کد خبر: ۷۵۹۹۲
۴۹۶ بازدید
۲۲ دیدگاه

نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان با شکری پیرامون راه های میانه

۹۶/۶/۲۷
۲۳:۵۱

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: برای نگهداری راههای احداثی در این استان سالانه در حدود 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش ایرنا، توحید اخلاقی روز یکشنبه در نشستی با فرماندار شهرستان ویژه میانه به مشکل نگهداری راه های احداثی با توجه به کمبود و محدودیت اعتبارات دولتی اشاره کرد و افزود: تخصیص نیافتن اعتبار لازم سبب شده تا در نگهداری راهها با مشکل مواجه شویم.
وی، از احصاء نقاط حادثه خیز و پرحادثه راه های استان از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور خبر داد و گفت: 114 نقطه در این خصوص شناسایی و توسط کارشناسان راهداری، راه و شهرسازی و پلیس راه تایید و به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده و به محض تامین اعتبار نسبت به اصلاح این نقاط حادثه خیز اقدام می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی اعلام کرد: در ایام باقیمانده از فصل کاری حداکثر تلاش خود را برای اتمام عملیات زیرسازی راه ها به کار بسته و سعی داریم طرح های بزرگراهی را به زیر بار ترافیک ببریم.
وی با اشاره به اینکه زیر ترافیک بردن 30 کیلومتر از محور اهر- تبریز از اولویت های استان است، گفت: اگر بتوانیم بخشی از محور میانه - سرچم را روسازی کنیم این قطعه نیز زیر بار ترافیک خواهد رفت.
اخلاقی با اشاره به اینکه در شهرستان میانه برخی از طرح ها از جمله راه های روستایی فعال بوده و برخی نیمه فعال هستند، اضافه کرد: هدف ما فعال کردن طرح های نیمه فعال و راکد با اتخاذ تدابیر و برنامه های خاص است.
وی اضافه کرد: در شهرستان میانه درصدد استفاده از ظرفیت مشارکتی مردم و پیمانکاران توانمندی هستیم که برای شرکت در اجرای طرح های نیمه تمام اعلام آمادگی کرده اند.
وی با اعلام اینکه از سوی وزارت راه و شهرسازی مشکلی در تامین قیر رایگان برای راه های روستایی و روکش راه های شهرستان وجود ندارد، گفت: قرارداد تهیه طرح جامعه شهر میانه با مشاور بسته شده و در مرحله برداشت وضع موجود برای تهیه طرح قرار دارد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در راستای کاهش بار ترافیکی و تصادفات جاده ای؛ محور قدیم میانه- تبریز از تبریز تا بستان آباد دوبانده شده است، گفت: مطالعات اولیه دوبانده شدن این محور در محدوده بستان آباد - تیکمه داش و تیکمه داش تا قره چمن و میانه انجام شده و پس از طی مراحل کمیسیون ماده 23 و باز شدن ردیف اعتباری، مناقصه این طرح برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه 11 کیلومتر از طرح چهاربانده میانه- سرچم که 51 کیلومتر آن در حوزه شهرستان میانه قرار دارد تحت قرارداد است، گفت: در دیگر قسمت ها زیرسازی تمام شده و وارد مرحله روسازی شده ایم. 
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه هم با اشاره به مشکلات شهرستان در حوزه راه اظهار امیدواری کرد با استفاده از اعتبارات ملی، استانی و وزارتخانه ای این مشکلات هر چه زودتر مرتفع شود. 
حمید شکری با اشاره به صعب العبور بودن راه های روستایی شهرستان میانه و مشکلاتی که در فصل زمستان برای روستائیان ایجاد می شود، گفت: اگر وضعیت راه های شهرستان بهبود یابد، با توجه به ظرفیت های موجود شاهد جذب گردشگر و سرمایه گذار بیشتری در شهرستان خواهیم بود.
میانه با جمعیتی در حدود 190 هزار نفر در 165 کیلومتری تبریز واقع است.
خبرنگار: غلامی

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۶/۷/۲ ۱۰:۳۹

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از دیگر اقدامات قابل‌توجه در حوزه آزادراهی تصریح کرد: در صورت تکمیل آزادراه اراک-خرم آباد که از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است، دیگر ترافیک سنگین با مبدا بندر امام به طرف تهران انگیزه‌ای برای عبور از محور ازنا-شازند نخواهند داشت و در ایمنی این محور موثر خواهد بود.

