کد خبر: ۳۰۳۱
۷۵۰ بازدید
۸ دیدگاه (۸ تایید شده)

امتحان شهرداری میانه در طرح کامپوزیت رزینی جداول شهری برای اولین بار در شهرستان میانه

۱۳۸۹/۱۲/۱۴
۲۰:۱۳

--«((برای اولین طرح امتحانی کامپوزیت رزینی جداول شهرستان میانه))»--

امروزه استفاده از سیستم ای ترکیبی یا کامپوزیت به شدت روبه افزایش است، چراکه بشر به وسعت کاربرد این ترکیبات پی برده و لزوم استفاده از آنها را درک نموده است بنا براین شهرداری محترم میانه توسط شرکت مذکور، طرحی برای اولین بار در میانه به طرح کاور بندی و روکش زنی کامپوزیتی رزینی جداول بتنی خیایانی با رنگ کاریهای متفاوت  جهت زیباسازی شهرستان میانه تدارک دیده شده است که به توضیح آن می پردازم.  

توضیح كامپوزيت جدول شهری
معمولا يک ماده کامپوزيت را به صورت يک مخلوط فيزيکی در مقياس ماکروسکوپيک از دو يا چند ماده مختلف تعريف مي کنند که اين مواد خصوصيات فيزيکی و شيميايی خودرا حفظ کرده و مرز مشخصی را با يکديگر تشکيل مي دهند.اين مخلوط در مجموع و با توجه به برخی معيارها خواص بهتری از هريک از اجزای تشکيل دهنده خودرا دارا مي باشد.در کامپوزيت عموماً دو ناحيه متمايز وجود دارد.
۱- فاز پيوسته (ماتريس)
2-فاز ناپيوسته(تقويت کننده)
در يک کامپوزيت به طور کلی الياف،عضو بار پذير اصلی سازه هستند در حاليکه ماتريس آنها را در محل وآرايش مطلوب نگاه داشته وبعنوان يک محيط منتقل کننده بار بين الياف عمل مي کند،به علاوه آنهارا از صدمات محيطی دراثر بالا رفتن دما و رطوبت حفظ می کند.

--((طرح امتحانی کامپوزیت رزینی انجام شده در خیابان فرمانداری میانه))--

هزینه این طرح بر اساس هر متر مربع بالغ بر 27000 هزار تومان برای شهرداری میانه در نظر گرفته شده است آیا شهرداری میانه تا چه اندازه میتواند توانایی پرداخت این قیمت پیشنهادی را در سطح شهر داشته و  گسترش دهد؟

 

لطفا مطلب رو تأیید کنید.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

امکان درج دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.

