کد خبر: ۱۷۶۲
۴۶۷۹ بازدید
۷۶ دیدگاه (۷۶ تایید شده)

شهر بناب کجا می رود ومیانه کجا؟

۱۳۸۹/۴/۱۴
۲۳:۱۲

    ((بزرگترين واحد بخش خصوصي ذوب و توليد فولاد خاورميانه با حضور رئيس جمهور در شهرستان بناب به بهره برداري رسيد.

به گزارش مهر، دکتر محمود احمدي نژاد صبح امروز دوشنبه با حضور در شهرستان بناب خط توليد ميل گرد آج دار مجتمع «فولاد صنعت سهند» و خط توليد و ذوب شمش فولاد مجتمع«فولاد صنعت شهريار» را به عنوان بزرگترين واحد ذوب و توليد فولاد در خاورميانه افتتاح کرد.

اين مجموعه صنعتي با سرمايه گذاري بخش خصوصي و در کمتر از 15 ماه احداث شد.

رئيس جمهوردر بازديد از بخش هاي مختلف اين مجموعه صنعتي در جريان روند عمليات اجرايي و توليدات اين مجتمع صنعتي قرار گرفت.

با بهره برداري از طرح هاي فولاد بناب، ظرفيت فولاد نورد به 15 ميليون تن و ذوب به 18 ميليون تن در سال افزايش مي يابد.

واحد صنعتي «فولاد صنعت سهند» داراي 2 خط توليد نورد ميل گرد بوده و قادر به توليد سالانه يک ميليون تن ميل گرد آج دار است . براي اين مجموعه 150 ميليارد تومان سرمايه گذاري شده که براي 800 نفر به طور مستقيم اشتغال ايجاد کرده است.

شرکت «فولاد صنعت شهريار» نيز شامل ذوب و توليد انواع شمش هاي فولادي است که با سرمايه گذاري 170 ميليارد تومان احداث شده و براي 700 نفر به طور مستقيم اشتغال ايجاد کرده است)).

 

این خبر به قدری روشن است که نیازی به توضیحات اضافی نیست ولی نیاز به گوشزد کردن برای نمایندگان محترم است که یک لحظه کلاه خود را وسط گذاشته وقضاوت کنند که آیا در مقابل این چنین طرح هایی که مدام در شهرهای کوچکی مثل بناب ،خرمدره و .... افتتاح می شود پاسخی برای مردم دارند ؟ چند سال پیش بود که مرکز تحقیقات هسته ای هم در بناب افتتاح شد .

تاکی این شهر چوب باند وباند بازی را خواهد خورد ؟چرا نمایندگان محترم برای جذب طرح های بخش خصوصی تلاشی نمی کنند ؟

چرا اعتراضی از سوی نمایندگان مخصوصا رییس کمیسیون صنایع، نسبت به تاخیر در ساخت یکی از 8 طرح بزرگ فولادی کشور نمی شود ؟ این در حالی است که طرح فوق که توسط بخش خصوصی اجرا شده طی 15 ماه به اتمام رسیده است در حالی که طرح احیای مستقیم فولاد میانه که یک پروژه 18 ماهه ی  دولتی بود هنوز هم 2 سال دیگر برای ساخت آن وعده داده شده است . 

طبق مصاحبه ی  مهندس حاج اصغری که چند روز پیش با  صدای مرکز آذربایجان شرقی داشتند سهم شهرستان میانه از معادن آذربایجان را 10 درصد ولی خروجی(صنایع فعال) را یک دهم در صد اعلام کردندوبرای این وضعیت تاسف خوردند، در حالی که شهری مثل بناب حدود ۸۲۶۳ کارگاه دارد.

همیشه نوشته و گفته ام که  نماینده نمی تواند هر طرح ملی را برای شهر خود بگیرد ولی می تواند پای بخش خصوصی را به شهر باز کند . هنوز هم معلوم نیست طرح ((آنا کاغذکنان)) که قرار بود میدل باس تولید کند به کجا رسید ؟ هنوز معلوم نیست وضعیت شهر صنعتی که قرار بود در نزدیکی های فولاد میانه ساخته شود چه شد ؟ مشخص نیست که فولاد 100 هزار تنی بخش خصوصی به کجا انجامید ؟ بودجه ای که برای تغییر بافت فرسوده ی شهر وعده اش داده شده بود (چیزی در حدود19 میلیارد)چی شد؟

شهر کوچک بناب یک به یک مراتب پیشرفت را بدون درگیر شدن در مسایل سیاسی طی می کند واین مسائل و کمکی که برای پیشرفت شهرشان می کنند باعث می شود که برای نمایندشان آقای ((ضیااله اعزازی )) احترام قائل باشند .

شورای شهرشان به فکر کمک به خواسته های مردم هستند نه به فکر برج وویلا سازی و رکورد زنی برای تعویض شهردار، اینهاست که تفاوت بین مسئولین را نشان می دهند وجایگاهی را که آنها در بین مردم بدست می آورند وچه پاداشی بزرگتر ازاین .مردم آنقدر ها هم بی انصاف نیستند که کسی را که دلش برای شهر می سوزد را زود از یاد ببرند ویا نشناسند.

شهر بناب در زمینه ی علمی نیز خیلی از شهر ما جلوتر است زیرا نماینده شهر می داند که به عمل کار برآید گواه این مدعا مراکز علمی موجود در شهر بناب است که به شرح زیر است :

1-دانشگاه آزاد اسلامي
_2
دانشگاه پيام نور    
_3
دانشگاه امام صادق وحوزه علميه ولي عصر (ع)
_4
آموزشكده فني ومهندسي
_5
مجتمع آموزشي آب    وبرق
_6
دانشكده صنعتي سهند
_7
آموزشكده معماري
_8
دانشكده IT
كه بیش از 20000 نفر دانشـــــجو وطلبه در مراكز علمي فوق و 000 35 دانش آمــوز در مـــدارس بناب مشغول به تحصيـــــــل هستند .

این در حالی است که تکمیل تنها دانشکده ی دولتی فنی - مهندسی میانه در هاله ای از ابهام قرار دارد و همه ساله وعده برای پذیرش دانشجو می دهد .

چطور می شود شهر کوچکی مثل بناب همه ساله نسبت به سال قبل، وضعیتش بهتر می شود ولی شهرما بدتر ؟

چطور می شود جمعیت شهر بناب کم نمی شود که هیچ ، بیشتر می شود ولی شهر ما به جای داشتن جمعیت بالای 500 هزار نفر ، به کمتر از 200 هزار می رسد ؟

جواب معلوم است در شهر ما  برای نیروی کاری متخصص و غیر متخصص فرصت شغلی نیست . یادم نمی رود گزارش فرماندار محترم قبلی مبنی بر بیکاری که به آقای جهرمی گزارش 5 درصد بیکاری را داده بودند که در مباحث اقتصادی یعنی ((سطح اشتغال کامل ))، وبسیاری از کشورهای توسعه یافته آرزوی این چنین نرخ بیکاری را دارند .

علاج رسیدن به پیشرفت وتوسعه چیزی نیست جز تولید و اشتغال و لازمه ی آن هم رسیدن به یک سطح رشد تولیدی پایدار در شهر ،توسط جذب بخش سرمایه گذار خصوصی می باشد .

البته در پایان این نکته نیز ذکر شود که ما مردم هم بی تقصیر نیستیم ، زیرا که فرهنگ سازی لازم برای جذب سرمایه گذار در بین ما وجود ندارد . یکی از شایعاتی که در مورد ((آنا کاغذکنان )) مطرح بود این است که مردم آن حوالی می گفتند که فرد سرمایه گذار برای پیدا کردن اشیای عتیقه آن جا آمده و سوله ها را زده است . یا موردی که برای یکی از سرمایه گذاران در بخش گچ وجود داشت که روستاییان تا گرفتن امتیازهای زیاد نمی گذاشتند کار ادامه یابد . این قبیل حرف ها وحرکات  هر بخش خصوصی را فراری می دهد . طوری باید اشتغالزایی توسط بخش خصوصی در بین ما مردم نیز نهادینه شود که سرمایه گذار جذب شود ودر واقع امنیت کافی را داشته باشد نه اینکه چوب لای چرخ تولید بگذاریم .

 

 

 

 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

امکان درج دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.

