دلايل و براهين عاجز مي ماند لاجرم بايد دست بر دامن ابزاري ديگر  مي زدم به نام طنز. طنز در قالب يك كاريكاتور يا متن كوتاه مي تواند نقشي زيباتر و اثرگذارتر از مقاله طولاني و طولائي داشته باشد. لذاست كه پس از غور فراوان در اين وادي و مطالعه آثار بزرگان شعر، نثر، كاريكاتور ، كلماتور ، تلخند و لبخند و ... ، شخصيتي خلق كردم به نام "ديل آجي" تا بتوانم از دريچه اي ديگر با مخاطبانم صحبت كنم.

ديل آجي كيست؟ "ديل آجي" ميانه اي است. دانشجوي سال آخر اقتصاد دانشگاه آزاد واحد ميانه ولي خيلي دوست دارد به او "مهندس" بگويند! قبولي در فوق ليسانس آرزوي اوست. او تلاش مي كند فوق ليسانس بگيرد. به هر قيمتي! كه شده. دلي پاك و ذهني نقّاد دارد. هر كسي به اندازه هوش و فراست خود ديدگاهي نسبت به ديل آجي دارد: عده اي او را ساده، شوخ و حتي بي عقل مي انگارند و عده اي جدّي، دردكشيده، باريك بين و مختصرگو. ديل آجي همه را مي شناسد و همه ي اخبار (چه واقعه و چه شايعه!) را مي داند. همه جا آدم دارد تا اخبار را به او برسانند. خيابانهاي شمشيري و امام خميني (ره) را روزي دو بار مي گردد و مي چرخد تا اخبار دست اول به دستش برسد. او خيلي حوصله حرف زدن ندارد. كوتاه مي گويد و مي گذرد. ديل آجي عاشق ميانه و ميانه اي است براي همين همه او را دوست دارند. راضي نيست ذره اي كدورت از او در دل كسي باشد. او مي ترسد از صراحت او برنجند درحاليكه نيت او اصلاح رفتارهاست نه آزردن افراد.

همشهري عزيز! يادت باشد "ديل آجي" يك شخصيت ديگري است و نبايد در ذهن خود "نائبي" را متصور شوي. او فردي است با اوصاف موصوف. زين پس ديل آجي را يك شخصيت مستقل فرض كن كه حتي ممكن است به خود من هم متلك بياندازد. ديل آجي تو را دوست دارد. از او چيزي در دل نداشته باش. شايد روزي به تو هم بند شود!

خاك پاي مردم ميانه ـ محمدصادق نائبي

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

امکان درج دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.

۹۰/۴/۲۶ ۱۴:۳۳
تازه از راه رسیدی اما حرفهای کهنه می زنی!بپا.چشت نزنن.بااین حرفا که نه با یه تن دینامیت هم نمی شه مهندس رو از جاش تکون داد وبه کاری که نمی خواد وادار کرد.میگه ارزونی اونایی که برا اینکار میمیرن.
۹۰/۴/۲۶ ۱۳:۳۳
: من تازه عضو سایت شدم و از هنر قلم زنی دیل آجی بی بهره ام اما یه نکته در این نظرات یافتم و آن احتمال حضور جناب مهندس در انتخابات است که اگر اینگونه باشد. چه شود...؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
۹۰/۴/۱۱ ۲۱:۳۸
: هرچند نیش دیل آجی بعضی وقتها خیلی تند بود ولی ابتکارها و حرفهای پرعمق دیل آجی و تاثیرش روی مسائل سیاسی میانه قابل رد نیست. دیل آجی گل آقای میانه است و فقط مهندس نائبی می توانست چنین هنری نشان دهد. تحسین میکنم مهندس .
۹۰/۴/۸ ۲۱:۳۷
: می ترسم بگم غیر از مهندس نائبی کسی نمی توانست دیل آجی را طراحی کند تا بگید چون معما حل شود آسان شود ولی واقعاً این خلاقیت و قلم را کی داره؟
۹۰/۴/۷ ۲۲:۱۱
: خدای من عجب چیزی می بینم؟ من فقط یکی دو هفته بخاطر امتحانات نبودم. نائبی جان دوستت دارم. کمی فکر می کردم باید متوجه می شدم که دیل آجی کی هست ولی راستشو بخواید اصلاً شما در این زمینه فعالیتی نداشته اید. امیدوارم باز هم در کنار ما باشید. ....................... دیل آجی : چون معما حل شود آسان شود!
