کد خبر: ۸۱۶۲۲
۷۲۷ بازدید
۱۷ دیدگاه (۱۷ تایید شده)

میزان بودجه دریافتی بابت هزینه های اجتناب ناپذیر دانشکده های علوم پزشکی شهرهای همجوار شهرستان میانه

۱۳۹۷/۲/۳
۰۲:۰۰

 

شهرستان میانه با وجودموقعیت جغرافیای و قرار داشتن در کنار جاده ارتباطی تهران و شمال غرب و ترانزیت ایران و اروپا و بزرگترین شهرستان استان آذربایجان شرقی از نظر وسعت بخاطر نداشتن دانشکده علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی بصورت مستقیم از بودجه دانشگاه های علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی بودجه ای دریافت نمی کند.

وجود دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان میانه بخاطر موقعیت جغرافیای و دریافت اعتبار مستقیم از بودجه دولتی می تواند باعث حل بیشتر مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان میانه شود.

مردم شهرستان میانه با وجود دو نماینده در مجلس شورای اسلامی و نماینده محترم بعنوان عضو و دبیر کمسیون بهداشت و درمان مجلس، هنوز مردم شهرستان میانه از این امکانات برخوردار نمی باشند.

میزان بودجه دریافتی دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهرهای همجوار شهرستان میانه در فروردین ماه سال 1397 بابت هزینه های اجتناب ناپذیر

1- شهرستان مراغه:3.247.000.000 ریال

2- شهرستان خلخال: 766.000.000ریال

3- شهرستان سراب:1.025.000.000 ریال

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۷/۲/۴ ۰۹:۴۷

یعنی باورکنیم بودجه دانشکده علوم پزشکی خلخال ۷۶میلیون هست!!این پول هزینه یک دستگاه ساده پزشکی هم نمیشود.تاانجایی که شنیدیم دانشکده علوم پزشکی خلخال چندماهی میشه مستقل ازدانشگاه علوم پزشکی اردبیل شده,قراره بعدازاین رییس وبودجه ان مستقیم ازطرف وزارت بهداشت تعیین بشه.یکی ازنمایندگان ماهم درکمیسیون بهداشت هست,تک نماینده انهاهم درکمیسیون بهداشت.اینجوری پیش بره برای خدمات پزشکی هم بایدبه خلخال بریم.

۹۷/۲/۴ ۰۹:۳۲

تا زمانیکه نمایندگان میانه به فکر خودشان هستند نه به فکر مردم وشهرستان میانه به همین منوال خواهد بود دبیر کمسیون بهداشت ودرمان هم به فکر بعد از مجلس خود هستند نه به فکر دین خود وخلاصه قریب به اتفاق دروغگو هستن وتمام

۹۷/۲/۴ ۰۷:۵۹

با عرض سلام ، متاسفانه بعضی از همشهریان به کلیت موضوع دقت نمی کنند که بحث تاسیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی است که بواسطه آن یکسری امکانات بالاجبار در شهر ایجاد می گردد .ماکه نماینده در کمیسیون مربوطه داریم دراین 3 سال موفق نشدیم ، بماند که گویای یک سری مطالب دیگری می باشد ایکاش خودمان را با سراب و خلخال و... مقایسه نمی کردیم . شاید کارمان به جایی رسیده است که دربیابان لنگه کفشی نعمت است و ....

۹۷/۲/۴ ۰۲:۵۰

دانشکده علوم پزشکی مراغه از تبریز مستقل است، برو سایت دانشکده علوم پزشکی مراغه، تاریخچه گذاشتن