به گفته وی تا نیمه دوم سال آینده بخش‌هایی از آزادراه اراک-خرم‌آباد به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

میرشفیع یادآور شد: درحالی‌که جاده اصلی ازنا-شازند برای تردد‌های محلی ساخته شده است اما امروزه به‌عنوان یک جاده ترانزیتی استفاده می‌شود و باعث افزایش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی می‌شود.



دوستانی که از ازنا تعریف میکردید وزارت راه مانند کاریکه با میانه کرد .
شهر ازنا را هم با ازادراه اراک خرم اباد دور زد.

این یعنی ممنوعیت کامیون نه تنها بنفع میانه هست بلکه باعث انزوای دایمی میشود.

تنها راه بزرگراه کردن و توجه به مسیرهای ریلی هست.
با ممنوعیت کامیون عملا مانند ازنایی ها وزارت راه دور خواهد زد

۹۶/۶/۳۰ ۲۳:۱۴

منظورتان را متوجهم بالاخره منم جزو این ملت عزیز هستم بله ما هنگام عمل نه به قانون توجه داریم نه نظم مناسب داریم به حقوق عمومی وخصوصی یکدیگر توجه کافی نداریم وعمدتا منافع شخصی وگروهی را برمصالح عمومی وسرنوشت کشور ترجیح می دهیم وبه مبانی قانون یذیرفته شده خود ارج نمی نهیم ودچار اختلاف وتشتت هستیم ان وقت می خواهیم در تکنولوژی به سطح المان وژاپن برسیم البته این راهم بگویم پنج انگشت مثل هم نمی شود هرچند بنده ادعایی ندارم اما همه را نمی شود به یک چوب زد افراد فداکار ومومن وغیور ومتمدن و عالم هم کم نیستند منتها توسعه ورشد مادی ومعنوی احتیاج به اهتمام حداکثری دارد یک دست صدا ندارد

۹۶/۶/۳۰ ۲۰:۵۵

من پیش بینی کردم.

بعد فرماندار اقدامات مثبتی داشتند .
اقداماتی هم بنظر بنده انجام ندادند.

مهمترین رکن ،اقدام مثبت ایشان این بود که حاشیه نداشتند.


اما نکته منفی ایشان ، میانه بزرگترین مشکلش راه هایش هست که برای رونق اشتغال لازم هست .اما .ایشان تابحال به سخنان متعدد ما میانه ای ها گوش نکردند یعنی طی این سه سال بارها شده در خود صدای میانه در مورد مشکل بزرگراه نشدن صحبت بشه.اما یکبار فرماندار هم اینو مطرح نکردند.

بالاخره بعنوان معاون استاندار ایشان حداقل میتوانست فقط لسانی صحبت مردم منتقل کنند.


ماهم تشکر میکنیم از زحمات فرماندار.

اما انتظار داریم پیگیری دایم با همکاری نمایندگان این چهاربانده شدن بودجه اش گرفته شود.

۹۶/۶/۳۰ ۱۶:۵۰

خودتون میگین عوض میشن. اخراج که نمیشن.
جلسه ای تشکیل شده و مسائلی رو گفتن، بجای دستت درد نکنه که آقا جلسه تشکیل دادی و مشکلاتو مطرح کردی، مدام داری میکوبی. نتیجه اش چیه؟هیچی. لااقل کسی که کار میکنه رو تضعیف نکن برادر. البته خصلت ما ایرانیاس که قطار در حال حرکتو سنگ می زنیم.
فرماندار اومده کار کنه، یه روز اومده و یه روزم قراره بره حالا چه زود چه دیر. مگه قراره بچسبه به صندلی فرمانداری میانه؟

۹۶/۶/۳۰ ۱۶:۴۴

دولت ژاپن رو با دولت ایران مقایسه می کنی، مردمشم با مردمش مقایسه کن خب. وجدانا رفتار خودت چقدر شبیه رفتار ژاپنیاس؟ وجدانا پرسیدما

۹۶/۶/۳۰ ۱۶:۴۰

آیه یأس نخون برادر!
بخاطر خوش گذرانی که نمیشه جلسه تشکیل داد. لابد کارها یه گیری داره که مسئولین رده بالا باید پیگیری و حلش کنن.
به نظرتون قدرت و برش یه فرماندار یا مدیرکل در حد اخذ بودجه کشوری برای پروژه هاست؟ این وسط نماینده ها هستن که باید باشن ولی نیستن!

۹۶/۶/۲۹ ۱۲:۲۲

من قول میدم هیچ نتیجه ای نخواهد داشت. 8 سال می خوان عبور کامیون رو ممنوع کنند از این محور ولی نکردن ! !