۹۰/۴/۶ ۲۲:۲۳
: اوووو خدای من خیلی برام جالب بود. اگه یه کم فکر میکردم باید میفهمیدم کسی غیر از مهندس نمیتونه چنین شخصیتی خلق کنه.
۹۰/۴/۶ ۲۰:۲۷
:
۹۰/۴/۵ ۲۳:۱۲
معصومه زندي(: ... اما متعسفانه شنیدم برنامه ریخته بیاد انتخابات برای همین بصورت ناجوانمردانه رقیباشو حذف م... ------------------------------------------------------ مهم اینه که آدم منظورشو برسونه!!! ------------------------------------------------------- متعسفانه!!!
۹۰/۴/۵ ۲۰:۳۹
: معصومه زندي(mzandi ):....اما متعسفانه شنیدم ... __________________________________
۹۰/۴/۵ ۱۵:۵۹
با اینکه از شخصیت "دیل آجی" اصلا خوشم نمی اید ولی کاش همون دیل آجی نااشنا باقی می موند. اصلا فکرش رو هم نمی کردم آقای نائبی همان نویسنده این شخصیت دیل آجی باشد.انصافا جالب و نو بود ولی معرفی دیل آجی باعث خواهد شد که از این به بعد مطالب این شخصیت از نگاه مخاطبان همان" دیل اجی" نباشد. لازم هست از آقای مهندس نائبی که بدین نحو توجه ویژه به شهر و موضوعات دارند تشکر کنیم. توانایی که ایشان در بیان موضوعات در قالب طنز داشتند بسیار عالی و مناسب بود.
۹۰/۴/۵ ۱۵:۱۷
محمدصادق نائبی(msnaebi ) 1390/4/1 - 17:59:18 : هركسي از ظن خود شد يار من و ز درون من نجست اسرار من مسعود : مهند س ديل آجي سلام اولا قرار نبود تو شعر بگي . اگه يادت باشه از من شماره خواسته بودي تا در انتخابات جهت تبليغات برات شعر بسازم اخي خودت پيشنهاد كانديد شدن در انتخابات مجلس را به من داديد و به همديگر قول مساعدت داديم دوما واقعيت اين است بعد از معرفي شخصيت واقعي ديل اجي با خودم درگير شدم و درگيريمان كار بجايي رساند تا ازخودم بدم بياد . چرا؟ خيلي تلاش كردم شما را با اسم و شخصيت واقعي صدا كنم ديدم اون حلاوت و شريني را كه ديل آجي داشت شما نداريد مثل اين بود كه اشعار لطيف و پر مسماي تركي را به فارسي برگرداني . اي كاش به اين زوديهاي خودت را لو نميدادي و مانند ماه در اسمان پهناور زير ابرهاي ضخيم سير ميكردي و مثل گذشته گاه گاهي با نيم نگاهي از زير ابر چشمك ميزدي و با پرتو نگاههايت مارا بتفكر واميداشتي و ما هم رقصيدن قلمت را مي پاييديم ولي افسوس كه خيلي زود پرده از رخ برداشتي و خيلي ها را از خماري نجات دادي كه همانا دنبال هدف دويدن شيرين تر از رسيدن به ان است. موفق و پيروز باشيد ائلدن اوزاخلاشيب آييري دوشنده بيليسن نئجه من درده دوشورم انجاخ ائللريمنن ال بيررشنده من دلي اويناري حاله دوشورم بدرود.
۹۰/۴/۵ ۰۸:۱۴
کاش همان دیل آجی گمنام می ماندی مهندس
۹۰/۴/۵ ۰۷:۵۶
ساخلا قوی بیزده گلاخ . . . چوخ یئیین گیئتمه قاباقدا دووار وار
۹۰/۴/۴ ۱۹:۴۸
: در راه مانده تو معلم املا انشا هستی که هرکی حرف می زنه مچشو بگیری؟ مهم اینه که آدم منظورشو برسونه. بی خودی هم از آقای نائبی دفاع نکنید من هم به اندازه شما هم می شناسم و هم ارادت دارم اما متعسفانه شنیدم برنامه ریخته بیاد انتخابات برای همین بصورت ناجوانمردانه رقیباشو حذف میکنه ولی خوشبختانه در این کار موفق نمیشه.