۹۰/۵/۲۸ ۰۰:۵۹
این مجتمع اولدوز حدید مراغه چیه؟میشه اطلاعات دقیقی بدین؟الان افتتاح شده؟ظرفیت نهایی چقد خواهد بود؟و ایا فولاد خام تواید خواهد کرد؟منظور از فولاد خام شمش فولاده
۹۰/۵/۲۱ ۱۵:۴۰
binabli binevli : سلام دوسلار.میانالی دوستلاریما دا سلامیم وار.من بینابلییام اما آذربایجانین او بیری شهرلرینین آباد اولماغی منیم آرزوم دور.کاش بیناب مارا آراسیندا اولان ریقابت حسینی یارادماک یرینه آذربایجانینان آیری استانلاری مقایسه ایلیک شاید ایش ایری یردن خاراب دیر.
۹۰/۴/۲۹ ۱۰:۰۰
مواظب حرفاتون باشيد بناب ومراغه هيچ اختلافي ندارندبه كوري چشم دشمنان - حتما رويت شود
۹۰/۴/۲۶ ۰۰:۳۴
آقا این چندمین باره من پیام می دم تایید نمی کنید لطف کنین اگه جنبه اداره یه سایت رو ندارین تعطیل کنین و می گفتن اهالی میانه این مدلین و طاقت انتقاد ندارم نگو شما هم فیلم بازی می کردین ... اگه پیامایه قبلیه منو تایید نمی کنین سایتتونو حذف کنین ........................ صداي ميانه: اين مطلب از اصل دور شده و به فرع رسيده است. مطلبي بود به هواي ميانه اما به جايي شده براي افزايش اختلاف بنابي ها و مراغي ها و ما دوست نداريم به اين اختلافات دامن بزنيم. عجيب است اين مطلب بيشترين بازديد كننده در طول تاريخ سايت را داشته و صدها كامنت به آن رسيده است درحاليكه بسياري از كامنتها و بازديدها از ميانه نيست. منظور ما اصلاً رقابت بناب و مراغه نبود بلكه ميانه بود.
۹۰/۴/۲۳ ۱۷:۳۹
عزیز شهر بناب مردمی تلاشگر دارد واسه همین پیشرفت میکند درضمن از لحاظ جمعیت و وسعت طبق آمار وزارت کشور سی برابر شهرهای دیگه استان پیشرفت میکند یعنی شهر بناب اگه اینجور پیش بره ده سال دیگه بزرگترین شهر منطقه بعد از تبریز میشه . شهر میانه هم روز به روز جمعیت و رشد شهریش کم میشه چون مهاجرت معکوس داره.
۹۰/۴/۲۳ ۰۹:۵۴
طاهرجان دوستت دارم خیلی باحالی
۹۰/۴/۱۹ ۱۱:۱۸
احساس مي كنم آقاي نائبي آذري نيست وبه فرقه هاي فارس زبان بيشترشباهت داردوصل است ودنبال ايجادتفرقه شديدبين مردم صادق آذربايجان است .حتما اگه آذري هستي اين پيام راهموطنان عزيزم بخوانند
۹۰/۴/۷ ۱۰:۰۱
سلام به همه اذربایجانی های عزیزماهمه ترک زبانیم وبایدتعصب داشته باشیم همانطورکه دریک جای غربت یک ترک زبان رامی بینیم چقدرخوشحال می شویم آذربایجان سرایران است مابایدبه این افتخارکنیم نه اینکه تفرقه هاماراازهم جداکند بناب شهریست که درخاورمیانه معروف است نرخ اهن ومیلگرد رادرخاورمیانه شهرستان بناب تعیین می کندواین یک افتخاربرای اذربایجان است ومراغه ای های عزیزشما تاج سرمابنابی هاهستیدماازشماخیلی رازی هستیم
۹۰/۴/۵ ۲۰:۲۴
سلام دوست عزیز من قبل این پیامم یه پیامه دیگه ای دادم لطف کن اونم تایید کن. *************** طاهر نائبی : دوست عزیز سعی بر این است از مطالب تنش زا جلوگیری شود .
۹۰/۴/۵ ۱۷:۵۴
در ضمن شخصا من خودم اگر یکی از اهالی بناب رو تو مراغه ببینم هزار جور بدو بیراه بهش می گم .... چون دوستان عزیز اگه پیام اول منو بخونین می بینین که من چی نوشتم مگه ننوشتم یاشاسین مراغه یاشاسین بناب مگه نگفتم لیاقت مراغه . بناب از اینا هم بیشتره من نهایت احترام رو گداشتم ولی شما ها نه .......... در اخر از اهالی محترم بناب این سوالو دارم واسه چی می ان تو مراغه زمین می خرین چرا می این زمین می خرین . مگه نمی گین جایه بدیه
۹۰/۴/۵ ۱۳:۴۵
تفکری کاملا مضحکانه است که باوجودجایی که بناب باشدمراغه بتواند ادعای استان شدن بکند چون بناب یکی ازقطبهای مهم صنعتی کشوراست وشهری رابه عنوان استان شدن انتخاب میکنن که بتواندروی پای خودش بایستدومستقل باشد
۹۰/۴/۵ ۱۳:۳۳
نه تنها فرودگاه درزمیتهای بناب است بلکه پاگان نیز دربناب است واین راهم بدانیدکه فعلا امتیاز آن متعلق به مراغه است بحثی که درمورد شهرک صنعتی سلیمی تبریز مطرح شده درست است درآذرشهراست ولی به اسم تبریزاست و مراغه درآن حدی نیست که فاصله قدرت خودش بابناب رابافاصله قدرت تبریز باآذرشهرمقایسه کندوفراموش نکنیم که اقتصادمراغه وشهرهای همجواردیگرهمواره وابسته به بناب بوده وخواهدبود فرودگاه دریک کیلومتری شهربناب است درحالی که مراغه کجاوفرودگاه کجا
۹۰/۴/۵ ۱۰:۴۸
استعداد و لیاقت استان شدن شهرستانهای خوی - مهاباد - بناب - میانه - مرند بیشتر از مراغه می باشد .
۹۰/۴/۵ ۰۱:۲۷
سلام دوستان بعضی دوستان از تفرقه حرف زدند . منم موافق تفرقه نیستم باید دوستان به حرفی که می گن زیاد دقت کنن . بالخص مالک سایت اقای نائبی . اخه برادر من فرودگاه مراغه از کی ماله بناب شد . گیرم نصفش تو اراضی بنابه . مگه نه اینکه شهرک صنعتی سلیمی تبریز تو آذرشهر. مگه نه اینکه نیروگاه تبریز تو ایلخچیه . دوستان اذربایجان و شهرهای اون خیلی بزرگتر از اینایین که ما داریم روشون اسم می زاریم .. بناب هم وطن منه . میانه هم وطنه منه.. عزت و افتخار بناب عزت و افتخار مراغس. شهرهای جنوب اذربایجان لیاقتشون بیشتر از حرفاس بیشتر از این یکی دو کارخونس . همه عزیزان می دونن که این تبریزیا چه بلایی سر اذربایجان اورده . هر جا هم برسن می گن مهد تمدن اذربایجان تبریزه ... نه عزیزم مهد تمدن اذربایجان مراغس . میانس . بنابه ... تو ورزشگاهها همیشه میبینیم که چه توهینایی به ترکا میشه .. که باعث و بانیشونین تبریزیان می رن ورزشگاهها به همه توهین می کنن تماشاگرای اونا هم به مردم اذربیجان توهین می کنن .. تو ورزشگاه تبریز شعار می دن بی شرف . بی ناموس و... کجای این فرهنگ . ادب . دردا زیاده . در اخر اینو می گم عزیزان مراغه ای . بنابی . میانه ای دلتونو به یه کارخونه فولاد سازی . شیشه سازی خوش نکنین . لیاقت ماها بیش از حرفاس . برین کاشانو ببینین . به لطف اصفهان چی شده ..... تو کاشان بزرگترین کارخونه خودرو سازی سایپا رو 18 ماهه درست کردند . ولی ببینین چند ساله قراره تو مراغه مجتمع کارخانجات فولاد بزنن . که یکیش که فولاد اولدوز حدید مراغه بود به لطف مسئولین استان بردن عجبشیر . الانم 3 . 4 ساله که دارن یه کارخونه نورد فولاد بزنن که خدا می دونه کی تموم می شه ...... ببخشید که سرتونو درد اوردم یه مژده هم بدم که طی یکی دو ماه اینده مراغه استان میشه می تونیم یه نفس راحتی بکشین .... یاشیسین مراغا یاشاسین بناب یاشاسین میانا....
۹۰/۴/۴ ۱۹:۳۷
با عرض سلام خدمت هم زبانان محترم جناب آقای محمد از ارومیه: من نمی دانم وقتی کسی نظر مغایر میل ما می زند چرا ما در صدد بر میآییم که او را تخریب و حقانیت خو را به اثبات برسانیم برادر ارجمند من نمی دانم کجای حرفهای این جانب خصمانه و به دور از منطق بود بنده فقط به عنوان یک مراغالی که همواره از تبعیض روشنفکرنماهایی که به عناوین مختلف (چه به نام پر غرور آذربایجان و چه با نام تفکر عامی) در طی سالها ما را از دست یافتن به حقوق حقه مان دور داشته گلهمندبودم ونظرات خود را با دلایل و برهان ارائه نمودم در ثانی جناب آقای محمد شهر بنده روستای کوچکی نیست که شما نگران ازبین رفتن کشاورزی آن هستید و به نام کشاورزی و از بین رفتن آن در پی سر بریدن و واگذاشتن آن برای دست یافتن به حداقل حقوقش می باشید. من برای اثبات دشمنی بیشمار روشنفکرنماها مسئله ای را بازگو میکنم : تقریبا چند هفته پیش همایش سرمایه گذاری به همت اهالی عزیز مراغا برپا شد اما دریغ از یک پوشش خبری دریغ از یک امکان ارتباطی پس وقتی من و همشهریانم عنوان میکنم پیشرفت مراغا در گرو استقلال این شهر است نباید بر ما خرده بگیرید چون ما آنقدر از اینگونه تبعیضها و حق خوریها دیده ایم که دیگر به حرفهای دلنشین و به اصطلاح دلسوزانه ی افراد روشنفکرنما دیگر اعتمادی نداریم. در ضمن من نمی دانم چرا وقتی مراغالی ها از استان شدن و استقلال شهرشان سخن میگویند ما را عامی و کوچه بازاری و به دور از تمدن میخوانید پس متمدن بودن ما از نظر شما و امثال شما در گرو نابودی مراغا و ضایل شدن حقوق حقه ماست مطمئنا با حرفهای گفته شده آزاد اندیشان به نیات مغرضانه روشنفکرنماهایی که خود را منجی آذربایجان معرفی پی برده اند و در خاتمه به این گونه افراد برای چندمین بار توصیه میکنم که دست از افکار بسته خود برداشته و استقلال مراغا را به عنوانین مختلف نکوهش ننمایند چون غنا و بزرگی مراغا همانا عزت و بزرگی آذربایجان عزیزمان است.
