کد خبر: ۲۹۸۳
۱۲۷۲ بازدید
۱۰ دیدگاه (۱۰ تایید شده)

گيربكس سازي ايران خودروي ميانه ؛

طرح واگذاري يا طرح گسترش؟!

۱۳۸۹/۱۲/۸
۱۲:۴۸

  "شركت ميانروزيرمجموعه گروه صنعتي ايران خودرو هست كه از سال 1385 با حضور مهندس مفيدي رئيس وقت سازمان گسترش و نوسازي در شهرك صنعتي شهر ميانه آغاز به فعاليت كرده و به عنوان يك شركت فعال در توليد قطعات گيربكس ايران خودرو محسوب مي شود كه تاكنون براي مردم ميانه شناسانده نشده است.

خوشبختانه اين شركت موفق تاكنون در پس پرده مانده و درگير كش و قوس هاي سياسي نشده مگر در انتخابات دوره قبل مجلس كه بخاطر انتشار بعضي مسائل كذب مجبور شديم اسناد و مدارك مربوط به مذاكره مهندس هاشمي (نماينده مردم ميانه) و مهندس مفيدي (رئيس وقت سازمان گسترش و نوسازي) با پادرمياني مهندس فائقي (پل ارتباطي مديران ارشد با مهندس هاشمي!) را منتشر كنيم. طي آن اسناد منتشر شده، مهندس مفيدي از مهندس فائقي درخواست مي كنند كه نشستي ترتيب دهند تا مهندس هاشمي نيز حاضر باشند چراكه در جلسه قبلي مهندس مفيدي گفته بودند كه صنعت توليد قطعات گيربكس ايران خودرو نبايد به ميانه منتقل شود و بابت همين نيز مهندس هاشمي از مهندس مفيدي گله مند شده و حاضر به ديدار با ايشان نبودند.

اخيراً در جرايد، يك آگهي از طرف گروه صنعتي ايران خودرو مبني بر واگذاري 100% سهام بعضي از زيرمجموعه هاي ايران خودرو درج شده بود كه در اين ميان نام شركت گيربكس ميانرو نيز به چشم مي خورد.

خبر: آگهي واگذاري سهام شركتهاي ايران خودرو

نام شركت: گيربكس ميانرو   

روش واگذاري: مزايده 

ميزان واگذاري: 100% سهام كه متعلق به نيرو محركه ايران خودرو مي باشد

زمينه فعاليت: توليد قطعات گيربكس انواع خودروهاي ايران خودرو

لينك خبر: واگذاري سهام گروه صنعتي ايران خودرو در 29 شركت تحت پوشش

  

فروش يك شركت متعلق به ايران خودرو ، به خودي خود اشكالي ندارد ولي به احتمال زياد طرح گسترش آن منتفي مي گردد. در اين ارتباط از مهندس هاشمي سئوال كردم كه آيا تناقضي بين اين واگذاري و بحث تعميم و گسترش آن(كه چند ماه پيش مطرح شده بود) وجود ندارد؟ كه ايشان پاسخ دادند: "خوشبختانه واگذاري شركت ميانرو منتفي شد و اين شركت كماكان متعلق به ايران خودرو هست و به زودي طرح گسترش آن آغاز خواهدشد. يكي از اين طرح ها، اجراي عمليات فورج در خود شركت مي باشد و ديگر نيازي به دريافت قطعات فورج شده از قزوين و تبريز و تهران وجود ندارد. ضمن اينكه مقرر شد قطعات گيربكس پژو 206 نيز در ميانرو توليد شود كه با اين دو طرح بايد تعداد كارشناسان و تكنسين هاي اين شركت نيز افزايش يابند".

 

 

جهت شناساندن اين شركت به همشهريان عزيز نيز اجمالاً عرض مي شود كه:

توليد قطعات گيربكس محصولات ايران خودرو مانند پژو 405 يا روآ در شركت ميانرو انجام مي گيرد كه متعلق به نيروي محركه بوده و 100% سهام آن متعلق به ايران خودرو مي باشد.

"شركت ميانرو" با توليد 40 نوع از قطعات گيربكس و سالانه 3 ميليون قطعه گيربكس، نقش بزرگي در تكميل فرايند گيربكس سازي ايران خودرو ايفا مي كند.

متخصصين، تكنسين ها و كاركنان صنعت گيربكس سازي ميانه را بيش از 120 پرسنل ميانه اي تشكيل مي دهند كه شرط بومي بودن پرسنل جزو همان توافقات بين مهندس هاشمي و مهندس مفيدي بوده است. از جمله مخالفتهاي مهندس مفيدي با انتقال تكنولوژي ساخت قطعات گيربكس به ميانه، فقدان نيروي متخصص در ميانه بود! .