۹۰/۴/۴ ۱۶:۴۹
یار در خانه و ما گرد جهان می گردیم / آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم امیدوارم شعر را خراب نکرده باشم سلام مهندس جان نایبی عزیز ، به دیل آجی بودنت شک نداشتم اما آنروز در نمایشگاه کتاب چنان از دیل آجی گفتي که خجالت کشیدم نظرم را مطرح کنم . به هر حال خوشحالم که دیل آجی را شناختم .البته اگر بعدا دیل آجی های دروغین پیدا نشوند ،که آن موقع مجبوریم برای کشف هویت به راههای غیر معمول متوسل شویم. اما یک سئوال هم دارم: جناب مهندس نایبی شباهت چهره دیل آجی به فردوسی پور عمدی است یا اتفاقی؟
۹۰/۴/۳ ۱۱:۳۰
خلایق آنچه لایق یکی دیل آجی را دلقک یا تلخک می داند یکی سیّاس و کیِّاس. هرکسی به اندازه ذهن خود از او برداشت می کند و اتفاقاً هنر دیل آجی در همین است.
۹۰/۴/۳ ۱۱:۱۵
: در تکمیل مشخصات و خصوصیات دیل آجی یک نکته فراموش شده و آن این که او عاشق این است که مطالبش همیشه در رکورد باشد و با کسی که مزاحم این کار او شود به شدت مخالفت می کند و از دستش ناراحت . ............................. دیل آجی : دقیقاً همین طور است. دیل آجی دوست دارد همیشه در تیتر باشد. آدم شهرت باز و سروصدا کن.
۹۰/۴/۳ ۱۱:۰۸
: معصومه زندي(mzandi ) 1390/4/3 - 00:06:09 فقط خواستید روز اول کاری برادرتون سورپریز کنید. ***************** طاهر نائبی : خانم زندی من اصلا ً سورپرایز نشدم ،چون روز اول هم به برادرم گفته بودم که شخصیت "دیل آجی" فقط ساخته وپرداخته ی ذهن خودت است،خودش هم شاهد است .
۹۰/۴/۳ ۰۲:۱۵
معصومه زندي(mzandi ) 1390/4/3 - 00:07:06 : اصلاً هم اینطوری نیست آن مهندس نائبی که نویسنده است با این دلقک که برای سرگرم کردن اومده تومنی دو هزار فرقشه. آقای نائبی از شما بعیده -------------------------------------------------- خانم زندی ساکن تهران دانشجوی کارشناسی میکروبیولوژی ،اول برای اینکه به من هم نتوپید از این اظهار نظرم درباره ی کامنت تان واز استاد بزرگوار جناب آقای دکتر انصاری به خاطر جسارتم در باب توضیح واژگان فارسی در محضر ایشان عذرخواهی می کنم!و اما بعد:شما که ماشاالله دانشجو ی مقطع کارشناسی هستید باید بدانید که واژه ی دلقک مجعولست چرا که دلق به گونه ای از پوشش دراویش یا اهل تصوف وانزواطلبان قرون هفت وهشت هجری اطلاق می شده وگاهی نیز ژنده وملمع بودنش نشان از شدت دل کندگی صاحبش از دنیا وما فیها محسوب می شده!و این حرف کاف فارسی هم غالبابرای بیان تحبیب وتصغیر وتسخیر اسامی به انتهای آنها وصل می شود مثلا:در پسرک ودخترک برای تحبیب ودر چاهک وکوهک دیوارک برای تصغیر ودرشاهک ومردک و زنک وجوانک برای تسخیر آمده،بااین ترتیب کاف انتهای کلمه ی دلقک که کارش سرگرمی افرادی مانند شماباشددرهیچیک از قوالب مذکور در نمی گنجد! پس اصلح است صورت اصلی واژه را که (تلخک) بوده به کار گیریم و درک مفهوم عمیق این نام را سهل کنیم، تلخک!سیاهی لوده وطناز وراستگوی که بواسطه ی شیرینی بیان از عقوبت کلام تلخ وهشدار دهنده اش می جسته وسر سبزش به پادافره زبان سرخ رهین باد نمی شد!تلخک هیچگاه برای سرگرمی ودل خوشی کسی پا در صحنه نمی گذاشت .تلخک در واقع تلخی دارو برای درک شیرینی درمان جامعه است.امیدوارم بفهمی ونفهمیده نروی!
