کد خبر: ۴۲۳۴۷
۱۵۹۵ بازدید
۱ دیدگاه (۱ تایید شده)

فرماندار ویژه میانه:

مهمترین نیاز مردم منطقه، محرومیت زدایی است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه، با بیان اینکه محرومیت زدایی از جمله تاکیدات مهم مقام معظم رهبری است با اشاره به اینکه شهرستان میانه از محروم ترین شهرستانهای استان به شمار می رود، محرومیت زدایی را از مهمترین نیاز مردم منطقه عنوان کرد.
حمید شکری درنشست ستاد پشتیبانی از اردوهای طرح هجرت بسیج سازندگی شهرستان به وسعت شهرستان که 13 درصد از خاک استان را به خود اختصاص داده ،حجم 17 درصدی راههای استان در شهرستان اشاره کرده افزود: شهرستان میانه وسیعترین شهرستان استان با 403 روستا  و  پراکندگی جمعیت بسیار بالای روستایی و نبود راه برای 141 روستا با توجه به اینکه 17 درصد از راههای استان در این شهرستان واقع شده نیازمند توجه ویژه است.
وی وجود آب شرب تنها در 100 روستا و برخورداری 50 درصدی روستاهای شهرستان از نعمت گاز که با اتمام پروژه های در دست اجرا به 60 درصد خواهد رسید در حالیکه 90 درصد از روستاهای استان از این نعمت برخوردار هستند و نیز نرخ بیکاری بیش از 13 درصدی در شهرستان با توجه به نرخ 5/9 درصدی استانی را از جمله نشانه های محرومیت در شهرستان خوانده افزود: امیدواریم با تعامل و هماهنگی هر چه بیشتر بسیج سازندگی و ادارات و ارگانهای مربوطه شاهد عمران و آبادی و ایجاد اشتغال در شهرستان برای حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی باشیم.
شکری بر فراهم ساختن زمینه های همکاری ادارات و ارگانهای شهرستان با بسیج سازندگی و محول کردن بخشی از امور اداره به بسیج سازندگی با توجه به توان و ظرفیت آن تاکید کرده، خواستار جلب مشارکتهای مردمی در قالب خودیاری از سوی ادارات و نهادها و بخشداران شهرستان شد.
وی نیروهای بسیجی را افرادی پرتلاش و بی توقع خوانده از زحمات آنها در راستای محرومیت زدایی در منطقه تقدیرکرده خواستار مشارکت هرچه بیشتر آنها با یاری سایر ادارات و نهادهای شهرستان برای رفع محرومیتهای اولیه در شهرستان از جمله بازسازی مدارس در سطح شهرستان با توجه به نیازمندی 50 درصدی مدارس به امر تخریب و بازسازی شد.
رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا در استان آذربایجان شرقی، محرومیت زدایی از ماموریتهای اصلی بسیج سازندگی است.
سرهنگ قائمی در این جلسه، سازندگی، غنی سازی اوقات فراغت جوانان با مدیریت و هدایت اردوهای جهادی و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی  را از دیگر محورهای ماموریت بسیج سازندگی عنوان کرد.
وی با بیان این‌که بسیج سازندگی استان به دنبال استمرار حرکت جهادی و انقلابی در عرصه سازندگی و ورود به عرصه‌های اقتصادی در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی و آرمانهای امام راحل است افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی یا جهاد اقتصادی بسیج سازندگی به تعامل با دستگاههای اجرایی مرتبط و انعقاد تفاهم نامه ها ، فرهنگ سازی ، تامین تسهیلات با حداقل سود، نظارت و جمع آوری محصول و کمک به بازاریابی و فروش محصولات، امنیت غذایی کشور و ایجاد کارگاههای زودبازده و کوچک نموده است.
قائمی تمرکز بر توانمندسازی گروه‌های هدف، تکمیل چرخه اقتصاد مقاومتی، اولویت بخشی در فعالیت‌های تأثیرگذار را از سیاست های اصلی بسیج سازندگی عنوان کرده خواستار تعامل سازنده دستگاههای اجرایی با بسیج سازندگی شده افزود: در بحث اردوهای طرح هجرت خواستار حمایت فرمانداری ویژه میانه و ادارات و ارگانهای شهرستان شده افزود: در سال گذشته شاهد حضور 43 میلیون نفر در این اردوها بودیم.
وی در پایان با اشاره به برنامه‌های بسیج سازندگی استان اظهار داشت: محرومیت‌زدایی، راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و زودبازده، اشتغال‌زایی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، راه‌اندازی صنایع تبدیلی، سوادآموزی، بازسازی و بهسازی مدارس فرسوده استان، تشکیل مجمع خیرین استان و اعزام گروه‌های جهادی اقشار مختلف از جمله برنامه‌های مهم این ارگان به شمار می رود.
فرمانده سپاه ناحیه میانه و مسوول بسیج سازندگی شهرستان میانه نیز در این جلسه از پرداخت تسهیلات بیش از 14 میلیارد ریالی در حیطه بسیج سازندگی به خود اشتغالی در بین افراد محروم جامعه خبرداده افزود: بسیج سازندگی میانه اقدام به جمع آوری 340 میلیون ریال کمکهای مردمی به سوریه و غزه نموده است.
سرهنگ جعفر غیابی از تامین جهیزیه برای دختران بی بضاعت شهرستان به تعداد 29 جهیزیه در سال گذشته و تعداد 14 جهیزیه در سال جاری خبرداده گفت: احداث خانه های بهداشت و درمان، احداث مساجد در روستاها، زیباسازی مدارس، نوسازی و بازسازی منازل مخروبه و قدیمی در مناطق محروم و دور افتاده، نهال کاری، اعزام تیم های بهداشتی به مناطق محروم، بکارگیری جوانان و متخصصین در پروژه های کشاورزی و منایع طبیعی و بسیاری از امور دیگر را از فعالیتهای بسیج سازندگی در راستای عمران و آبادنی شهرستان عنوان کرد.

 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۴/۳/۲۷ ۱۳:۴۶
سلام دوستان عزیزم مخصوصا اقای زرین به یاد داشته باشیم هر وقت بغل دست فرمانداران و مسئولین رده بالا ریاست اموزش وپرورش نشست جامعه اصلاح خواهد شد.

اخبار روز