۹۰/۳/۸ ۱۳:۴۳
آفرین محمد
۹۰/۳/۴ ۰۲:۱۹
سلام بر آقای نائبی و خوانندگان محترم سایت شما چند تا مسئله را باید متذکر شوم: آقای آراز از مراغه. شما دم از تمدن هفت هزار ساله می کنید. که چی بشود؟ تفکر یک شخص متعلق به تمدن هفت هزار ساله نباید خصمانه باشد. از شما به اندازه تمدن 7 هزار ساله انتظار می رود. صحبت های شما به تمدن ربط ندارد. اینها حرفای کوچه بازاری است. آقای بنابی که ادعا می کنی دومین شهر استان هستید، هم شما و هم دیگران جالبه بدانید که اراضی دو شهر بناب و مراغه جزو مستعدترین خاک های کشاورزی کشورند. رشد بی اندازه یک شهر مهم نیست بلکه امکانات داشتن شهر مهم است. بجای گسترش کمی به گسترش کیفی باید اندیشید. این فاجعه است که زمین های کشاورزی را به شهر تبدیل کنیم و افتخار هم بنماییم. کمی هم به رشد و توسعه روستاهای تان بیاندیشید که کسی تابحال به اونها تئجه نمی کند. من هر دو شهر مراغه و بناب را دیدم. من ارومیه اس از این حرفهای شما دلم به درد می آید چرا خود بر خود رحم نمی کنید. میانه که جمعیت و وسعت اش بیش از این دو شهر هست. چه فاید یک شهر مثل میاندواب رشد کمی داشته باشه ولی روستای بزرگ محسوب بشود/ کمی به خود بیائید
۹۰/۲/۶ ۱۱:۴۳
سلام بر همه ببینید همه ای دوستان مراغه ای و بنابی و میانه ای و تبریزی و ... همیشه سعی کنید خودتان را بالا بکشید اما نه به شرط ظلم به دیگران همه ای ما بشریم و مسلمان همه باید دست دردست هم دهیم به مهر میهن خویش کنیم آباد اگه امام زمان (عج) ظهور فرمایند به انسانها به اندازه ای کارشان پاداش خواهند داد و همه ای شهرها آباد خواهند شد و حق هیچکس را نخواهند خورد و همه با هم استان خواهیم شد به امید آن روز
۹۰/۱/۲۵ ۱۸:۳۲
اگر شما با کامنتهای تفرقه افکن مخالفید . نباید کامنت اظهار نظر بدون سند حسین از تبریز در باره مراغه را می گذاشتید. برایتان متاسفم آمار طلاق در تبریز 7 درصد رشد داشته ولی آمار طلاق در مراغه کاهش 18 درصدی داشته است جهت مشاهده جزیئات به سایت رسمی ثبت احوال استان مراجعه کنید خودتان قضاوت کنید کدام شهر فاسد است؟؟؟
۹۰/۱/۲۲ ۱۷:۱۴
آقا طاهر چرا مطالب منو نزدی چرا محافظه کاری میکنی عزیزم **************** طاهر نائبی: آقای معصومی، دوست گرامی ،تایید نهایی نظرها با من نیست و گویا مدیران سایت هنوز تایید نکرده اند.
۹۰/۱/۲۲ ۰۲:۰۳
این دعوای مراغه و بناب تموم شدنی نیست میدونین چرا میگم قضییه جوجه گفتن رو که میدونین چیه.آقا طاهر رو هم وارد دعواتون نکنین ایشون فقط اطلاعات در خدمت مردم میزاره- ******************* طاهر نائبی : بسیار سپاسگذارم ،امید که جواب این دوستان را طی مقاله ای جداگانه بنویسم ،آذربایجان را کسی تکه تکه نمی کند ،به قول ضرب المثل ترکی : آغاجی ایچینن ،قورد ییه ر . خودشان ظرفیت شنیدن چند جمله را ندارند ولی داعیه هایی را مطرح می کنند که هنوز در قدم اولش که همانا دوستی و برادری است مانده اند.
۹۰/۱/۲۱ ۲۳:۳۳
استان شدن مراغه به نفع کل منطقه میباشد.بجز مسوولین بی وجدان تبریز که بودجه شهر های استان رو برای خودشان می خواهند. درود بر آذربایجان من مخالف تفرقه هستم .ولی بدانید که تبریز میتوانست به جای دزدیدن بودجه شهرهای استان فشار به مسوولین کشوری بیاورد تا اینقدر از شهر های مشهد و اصفهان و .... عقب نیفتد .
۹۰/۱/۲۱ ۱۵:۵۶
همشهري از بناب : 1390/1/21 - 11:46:10 اگربراي باردوم مطلبي ازبناب مشاهده شودشديداتنبيه خواهيدشد ******************** طاهر نائبی: اتفاقاً قسمت دوم این مقاله نیز در حال آماده شدن است .
۹۰/۱/۲۰ ۲۲:۴۰
به نام خدا واقعیت این است ظلمی که تبریز به آذربایجان کرده است هیچکس به آذربایجان روا نداشته است.تبریز همه امکانات و پیشرفت را برای خودش می خواهد و پیشرفت صنعتی و دانشگاهی بناب نیز در سایه توجه بیش از حد تبریز برای ایجاد رقیب در برابر مراغه است وگر نه بناب با وجود مراغه اصلا استعداد استان شدن را ندارد و این اعتماد به نفسی که بناب برای استان شدن دارد ناشی از همین سیاست تبریز است. از ده هزار نفری که به صورت مستقیم و غیر مستقیم از جماه رانندگان کامیون که در کاوه سودا و آسافلوت اشتغال پایدار دارند تقریبا نیمی از آنها از شهر های مجاور و اکثرا از شهرستان بناب هستند. مراغه چند سالی هست که در مسیر پیشرفت قرار گرفته است و به یکی از شهرهای مهم آذربایجان و ایران تبدیل شده است و از همه لحاظ لیاقت استان شدن را دارد و انشاالله این استان در دولت دهم تشکیل خواهد شد. و اما جناب حسین از تبریز این دیار سرسبز قدیمی کی بخشی از بناب بوده است؟ که در بیشتر مناطق ایران مراغه را بخشی از بناب می دانند؟
۹۰/۱/۱۹ ۱۹:۰۱
سعید معصومی : 1390/1/19 - 00:56:48 طاهر جان یکمی از میانه واسه آراز خان بنویس. ********************* طاهر نائبی: در آن حدی نیستم که درباره ی میانه که بقدمت تاریخ، تمدن دارد بنویسم . ولی نظر و پیشنهاد شما را به عنوان وظیفه در متن جداگانه نوشته و در پایین همین مقاله قرار می دهم.
۹۰/۱/۱۹ ۰۰:۵۶
طاهر جان یکمی از میانه واسه آراز خان بنویس
۹۰/۱/۱۷ ۲۱:۲۰
با عرض سلام خدمت همه ی هم زبانان و هم استانی های عزیز. برادر ارجمند اگر به فرض محال بناب شهر دوم استان هم باشد شما چرا جلز و ولز می کنید و بالا و پایین میپرید بنده نمیخواستم وارد بحث دیرینه مراغی ها با شما شوم ولی با توجه به ادبیات نادرست شما در بازگو کردن نظراتتان چند نکته را بیان میکنم: اولا شما نگران شهر دوم استان نباشید چون اگر بناب هم شهر دوم باشد فرقی نمیکند چون فاصله بناب از مراغه آنقدر اندک این دو شهر در داخل یکدیگرند و ما مشکلی با هم نداریم و اجازه نمیدهیم افرادی تفرقه افکنی مثل شما با حق دادن به یک طرف باعث اختلاف بین دو همسایه ی دیرینه شوند دوما برادر ارجمند بنابه آمار استانداری و ارگانهای موجود در شهر خودتان مراغه شهر دوم است سوما اگر بناب یا هر شهر دیگری شهر دوم همانند مراغه بود به فرمانداری کل منصوب میشد چهارما بنده ناراحتی شما را درک میکنم چون اگر مراغه از این استان جدا شود و استان جدیدی تشکیل شود برای شهر شما دیگر شهر مهمی باقی نمی ماند پنجما شما میفرمایید داشتم داشتم شرط نیست اما شما از داشته های ما خیلی ناراحتید چون ما با دارا بودن فرهنگ و تاریخ 7-10 هزار ساله به داشته های خود میبالیم پس منطقی هست که شما با تاریخ به مراتب اندک نسبت به شهر مراغه به این شهر خورده بگیرید از سویی دیگر نداشته های ما در حال حاضر به گردن شما و افراد همفکر شماست که مراغه را به عنوان یک دشمن و مانع در نظر میگیرید و راه های پیشرفت را بر روی