۹۰/۴/۳ ۰۱:۱۳
-اما جایگاه وشان وشخصیت مجازی وحقوقی ایشان به جا وبرقرار خواهد بود وامید است به همکاری شان ادامه دهند!
۹۰/۴/۳ ۰۱:۱۰
دگر باره انگشت حیرت گزیدم!من سالها با نوشته ها وتالیفات ومشی فکری وسلایق ادبی وفرهنگی وسیاسی ومناصب ومشاغل آقای مهندس نایبی تا حد زیادی آشنا هستم ولی اذعان واعتراف می کنم بااینکه امروزسه بار این مطلب را دقیق خوانده ام باز هم در کنه وضمیر باورهایم گنجایشی برای نشاندن این حقیقت پیدا نمی کنم وبهتم زده!بهز لایه ای از لایه های فراست ومهارت وتواناییهای ایشان بروز کردطرفه آنکه هرچند دیل آجی شناسایی شدهاما جایگاه
۹۰/۴/۳ ۰۰:۵۴
خانم معصومه زندی اشکال نداره اصلاح میشه انشالا شما ناراحت نشین حالا ................................... دیل آجی : دلی دلینی تاپار بودو دای!
۹۰/۴/۳ ۰۰:۳۳
ايا ديل اجي كه تو سايت ميانالي هم نظر هاي آجي ميده شماييد؟ ............................... دیل آجی: من فقط متعلق به صدای میانه ام.
۹۰/۴/۳ ۰۰:۰۷
: اصلاً هم اینطوری نیست آن مهندس نائبی که نویسنده است با این دلقک که برای سرگرم کردن اومده تومنی دو هزار فرقشه. آقای نائبی از شما بعیده
۹۰/۴/۳ ۰۰:۰۶
: فقط خواستید روز اول کاری برادرتون سورپریز کنید.
۹۰/۴/۲ ۲۲:۲۸
با سلام.آقاى نايبى خيلى جالب و باورنکردنى بود، فکرمان هزار راه رفت!!!
۹۰/۴/۲ ۲۲:۲۸
با سلام.آقاى نايبى خيلى جالب و باورنکردنى بود، فکرمان هزار راه رفت!!!
۹۰/۴/۲ ۲۲:۲۸
یک فیگور انتخاباتی! .................................. دیل آجی: هانکیسی؟ اولی یا آخری؟!
۹۰/۴/۲ ۲۲:۲۸
یک فیگور انتخاباتی! .................................. دیل آجی: هانکیسی؟ اولی یا آخری؟!
۹۰/۴/۲ ۱۸:۳۱
: دیل آجی پیگیری شما موجب امتنان مضاعف خواهد بود
۹۰/۴/۲ ۱۴:۲۵
از دست تو بر نمی اید
۹۰/۴/۲ ۱۱:۵۸
آقای محمد صادق مطلبمو تأیید کن --------------------------------- اندکی شبیه محمد صادق نائبی (http://www.vom.ir/mitaa/34) ............................. صداي ميانه: مطلب شما شخصي هست و در سايت قرار نمي دهيم ولي كسي دوست داشت مي تواند ببيند.
