کد خبر: ۱۳۷۹۲۷
۵۶۶ بازدید
۶ دیدگاه (۴ تایید شده)

استان آذربایجان شرقی در حسرت ظهور یوسف ثانی

۱۴۰۳/۵/۱۲
۱۳:۲۴

کشور ایران از المپیک 1948 لندن در این معتبرترین مسابقات ورزشی جهان حضور دارد و کارنامه آن در این حضور 76 ساله، دقیقاً 76 مدال بوده است که آمار بسیار ضعیفی است اما سهم استان آذربایجان شرقی به مراتب ضعیفتر است و تنها مدال آور تاریخ المپیک استان آذربایجان شرقی فقط یوسف کرمی است.

به گزارش صدای میانه ، یوسف کرمی در دو بار حضور خود در المپیک، موفق شد در المپیک 2004 آتن به مدال برنز مسابقات تکواندو دست یابد و زادگاه خود آذربایجان شرقی را به تنها مدال تاریخ المپیک برساند.

از آن المپیک تا امروز 5 دوره دیگر برگزار شده و ورزشکاران متعددی از استان وارد این عرصه رقابت شده اند ولی هیچیک موفق به کسب مدال نشده اند.

در این دوره از مسابقات المپیک نیز که به میزبانی فرانسه در حال برگزاری است با حذف ورزشکاران استان از دور رقابت ها، فقط علی لبیب دوچرخه سوار تبریزی در این رقابتها باقی مانده است. لبیب تنها رکابزن ایرانی حاضر در این المپیک است و تنها امید استان برای تکرار مدال یوسف کرمی، اوست.

رقابتهای مسابقات دوچرخه سواری در چندین رشته از فردا آغاز می شود و چشم امید استان به تنها رکابزن ایرانی و آذربایجانی یعنی علی لبیب است.

آیا علی لبیب، با کسب دومین مدال تاریخ آذربایجان شرقی، یوسف ثانی خواهد شد؟ باید منتظر رقابت وی باشیم.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۰۳/۵/۱۳ ۱۲:۴۸

یوسف کرمی علاوه بر اینکه تنها مدال‌آور المپیکی و پرافتخارترین آذربایجان می‌باشد، یکی از پرافتخارترین ورزشکاران ایران نیز می‌باشد.
اخیراً در مراسم تجلیل از بهترین ورزشکاران تاریخ ورزش ایران از ایشان نیز به عنوان یکی از بهترین‌های تاریخ ورزش ایران تجلیل به عمل آمد.
ضمن اینکه سردیس یوسف کرمی به عنوان یکی از برترین ورزشکاران تاریخ ایران در موزه کمیته ملی المپیک نصب شده است.

۰۳/۵/۱۳ ۰۶:۳۱

کاش یوسف کرمی تبریزی بود. اینجوری 2 تا حسن داشت: اول اینکه تبریزی ها مدام بهش افتخار میکردند که تنها مدال تاریخ المپیک استان را تبریز گرفته. دوم اینکه بعضی میانه ایها که همیشه از شدت حسادت خودی ها را می زنند، سمپاشی نمی کردند.

۰۳/۵/۱۲ ۱۶:۳۳

کرمی افتخار جهان

کرمی افتخار ایران

کرمی افتخار استان

کرمی افتخار میانه

۰۳/۵/۱۲ ۱۴:۰۲

واقعا؟ یعنی واقعا در تاریخ استان غیر از کرمی کسی مدال نیاورده؟ خیلی عجیب و غیرقابل باور است.

اخبار روز