کد خبر: ۳۹۵۴
۳۱۲ بازدید
۰ دیدگاه (۰ تایید شده)

آغاز اجراي مرحله دوم طرح ساماندهي وانت بارها از 15 مردادماه

قائم مقام ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور گفت: مرحله دوم طرح ساماندهي وانت بارها از 15 مردادماه جاري آغاز مي شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت،عبدلله جلالي امروز در يك نشست مطبوعاتي با اصحاب رسانه از كاهش 25 درصدي سهميه سوخت آن دسته از دارندگان وانت بار‌هايي كه در سامانه حمل‌ونقل درون شهري و بين‌شهري و روستايي ثبت نام نكرده‌اند خبر داد و تاكيد كرد: سهميه سوخت وانت‌بارهايي كه در خدمت حمل و نقل عمومي نباشند به خودروهاي شخصي تبديل مي‌شود.

وي فرصت ثبت نام وانت بار‌هايي كه تاكنون ثبت نام نكرده‌اند را از 15 مرداد ماه 90 به مدت يك هفته اعلام كرد و گفت: وانت‌بارهاي درون شهري مي‌توانند در اين مهلت با مراجعه به سايت www.navganbar.ir و پس از آن سازمان تاكسيراني و حمل‌ونقل همگاني و يا واحد تاكسيراني شهرداري شهر خود براي ثبت‌نام اقدام كنند و دارندگان وانت بارهاي فعال در حمل‌ونقل بين شهري و روستايي نيز بايد پس از ثبت‌نام در سايت www.vanetkart.ir به ادارات كل حمل‌ونقل و پايانه‌هاي حمل‌ونقل و يا نمايندگي‌هاي حمل‌ونقل در شهر خود مراجعه كنند و از اين طريق اين دو دسته دارندگان وانت بار به جمع وانت‌بار‌هاي شناسايي شده،‌ توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومي بپيوندند.

به گفته وي هدف از اين اقدام مديريت حمل و نقل و مديريت سوخت در جهت اجراي هدفمندي يارانه‌هاست.

قائم مقام ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور تعداد وانت‌بار‌هاي كه در ابتداي طرح بر اساس كارت هوشمند سوخت توسط ستاد شناسايي شده است را يك ميليون 810 هزار و 540 دستگاه اعلام كرد كه از 171 هزار 338 دستگاه وانت بين شهري و برون شهري، فقط 76 هزار 219 دستگاه وانت بار به سايت مراجعه كرده كه فعال در بخش حمل و نقل بين شهري و روستايي هستند و در بخش شهري نيز از يك ميليون 639 هزار و 202 دستگاه فقط 881 هزار و 678 دستگاه طي مراحلي مختلفي از ابتداي سال 89 تا 16 آذر همان سال يعني قبل از تغيير قيمت در سايت ثبت‌نام كرده‌اند.

وي افزود: از اول مرداد ماه 90 در مرحله دوم ساماندهي وانت‌بارها مقرر شد وانت‌بار‌هايي كه شناسايي شده‌اند از سهميه سوخت حمل و نقل عمومي بهره‌مند شوند و وانت بارهايي شناسايي نشده‌اند. سهميه سوختشان كاهش يابد.

قائم مقام ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت هدف از اجراي اين طرح را جلوگيري از سوء استفاه برخي افراد از سهميه سوخت وانت‌بارهاي خارج از سيستم خدمات‌رساني در ناوگان حمل و نقل عنوان كرد و گفت: فعلا در مرحله اول سهميه اين وانت‌بارها 25 درصد كاهش يافته است؛ اما در مراحل بعدي ميزان اين كاهش سهميه تا جايي مي‌رسد كه وانت‌بارهايي كه در خدمت ناوگان حمل و نقل نيستند سهميه سوختشان با خودروهاي سواري شخصي برابر شود.

وي تحقق اين امر را از اواخر دي ماه اعلام كرد و گفت:‌ قطعا اين ساماندهي تا پايان سال 90 به طور كامل اجرا خواهد شد.

جلالي افزود: هفته سوم مرداد ماه فرصتي است تا دارندگان وانت بارهاي فعال در حمل و نقل عمومي خود را معرفي كرده تا مجددا از مزاياي حمل و نقل عمومي بهره‌مند شوند.

وي ساماندهي وانت‌بارها تحت نظارت شركت‌هاي حقوقي، خصوصي و يا تعاملي را از ديگر اهداف اين طرح دانست و خاطرنشان كرد: اگر اين امكان در سامانه هوشمند سوخت وجود داشته باشد 25 درصد كسر شده سهميه سوخت ثبت نام نشدگان به كارت‌هاي آن‌ها بازگردانده مي‌شود و در صورت ثبت نام قطعي از ماه آينده طبق روال گذشته وانت پيكان‌ها همان 200 ليتر و وانت‌هاي مشابه نيسان همان 400 ليتر سهميه سوخت خود را دريافت مي‌كند.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

امکان درج دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.

اخبار روز