۹۷/۲/۳ ۲۳:۴۸

میزان بودجه موضوع دانشکده علوم پزشکی, شاید آخرین فاکتور تاثیر گذاری باشد, دانشکده علوم پزشکی استقلال نسبی داشته و مستقیم از وزارت حمایت می شود و صرفا مسایل کلی در دانشگاه مرکز استان مشخص می شود, چون استقلال درمانی را در پی دارد, پس از استقرار آن, وزارت بطور اختصاصی تخصص و فوق تخصص های لازم را (( مجبورا)) بطور مستقل معرفی می کند, آیا میدانید قیر و کارزین و گراش کجاست که دانشکده موصوف را دارد, آیا می دانید شهر های مثل گناباد دانشجوی پزشکی دارند. تاثیر فرهنگی و توسعه علمی آن برای میانه خیلی بیشتر هست, ضمنا میانه استحقاق افزایش به مرور رشته دندانپزشکی را حتی هم اکنون نیز دارد, بنده در حال حاضر حداقل سه میانجی می شناسم که رییس دانشکده در دانشگاه علوم پزشکی هستند, ضمنا دانشگاههای مادر مثلا تبریز از استقلال آن قاعدتا باید حمایت کند زیرا که دغدغه های تامین نیرو و هزینه های این وسیعترین شهرستان شمالغرب کشور را نخواهد داشت

۹۷/۲/۳ ۱۸:۱۴

با سلام خدمت کاربر محترم و تشکر از تذکر شما، حال دانشگاه یا دانشکده مسئله این است این شهرها چندین سال است این دانشکده ها را دارند و دارای کلینیک تخصصی می باشند. انتقاد بر این است چطور شهرهای مراغه،خلخال و سراب دارای این دانشکده ها باشند ولی شهرستان میانه...

۹۷/۲/۳ ۱۴:۵۷

شنیده ها حاکی از آن است که نماینده عضو کمیسیون بهداشت، در مقابل فعالیت های نماینده دیگر شهر مان برای احداث دانشکده پزشکی مانع تراشی میکند و با احداث دانشکده پزشکی مخالفت میکند!

۹۷/۲/۳ ۱۱:۰۵

به خاطر زیر صد میلیون بودجه اینقدر های هوی؟ خلخال 76 میلیون. همین مبلغ رومیشه از ضریح امازاده کسب کرد. یا از خیرات مردم در محرم الحرام.

۹۷/۲/۳ ۱۱:۰۱

متاسفم از این بابت مسئولان کاری کنید

۹۷/۲/۳ ۰۹:۵۳

فرماندار نمیذاره به میانه دانشگاه علوم‌پزشکی بیاد

۹۷/۲/۳ ۰۸:۲۴

سلام ،آقای رشیدی کمی تحقیق کنید وبعد حرف بزنید اوّلا که شهرستان های مراغه دارای دانشگاه علوم پزشکی نیستند . بلکه دارای دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی هستند که آن دانشکده ها هم زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تبریز می باشد. وثانیاً این دانشکده های مراغه وسراب فقط دارای رشته های پرستاری وپیراپزشکی هستند و رشته هایی مانند پزشکی ،داروسازی ودندانپزشکی راندارند. وثالثاً این بودجه ای که شما نوشته اید بیش از پنجاه درصدش هزینه ی آموزش دانشجویان آن دانشکده ها(بازهم می گویم نه دانشگاه) می شود. وهمه مامی دانیم که تربیت دانشجو پول می خواهد وبودجه ومفتکی نمی شود دانشجو تربیت کرد. خواهشمنداست منبعدکمی تحقیق کنید وحرف بزنید.
https://www.mrgums.ac.ir/ این هم لینک دانشکده علوم پزشکی مراغه توسایت هم نوشته دانشکده و دانشگاه نیست. اگه توسایت نگاهی کنی می بینی که این همه تربیت دانشجو چه هزینه هایی دارد.
http://sarabfac.tbzmed.ac.ir/tag/30382/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%A9%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A8.htmlاین هم دانشکده سراب

۹۷/۲/۳ ۰۸:۱۷

سیستم مدیریتی باید مطابق با سیستم های نوین مدیریتی و بویژه مدیریت درمان و سلامت باشد. با پیشروی سریع و روز به روز علم فناوری در علوم پزشکی سیستم مدیریت نباید غافل از این پیشروی ها باشد. کلیه دستگاهها و ابزارهای پزشکی و تجهیزات پزشکی مطابق با تکنولوژی های روز ساخته شده است و مطالبات پزشکان و پیراپزشکان در این خصوص روز به روز بالا می رود و آنها تجهیزات پیشرفته و علمی طلب می کنند. سیستم مدیریتی باید واحد فناوری اطلاعات بیمارستان را تقویت کند و در ارتباط تنگاتنگ با این واحد و مدیریت این واحد باشد تا در جریان آخرین فناوری های حوزه بیمارستان قرار گیرد و بتواند جوابگوی درخواست های گروههای مختلف درمانی و پاراکلینیکی باشد. آگاهی مدیر از این موارد می تواند از تحمیل هزینه های بی مورد جلوگیری کرده و با جایگزین مناسب فناوری های سودآور و رضایت بخش باعث ایجاد انگیزه در پرسنل بیمارستان و ایجاد رضایت در مراجعین را فراهم نماید