شهر بزرگ مراغه بسته اید که مبادا با این پتانسیل بزرگ اگر کمی پیشرفت کند برای شهر شما خطرناک باشد و در پی برآورد ساختن آرزوی دیرین خود (استان شدن) برآید ششما برادر ارجمند شهر بنده با تمام تلاشهای افراد همفکر شما داشته های فراوانی دارد که خود بهتر از من میدانید هفتما دومین شهر دانشگاهی استان که به حمدالله دانشگاه های سراسری مراغه از مرکز استان جدا شده و مستقل گردیده است همانا شهر مراغه است هشتما شما میفرمایید فساد و بیکاری در شهر من بیداد میکند شاید در شهر من و یا هر شهر دیگری از استان فساد و بیکاری وجود داشته باشد اما شما در چه مقامی قرار دارید که چنین نظری میدهید مگر مسئول ثبت آمار بیکاری و فساد شهر مراغه اید که با این قاطعیت سخن از فساد مراغه میزنید در ثانی مگر شهر شما مدینه فاضله است و اگر بیکاری هم باشد مربوط به مسئولان شهر مطبوع شما هست که تمام امکانات را به سمت خود جلب نموده و اجازه پیشرفت را به دیگر شهرها بلاخص مراغه (مشکل دیرین همفکران شما) نداده است و در آخر به همه ی عزیزانی که استان شدن مراغه را با عناوین مختلف برنمیتابند به عنوان یک برادر کوچکتر پیشنهاد میکنم دست از افکار بسته خود بردارند زیرا پیشرفت مراغه یا هر شهر دیگری از آذربایگان باعث سربلندی و عزت بیش از بیش آذربایگان خواهد شد . همانطور که قبلا هم گفتم با توجه به شایستگی تاریخی فرهنگی و اقتصادی مراغه تشکیل استانی جدید را به مرکزیت مراغه با یاری خداوند و همدلی و همکاری مراغه ای ها و حتی هم استانی های عزیز در آینده ای نزدیک دور از دسترس نیست.
۹۰/۱/۱۷ ۱۵:۳۷
با عرض سلام و احترام اگر مراغه ادعای استان شدن را دارد چرا در این شهر فساد و بیکاری مقام اول را در استان دارد . همشهریان مراغه ای چه افراد تحصیل کرده و چه کارگر ماهر و ساده جهت کار به بناب می آید . به عرض آقای آراز از مراغه می رسانم که داشتم داشتم شرط نیست دارم دارم شرط است . بناب دومین شهر استان آذربایجان شرقی از لحاظ صنعت و دانشگاه می باشد و اگر قرار است در این منطقه شهرستانی استان شود بناب است . بناب دومین شهر بعد از تبریز می باشد که در مسابقات فوتبال کشوری تیم دارد و در بیشترمناطق کشور عزیزمان مراغه را بخشی از بناب می داند .
۹۰/۱/۱۶ ۱۴:۳۱
خدا نکند مراغه استان شود چون بیشتر از این طاقت دیدن تیکه پاره شدن آذربایجان را نداریم. ........................... طاهر نائبی: مگر تکه پاره می کنند که دور بیاندازند؟ هر استانی دو تکه شود امکاناتش بیشتر خواهد شد. چرا باید ناراحت شویم؟
۸۹/۱۲/۲۶ ۰۰:۰۰
با عرض سلام خدمت هم استانی ها و هم زبانان عزیز نمی خواستم وارد بحث شیرین شما گردم ولی با توجه به صحبتهای گفته شده در مورد باغشهر ایران و بهشت آذربایجان (مراغه) چند نکته را بازگو مینمایم:1- اولا مراغه شهری نیست که در دو سه سال اخیر به بالندگی رسیده باشد بلکه در طول تاریخ همواره مهد علم و ادب و هنر بوده ودر طی قرون مختلف به عنوان یکی شهرهای بزرگ آذربایجان و حتی چندین دوره پایتخت ایران بوده است 2- مقایسه مراغه با شهرهایی مانند بناب هشترود و... که روزگاری نه چندان دور جزو بخشهای مراغه بودند سزاوار نمی باشد 3- تا وقتی که مراغه با قدمت تاریخی 7 هزار ساله و با وسعت و پتانسیل جمعیتی بالا وجود دارد تشکیل استان جدید با مرکزیت شهرهای دیگر بعید و مزحک است 4- در مورد جمعیت مراغه که خود شهر مراغه دارای جمعیتی بالای 250 هزار نفر است و قابل قیاس با شهرهی دیگر نیست 5- پتانسیل بالای مراغه در زمینه های کشاورزی (خشکبار سیب عسل و ...) منطقه آزاد اقتصادی مراغه فرمانداری کل مراغه منطقه فسیلی مراغه و هزاران مزیت مراغه این شهر را از دیگر شهرها متمایز میکند 6- اگر جستجویی در مورد شهرهای بزرگ استان درقرون گذشته بکنید همواره مراغه در جمع 4 شهر بزرگ آذربایجان قرار میگیرد که از این 4 شهر 3 شهر (تبریز ارومیه اردبیل) به حق تاریخی خود رسیده اند وتنها مراغه مانده است که این شهر با توجه به پتانسیل های بیشمارش چهارمین مرکز استانی می باشد که ایجاد خواهد شد البته با یاری خدای متعالی و همبستگی و همدلی تک تک مراغی های عزیز
۸۹/۱۲/۱۹ ۲۳:۱۷
مسجد جامع دوره ايلخاني روشت بزرگ بناب به كلي مورد تخريب قرار گرفت http://www.binabintarixi.blogfa.com/post-123.aspx ------------------------------- طاهر نائبی: این مسجد رو از نزدیک دیدم واز شنیدن این خبر خیلی ناراحت شدم . نباید صنعت و تاریخ در تضاد هم عمل کنند برای عکس این قضیه می توان از شهرهایی مثل تبریز واصفهان و... نام برد که هم تاریخشان را به نوعی و تا آنجا که توانسته اند حفظ کرده اند و هم سهم بزرگی از صنعت را دارند .
۸۹/۱۲/۱۱ ۲۲:۴۰
آقای طاهر نایبی مطالب شما را به دقت خواندم بسیار عالی بود و من نیز در بعضی موارد با شما موافقم.
۸۹/۱۱/۲۳ ۱۴:۱۷
آقا طاهر.هاردان بيلخ سننون هدفون بوايشلردن نمندي،تفرقه يارادماخ يا منسجم المخ ------------------ طاهر نائبی: الله اعلم
۸۹/۱۱/۲۳ ۱۴:۱۵
بناب ،ميانه بيرالسون چكميرننر چورالسون
۸۹/۱۱/۲۳ ۱۴:۱۳
ياشاسين آذربايجان
۸۹/۱۱/۱۸ ۱۷:۱۶
خدمت برادرعزیزم آقاجفرعرض کنم کنم که کل زمینهای فرودگاه سهندمتعلق به بناب است حالاچه دفتریابقیه قسمتها نه تنها کل زمینهای فرودگاه متعلق به بناب است بلکه قسمی اززمینهای پادگان نیزمتعلق بناب است فقط فعلا امتیازآن فرودگاه مال مراغه است وآن هم قبلامال بناب بودکه درسال1375سلمان خدادی نماینده وقت بناب وملکان واگذاری امتیاز فرودگاه سهندبناب رابه مراغه امضاکردکه ازجمله خیانتی که همچنان گریبان گیرمردم منطقه است
۸۹/۱۱/۱۸ ۱۲:۱۱
سلام بر همه دوستان هر شهر یا منطقه ای به همت مردم آن دیار با تلاشهای بی وقفه اشان و مسئولین دلسوزآن منطقه ، ساخته میشود. پیشرفت میکند. جذب سرمایه میکند. . . . . ودر کل آباد و زبانزده خاص و عام می شودو این برمردمان آن شهرافتخار است. پس برشما عزیزان دلسوز میانه توصیه میشود با کمک و همت همدیگر(مردم) به پیشرفت و آبادانی منطقه اتان بشتابید
۸۹/۱۱/۱۷ ۲۲:۳۶
آقای طاهر نایبی در مورد فرودگاه سهند باید بگویم که تمام زمین و محوطه فرودگاه متعلق به زمینهای شهرستان بناب است و فقط قسمتی از دفتر و ساختمان آن از آن زمینهای شهرستان مراغه می باشد. ولی من امیدوارم یک فرودگاه دیگر ی هم درشهرستان میانه ایجاد شود تا آن منطقه از آزربایجان عزیز هم در این عرصه پیشرفت کند.به امید پیشرفت همه ی شهرها و روستاهای آزربایجان.... ---------------------------- طاهر نائبی: با تشکر از نظر شما ،بله آرزوی هر شخصی پیشرفت و آبادانی منطقه اش است و ماهم از این امر مستثنی نیستیم ،وجود یا عدم وجود یک عامل نمی تواند پیشرفت و توسعه را به دنبال آورد ، اینها زنجیر وار به هم وصل بوده و تکمیل کننده ی هم اند .
۸۹/۱۱/۱ ۱۴:۰۴