۹۰/۲/۱۱ ۰۱:۲۵
با سلام احتراما بنده مبتکر طرح روکش کامپوزیتی رزینی جداول خیابانی هستم. لازم میدونم جهت تنویر افکار اعضا محترم سایت و دوستان محترم و ناقدین طرح ذیلا نکاتی چند از طرح خدمتتان ارائه کنم: 1- طرح کاور کامپوزیتی رزینی پس از 3 سال تلاش مداوم در شهر تبریز برای اولین بار در دنیا با چسب ویژه نصب طراحی و ساخته شد 2- این محصول که دارای مشخصات فنی کاملا مبرهن و ویژه ای بوده و قیمت آن با ارائه آنالیز تولید کاملا قابل بررسی است. 3- خواص این روکشها با مطالعه کتب " کامپوزیت ها" " مرجع کامپوزیت" و سایر منابع مربوط به ترکیبات کامپوزیت رزینی قابل مطالعه و بررسی است 4- ایده جدید باعث صرفه جویی ملی با کاهش هزینه های ناشی از تجدید رنگ آمیزی های متعدد و تعویض پی در پی جداول میگردد و صدها فواید دیگر که ابراز آن در حوصله شما و فضای محدود و مجازی ممکن و میسر نیست..... و امـــــــــــــــــا گلایه ای چند از ناقدین منفی طرح: 1- برای نقد هر موضوعی تسلط به اصل موضوع اساس کار است. "ولا تقف ما لیس لک به علم" 2-سعی کنیم بعد از درک کامل موضوع انتقادات را با دلیل -مستندات و محاسبات نسبت به آن طرح ارائه کنیم چرا که پراکنده گویی و انتقادات خارج از حیطه مطالعات و اطلاعات راه به جایی نخواهد برد . 3- قیمت پیشنهادی طرح با آنالیز قابل ارائه است خواهشا قبل از آشنایی کامل و کافی با طرح حداقل نظرمان ممتنع باشد و سایر اشکالات موجود در مسایل اجرایی و... را به طرح نسبت ندهیم بلکه فقط نکات مثبت و منفی هر موضوعی را در همان محل و حیطه خودش بررسی کنیم 4- با اجرای این روش دیگر کندن جداول و تعویض آنها برای سالیان سال مرتفع می گردد و دیگر نیاز به تنگ کردن معابر و تخصیص هزینه های هنگفت تجدید جداول نمی باشد 5- هرگز سلاح انتقاد را قبل بررسی کامل طرح به طرف مبتکر طرح نگیرید بلکه سعی کنید توضیحات کامل را از مبتکر یا مسئول پروژه جویا شوید اگر قانع نشدید حق با شماست 6- یکی از منتقدین نوشته مگر اینجا پاریس است که این هزینه ها را میکنند. من واقعا به این شهروند میانه ای متاسفم. سعی کنیم خودمان را دست کم نگیریم. با سعی و تلاش امکان هر چیزی هست و میشود. 7- در نهایت این طرح هم اکنون در شهرهای دیگر کشور در حال اجرا بوده و با ارائه تخفیفات مناسب طوری که افتخار آذربایجان و بخصوص تبریز باشیم پا به عرصه کار و تلاش نهاده ایم . هدف چیزی جز خدمت به خلق خدا نیست . 8- متاسفانه متن موجود در سایت بدلیل تسلط کم نویسنده به موضوع و شاید اشتباهات تایپی یا آماری غلط به لحاظ ارائه توضیحات نا مناسب اصلا در شان این پروژه ملی نبوده و بزودی با راه اندازی سایت جامع این طرح سعی در ارائه مطالب دقیق تر توام با محتوای علمی و منابع رسمی آن خواهیم نمود. 9- بر خلاف اطلاعات نادرست نویسنده ، این طرح ،طرح آزمایشی خود را 2 سال پیش در شهر تبریز به آدرس "گلزار شهدای تبریز" سپری کرده و شهر میانه چهارمین شهر طالب این طرح می باشد. و طرح تیتر " برای اولین بارطرح روکش کامپوزیتی در میانه....." ناشی از اطلاعات ناقص نویسنده طرح بوده که هیچ ربطی به مبتکر طرح نداشته و اعتبار این جمله از حیث واقعیت ساقط است. 10-روکش کامپوزیتی هدف اش صرفا زیبایی محیط شهری نیست بلکه هدف اصلی آن ممانعت از تخریب و جایگزینی مجدد جداول فرسوده در دست تعویض با جداول جدید می باشد . به این معنی که جداول فرسوده در همان محل خود توسط روشهایی ترمیم و روکش زده میشوند. با آنالیز قیمت بر اساس فهرست بها جهت تعویض هر متر طول جداول کاملا اقتصادی بودن طرح روشن میشود. 11-مبتکر طرح آمادگی خود را جهت ارائه مطالب دقیق و توجیه اقتصادی طرح اعلام میدارد.در صورت نیاز حتما سوالات خود را جهت اخذ پاسخ صحیح و علمی در این سایت اعلام فرمایید. در پایان از نظرات دوستان و آشنایان کمال تشکر را داشته و پیوسته نیازمند نظرات سازنده عموم مردم شریف ایران به ویژه مردم قهرمان میانه هستیم...........
۹۰/۲/۴ ۰۱:۴۰
1-طرح مورد نظر یک اختراع ملی هست. 2-شصلا جنبه زیبایی هدف مبتکر نبوده بلکه مسایل فنی مورد نظر هست 3-قبل اینکه در مورد مسیله ای قضاوت کنید قبلا جوانب کار را بسنجید 4- پرت هزینه های ناشی از تجدید جداول فرسوده طی 20 سال را اگه حساب کنید میفهمید منظور مبتکر چی بوده.حتما بررسی بعد نظر داده شود 5- دوره فرسایش این محصول حداقل 250 سال است .حتما ترکیبات رزینی غیر اشباع مطالعه گردد 6- همیشه عادت کردیم با کمترین هزینه کارا رو تموم کنیم بعد 1 سال باز دوباره همون کارو انجام بدیم بعدش بگیم چرا ما هیچ وقت مشکلاتمون حا نمیشه؟ 7- خواهشا اول مطالعه بعد نظر.