در صورت تکمیل ساخت پل مسیر میانه به راه آهن، میانه در طی سال های (قرن های) آتی صاحب دو پل تاریخی در یک منطقه خواهد شد!
وقتی از قدمت پل بیست و سه پل میانه می خوانیم با خاطرات مورخان بسیاری مواجه می شویم که در مشاهدات خود از میانه، اشاره به ساخت پلی دیگر در نزدیکی بیست و سه پل می کنند. ظاهرا طرح اجرا و عملیات ساخت این پل در یک دوره مبهم تاریخی صورت پذیرفته (شاید با نوشیدن یک فنجان قهوه بتوان به آن سال ها مراجعه نمود) اما بیشتر مورخان بر قدمت آن صحه گذاشته اند. هرچند قدمت این پل به اندازه بیست و سه پل نیست اما شاید اتفاقات تاریخی به مراتب بیشتری با خود به همراه دارد. در متون کهن شهر از درگیری ها و جنگ های فراوان برسر ساخت این پل می خوانیم و شاید در دل اهالی بومی و غیربومی منظقه هزاران خاطره و نقل از این پل سینه به سینه وجود دارد. عدم ساخت این پل کشته ها و زخمی های فراوانی به همراه دارد اما به دلیل نبود بانک اطلاعاتی مناسب (که شاید این موضوع نیز صحه بر قدمت این پل دارد) آمار دقیقی از این تعداد وجود ندارد.
تابلوی احتمالی نصب شده در جاده راه آهن در سال های آتی
کارشناسان پیش بینی می کنند که پس از تخریب بیست و سه پل بر اثر عبور وسایل نقلیه و عدم نگهداری، تیرآهن های نصب شده بر روی این پل (که به موجب آن فقط وسایل نقلیه سبک به دلیل کهنسال بودن پل اجازه عبور از آن را دارند) بر روی پل مجاور نصب گردد. زیرا که پایه های این پل نیز بر اثر مرور زمان احتمالا آسیب دیده اند. البته مسیرهای جایگزین جهت تردد در فصل های کم آب سال از بستر رودخانه نیز پیش بینی گردیده تا به پایه های پل آسیبی نرسد. اما با این حال لزوم احداث فوری پلی دیگر در مجاورت این دوپل جدی به نظر می رسد.
پل تاریخی میانه تبدیل شدن از پروژه شهری به پروژه ملی را نیز در کارنامه تاریخی خود می بیند.