کد خبر: ۶۹۷۳۷
۴۷۰۹ بازدید
۱۵ دیدگاه (۱۴ تایید شده)

قطار میانه - تهران ؛

سوءمدیریت یا بی صاحب؟

۱۳۹۵/۱۱/۱۵
۱۵:۵۷

اگر از شعارهای زیبای مشتری مداری یا طرح تکریم مسافر که سرتاسر دیوارها و قطارهای راه آهن را پر کرده، چشم بپوشیم، حداقل انتظار یک مسافر از مدیریت قطار این است که برای طهارت در دستشویی آب پیش بینی شود تا مجبور نباشد با آب معدنی طهارت کند!

مشکل قطار امروز صبح تهران به میانه (به اصطلاح نگین!) فقط این نیست. کار نکردن سیستم گرمایشی در سرمای سوزناک 10 درجه زیر صفر از دیگر مشکلات تکراری این مدیریت محترم است.

 بگذریم از سوءمدیریت این بخش در "مدیریت زمان" که براحتی می توانند لااقل مثل 20 سال پیش ، مسیر تهران به میانه را در 5 ساعت طی کنند نه 7 ساعت.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۵/۱۱/۱۸ ۱۹:۰۵

وزارت راه و شهرسازی سعید محمدزاده در مراسم افتتاح پروژه توسعه ایستگاه راه‌آهن زنجان و آغاز عملیات دو خطه کردن راه‌آهن زنجان-قزوین اظهار داشت: باید از زحمات دکتر سید آقایی به خاطر پیگیری‌های وی به ویژه درخصوص خط دوم زنجان به میانه و سپس تبریز قدردانی کرد.

وی افزود: با حمایت مقام معظم رهبری در حضوص توسعه حمل و نقل ریلی و نیز تاکید دولت در برنامه ششم توسعه بر این مهم موارد مناسبی برای حمل و نقل ریلی دیده شده که امیدواریم طی پنج سال آینده شاهد توسعه این شق از حمل و نقل باشیم.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن با اشاره به توسعه حمل و نقل حومه‌ای و مسافر بیان کرد: قبل از این برنامه با آغاز دولت تدبیر و امید مسئله پرداختن به خطوط حومه‌ای، دو خطه کردن مسیرهای منتهی به کلانشهرها و سه یا چهارخطه شدن خطوط با جدیت زیاد پیگیری شد که امیدواریم قبل ازپایان امسال از تهران تا مقاصد اطراف آن به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر راه تاکید کرد: بر مبنای همین تفکر راه‌آهن باید بتواند محور خدمت به شهر و شهروندان باشد.

محمدزاده با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر توجه بر خطوط قطارهای حومه‌ای بیان کرد: طبق دستور وی ایستگاه زنجان به ایستگاهTOD تبدیل خواهد شد تا یک ایستگاه خدمت‌رسان به شهروندان شود.

وی در ادامه از بازدید وزیر راه و شهرسازی از کارخانه ایریکو سازنده ریل باس‌های خطوط حومه‌ای خبر داد و گفت: تا پایان سال ۹۶ هجده ست ریل باس تحویل ناوگان ریلی کشور خواهد شد و برای توسعه آن مشغول مذاکره هستیم و امید است نسبت به خرید ناوگان طی سال آینده به فوریت اقدام شود.

مدیر عامل راه آهن با اشاره به بهره‌برداری از خط دوم راه آهن زنجان-قروین گفت: با تکمیل این خط زمان سیر از زنجان به تهران به کمتر از سه ساعت خواهد رسید.

محمدزاده در پایان از تمام دست اندرکاران پروژه ایستگاه زنجان تشکر کرد.

۹۵/۱۱/۱۶ ۲۰:۴۶

باسلام باعرض معذرت یعنی چی باید اندازه اونها پول بدیم مگه مسیر میانه تهران با مسافت تبریز تهران یکی هستش شما نفستون از جای گرم بلند میشه مردم پول ندارن همین قطارها هم با توجه بهخدماتش قیمتش خیلی بالاست چون حقوقها هرسال صد تومن اضافه میشه

۹۵/۱۱/۱۶ ۱۱:۳۴

من هم هر هفته با قطار به تهران مسافرت میکنم و مشکل عمده من هوای بسیار گرم قطارهای کوپه ای است یعنی به حدی گرم میشه که جبور میشیم پنجره هار را باز بزاریم تا هوا کمی مظلوب شود و افرادی که در تخت های بالا هستند موقع رسیدن به تهران به دلیل در معرض باد مستقیم قرار گرفتن سرما میخورند نمیدونم چرا نمیتونن هوای مطلوب و ایده ال را تنطیم کنند تا مردم ایست قلبی نشوند از گرما