یادتون نره 8- هر هزینه ای که بواسطه فرسایش یا زانگ کاری جداول صرف میشه مستقیم از بودجه ملی هست یادتون باشه 9- مبتکر این قیمت رو اختراع نکرده بلکه آنالیز دقیق از قیمت برای کسایی که خیلی به فکر هزینه ها هستن ارایه میشه 10- یاد بگیریم از امکانات جدید حداکثر بهره وری رو بگیریم برا طول عمر مفید حداکثر. 11- مشکلات دیگر شهر که رسیدگی نمیشه یا خرابی آسفالت یک منطقه موضوع جداگانه ای است که در حیطه خودش باید بررسی بشه. 12- برای داشتن محیطی سالم در شهرمان همه مسئولیم. سعی کنیم بیشتر از آنچه میگوییم عمل کنیم. 13- مبتکرین و نخبگان این مملکت مال این کشورند و فکر و روح و جانشان فدای خاک پاک ایران است. با دادن نظرات مثبت و سازنده راه حلهای مناسب و کارآمد را اساس کار خود ؛ مسئولین و مبتکرین قرار بدهیم 14- این طرح بدلیل توجیه کامل اقتصادی به هیچ عنوان متوقف نخواهد شد و هم اکنون همسایگان ایران تحت هر شرایطی خواستار اجرایی شدن این طرح در کشورشان هستند چون قبل هر نظر دادنی اول توجیه طرح را از ما خواستند نه اینکه طعنه بزنند یا ..... یادمان باشد همه برای ارتقای سطح علمی، عملی و اجرایی جای جای ایران مسئولیم و بجای طعنه زدن یا خرده گیری اکر اشکالی در طرحی یا موردی دیدیم بعد از بررسی نظر بدهیم و حتما تا آنجا که میتوانیم پیگیرش باشیم خداوند پشت و پناهتان...............
۸۹/۱۲/۱۹ ۰۶:۴۸
هرجا که مجری و ناظر یکی باشه و وجدان کاری هم نداشته باشه وضع از این هم که هست بدتر میشه
۸۹/۱۲/۱۵ ۱۹:۴۵
هر یاراغووی دوزتدون قالدی سقّل داراغی!؟
۸۹/۱۲/۱۵ ۱۵:۲۵
خیلی ناراحت کننده است وضع میانه و مخصوصا مسولین! از این نظر که تا وقتی در میانه یک تحول کوچکی میشود ما مردم از خوشحالی در خود میبالیم در حالی که ما باید در هر روز شاهد این چنین کارها در سطح شهر باشیم و مخصوصا از جانب اداره ی شهرداری. که متاسفانه بعد از گذشت چندین سال از تشکیل اداره شهرداری و شورای شهر در شهرستان میانه افرادی که باید لایق این مسائل را داشته باشند پیدا نشده شاید 2 و3 نفر پیدا شه اما کفاف نمیدهد. خیلی حرف ها است در مورد مسائل شهری که باعث افسوس است ولی نمیشود گفت .
۸۹/۱۲/۱۴ ۲۲:۳۱
1- شهرداری به جای اینکار بره آسفالت جاده ترانزیتکنار ترمینال قدیم یعنی ظلم آباد را درست کنه که آبرومون بدجوری داره میره 2- آسفالت خیابونهای داخل شهر را تعمیر کنه حداقل که واقعا جان و مال و وسیله مردم داره فرسوده میشه . 3- دیگه این روزها آشغال همه شهر رو در برگرفته و مثل این که همین روهای اول ریس بودنفقط به شهر می رسید الان دیگه سست تر شده اند و بوی کثافت و جلوه بد آشغالها شهر را تبدیل کرده به ..... 4- حیوانات موذی مثل سگ و گربه ها و موشهای بزرگ فاظلاب تو شهر دارن مانور میدن و قبل از ماموران شهرداری اونا آشغالها رو برسی می کنند . 5- سد معبر را خوب دقت کند که شهر بدجوری شیر تو شیر شده .
۸۹/۱۲/۱۴ ۲۲:۲۸
کاملا موافقم حق با شماست امکان نداره این طرح عملیاتی شود چون هزینه سرسام آوری دارد منتهی کمیم باید کلی بنگریم چون شهرداری با دریافت یک درصد از درامد فولاد وتمامی شرکتها ودارامد های هنگفت(50میلیون فقط از آپارتمان خودمون جریمه گرفته) و... از همه جا پول میگیره اما در راستای زیبا سازی شهر همین (کار رو ی جدول خیابانها رو بلده) شایدم تونست همه جارو کاور بندی کرد. چند روز پیش هم از دیدن دها پارچه گلمن گلی تبلیغاتی که از خرمای مضافتی گرفته تا روغن الوند وتبلیغ میگنه اونم توی چهار راه ازادی ومرکز شهر حالم بهم خورد اخه من نمیدونم کسی که مجوز نصب رو امضا ءمیکنه . تا حالا راهش به چهار راه بالا نیوفتاده که ببینه چه فضای مسخره ودلگیری رو درست کرده ؟ ادم فکر میکنه وارد میدون تره بار یا شنبه بازار شده
۸۹/۱۲/۱۴ ۲۲:۰۲
جناب چهره! با سلام و تشکر از ارائه اطلاعات مفید مهندسی و ارائه گزارش تصویری زیبا. مطمئناً هیچ عقلی نمی پذیرد که چنین طرحی برای شهری مثل میانه تصویب شود. وقتی جدولی که با تمام ساخت و حمل و نقل و نصب و ... 15 هزار تومن درمیاد نباید فقط برای کاور و زیبایی ظاهری آن 27 هزار تومن به ازای هر متر طولی (شما به اشتباه نوشتید متر مربع) هزینه کرد. اگر میانه فقط 10 کیلومتر جدول داشته باشد جمعاً 20 هزار متر طولی (دو طرف بلوار) جدول خواهیم داشت. 20.000 متر طولی ضربدر 27.000 تومان می شود 540 میلیون تومان. آیا شهری که دومیلیارد تومان هزینه عمرانی آن در طول سال نیست منطقی هست که یک چهارم آن را هزینه زیبایی جداول بلوارها بکند درحالیکه جوی آب کوچه های آن هنوز هم سیمان ندارد و آب خودش مسیرش را پیدا می کند و می رود؟ من مطمئنم شورای شهر چنین طرحی را رد می کند. باور نمی کنید منتظر باشید! (بویونونا وئرک!)

اخبار روز