۹۷/۲/۳ ۰۸:۱۵

واقعیت این است که بر خلاف تصور مردم که بیمارستان را بسان یک سازمان اداری می پندارند، بیمارستان یک سازمان پیچیده ای است که با زندگی و مرگ افراد جامعه گره خورده و این مسئله پیچیدگی را دوچندان کرده است. واضح است که مدیریت این سازمان پیچیده نیز پیچیدگی خود را دارد و با مدیریت سازمان های دیگر تفاوت اساسی دارد. مدیریت بیمارستان متشکل از مدیریت منابع انسانی ، مدیریت پشتیبانی و منابع مالی ، مدیریت درمان ، مدیریت سلامت، مدیریت روابط عمومی ، مدیریت استراتژیک و ... است. این سازمان از بخش ها و واحدهایی تشکیل شده که هر یک بعنوان زیرسازمان، حکم یک سازمان کوچک را دارند. بویژه در ایران مسئولین و مدیران بخش های کلینیکی و پاراکلینیکی با توجه به تحصیلات بالایی که دارند، هر کدام خود را در حد یک معاون وزیر می دانند و برای یک مدیر بیمارستان بسیار مشکل هست که برنامه های خود را بوسیله این افراد به اجرا بگذارد. دانش و هنر مدیریتی مدیر بیمارستان است که باید از این منابع بهره برداری نماید. انتخاب یک مدیر برای بیمارستان بسیار حائز اهمیت است. متاسفانه در کشور ما در انتخاب مدیر بیمارستان فاکتورهای علمی کمتر و فاکتورهای روابطی بیشتر مورد توجه بوده است و این امر موجب شده تا اکثر بیمارستان های ما با مشکل مواجه شوند.

۹۷/۲/۳ ۰۸:۰۲

آنهایی که تقریبا هیچ چیزی را امضا نکرده‌اند:




نام

استان

کمیسیون

سوابق کاری

سابقه نمایندگی


مهناز بهمنی

آذربایجان شرقی

اقتصادی

مدیر دبیرستان

ندارد


سکینه عمرانی

اصفهان

کشاورزی

فوق لیسانس علوم جانوری

ندارد


حلیمه عالی

سیستان و بلوچستان

بهداشت

پزشک

ندارد


میرهادی قره سید رومیانی

آذربایجان شرقی

قضایی

حقوق بین‌الملل

ندارد


محمدعلی اسفنانی

اصفهان

قضایی

حقوق خصوصی

ندارد


محمدرضا باهنر

تهران

اصل نود

فوق‌لیسانس برنامه‌ریزی اقتصاد

بسیار زیاد

هیات رئیسه


محمد رزم

کرمانشاه

قضایی

حقوق جزا

ندارد


محسن علیمردانی

زنجان

اجتماعی

پزشکی

ندارد


غلامحسین شیری

آذربایجان شرقی

اقتصادی

فوق لیسانس تاریخ

ندارد


علیرضا خسروی

سمنان

عمران

لیسانس الکترونیک و فوق لیسانس امور دفاعی

ندارد


علی جلیلیان

کرمانشاه

قضایی

فوق‌لیسانس حقوق جزا

ندارد


علی اکبر ناصری

مازندران

صنایع

حوزوی

مجلس هفتم


علی اردشیر لاریجانی

قم

شوراها

فلسفه

دارد

هیات رئیسه


عبدالله سامری

خوزستان

کشاورزی

لیسانس علوم اجتماعی

ندارد


عبدالرحمان رستمیان

سمنان

بهداشت

پزشکی

ندارد


عباس فلاحی باباجان

آذربایجان شرقی

عمران

فوق لیسانس برنامه ریزی شهری

ندارد


عباس صلاحی

مرکزی

اجتماعی

طب فیزیکی

ندارد


سیدمهدی موسوی نژاد

بوشهر

انرژی

حوزوی

ندارد


سیدمحمدعلی موسوی

زنجان

قضایی

حوزوی

چهارم و پنجم


حمیدرضا طباطبایی

اصفهان

قضایی

فوق لیسانس حقوق خصوصی

ندارد


رضا عبداللهی

زنجان

برنامه و بودجه

لیسانس مخابرات

بسیار پرسابقه


حجت اله خدایی سوری

لرستان

امنیت ملی

لیسانس علوم سیاسی

ندارد


حبیب برومند داشقاپو

اردبیل

کشاورزی

حوزوی

سوم

۹۷/۲/۳ ۰۸:۰۱

آنهایی که امضا نمی‌کنند

مجلس چهار نماینده دارد که تا نیمه مهر ماه، هیچ طرحی را مستحق امضا و حمایت ندانسته‌اند. این افراد که ظاهرا همگی بار نخست است به مجلس آمده‌اند، عبارتند از:




نمایندگان زیر تا نیمه مهر ماه هر کدام یک طرح وصولی مجلس را امضا کرده‌اند. از جدول زیر می‌توان به طور کلی برداشت‌های زیر را داشت:

به استثنای آقایان لاریجانی و باهنر اعضای هیأت رئیسه مجلس و عبداللهی، نماینده پرسابقه ماهنشان که در مجلس نهم ریاست کمیسیون برنامه را به مصباحی مقدم واگذار کرده است، غالب افراد کم‌امضا، تازه واردهای مجلس هستند که شاید هنوز به کار در مجلس آشنا نشده‌اند.

این در حالی است که بر خلاف مجلس گذشته که جریان امور مجلس به طور کلی در دست نمایندگان پرنفوذ و شناخته شده تهران بود، در مجلس نهم برخی مسائل مهم همچون طرح سوال از رئیس‌جمهور و یا استیضاح وزرا را نمایندگان بعضا بسیار جوان بر عهده گرفته‌اند و آنها هستند که در ظاهر چهره مقابل دولت در مجلس هستند.

بسیاری از این افراد اعضای کمیسیون قضایی هستند که خود در دانشگاه آزاد حقوق خوانده‌ و سابقه قضایی هم دارند.

جدای از موارد کمیسیون قضایی و کمیسیون بهداشت، تخصص و مدرک بیشتر این افراد با کمیسیون آنها در مجلس ارتباط چندانی ندارد.

کم‌امضا کردن با استان نمایندگان بی ارتباط نیست. نمایندگان استان‌های غربی و شمال‌غربی در جدول زیر حضور پررنگی دارند.

این تصور هم که طرحی که مورد توجه یک نماینده خاص قرار گرفته، با تخصص و یا کمیسیون تخصصی وی ارتباط زیادی داشته است و یا این که پیگیری آن در همان آغاز کار ناکام نمانده است هم، زیاد تصور درستی نیست.


نام نماینده

استان

کمیسیون

تخصص و مدرک


احمد سجادی

خراسان رضوی

انرژی

معلم و عضو شورای شهر سرخس


حامد قادرمرزی

کردستان

عمران

جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری و روستایی


علی علیلو

آذربایجان شرقی

صنایع

لیسانس حقوق


سیدمسعود میرکاظمی

تهران

انرژی

سابقه وزارت نفت

۹۷/۲/۳ ۰۸:۰۰

مردان امضاهای فراوان

هر چند متوسط شمار امضای طرح‌ها توسط هر نماینده در نزدیک به پنج ماه گذشته، کمتر از ده طرح بوده است، برخی از نمایندگان ثابت کرده‌اند که راحت امضا می‌کنند.
در این میان، موسی‌الرضا ثروتی، نماینده بجنورد با اختلاف فراوان از دیگران پیش است؛ افزون بر این، جدول زیر نشان می‌دهد که نمایندگان عضو کمیسیون‌های صنایع و اقتصادی به نحو عجیبی اهل طرح امضا کردن هستند:





نام نماینده

تعداد طرح‌ها

استان نماینده

کمیسیون نماینده

تخصص و تجارب

سوابق نمایندگی


موسی الرضا ثروتی

34

خراسان شمالی

برنامه

فوق لیسانس مدیریت دولتی

7و 8و 9


علیرضا محجوب

28

تهران

اجتماعی

لیسانس تاریخ

5 و 6 و 7 و 8 و 9


جعفر قادری

27

فارس

اقتصاد

دکترای اقتصاد

8 و9


سیداحمدرضا دستغیب

26

فارس

امنیت ملی

دکتری علوم سیاسی

8 و9


محمدحسین فرهنگی

25

آذربایجان شرقی

عمران

دکتری فقه و حقوق

7 و 8 و 9


حمیدرضا فولادگر

25

اصفهان

صنایع

مهندسی صنایع

7 و 8 و9


موید حسینی صدر

24

آذربایجان غربی

صنایع

دکتری شیمی

8 و9


رمضانعلی سبحانی فر

24

خراسان رضوی

صنایع

فقه و حقوق

ندارد


مهرداد بائوج لاهوتی

23

گیلان

عمران

مدیریت

8 و 9


ضرغام صادقی

23

فارس

اجتماعی

پزشکی

ندارد


سیدناصر موسوی لارگانی

23

اصفهان

اقتصادی

لیسانس الهیات

8 و 9


ارسلان فتحی پور

23

آذربایجان شرقی

اقتصادی

اقتصاد

7 و 8 و 9


حسین سبحانی نیا

22

خراسان رضوی

امنیت ملی

علوم سیاسی و حوزوی

2 و 3و 4و 7 و 8و 9


هدایت اله میرمرادزهی

21

سیستان و بلوچستان

کشاورزی

مهندسی آبیاری

7 و 9


کمال الدین پیرمؤذن

21

اردبیل

صنایع

مدیریت دولتی

ندارد


شهباز حسنپور بیگلری

21

کرمان

برنامه

مدیریت دولتی

8 و 9


نادر قاضی پور

20

آذربایجان غربی

صنایع

مدیریت دولتی

8 و 9




در روزهایی که انتخابات مجلس برگزار می‌شد، در خبرها به فراوانی تکرار می‌شد که شمار بسیاری از نمایندگان مجلس تغییر کرده‌اند؛ اما بررسی فوق نشان می‌دهد، نمایندگانی که سابقه نمایندگی در ادوار گذشته را دارند، در امضا کردن طرح‌ها، به مراتب دست و دلبازترند. جالب آن که از لیست هفده نفره فوق، تنها سه نفر تازه‌وارد هستند: آقایان رمضان‌علی سبحانی‌فر، ضرغام صادقی و کمال‌الدین پیرموذن.

۹۷/۲/۳ ۰۷:۴۸

٢- Organizing ( سازماندهی ):

سازمان دهی در واقع بیان گر ساز وکار های هماهنگی است که مشخص می کند چه کسی به چه کسی باید گزارش دهد. در واقع شامل تعیین حدود اختیارات است که طبق آن وظایف از هم تفکیک می شوند.

٣- Staffing ( کارگزینی ):

کارگزینی و امور مترتب بر آن که شامل استخدام و کارآموزی و همچنین تامین شرایط مساعد کار و سایر موارد است یکی از مهمترین وظایف مدیران می باشد.

۴- Directing ( فرماندهی ):

فرماندهی یکی از وظایف مدیران می باشد که شامل عمل مداوم اخذ تصمیم های خاص یا کلی و صدور دستور به منظور هدایت و رهبری سازمان است. وحدت فرماندهی نیز یکی از اصول چهارده گانه ی هنری فایول می باشد.

۵- Coordinating ( هماهنگی ):

شامل عمل مهم تطبیق وظایف مشاغل مختلف سازمان به منظور تحقق یافتن هدف مطلوب می باشد. هماهنگی دارای یک سری فنون و ساز و کارهای خاص است که در یادداشت های مختلف مدیریتی بدان اشاره شده است

اخبار روز