۹۵/۱۱/۱۶ ۰۹:۵۹

من مخالف حرف شما هستم .در اقتصاد ازاد کیفیت براساس عرضه و تقاضاست .خودم توی قطار پردیس چند بار با راه اهن پرسیدم دلیل خواستم جالب گفتند قطار اکثرا ظرفیت خالی میرفت برایشان ضرر ده بود. درحالیکه وقتی به خط مشهد منتقل شده با ظرفیت کامل میرود .مردم میانه وقتی استقبال نمیکنند خب راه اهن هم قطارهای ارزان قیمت میذاره میانه که استقبال میشه ،

راه اهن از سود و تقاضا پیروی میکند ما باید منطقی فکر کنیم میانه قطار لوکس استقبال نمیشود الان قطار مشهد مثلا فدک 200 هزارتومان هست بنظرتان اگر میانه بگذارند یکنفر هم سوار میشود؟؟
حال بنظرم باید دنبال این باشیم قطارهای متوسط با کیفیت بخط میانه بدهند ،

اما اگر میخواهیم قطارهایی مثل تبریز تهران مشهد در میانه سوار شویم باید اندازه همانها هم پول بدهیم و ااستقبال کنیم

۹۵/۱۱/۱۶ ۰۹:۵۰

با سلام جناب مهندس نایبی ، مشکل توفیق اجباری است و این توقف ها عمدی است بخاطر اینکه ترافیک راه اهن خط بقدری بالارفته است که مجبورند قطار برای عدم تصادف متوقف کنند .بخاطر اینکه این محور تک خطه مانده و هنوز هوشمند نشده ، مگرنه من خودم با خود راه اهن صحبت کردم خودشان از خدایشان هست قطارها زودتر برسند و قطارهای بیشتری را وارد خط کنند چون سود اقتصادی و درامدی دارد ،اما این خط دیگر ظرفیتش پر شده باید دو خطه و در نهایت هوشمند شود ،
الان قرار هست قطار ارومیه اردبهشت افتتاح شود و همچنین بستان اباد تا شهریور قول میدهم دراینده همین 7 ساعت هم رویا بشود ! حالا اردبیل هم افتتاح بشه دیگر راه اهن میانه به حد انفجار میرسد
مگرنه میدانیم 20 سال پیش که پنج ساعته میرسید حتی خیلی نماز اهمیت میدادند حتی وسط گزارش فوتبال قطع ،اذان میگفتند .بخاطر نماز نیست مشکل ترافیک خط اشباع رسیده که با نماز و توقف های دیگر انرا کمی کنترل میکنند .
مترو هم بروید بعضی وقت ها بخاطر پیک ترافیک قطارها 5 دقیقه متوقف میکنند بخاطر عدم تصادف.

۹۵/۱۱/۱۶ ۰۸:۳۷

با این عدد شما که مقارن با نماز هم نیست و نباید توقف داشته باشد باز 6 ساعته رسیده است درحالیکه من 23 سال پیش در کمتر از 5 ساعت به تهران می رسیدم. الآن هم می شود رسید مشروط بر مدیریت خوب بر زمان و حذف تداخل قطارها با همپوشانی در ایستگاهها.

۹۵/۱۱/۱۶ ۰۷:۱۸

باسلام هموطن گرامی من موندم با اینکه بلیط قطار ودوباردوبار میفروشن چرا حقوق کارکنانشو به موقع نمیدن حقوق کارکنان شرکت تراورسو مثل صدقه نصف نصف میدن پس ( بی یا با)لیاقت مسیولین راه آهن معلوم میشه وقتی شرکت تراورس که پایه واساس راه آهن حساب میشه مفتی دادن گروه آریا لیاقتشونو نشون دادن با تشکر

۹۵/۱۱/۱۶ ۰۱:۵۶

سلام و عرض ادب
من دانشجوی یکی از دانشگاه های تهران هستم... و صبح تو این قطار عازم تهران بودم... لازم است انتقادی جدی کنم از قطار امروز به خاطر سیستم گرمایشی و وضعیت دستشویی... ولی نباید از حق و انصاف هم گذشت... از آنجا که دائما در حال رفت و آمد عمدتا با قطارهای شرکت نگین هستم این وضعیت را اولین بار است که مشاهده کردم... همچنین قطار ساعت ۶ونیم صبح حرکت کرد و ۱۲:۳۵دقیقه از قطار در تهران پیاده شدیم... توقف های این قطار بیشتر به خاطر عبور کردن قطارهای دیگر تز مسیر و همچنین موقع اوقات شرعی برای نماز است... و گرنه میشود ۵ساعته هم رسید... نباید مشکل را فقط به شرکت نگین نسبت داد... البته به جز قطار صبح امروز