۹۶/۶/۲۹ ۰۱:۴۹

دولت ژاپن ایستگاه قطاری را در دورافتاده ترین نقطه شمالی کشور به نام کامی شیراتاکی که قرار بود سه سال پیش بسته شود فقط به خاطر استفاده یک دختر باز نگه داشته است !

۹۶/۶/۲۸ ۲۳:۳۳

اما یک سوال عجیب نیست همزمان با رفتن استاندار.

فرماندار فعال شدند بعد از دو سال مشکلات راه شهرستان مطرح میکنند.

من که یادم سال اخر نمایندگان میفتم.

چرا فرماندار شش ماه پیش این مطالبات مردمی مطرح نکردند .

حسم به من میگوید اینها تلاشی برای ابقا ایشان در شهرستان میانه هست.چرا که فرماندار اهر بستان اباد هم همزمان عوض شدند

۹۶/۶/۲۸ ۱۶:۱۲

آقا سید شما یا علی بگین و بلند شید ما هم کمک مالیش را میکنیم برای مردم ثروتمند میانه این جاده ها در شانش نیست جاده سرچم میانه و ۲۰ کیلومتر ابتدایی میانه قره چمن ضروریات مهم هست جهت کاهش تصادفات عزیزانمان

۹۶/۶/۲۸ ۱۵:۵۰

دکترخدابخش استانداربشه فک کنم توالویت قراربده

۹۶/۶/۲۸ ۱۵:۴۶

این مطلب عینادوتاهست توسایت.توکدوم بحث کنیم بحث راه که دغدغه اصلیمونه

۹۶/۶/۲۸ ۱۲:۳۴

اشاره ای به این جاده نگون بخت اهلندنشده.فقط کمی تعمیرولکه گیری کنندراضی هستیم.

۹۶/۶/۲۸ ۱۱:۱۱

اقای جلوداری در محاسبه با یکی از سایتها.

بحران شهرستان میانه مرتبط با زیرساخت ضعیف جاده ای دانسته .
همینطور گفته بعلت بیکاری ناشی از انحراف اتوبان.

میانه رتبه دوم جرم جنایت استان،رتبه دوم طلاق و تصادفات داشته دچار بحران های اجتماعی شده است

۹۶/۶/۲۸ ۱۱:۰۸

باید از نزدیک وضعیت جاده هارو لمس کنن وببینن مخصوصا جاده میانه تبریز ومیانه میاندواب خیلی پر خطره .فکری هم بحال اتوبان سرچم میانه بکنید .به همشهریان پیشنهاد میکنم هر خانواده مبلغی کمک کنه واتوبان سرچم میانه رو اجرایی کنیم .دولت که عرضشو نداره لااقل خودمون دست به کار بشیم

۹۶/۶/۲۸ ۱۰:۱۲

دروغ پشت سر دروغ

۹۶/۶/۲۸ ۱۰:۱۱

مگه اینجا شهر آقایون تهران یا قم است؟!!!

۹۶/۶/۲۸ ۰۸:۱۲

جناب مدیر کل می فرمایند محور اهر تبریز از اولویت کارها است.

اشکال کار اینجاست که هر مسئولی تشریف می آورد بدون اینکه ببریم وایشان مشکلات را ببینند وخطرها رالمس کنند زیر کولر گازی جلسه تشکیل می دهیم وایشان برای چند لحضه مکان جلسه را از یاد می برند .
این جلسات خروجی نخواهد داشت .
باید پرایدی تهیه می کردید وجاده های مرگ میانه را میگرداندید آنوقت درک درستی ایشان از وظعیت خواهد داشت.

۹۶/۶/۲۸ ۰۰:۵۵

این دولت عجب رکودی آورده... رای دادیم و همش منتظر تغیییرات و بهبود وضعیتیم ولی هر سال دریغ از پارسال!!!!

۹۶/۶/۲۸ ۰۰:۲۵

همه اینها خوبه ولی مهمتر از همه جون مردم هست این ۲۰ کیلومتر ابتدایی میانه به تبریز بسیار پرحادثه هست و تمام این تصادفات ۶ ماه نخست در بیست کیلومترابتدایی اتفاق افتاده کاش برای اصلاح و عریض کردن اون اورژانسی و ضرب الاجلی اقدامی صورت بگیره

۹۶/۶/۲۸ ۰۰:۱۴

اقا بزرگراه سرچم میانه درست کنید شهرستان میانه متحول خواهد شد.
قره چمن هم ما که بخیل نیستیم چهاربانده کنید.البته شعار ندهید واقعا عمل کنید.

۹۶/۶/۲۸ ۰۰:۰۸

راه هشترود،خلخال،نیر به میانه هم باید در اولویت قرار گیرد.

اخبار روز