۹۰/۴/۲ ۰۰:۱۴
هر کس به طریقی سر ما گرم کند ، بیگانه جدا دیل آجی جدا گرم کند من در عجبم نائبی چرا گرم کند؟ .................. ديل آجي : يعني شما جزو آن دسته هستيد كه خيال مي كنيد كارهاي من براي سرگرميه؟
: نگار من که به هزار هنر آراسته بود، هنری دیگرش هویدا شد. آفرین استاد جوان و هنرمند. واقعاً قلمی قهار و ستودنی داری چه شعر چه نثر و چه طنز
۹۰/۴/۱ ۲۲:۰۷
: در آخرین مطلب شما در مورد مدرک فوق لیسانس بود صدای میانه خیلی از مطلب شما حمایت میکرد و من کاملا شک کردم که حتما این فرد خودشان است که بله دیدیم آقای نائبی هستن
۹۰/۴/۱ ۲۱:۱۲
سلام نایبی جان من از ترکی نوشتن و مسلط بودنت به این زبان پی به کار شما برده بودم البته چند تا دیگه هم داری که اکانت نیست و بصورت مهمان می نویسی ! به قول خودت محفوظ!!!!!!! حالا بهم پول میدی یا می خندی؟
۹۰/۴/۱ ۲۱:۰۸
فوق لیسانش در برابر رمز ورود دیل آجی به سایت
۹۰/۴/۱ ۲۱:۰۲
نائبی بی، دوغوردان کئشگه اوزووی تانیتدیرمیایدین. دوزدی کی هم حقیقی و هم مجازی یازیلارون چوخ گوزل ،درین و دقت چکیجی دیر .آمما مجازی نین ائتکیسی داها چوخ ایدی. اوزللیکله دیل آجییا داها راحات جاواب وئریردیلر. آما ایندی بلکه سنون اوز حورمتووه گوره دیل آجی نین یازیلارینان جدی یاناشمازلار. ............................... دیل آجی: آتالار سؤزودو کی: شعورلی اوشاغا نه دده مالی شعورسوز اوشاغا نه دده مالی! ایندی ده : ادبلی آداما نه نائبی نه دیل آجی ادبسیز آداما نه نائبی نه دیل آجی
۹۰/۴/۱ ۲۰:۴۷
: تقریبا دومین یا سومین مطلب دیل آجی بود که پی بردم که این شخصیت چه کسی است ؟ بازدید 0،اکانت 0 فهمیدم کارچه کسی است ،حتی فردای آن روز هم ،گفتم برادرگرامی ،حدسم فقط تو هستی و لاغیر ، با شگرد خودت مرا دور زدی ،منم میگفتم کاش معرفی نمی کردی ! دیل آجی شخصیت طنازی است که به جِد نزدیک است ،وصف حال همه ی ماست . ولی در یکی دو مورد دیل آجی من را با مسئولین دانشگاه به چالش کشاند که آنها هم شیرینی های خودش را داشت ،مخصوصا درمورد مدارک دانشگاهی . ممنون و خسته نباشید .
۹۰/۴/۱ ۲۰:۲۲
بیا فوق لیسانسمو بدم به تو ......................... دیل آجی : پای؟!
۹۰/۴/۱ ۲۰:۲۲
: البته من احتمال داده بودم که چنین کارهای خلاقانه و عمیقی فقط از دست استادی مانند آقای نائبی برمی آید. خیلی خوشحال شدم.
۹۰/۴/۱ ۱۹:۵۳
ای کاش خودت را معرفی نمی کردی. شخصیت بسیار جالبی بود. از کلماتش انصاف و عدالت و بی طرفی می بارید. مثل گل آقا
۹۰/۴/۱ ۱۸:۳۵
: نائبی چوخ اَت آجیسان .................. ديل آجي : گينه گلدون؟
۹۰/۴/۱ ۱۸:۲۹
اينكه كاريكاتوره عادل فردوسي پوره
۹۰/۴/۱ ۱۸:۲۱
: با سلام من اهل ميانه نيستم اهل كرجم دنبال مطالبي راجع به سرزمين اجداديم ميگشتم كه به كلمه ديل اجي برخوردم واسم جالب بود به خاطر همينم خواستم نظربدم.مطالب خوبيه اما زيادي اختصاصيه
۹۰/۴/۱ ۱۸:۲۱
: با سلام من اهل ميانه نيستم اهل كرجم دنبال مطالبي راجع به سرزمين اجداديم ميگشتم كه به كلمه ديل اجي برخوردم واسم جالب بود به خاطر همينم خواستم نظربدم.مطالب خوبيه اما زيادي اختصاصيه
۹۰/۴/۱ ۱۷:۵۹
: هركسي از ظن خود شد يار من و ز درون من نجست اسرار من
۹۰/۴/۱ ۱۷:۳۰
: آقاي نايبي واقعأ همين طور است ؟

اخبار روز