۹۵/۱۱/۱۵ ۲۳:۵۰

اگر کسی تجربه سوار شدن در قطارهای مسیر جنوب و یا خراسان را دارد مقایسه ای داشته باشد با وضعیت قطارهای مسیر میانه.
چرا همواره بدترین و فرسوده ترین قطارها برای ماست.
هزار میلیاردی برای پایتخت نشینان خرج میکنند که راحت و سریع بروند شمال ولی ما باید محروم بمانیم چون به ما میگویند بودجه نیست.

۹۵/۱۱/۱۵ ۲۲:۰۷

قطار های میانه نعمت بزرگی برای شهر هستن
ولی ایکاش مسئولین قطارها اندکی بیشتر دقت بخرج دهند تا مردم ناراضی نباشند
همیشه در قطار های میانه مشکل گرما یا سرما وجود داره
معمولا یا بقدری گرمه که کسی نمیتونه نفس بکشه یا بقدری سرده که مردم یخ میزنن
نمیدونم چرا دمای قطار رو نمی تونن تو ۲۲تا ۲۵درجه تنظیم کنن
در مورد نماز هم بنظرم توقف ضروری نباشه چون خیلی زودتر از نیم شب شرعی میرسه
مسئله بعدی هم نظافت قطاره که ایکاش بیشتر دقت بشه

۹۵/۱۱/۱۵ ۲۱:۰۲

بنده لااقل ماهیانه یک بار با قطار تردد دارم. این موارد شاید خاص باشد و همیشگی نیست (هرچند یکبارش هم زیاد است) اما آنچه مایه تعجب بنده است این است که چرا بدون دلیل طول سفر میانه ـ تهران را 7 ساعت می کنند درحالیکه با حذف توقف های بیجا و باجا می توان به 5 ساعت رسید. 

یادم هست یکبار بعد از ظهر نیم ساعت در زنجان توقف کردیم تا قطار روبرو عبور کند. خواستیم نماز بخوانیم گفتند: معلوم نیست کی راه بیافتیم. نباید بروید!

در ایستگاه بعدی یعنی قزوین نیم ساعت برای نماز نگه داشتند. 

سپس در آبیک 20 دقیقه ماندیم تا قطار روبرو رد شود! چون تمام زمانها بهم خورده بود.

با یک مدیریت صحیح می توانستند لااقل دو توقف را حذف کنند.

۹۵/۱۱/۱۵ ۲۰:۲۲

یه خرده هم مردم باید زعایت کنند مردم چرا بطری آب معدنی را انداختن کف سرویس بهداشتی یا دستمال را به روشویی واقعا شرم آوره

۹۵/۱۱/۱۵ ۱۷:۲۵

سلام
بنده به تاریخ 95/11/9 برای قطار تبریز به تهران یک بلیط 4 تخته از میانه به تهران تهیه کرده بودم برای ساعت حرکت 22.13 در آن روز از میانه سوار قطار شدم و به در کوبه مراجعه کردم در بسته بود مامور سالن را صدا کردم مامور در را کوبید و از کسانی که داخل بودند تقاضای بلیط کرد و آنها بلیط تبریز به تهران را نشان دادند و رئیس قطار آمد و دوباره بلیطها را کنترل کرد همه چیز درست بود هم بلیط تبریز به تهران آنها هم بلیط میانه به تهران ما . بله متاسفانه بلیط را دوبار فروخته بودند آنها که از قبل داخل بودند بیرون نیامدند و داخل ماندند و 8 نفر مثل من بلیط به دست جایی برای نشستن نداشتیم . ما را به رستوران راهنمایی کردن و رئیس قطار به چند جا زنگ زد ولی به نتیجه ای نرسید و ما با بلیط به دست داشتیم آواره ماندیم
حال سئوال من از مسئولین (با - بی )لیاقت رآهن این است شما میگین همه چیز سیستمی هست معنی این چه میتواند باشد.منی که بلیط دارم چرا باید در رستوران بخوابم

۹۵/۱۱/۱۵ ۱۶:۰۵

انصافا این قطار عالی بود از همه جهت هم سیستم سرمایشی و گرمایش هم نظافت هم پرسنل ولی منم ۲ روز پیش وقتی از تهران می اومدم میانه همه چیز ۳۶۰ درجه فرق میکرد این قطار با قطار درجه ۳ هیچ فرقی نداره

اخبار روز