"شركت ميانرو" زيرمجموعه گروه صنعتي ايران خودرو هست كه از سال 1385 با حضور مهندس مفيدي رئيس وقت سازمان گسترش و نوسازي در شهرك صنعتي شهر ميانه آغاز به فعاليت كرده و به عنوان يك شركت فعال در توليد قطعات گيربكس ايران خودرو محسوب مي شود كه تاكنون براي مردم ميانه شناسانده نشده است.
خوشبختانه اين شركت موفق تاكنون در پس پرده مانده و درگير كش و قوس هاي سياسي نشده مگر در انتخابات دوره قبل مجلس كه بخاطر انتشار بعضي مسائل كذب مجبور شديم اسناد و مدارك مربوط به مذاكره مهندس هاشمي (نماينده مردم ميانه) و مهندس مفيدي (رئيس وقت سازمان گسترش و نوسازي) با پادرمياني مهندس فائقي (پل ارتباطي مديران ارشد با مهندس هاشمي!) را منتشر كنيم. طي آن اسناد منتشر شده، مهندس مفيدي از مهندس فائقي درخواست مي كنند كه نشستي ترتيب دهند تا مهندس هاشمي نيز حاضر باشند چراكه در جلسه قبلي مهندس مفيدي گفته بودند كه صنعت توليد قطعات گيربكس ايران خودرو نبايد به ميانه منتقل شود و بابت همين نيز مهندس هاشمي از مهندس مفيدي گله مند شده و حاضر به ديدار با ايشان نبودند.
اخيراً در جرايد، يك آگهي از طرف گروه صنعتي ايران خودرو مبني بر واگذاري 100% سهام بعضي از زيرمجموعه هاي ايران خودرو درج شده بود كه در اين ميان نام شركت گيربكس ميانرو نيز به چشم مي خورد.
خبر: آگهي واگذاري سهام شركتهاي ايران خودرو
نام شركت: گيربكس ميانرو
روش واگذاري: مزايده
ميزان واگذاري: 100% سهام كه متعلق به نيرو محركه ايران خودرو مي باشد
زمينه فعاليت: توليد قطعات گيربكس انواع خودروهاي ايران خودرو
لينك خبر: واگذاري سهام گروه صنعتي ايران خودرو در 29 شركت تحت پوشش
فروش يك شركت متعلق به ايران خودرو ، به خودي خود اشكالي ندارد ولي به احتمال زياد طرح گسترش آن منتفي مي گردد. در اين ارتباط از مهندس هاشمي سئوال كردم كه آيا تناقضي بين اين واگذاري و بحث تعميم و گسترش آن(كه چند ماه پيش مطرح شده بود) وجود ندارد؟ كه ايشان پاسخ دادند: "خوشبختانه واگذاري شركت ميانرو منتفي شد و اين شركت كماكان متعلق به ايران خودرو هست و به زودي طرح گسترش آن آغاز خواهدشد. يكي از اين طرح ها، اجراي عمليات فورج در خود شركت مي باشد و ديگر نيازي به دريافت قطعات فورج شده از قزوين و تبريز و تهران وجود ندارد. ضمن اينكه مقرر شد قطعات گيربكس پژو 206 نيز در ميانرو توليد شود كه با اين دو طرح بايد تعداد كارشناسان و تكنسين هاي اين شركت نيز افزايش يابند".
جهت شناساندن اين شركت به همشهريان عزيز نيز اجمالاً عرض مي شود كه:
توليد قطعات گيربكس محصولات ايران خودرو مانند پژو 405 يا روآ در شركت ميانرو انجام مي گيرد كه متعلق به نيروي محركه بوده و 100% سهام آن متعلق به ايران خودرو مي باشد.
"شركت ميانرو" با توليد 40 نوع از قطعات گيربكس و سالانه 3 ميليون قطعه گيربكس، نقش بزرگي در تكميل فرايند گيربكس سازي ايران خودرو ايفا مي كند.
متخصصين، تكنسين ها و كاركنان صنعت گيربكس سازي ميانه را بيش از 120 پرسنل ميانه اي تشكيل مي دهند كه شرط بومي بودن پرسنل جزو همان توافقات بين مهندس هاشمي و مهندس مفيدي بوده است. از جمله مخالفتهاي مهندس مفيدي با انتقال تكنولوژي ساخت قطعات گيربكس به ميانه، فقدان نيروي متخصص در ميانه بود! .
این شرکت در زمینی به مساحت 7 هکتار احداث شده و دارای 6 سوله هر کدام به مساحت 1200 متر مربع مي باشد.
تامین قطعات این شرکت از نیرو محرکه و ایران خودرو و تراکتور سازی تبریز به صورت فورج بوده و پس از تراشکاري، قطعات نهايي را جهت اسمبلي به شرکت نیرومحرکه ارسال می كنند كه شرکت نیرو محرکه نيز با اعمال عملیات دنده زنی و مونتاژ به صورت مجموعه گیربکس آماده به ایران خودرو ارسال می کند.