این شرکت در زمینی به مساحت 7 هکتار احداث شده و دارای 6 سوله هر کدام به مساحت 1200 متر مربع مي باشد.

تامین قطعات این شرکت از نیرو محرکه  و ایران خودرو  و تراکتور سازی تبریز به صورت فورج بوده و پس از تراشکاري، قطعات نهايي را جهت اسمبلي به شرکت نیرومحرکه ارسال می كنند كه شرکت نیرو محرکه نيز با اعمال عملیات دنده زنی و مونتاژ به صورت مجموعه گیربکس آماده به ایران خودرو ارسال می کند.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

امکان درج دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.

۸۹/۱۲/۱۲ ۱۸:۰۶
آقای نائبی شما که از همه بیشتر مهندس هاشمی را می شناسید. این نماینده چنان قدرتی داشت که می توانست ایران خودرو را به میانه بیاورد ولی این کار را نکرد.
۸۹/۱۲/۱۰ ۲۳:۰۰
ما رو در همین قبض و بسط نگه دارید تا چپ و راستمون رو فراموش کنیم. هی بگید واگذار میشه بعدش مژده بدید که ما حل کردیم!
۸۹/۱۲/۱۰ ۲۲:۵۶
نائبی فکر میکنی مردم به تو رای میدن فوقش 800 رای ************** محمدصادق نائبی: میانالی جان! من که عرض کردم حکایت خودمو ولی رای آوردن بعضی ها انگیزه زیادی برای دیگران داده. من که دهها نفر دیدم که میخواند نامزد بشند و تنها حرفشون اینه: مگه من چیم کمتره؟!
۸۹/۱۲/۱۰ ۰۱:۴۴
باید از کارگرانی که از افتتاح کارخانه تا به الان شرایط سخت کارخانه را تحمل کرده اند تشکر کرد.چون من خبر دارم که کارخانه دست چه کسانی هست و چگونه اداره میشود کارخانه ای که توسط دو نفر زن و شوهر اداره شود و خودشون بشینن تهران و از طریق تلفن کنترل کنن چی میشه؟ وکسی هم جرات اعتراض به موردی رو نداشته باشه چون درجا وبدون چونو چرا اخراج میشه زیاد خودتونو با نام ایران خودرو قول نزنید یه فکری هم به حال کارگرای اونجا بکنین چون اصلا امنیت شغلی در اونجا وجود نداره.
۸۹/۱۲/۹ ۲۱:۳۶
من هم نمی دانستم. ممنونم آقای نائبی. درود بر هاشمی. او فرزند شایسته میانه بود.
۸۹/۱۲/۹ ۱۷:۱۴
دوصد گفته چون نيم كردار نيست نماینده ی پر دل و جرأت و پرمایه و استوار شهرمان در مصاحبه اش چه زيبا و دورانديشانه مي گويد: ما فونداسیون و زیرساخت صنعتی و امور زیربنایی شهرمان را چنان محکم و جامع ریخته ایم که کارها بعد از این طبق برنامه ی منظم اجراشده و پیشرفت همه جانبه در بخشهای مختلف بی وقفه ادامه خواهد داشت و باید نیروهای جوانتر پیگیر مسائل باشند.
۸۹/۱۲/۸ ۲۳:۴۱
با تشکر از همه کسانی که در راه اندازی این شرکت در میانه سهیم بودند. حیف و صد حیف که بیشتر از اینها از دست بعضی ها بر می آمد و نکردند یا علی
۸۹/۱۲/۸ ۲۲:۵۱
بی شک راه یابی گروه صنعتی ایران خودرو به شهرمان نتیجه زحمات اشخاص دلسوز و علاقه مند به شهرمان ومردم و جوانان شهر میانه است و همچنین طرح این موضوع دراین سایت نگاه موشکافانه نسبت به ایجاد اشتغال در این منطقه است از زحمات شما تشکر می کنیم و امیدواریم شهرمان تبدیل به یک قطب علمی و صنعتی گردد.
۸۹/۱۲/۸ ۲۱:۱۴
قابل افتخار است که ایران خودرو در میانه زیرمجموعه ای داشته باشد. من هم فقط اسمش رو شنیده بودم.
۸۹/۱۲/۸ ۱۷:۴۱
با تشكر از كليه اشخاصي كه در اجرا و گسترش اين مهم دست داشته اند پر واضح است كه اين شركت علاوه بر اشتغال زايي جهت منطقه به جهت تمركز توليد گيربكس در يك نقطه از كشور ميتواند قيمت تمام شده محصولات را هم كاهش دهد.

اخبار روز