کد خبر: ۶۴۲۲۰
۷۷۳ بازدید
۴ دیدگاه (۴ تایید شده)

بازدید نورزاد، معاون وزیر راه و شهرسازی از راه آهن میانه-اردبیل

۱۳۹۵/۶/۱۶
۱۵:۵۴

علی نورزاد در بازدید از راه‌اهن میانه-اردبیل خبر داد؛تکمیل راه‌آهن میانه- اردبیل در دو سال با تخصیص سالانه ۳ هزار میلیارد ریال/ مسیری کوهستانی با ۶۰ دستگاه تونل و ۳۱ دستگاه پل

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از راه‌آهن میانه- اردبیل گفت: این خط‌ آهن یک پروژه بزرگ و در عین حال پیچیده است که نیازمند اجرایی کردن پل‌ها و تونل‌های فراوانی است و در صورت تخصیص حداقل ۳هزار میلیارد ریال در هر سال این محور تا دو سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، علی نورزاد به همراه رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و اعضای این کمیسیون از راه‌آهن میانه- اردبیل بازدید کردند.

نورزاد در خصوص اهمیت این خط ریلی برای استان اردبیل اظهار داشت: این خط آهن موجب اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور خواهد شد و با توجه به احداث کارخانه عظیم ذوب‌آهن با ظرفیت ۵۰ میلیون تن و حمل مواد اولیه از بنادر جنوبی کشور، استان‌های کرمان، خوزستان و اصفهان، بهره‌مندی این استان از سیستم حمل‌و‌نقل ریلی را ضروری می‌کند.

نورزاد با اشاره به موقعیت توپوگرافی منطقه گفت: راه‌آهن میانه- اردبیل ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در عین حال از نظر اجرا پروژه‌ای پیچیده است.  به دنبال آن هستیم با تامین اعتبار مورد نیاز از طریق فاینانس و ... نقدینگی مورد نیاز پیمانکاران تامین شود و در این خصوص مذاکراتی هم انجام شده است که در صورت تزریق حداقل اعتبار ۳ هزار میلیارد ریال در هر سال این پروژه تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی این محور را ۶۶ درصد اعلام کرد و افزود: راه‌آهن میانه- اردبیل به دلیل واقع شدن در منطقه کوهستانی، نیازمند احداث ۶۰ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۵۰۰ متر که حفاری ۱۷ کیلومتر از تونل‌ها انجام شده است و ۳۱ دستگاه پل به طول ۷ کیلومتر و ۴ متر گالری است به همین دلیل نیازمند تخصیص اعتبار مناسب به منظور اتمام هرچه‌ سریعتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پنج ایستگاه مسافری در مسیر بیان داشت: این خط ریلی پنج ایستگاه مسافری دارد که عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن اردبیل با پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی در ساختمان اصلی در حال انجام است.

نورزاد طول این خط‌آهن را ۱۷۵ کیلومتر اعلام کرد و افزود: این پروژه از دو بخش میانه- فیروزآباد به طول ۷۹ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی۵۶ درصد و فیروزآباد- اردبیل به طول ۹۶ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی۸۳ درصد تشکیل شده است و برای عملیات اجرایی به ۹ قطعه تقسیم شده است. پیشرفت کل محور  با احتساب عملیات روسازی شامل بالاست، ریل گذاری، علایم و ارتباطات و ساختمان ایستگاه‌ها در حدود ۴۳/۵ درصد است.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۵/۶/۱۷ ۱۶:۱۷

مسولان همه شهرستانه و روستاها فعالند و ما 12 ماه سال در خوابیم.همه جا پیشرفت میانه پسرفت.

۹۵/۶/۱۷ ۱۴:۳۲

کلامن که خلخالیها راشناختم میخواهند مساله رامنحرف کنند درنهایت به نفع خودشان کامل کنند حتی اگر ضرر کل کشور در ان باشد

۹۵/۶/۱۷ ۱۰:۴۹

کارگاه قطعه یک همین پروژه همچنان تعطیله.

۹۵/۶/۱۶ ۱۷:۲۲

ما ذوب اهن به توان 50 میلیون تن نداریم و فولاد میانه خوشبینانه اش که بزرگترین فولاد شمالغرب هست دو میلیون تن فولاد هست ! جالب که فولاد اردبیل تعطیل شده و توجیه اقتصادی راه اهن اردبیل نداره و جالب نمایندگان اردبیل با بازیهای سیاسی که در اینده قرار است کارخانه فولاد ترکیه در اردبیل و پارس اباد بسازد .که بخاطر همین دولت 1500 میلیارد تومان خرج افتاد .حال مهم اینه راه اهن بنفع میانه شد ولی اگر جدای منافع شهرستان منافع کشوری فکر کنیم بجز مقوله محرومیت زدایی راه اهن اردبیل توجیه اقتصادی ندارد

اخبار روز