باسلام تك تك دوستان عزيز ومحترم بنده به عنوان يك شهروند بنابي ازدوستان محترم كه نظرميدنتشكرميكنم وتشكرويژه هم ازآقاي نائبي ميكنم كه نظرعزيزان را انعكاس ميكنن ولي عزيزان درست است كه شهرمان ازشهرهاي مدعي كشور است ولي اين رانيز فراموش نكنيم كه هنوز شهرمان بامشكلاتي روبروست كه هيچ كسي حاضربه عهده گرفتن اين مشكلات نيست واين نيز به عملكردضعيف شهرداربرميگردد مردم شهرمان درطول 20سال پروژه عمراني شهرداري رامشاهده نكردندبه جزيكي دو مورد خيابان كوچك كه آن هم به مسافت بيشتر از500مترنميرسد ترافيك خيابانهاي اصلي به معزل بزرگي تبديل شده است محلات ديزج ناولو درشان شهرمان نيست كه حتي جايي براي قدم گذاشتن نيست كه ازكوچه هاي اين منطقه بگذريم واين منطقه ازابتدايي ترين امكانات شهر محروم است بافت شهرهاي ديگر كجاوشهربناب كجاكه خيلي ازمافاصله گرفته اندوخيلي جاي تاسف است كه كه هنوز كسي پيدانشده كه به اين مشكلات چاره اي بينديشد هنوز شهرمان يك ترمينال مسافربري ابرومندانه ندارددرحالي كه شهرمان مهمتراز شهرهاي مياندوآب ومراغه است عزيزاني كه نقشه هوايي گوگل رامطالعه كرده باشند وسعت ديزج ناولو رامشاهده ميكنند كه به خدا مايه ننگ است كه ديزج جنوبي حتي خيابان هم ندارد جا دارد ازاينجا ازمسئولين محلي واستاني درخواست رسيدگي به اين مشكلات رادارم --------------------- طاهر نائبی : ممنون از لطف ونظرتان،ولی کم لطفی می کنید اگر شهر شما ترمینال درست ندارد ولی در عوض فرودگاه سهند را در دل شهر دارد،فارغ از اینکه بین شما و مراغه ای ها بر سر تصاحب وتملک این فرودگاه نزاع است ولی نماینده ی شهر مراغه و عجب شیر در سال 84گفته که فرودگاه سهند متعلق به بناب است .
۸۹/۱۰/۲۸ ۰۱:۰۵
سلام.آقای طاهر نائبی من فکر کنم بناب به خاطر موقعیت جغرافیایی که داره خوب پیشرفت میکنه نه چیز دیگری!راهها و جاده های میانه مثل خیابانهای این شهر میمونه که حتی از داشتن واحد اتوبوس رانی هم محرومه و به نظر من هر سرمایه گذاری اول از هرچیز راهها رو بررسی میکنه اگر توجه کنید بیشتر سرمایه گذاران در بناب بخشهای خصوصی هستندبه علت اینکه بناب هم فرودگاه داره هم بزرگراه هم راه آهن نزدیکشونه دیگه سرمایه گذار بهتر ازاین چی میخواد اونم تو منطقه آذربایجان -امیدوارم میانه هم تا اونجایی که موقعیتش اجازه میده پیشرفت کنه. ----------------------------- طاهر نائبی : آقای معصومی با تشکر از نظر شما،پیشرفت یک شهر دلایل مختلفی می تواند داشته باشد ،راه هم یکی از آن هاست ،در این میان به نظر من بیشترین مشکل میانه برای عدم سرمایه گذاری نوع نگرش مردم به سرمایه گذار است و این باعث می شود که عدم امنیت سرمایه گذاری پیش آید پس باید مردم هم دل به کار دهند . برخی از تحصیلکرده های ما با افزودن دانش خود به شهرشان پشت کرده و مهاجرت می کنند . برخی حاضرند در ناکجا آبادها زندگی کنند و هر نوع کاری انجام دهند و لی کارهای با ارزش تر از آن را در شهر خود انجام ندهند .
۸۹/۱۰/۲۶ ۰۴:۳۳
پیشرفت هر شهر به عامه مردمش وابسته است (البته بناب استحقاق پیشرفت بیشتری را دارد)
۸۹/۹/۱۳ ۱۱:۴۵
سلام خدمت تمام برادران به نظر من باید تمام انسانها باید با هم پیشرفت کنند چرا که رشد یک طرفه همیشه باعث ایجاد ناعدالتی و ناعدالتی باعث ایجاد ناامنیهای اجتماعی خواهد شد. فرقی هم نمی کند بناب باشد یا میانه یا یزد یا اصفهان یا غیره در ضمن ترک و فارس و عرب و اعجم هم نداریم همه فرزندان آدمیم و بنده های خدا همه باید با ناعدالتی و سرمایه داری صرف مقابله کنند و دست دردست هم کار و کوشش کنند و با اشتغال آفرینی با سرمایه های کم که در کنار هم دریایی خواهند شد باعٍث رونق کسب و کار شوند. برای تعجیل در فرج امام زمان (ع) هم زیاد دعا کنید. که فرج کلی ، فرج امام زمان (ع) است و زندگی بعد از آن معنی پیدا خواهد کرد.
۸۹/۸/۱۲ ۱۱:۲۸
کم توسعه یافتگی فقط مربوط به میانه نیست بلکه در مقابل شهر هایی مانند اصفهان کل آذربایجان عقب مانده است بناب و میانه دو شهر آذربایجان و هر دو عزیزند لطفا مطالب تفرقه انگیز بیان ننمایید
۸۹/۸/۵ ۱۳:۲۷
سلام به همه ي آذري زبانان عزيز. نظرات برخي از دوستان برايم جالب بود.بنظر من نبايد مسايل را بصورت سياه و سفيد ديد چون سياه و سفيد ديدن محض،بدوراز واقعگرايست. در مورد بناب و بنابي هاي عزيز بايد عرض كنم كه بناب ازلحاظ استراتژيك در بهترين موقعيت جغرافيايي و ارتباطي قرار گرفته كه يكي از دلايل پيشرفت بناب محسوب ميشود،البته به عقيده ي بنده مهمترين دليل پيشرفت بناب خصوصيات خاص مردم آن است،اغلب مردم بناب افراد بسيار كاري هستند كه فكر اقتصاديشان فوق العاده قويست و در كنار آن نحوه ي مديريت مديرانيست كه توانسته اند از اين خصوصيت بارز مردم به نحو احسن براي پيشرفت بناب استفاده كنند والبته در بعضي موارد هم كم كاريهايي كه كوچك هم نبوده داشته اند كه جاي بحث دارد ولي خارج از موضوع اين نوشته است،بناب جاي پيشرفت دارد وجايگاه كنوني اش خيلي پايين تر از جايگاه واقعي اش كه ميتواند باشد هست. در مورد ميانه ي بزرگ وميانه اي هاي گران قدر هم بدون ريا و بدون بزرگ نمايي بايد بگويم كه شهر با تمدن و مردم با فرهنگ و با استعدادي داريد.من موافق مقايسه هستم چون اگر مقايسه اي نباشد رقابتي نيست رقابت هم نباشد پيشرفتي نيست،در مقايسه با ديگران است كه نقاط ضعف و قدرت نمايان ميشود ولي اساس پيشرفت،تغيير است و اساس تغيير خواستن از جزء.اگر تك تك مردم ميانه خواهان تغيير و پيشرفت باشند خود به خود مديران و كساني كه مسؤليتي در شهر دارند چه با تغيير نگرش وچه با تغيير افراد تبديل به افرادي ميشوند كه خواهان پيشرفت ميانه ي عزيز اند.
۸۹/۸/۵ ۰۲:۵۹
باتشکرازجوابتان وبااستنادبه حرف خودتان زمانی این دوشهریک نماینده مشترک داشتندکه اگربیشتربررسی شود آن یک نماینده هم ازسراب انتخاب می شد .ولی حالاباعرض تبریک به شما،میانه دونماینده مستقل درمجلس دارد درحالی که سراب الان یک نماینده راهم به زوربه مجلس می فرستد!!ونیز قبل ازانقلاب بناب اصلانماینده مستقل درمجلس نداشت.حالابناب به جایی رسیده است که واقعاحق داریدبگوئیدشهربناب به کجامی رود؟؟؟؟؟ البته دراداره ثبت واحوال سراب اسنادی نیز وجودداردکه نشان می دهدقبل ازانقلاب اکثرروستائیان اطراف میانه جهت انجام اموری اداری مانندگرفتن شناسنامه به سراب مراجعه کرده اند. درسراب منطقه ای به نام لاله قباوجودداردکه90 درصدساکنینش اصالتاازعشایرمیانه هستندوازمیانه کوچ کرده اندودر پسوند فامیل هایشان نام روستاهای میانه وجوددارد. به هرحال نبایدحقایق وتاریخ به دست فراموشی سپرده شوندوبازگوکردن این حقایق به والله ذره ای ازعظمت میانه کم نمی کندوالان پیشرفت های میانه گویی پیشرفت ماست.من دوستان میانه ای زیادی دردوران تحصیل وخدمت سربازی داشته ام که واقعالهجه آنهاخیلی نزدیک به مابوده است وخاطرشان همیشه عزیزاست. ماخیلی به هم نزدیکیم .اگرجاده ای ازسمت بزقوش وجودداشت فاصله سراب ومیانه بیشتراز 60کیلومترنبود.موفق باشین
۸۹/۸/۴ ۰۳:۰۹
رشته کوه های بزقوش نمادعزت وعظمت مردم شهرهای میانه وسراب می باشند.بااینکه بزقوش همچون مرزی دوشهرستان راازهم جداکرده است ولی هیچگاه تاریخ پیوندهای عمیقی راکه درگذشتگان بسیاردورمردم این دوشهرنسبت به هم داشته اندراجدانخواهدکرد.من25سال بیشترندارم ولی تابدین لحظه ای که درمنطقه بسیارمحروم سراب بزرگ شده ام ازبزرگان قدیمی شنیده ام که قبل ازانقلاب میانه وابسته به سراب بوده است ودانسته ام که مردم شهرم آرزوی بزرگی ندارندجزاینکه باایجادیک تونل درکوههای بزقوش به میانه نزدیک شوند.درطول انتخابات مجلس درشهرما بعدازانقلاب نماینده ای نبوده است که شعارایجادجاده سراب-میانه رانداده باشد.ولی درعمل هیچگاه این آرزوبرایمان تحقق نیافته است وبیشترشبیه یک رویابوده است.مردم میانه بایدقدرشهرزیباوبزرگ خودرابدانند.هرکسی وطن خودرادوست داردوبه خاکش عشق می ورزد به والله وطن من به نسبت قدمت وتاریخ اش به حق خودنرسیده است واین ظلمی بزرگ برای این شهراست.سراب الان نه بابناب قابل مقایسه است نه بامیانه بزرگ. شهرسراب روزبه روزروبه ویرانی می رودوروزی خواهدرسیدکه باتیکمه داش یاچاراویماق نیزقابل مقایسه نخواهدشد.پس میانه ای هاخوشحال باشید به تمام چیزهایی که خیلی ازشهر هاندارند....یاشاسین آذربایجان-یاشاسین میانه -------------- صدای میانه: ضمن تشکر از همه عزیزانی که از سایر شهرهای استان بیننده صدای میانه هستند به استحضار می رساند در سال 1327 میانه از بخش به شهرستان ارتقا یافته در متن مصوبه آمده بخش میانه که از بخشهای تبریز می باشد به شهرستان تبدیل می شود. میانه در هیچ دوره ای تابع سراب نبوده است فقط در چند دوره مجلس قبل از انقلاب سراب و میانه مشترکا یک حوزه انتخابیه بوده اند یعنی نماینده شان مشترک بوده است. توسعه و پیشرفت همه شهرها و روستاهای استان عزیزمان آرزوی ماست.
