
مجری پروژه راه آهن میانه_ تبریز گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه تا پایان دولت دهم، ۳۸ درصد بود ولی پس از استقرار دولت یازدهم و دوازدهم به ۷۲ درصد رسیده است.
"حمید علی محمدزاده" صبح امروز در رابطه با آخرین وضعیت خط آهن میانه-بستان آباد تبریز اشاره کرد و گفت: همزمان با هفته دولت در سال جاری، راه آهن میانه تا بستان آباد افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد: طول مسیر ریلی میانه تا بستان آباد،۱۳۲ کیلومتر است. این مسیر تاکنون ۱۲۵ کیلومتر ریل گذاری شده است که امیدوارم طی روزهای آتی به اتمام خواهد رسید.
وی افزود: بعد از افتتاح نهایی این پروژه ملی، توسط شرکت ساخت و توسعه، تحویل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خواهد شد و زمان بهره برداری آن بستگی به عملکرد شرکت راه آهن دارد.
علی محمدزاده تصریح کرد: تکمیل مسیر بستان آباد در سه فاز بستان آباد تا تبریز به طول ۳۰ کیلومتر، ایل گلی تا باسمنج به طول ۲۴ کیلومتر و از ایل گلی تا ایستگاه اصلی تبریز به طول ۱۹ کیلومتر است.
مجری پروژه راه آهن میانه_ تبریز اذعان کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار درخواستی از سازمان برنامه و بودجه استان به این پروژه تحقق یافته است؛ چنانچه این اعتبار درخواستی به صورت کامل پرداخت می شد، در سال جاری شاهد رسیدن مسیر ریلی به ایستگاه ایل گلی بودیم که متاسفانه مقدور نشد.
علی محمدزاده اظهار کرد: با تخصیص اعتباری که پیش بینی می شود، ریل گذاری باسمنج_ایل گلی در سال ۹۸ و ایل گلی تا ایستگاه اصلی تبریز در سال ۹۹ به پایان خواهد رسید.
وی همچنین از کاهش ۱۱۴ کیلومتری مسیر ریلی میانه_بستان آباد با بهره برداری از خط جدید ریلی خبر داد و عنوان کرد: تعداد ایستگاه ها نیز از ۱۹ مورد در مسیر فعلی به ۹ ایستگاه در مسیر جدید کاهش می یابد.
وی به افزایش سرعت قطار اشاره کرد و گفت: افزایش سرعت قطار از ۷۰ کیلومتر به ۱۶۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت از دیگر مزایای خط آهن جدید میانه_بستان آباد_تبریز است.
وی تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه تا پایان دولت دهم، ۳۸ درصد بود ولی پس از استقرار دولت یازدهم و دوازدهم به ۷۲ درصد رسیده است.