۸۹/۸/۱ ۰۴:۱۴
من یک سرابی هستم همسایه شمالی میانه.ازاینکه وقتی می شنوم میانه زمانی وابسته به سراب بودبه تاریخ وقدمت وعظمت شهرم سراب افتخارمیکنم.ولی حالامیانه بزرگ کجاوسراب عقب مانده کجا؟این تبعیض وبی عدالتی است که به یک شهری بیشترتوجه کنندوبه یک شهری چون سراب اهمیت ندهند. ..... صدای میانه: والله در خود میانه که چنین برداشتی نسبت به خودشان ندارند و خودشان را پائینتر از ماهنشان و هشترود هم می دانند.
۸۹/۷/۲۸ ۲۰:۵۳
انگوتی اسم کوچکتو نمی دونم که بنویسم. جرقه خوبی در ذهن همه زدی. از این به بعد هر شهری تعداد نماینده اش در خبرگان بیشتر شد پیشرفته تره و باید بهش امکانات بدیم.
۸۹/۷/۲۸ ۰۹:۰۳
شهرستان میانه به عنوان اولین وبزرگترین شهرستان استان اذربایجانشرقی ودارای قدمت حداقل پنج هزار ساله وبه عنوان دروازه اذربایجان طرح است ایا افتخاری بالا تر ازاین مجلس خبرگانکه 73 نفر عضودارد 3نفر انها میانه ای بودند - امید است مسولین کشوری -استانی -شهرستان-توجه ویزه به این شهرستان محروم ومظلوم نمایند. ...................................... صدای میانه: در طول تمامی ادوار مختلف مجلس خبرگان، غیر از مرحوم آیت الله احمدی، هیچ میانه ای در مجلس خبرگان حضور نداشته است. تعداد نمایندگان در این چند دوره در حدود 300 نفر بوده است نه 73 نفر. لطفاً کامنت دهنده توضیحات بیشتری بدهند ضمن اینکه تعداد حضور نمایندگان در مجلس خبرگان شاخص مناسبی برای سنجش پیشرفت یک منطقه نیست.
۸۹/۷/۲۵ ۱۶:۴۲
باسلام به مردم آذربایجان من به عنوان یک شهروندبنابی به مردم میانه ارادت خاصی دارم چون فرهنگ میانه نزدیک به فرهنگ شهرمان بناب می باشدو ارادت خاصی به اکبرنعمتی رفیق میانه ای خویش دارم . ------------------------- طاهر نائبی: ممنون آقا سجاد ،از لطفتان نسبت به مردم میانه ،امید که این روابط هرچه محکمتر بین دو شهر از یک خطه باقی بماند و اینکه آقای نعمتی پیام شما را دریافت کرده باشند.
۸۹/۷/۱۵ ۱۸:۱۱
salam dada omidam pesar khale saeed matlabet khob bood --------------- طاهر نائبی: mamanoon lotf dari
۸۹/۷/۱۲ ۱۵:۳۲
ببخشيدچه ربطي به 13آبان دارد. ------------------ طاهر نائبی: به غیر از نظر شما، 13 آبانی در متن ندیدم .اگر هم به کنایه گفته اید منظورتان را نفهمیدم که آیا ربطی به تسخیر سفارت آمریکا دارد یانه ؟
۸۹/۷/۶ ۱۲:۴۶
پس این نظر ما چی شد؟ ---------------------------------- طاهر نائبی: آقای اتابک بنابی خیلی عجله می کنید ،اینجانظرات به صورت on نیست .
۸۹/۷/۶ ۱۰:۲۰
این مقایسه های بی ارزش که در مورد شهرهای استان عزیزمان مورد بحث و جدل است همه سیاست های بیگانگان ( پارسی زبانان ) است که میخواهند با این تفرقه اندازی ها اتحاد مردم با غیرت آذربایجان را زیر سوال ببرند . مثال:تفرقه بین بناب با ملکان - مراغه با عجبشیر - بناب با مراغه و حالا بناب با میانه... و اگر بخواهیم کلی در مورد این تفرقه ها در آذربایجان صحبت کنیم میتوانیم به این چند نقطه هم اشاره کنیم: تفرقه بین تبریز با اردبیل و تبریز با ارومیه آذری زبانان عزیز بیایید همه باهم از این اتحاد و برادری و برابری دفاع کنیم . آذربایجان ساغولسون ایستمیرن چور اولسون
۸۹/۷/۲ ۱۹:۱۳
علت پیشرفت بناب نسبت به شهرهای دیگر استان این مساله است که نخبگان این شهر مثل شهرهای دیگر شهرشان را ترک نمیکنند و نمیروند تهران بلکه با جذب سرمایه گذاریهای خصوصی به پیشرفت این شهر کمک میکنند
۸۹/۶/۲۷ ۱۵:۲۷
شهرستان بايستي استعدادسرمايه گذاري راداشته باشدباانتقادهاي بيجاپيشرفتي وجودندارد. ------------------------ طاهر نائبی: این شهرستان (میانه) قبلا ً توانسته استعدادش را نشان دهد نمونه اش در گذشته های دور جاده ابریشم است و امروزه هم جاده ترانزیت ولی امان از غرض ورزی ها . اگر چندین سال قبل رسانه هایی این چنینی وجود داشت کسی می توانست مردم را فریب دهد ؟
۸۹/۶/۲۵ ۱۵:۴۳
بجاي انتقادازدوشهرواقع دراستان واقع بينانه نظربدهيدوازاماها.شايدها.بوديم.خواهيم شدو...صرفنظربفرمائيدوبه فكراتحادوپيشرفت شهرتان باشيد
۸۹/۶/۱۷ ۱۹:۳۸
به احمدي نزادگفته بود اگر قصد داشته باشيد درجنوب آذربايجان استان جديدي ايجاد كنيد مركزيت آن به غيرازبناب هيچ شهري نمي تواندصاحب شود البته خدا نكندكه آذربايجانمان رابيشترازين تكه پاره كنن وصميميتمان را ازما بگيرندولي من ميخواستم اين رابه خدمت عزيزاني كه ازروي بي اطلاع بناب راباقره چمن مقايسه ميكنن به عض برسانم بناب شهرمهمي است چه ازنظرجمعيت وصنعت وچه ازنظرتحقيقات كه ميتوان گفت دربعضي جاهاخودش راباشهرهاي اصفهان مشهد مقايسه كرده كه نمونه اش مربوطبه دانشگاه علمي كاربردي وزارت نيرو كه اين دانشگاه حتي درتبريز هم وجود ندارد وخيلي چيزهاي ديگه/ باتشكر
۸۹/۶/۱۷ ۱۹:۲۴
باسلام به خدمت آقاطاهروبينندگان محترم ازشماخواهش ميكنم اگراطلاعي درموردملحق شدن بعضي از روستاهاي حومه بناب به خود شهربناب داريدمارادرجريان بگذاريد وبفرماييدكه چه دليلي تابه بحال باعث شده روستاي قره چپق باوجود عدم فاصله مسافت نميتونه قسمتي ازشهر باشه؟ميدانستيد يعني اگه اين روستاي 15هزارنفري به خودشهر ملحق بشه بناب بعدازتبريزو مراغه پرجمعيت ترين شهراستان ميشه؟ ولي دربرنامه هست كه بعدازافتتاح شهرك مسكوني وليعصرروستاي قره چپق سهل است همه روستاي 5گانه كه درفاصله بناب به ساري داغ مقررشده اندبه بناب ملحق خواهدشدوبراساس اين پارامترها دكترصديقي خطاب به ---------------------------- طاهر نائبی: متاسفانه منابع دقیق و معتبری که برای پاسخ به سوال شما باشد ، دراختیار نیست .
۸۹/۶/۱۱ ۲۱:۳۳
فقط محض اطلاع دوستان عرض می کنم که شرکت فولاد ظفر بناب یک شرکت دولتی است. ----------------------------------- طاهر نائبی: فولادظفر با مشارکت بانک تجارت وبخش خصوصی داخلی و خارجی در سال 86 کلنگ زنی فاز اول آن شروع شد که برای اطلاعات بیشتر می توان به لینک زیر مراجعه کرد: http://www.investin-ea.ir/fa/index.php?cmodule=news&mode=view&news_id=70
۸۹/۶/۱۱ ۱۳:۲۶
با عرض سلام حضور یکایک روزه داران میانه ای.میانه شهریست بزگ وزیباباوجود پتانسیل های فراوان،از نظر صنعتی،فرهنگی،توریستی و وجود جاذبه های زیاد گردشگری در این شهرستان آن را به یکی از قطبهای توریستی مبدل ساخته است.ولی حیف از این که مسئولین دلسوزی ندارد. ظاهر کلی شهر خیلی نابسامان است.امیدوارم در سفرهای بعدی خود به میانه،آن را بسیار با شکوه تر از همیشه ببینم به امید سر افرازی شهرمان در تمامی زمینه ها.
۸۹/۶/۸ ۰۰:۰۳
متاسفانه این مقایسه بدون استناد است و کورکورانه. جالب است این آقا هنوز نمی دونه که فولاد میانه از 3بخش تشکیل شده که یکیش ذوب است که دارای که طرح تولیدش خیلی بیشتر از کارخانه بناب است.من در این پروژه دارم کار می کنم و از شما دوست عزیز خواستارم بدون اطلاعات قوی نظر ندین و با ابروی میانه بازی نکنید. ------------------------------------ طاهر نائبی: ممنون از توضیحاتتان ،اما ،شما را دعوت می کنم به خواندن متن شماره 6 بنده که به صورت مبسوطی از منابع مختلف ملی و بازار بورس ،در مورد فولاد میانه نوشته ام و بعد از آن قضاوت کنید .
۸۹/۶/۳ ۱۹:۱۱
سلام برمردم غیورآذربایجان شهر بناب ازاین لحاظ سرمایه راجذب کرده چون درموقعیت خوبی قراردارد مثل وجود نیروگاه وسرمایه گذارهمیشه مکانی را برای سرمایه گذاری انتخاب میکندبرق منطقه قوی باشدودسترسی آسان به حمل ونقل به دلیل نزدیکی به راه آهن ومسایل سیاسی کمتر دراین امردخالت دارد
۸۹/۴/۲۸ ۱۱:۳۷
با سلام خدمت دوستان در مورد رشد صنعت بناب نظراتي داده شده كه بعضا در تحليل هايشان بيراهه رفته اند . سهامداران اصلي شركت گسترش فولاد تبريز كه شركت هاي شاهين بناب ، فولاد صنعت بناب ، فولاد صنعت سهند و فولاد صنعت شهريار را به همراه چندين شركت و كارخانه ديگر از جمله شركت هواپيمايي آنا ، درپاد و بنيان ديزل و ...را در تملك خود دارند آقايان زنوزي ، حاجي زاده و كسرايي هستند كه هيچكدام بنابي نبوده و اهل تبريز هستند . دليل اينكه اينها در بناب سرمايه گذاري كردند نيروگاه 600 مگاواتي سهند است كه بدون محدوديت ميتوانند برق مورد نياز را از ان تامين كنند . والا هيچكيك از ريش سفيدان و علما و نمايندگان بناب در جذب سرمايه هاي ميلياردي به اين شهر دخيل نبوده اند . البته اين موضوع را از نظر دور نگه نداريد كه رانت ها و حمايت هاي افراد دانه درشت در تهران موجب موفقيت اين گروه شده است . خودتان داوري كنيد كه چگونه شخصي كه 10 يا 15 سال پيش راننده تاكسي بوده چگونه توانسته با داشتن 450 ميليارد تومان بدهي به بانك رئيس جمهوري را كه مبارزه با دانه درشت هاي اقتصادي را رسالت خود ميداندا براي افتتاح خط توليد خود به بناب بكشاند. اگر نمايندگان ميانه بتوانند 150 مگاوات برق و آب و گاز و زمين مورد نياز براي توليد 500 هزار تن فولاد را تامين كنند سرمايه گذاراني در تبريز آماده اند كه به جاي بستان اباد يك واحد فولاد سازي در ميانه احداث نمايند.
۸۹/۴/۲۴ ۱۹:۰۳
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی کاربران . در خصوص مشکلات شهرستان میانه میخواهم بگویم امیدوارم با افتتاح دفتر صدا و سیما در شهر میانه که امید است با تلاش جناب اقای محمد رضا حاج اصغری نماینده ی محترم میانه قرار است افتتاح شود با به تصویر کشیدن مشکلاتی که در این شهرستان وسیع و زیبا و قهرمان پرور وجود دارد قسمتی از انها حل شود (به امید ان روز)
۸۹/۴/۲۴ ۱۶:۱۳
آقای وحید با سلام : اول از همه اینکه خوشحالیم که شما هم به عنوان یک هم استانی اخبار میانه را دنبال می کنید و کاش با نام کامل در این گفتمان شرکت می کردید تا خدای ناکرده شبهه ای پیش نمی آمد . هدف این مقاله مقایسه نبوده و نیست بلکه توجه به پتانسیل هایی است که شهر ما دارد و به صورت بکر باقی مانده اند و تنها نیازمند سرمایه گذاری است وبه ادعای بسیاری میانه ای های مقیم پایتخت ،یکی از متمول ترین افراد شاید، کشور نیز هستند پس اینها باید شناسایی شده وجذب شوند، اینها وظیفه من نوعی نیست بلکه وظیفه ی دلسوزان شهر است وظیفه ی من شهروند احترام به سرمایه گذار بخش خصوصی واقعی است(نه آن سرمایه داری که با رانت بازی و استفاده از بیت المال به جاه و مقام رسیده) . در مورد بخش دیگر از نظرتان، حداقل افرادی که من با آنها برخورد کرده ام چندان بدی از نمایندشان نگفتند در ثانی بنده در آخر نوشته ام عرض کردم که ما خودمان به عنوان مردم شهر نیز مقصر هستیم زیرا که آن بستر لازمه را با فرهنگ سازی مناسب برای سرمایه گذار بخش خصوصی فراهم نکرده ایم . در مورد فرماندار میانه هم که گفتید آقای رضوانی فرماندار میانه نیستند بلکه فرماندار میانه آقای سید حمید یزدانی ، فرماندار سابق سراب هستند (اگر اسم دیگری دارند من نمی دانم) که احترامشان را داریم و اگر نقدی باشد دریغ نمی کنیم . طوری در مورد شورای شهرتان نوشتید که شورای شهر خودمان به ذهن آمد به استثنای مورد آخر که دستگیری عضو شورا در باغ های ... بود و خودم مخالف مطرح شدن آن در سایت به این صورت توسط یک فرد ناشناس هستم ، ولی متاسفانه قبل از اینکه نظر را ببینم در قسمت نظرها گنجانده شده است.
۸۹/۴/۲۴ ۰۰:۴۰
دوستان عزیز میانه ای سلام: اول از همه خوشحال شدم که خبر افتتاح پروژه های فولادی بناب در وب گاه شهرستان دوست داشتنی میانه انعکاس یافته و دوستان در پی نوشت آن به مقایسه بناب با میانه پرداخته اند که برای من قابل احترام است. اما در این مقایسه اشاره به مسئولین شهربناب ازجمله نماینده(!) مردم ، شورای اسلامی شهر و شهردار و ... شده است که لاجرم مرا واداشت تا توضیحی را تقدیم حضورتان نمایم: اینکه مردم بناب احترام خاصی به نماینده خود قائلند ، سخنی است کاملاً عکس قضیه. مردم بناب نه تنها از نماینده فعلی (که منتخب مردم اصلی بناب نیست و همسایگان محترم اورا برای بنابی ها برگزیده اند.) خوششان نمی آید بلکه ایشان یکی از ناکارآمدترین نمایندگان بناب بوده و بهترین عملکردشان مصاحبه با جراید و کانالهای رادیویی و تلویزیونی برعلیه فتنه و فتنه گران بوده و هست و مضاف برآن محکومیت مخالفان طرحهای دولت نهم و دهم. فرماندارجدید بناب هم دست کمی از ایشان ندارند و در مدت حضور خود نشان داده اند که کپی نماینده هستند. فرماندار فعلی میانه جناب آقای بهنام رضوانی فرماندار بناب بودند که خواهش می کنم مردم عزیز میانه قدر اورا بدانند و ایشان جواهری است که در میانه ظهور کرده اند. شخصیتی جنتلمن دارند و بسیار کاری هستند و اهل اغماض براشتباهات مسئولین شهر نیز نیستند. بگذریم؛ شورای محترم اسلامی هم که قابل گزارش دادن و معرفی و ... ندارند. کسانی که نه یکدیگر را قبول دارند و نه خودشان را. روزی ازجیب بیت المال سفرخانوادگی به حج را تصویب می کنند(اولین درخواست قبل از شروع دوره) و روزی برسر ریاست شورا جنگ و جدل می کنند و روزی دیگر فعالیت شورا را به مدت یک و نیم ماه تعطیل می کنند. یکی از اعضای اصلی (جوانترین عضو)بدلیل عدم انتخاب به ریاست شورا آنقدر غیبت می کند که از شورا توسط استانداری به مدت یکسال معلق می شود و در بازگشت خود به شورا ضمن امضای صورتجلسه (هشت!) امضایی توسط نیروهای انتظامی همراه ..... در باغات عجب شیر دستگیر می شود. اما شهردار عزیز: اگرچه برخی خدمات ایشان واقعاً قابل دفاع بوده وجزو آثار گرانبهای ایشان است ، اما در اکثر موارد کارهایی انجام می دهند که نه تنها بیت المال را حرام می کند بلکه ازقماش کسانی است که شورای شهر معروف و از پیش گفته وی را انتخاب کرده اند. دوستان عزیز میانه ای؛ اما این همه پیشرفت دربناب در سایه اتحاد مردم خالص و بی ریای بناب بویژه رهبران و بزرگان محلات و ریش سفیدان بوده و هست. چه آنهایی که در بازار بناب معروفند و یاآنانی که بواسطه اعتبار مالی خود علاوه بر خشکبار و تره بار بناب بلکه اقلام مورد نیاز تبریز و چندشهر همسایه را تأمین می کنند. و یا آنانی که تمکن مالی ندارند اما پشتوانه ای هستند برای زنجیر اتحاد و همدلی . مردمی کوشا و اقتصادی و خدا پرست. والسلام
۸۹/۴/۱۹ ۰۹:۳۰
تفاوت بناب با ميانه و يادگيري بجاي دعواي خانگي 1- در بناب بخشهاي خصوصي تن به كار ميدهند ولي در ميانه مردم تكيه بر نماينده دارند و كاستي ها را تنها از نمايندگان ميخواهند. 2- در بناب سرمايه داران ميمانند چرا كه حتما مردمشان ميخواهند ولي در ميانه به دليل اينكه ذهنيت منفي براي شخص سرمايه دار ايجاد شده و يا به جهت حفظ منافع شخصي خودشان فرار ميكنند و در شهرهاي ديگر سرمايه گذاري ميكنند. 3- مردم ميانه حاج اصغري را انتخاب كردند تا آنچه را كه مهندس هاشمي و نمايندگان قبلي نتوانسته بودند انجام دهند ؛ انجام دهد و مهندس هاشمي به سختي انتخاب شد چون به دنبال جذب بخش خصوصي بود و افراد بي اطلاع او را طرفدار سرمايه دار ميخواندند. 4- ظرفيت اسمي توليد (نه توليد)ذوب آهن بناب 500 هزار تن و حدود يك چهارم ظرفيت ميانه كه ابتدا يك ميليون و سپس تا دو ميليون تن قابل افزايش است ميباشد. 5- ذوب آهن بناب تنها يك واحد ذوب است و ذوب آهن ميانه داراي واحد بسيار مهم احيا است ( ذوب آهن بناب به نوعي مواد اوليه را بايد از ميانه تامين كند ). 6- ذوب آهن ميانه در حال طراحي يك خط نورد سيصد هزارتني ديگر در جوار خود ميباشد. 7- ذوب آهن ميانه يك خط پست برق 400 كيلووات را نيز در حال احداث دارد كه در شمالغرب بي همتا است. 8- دوست عزيزي مطرح كرده اند كه فولاد فعلي ميانه شمش خريد كرده و زيان نموده . اين درست است ولي اگر ايشان بيشتر به سطوح مديريت عالي نزديك باشند خواهند فهميد كه خريد و ذخيره سازي شمش به دستور وزير صنايع و معاونان ايشان بود نه مديريت فولاد و اين پيشنهاد اصلاح شما خوب است ولي براي اصلاح مديريت ها روش خصوصي سازي انجام ميگيرد كه آنهم بيشتر به اختصاصي سازي شبيه است. 9- ميانه نه تنها يك قطب بلكه بعد از اصفهان و اهواز و قبل از خراسان ؛ سومين غول فولاد كشور خواهد شد . البته اگر كارها طبق برنامه پيش برود و الحمدالله امسال بودجه هنگفتي براي آن تخصيص داده شد. 10 - سخن آخر آنكه بايد به خود آئيم و تكيه برانتظار به نمايندگان چه خوب و چه بد نداشته باشيم و خود با فرهنگ سازي دست بكار شويم و ياد بگيريم كه چه كنيم نه آنكه تا شهري چون بناب را ديديم با خود دعوا كنيم ؛ بايد ديد آنها چه كرده اند . به نظر بنده مهندس هاشمي و نمايندگان قبلي زمينه لازم را فراهم كرده اند. اكنون فولاد و ذوب آهن و انرژي گاز با لوله كشي حجيم و منابع آب با سدها و جاده دسترسي با جاده مياندوآب و فومن و اتوبان و چند بانده شدن راه آهن و دانشگاه و پست شبكه عظيم ... وضعيت بسيار مناسبي براي سرمايه گذاري در ميانه فراهم آورده و با اين وضعيت زيربناهاي لازم براي توسعه ميانه مهيا شده و نسلهاي فعلي و بعدي ميتوانند بدون دغدغه واحدهاي صنعتي ايجاد كنند به شرطي كه شرايط كل كشور و شاحص هاي كلان اقتصادي منطقي باشند . ما با زنوزي سرمايه دار كاري نداريم شايد ايشان دستي در پنهان داشته باشند ؛ با نمايندگان نيز به آن شكل مطلق نبايد كاري داشته باشيم چرا كه سي سال نمايندگان مختلف را آزموده ايم و در انتخاب آنها به قضاوت هاي سطحي انديشيده ايم و نتيجه اي نيافته ايم؛ همه آنها آمدند و قبل خودشان را ضايع كردند اما خودشان بدتر از آنها در گل فرو ماندند.واقعا اگر مهندس هاشمي را هم نداشتيم چه كسي ميتوانست وضعيت زيربنايي امروز را پديد آورد ؟ شما سراغ داريد؟ آيا بهتر از حاج اصغري شعار دهنده اي خواهيد يافت ؟ آنچه بنده پيشنهاد دارم : 1- اقدام فرمانداري براي تشكيل سمينار توسعه ميانه و دعوت از كليه سرمايه گذاران و انديشمندان و جمع آوري ايده ها و نظرات در مورد آن . تقريبا مشابه اقدامات مهندس هاشمي در تشكيل كمسيون صنعت و معدن ميانه در چند ده سال قبل 2- ايجاد كميته پيگيري توسعه ميانه توسط فرمانداري 3- جمع بندي و ارائه نظرات و پيگيري روشهاي جلب سرمايه گذار توسط اين كميته 4- ايجاد سايت اينترنتي توسط اين كميته و همفكري با اعضاي مراجعه كننده 5- اقدامات كسترده و تشويقي در بين مردم براي همكاري با اين كميته 6- تامين قسمتي از بودجه آن از محل خيرات مردمي 7- بقيه پيشنهادات را دوستان ديگر بگويند.
۸۹/۴/۱۶ ۱۶:۰۳
آقای علیرضا نظر شما محترم است ،ولی :اولا ً ،پروژه هایی را که می گویید آیاهمگی در دوران اصلاحات وسازندگی در اصفهان ویزد و ... افتتاح شده است؟ و چند درصد از پروژه های وعده داده شده ی دولت نهم ودهم حداقل در شهر ما،در موعد مقرر به پایان رسیده اند؟ ثانیا ً فولاد بناب یک پروژه ی خصوصی است نه دولتی . ثالثا ً فولاد بناب یک خطر یا رقیب است برای فولاد میانه ، زیرا که مدیر عامل گسترش فولاد همانطور که گفتند هر سه ماه یکبار یک طرح اینچنینی افتتاح خواهندکرد با هزینه ی کلی 3000 میلیارد ریالی تاشاید کارخانه فولاد میانه وامثالهم را کشته وبه چنگ بیاندازند.
۸۹/۴/۱۶ ۰۷:۳۶
میانه را قطب صنعت کشور خواهیم کرد. (تبلیغات زمان انتخابات) تصور کنید خواص ایشان بعد از حرف ایشان دست و صوت می زنند و می گند هاشمی هاشمی ..................
۸۹/۴/۱۶ ۰۷:۲۳
این خبر از طرف دیگر هم قابل بررسی است زمانی در دولت اصلاحات و سازندگی در برابر 10 کارخانه مادر در استان‌های فارس و یزد و اصفهان یک کارخانة کارتن‌سازی، بسته‌بندی و . . . در تبریز افتتاح می‌گردید حالا آقای نائبی و دوستان ببیند دولت احمدی‌نژاد برای آذربایجان چه پروژه‌هایی طراحی و اجرا کرده است و به اشتباهات خود در ایام انتخابات پی ببرند.
۸۹/۴/۱۵ ۲۳:۵۹
من خودم بنا به دلایلی در طی 10 سال اخیر گاها در خود بناب وگاها در مسیر مراغه گذرم به این شهر می افتد ،واقعا تفاوت رفته رفته زیاد میشود .اگر چند سال پیش این شهر به ((کباب))اش معروف بود حالا در استان که سهل است اسمش در سطح خاورمیانه به زبان ها می افتد.
۸۹/۴/۱۵ ۲۳:۳۹
یادمه ایام انتخابات اخیر مجلس، یکی از نمایندگان ما در باره مقایسه میانه با بناب توسط کاندیداهای دیگر می گفت حیف است میانه را با بناب مقایسه کنید، این همه کلاس میانه را پایین نیاورید! میانه کجا بناب کجا ؟ بناب به اندازه ترکمنچای میانه نیست. ولی حالا مطمئن هستم اهل بناب نیز هیچ وقت خود را با ما مقایسه نمی کنند. ما نیز خود را با بناب مقایسه نمی کنیم بلکه آرزوی بناب شدن می کنیم.
۸۹/۴/۱۵ ۱۹:۵۱
وقتي كه به عمد در يك زمان بحراني شمش 6 ماه مصرف كار كانه خريداري مي شود ؟ در نتيجه اين عمل كارخانه فولاد ميانه جزو كارخانه هاي زيان ده به حساب مي آيد تا از بورس خارج شده و طبق اصل 44 قانون اساسي به شخصي واگذار گردد اگر غير از اين بود چرا چند ماه قبل از خريد يكجا خريد ها طبق نياز يك ماه خريداري مي شد ؟ و از سوي ديگر حفظ و نگهداري دستگاه ها را به شركتي داده اند كه در هر كيلو حداقل دو سال قبل 6 تومان مي گرفت شما اگر توكيد يك ماه را در نظر بگيريد چندصد ميليون تومان و يا بيش لاز يك ميلياد شود ؟ آيا نمي شود چند نفر را اسختدام نمود و مسئوليت حفظ و نگهداري دستگاه ها را به آنها سپرد و باز سود بيشتري نصيب شركت شود
۸۹/۴/۱۵ ۱۹:۱۲
زمانی قبلتر هم نماد این شهر پل پردلیس،جاده ابریشم ، نجفقلی خان قالاسی ، گورستان خانجان آباد وچندین اثر دیگر بود که در هر برهه ای به دلیل خیانت مسئولین وقت به نابودی کشیده شده وگاها به تل خاک تبدیل شدند و دقیقا ً دل من هم به این خاطر برای این شهر می سوزه که از کجا به کجا رسیده است.
۸۹/۴/۱۵ ۱۷:۱۴
همشهري عزيزم:نماد شهرمان پل شكسته است!!!!!!!

اخبار روز