کد خبر: ۲۳۴۰
۶۶۱ بازدید
۸ دیدگاه (۸ تایید شده)

در خواست نظر از دوستان حاضر در سايت صدای ميانه در مورد علل افت تحصيلی وكاهش قبولی در كنكور

۱۳۸۹/۸/۳۰
۱۷:۲۸

يك سوال از تمامی دوستان كه در سايت ميانالی حضور دارند

 خواهشمندم در  صورت امكان در موارد زير مطا لب خودشان را برام ارسال كنند

 تا با جمع آوری نظرات ارزنده دوستان بتوانم در حل مشكل هر چند گام كوچكی را بردارم .

 

1-            علل كاهش قبولی دانش آموزان دركنكور نسبت به سالهای قبل از 1380  

2-       آيا آموزشگاه ها در قبولی كنكور تاثير دارند ؟  

3-       آيا مدارس در امر آموزش به وظيفه خودشان عمل می‌كنند ؟ 

4-       آيا تشكيل اين همه كلاس خصوصی ضرورت دارد ؟

5-       چه كسی در مورد آموزش كوتاهی كرده است؟

6-       آيا مدال طلا در المپياد ها ارزَ كمتری از مدال های ورزشی دارد ؟

7-       آيا در شهر ما ضريب هوشی كاهش يافته  يا تلاش سالهای قبل از 1380 جای خود ر ا به  ....... داده است ؟

8-      آيا علم بهتر است يا ثروت ؟

در صورتی كه هر نظری غير از موارد فوق داريد لطفا

دريغ نفرمايد

 بسيار از لطف تان ممنونم

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

امکان درج دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.

۸۹/۹/۲ ۱۰:۱۰
آقاي طاهر نائبي با تكنيك ماهرانه مسئله را احاطه و يكجا حل كرديد . درود بر شما
۸۹/۹/۱ ۱۹:۰۱
آقای مسعود با سلام بنده عرض کردم که آقای میرزایی سوال را اشتباه مطرح کرده اند که ((علل كاهش قبولی دانش آموزان دركنكور نسبت به سالهای قبل از 1380 ))و طور دیگر بیان می شد بهتر بود . اگر از منظر فقط مدارک دانشگاهی (آزاد وسراسری) نگاه کنیم درست است ،قابل مقایسه نیستند ،ولی هستند دانشجویانی که با این محدودیت ها هم خودشان را بالا می کشند . من دلایل خودم را عرض کردم و بنا نیست که حتما ً صحیح باشد و آخر اینکه : ((خانه از پای بست ویران است )).
۸۹/۹/۱ ۱۴:۱۳
اقاي طاهر نائبي با سلام و خسته نباشيد. درست اس كه فرموديد اكثرا در داشگاه ازاد قبولي داريم و مشغول تحصيلند . و دلايلي هم ارايه فرموديد ايا ميزان سواد لازم براي ورود به ازاد قابل مقايسه با ساير دانشگاهها يكي است و يا اينكه كيفيت اموزش در ازاد بخصوص در رشته هاي فني و چگونگي گذراندن واحدها سنخيتي با دانشگاههاي دولتي دارد؟ بنظر شما علت پايين امدن درصد قبولي در دانشگاههاي تراز بالا به روش اموزش در مقاطع راهنمايي و متوسطه مربوط نميشود
۸۹/۹/۱ ۰۰:۰۸
جناب آقاي قريشي عزيز ؛ ضمن سلام و تشکر از ابراز نظر شما . به استحضار جنابعالي و ساير دوستان مي رسانم انسان نبايد به آنچه پيرامون خود مي گذرد منفعل محض و بي تفاوت باشد . بلکه هر انساني حق دارد نسبت به وقايع زمان خود موضع گيري نمايد و آزادانه ابراز عقيده نمايد . اگر اين ابراز عقيده نسنجيده بوده و تبديل به سلاح تهمت و افترا شود ، جز ضرر و زيان واعصاب خرد کني هيچگونه عايدي نخواهد داشت . همانگونه که خودتان اشاره نموده ايد عده اي با نامهاي مستعار و بدون اينکه جرأت داشته باشند هويت واقعي خود را ابراز نمايند ، دائما با لحن متلکي و نيش دار فضا را غبار آلود مي نمايند . نکته ي دوم اينکه طرفدار يا منتقد محض هيچ يک از نمايندگان نيستم . ضمن اينکه عقيده دارم نمايندگان قبلي و فعلي ما در مجلس کارهاي مثبتي هم انجام داده اند ، البته انتقاداتي هم وارد است . بياييد به انتقاد به ديده ي اصلاح امور بنگريم .
۸۹/۸/۳۰ ۲۲:۱۹
آقای بابک صادقی! با سلام. اگر از نماینده شهر با دلیل و سند انتقاد نکنیم و بشینیم و تجزیه تحلیل کنیم کافیه؟ من یادمه همین چند مدت پیش که سایت صدای میانه حالت خبری به خودش گرفته بود کامنت می دادند که مگر این سایت مال فرمانداریه؟ حالا که تحلیلی شده باز هم یک عده اعتراض می کنند که بنشینیم و از این مسائل اجتناب کنیم آنهم با لحن متلکی و نیش دار! که بدون دلیل به هم تیر پرتاب کنیم. اگر بگویم طرفدار حاجی اصغری هستید لابد خواهید گفت: نه تنها ... بلکه ...
۸۹/۸/۳۰ ۲۱:۵۶
با سلام خدمت آقاي ميرزايي و بينندگان سايت صداي ميانه ، نظرات شخصي خودم را به سوالات فوق ابراز مي دارم .اميد که راهگشا باشد : 1- علت افت تحصيلي در دوره ي راهنمايي ، بها ندادن به امر آموزش در دوره ي آموزش عمومي و دادن نمرات غير واقعي (نمراتي بالاتر از سطح درک ومعلومات دانش آموز) در دوره ي ابتدايي است .زماني که دانش آموز وارد مقطع راهنمايي مي شود پايه ي درسي ضعيفي دارد و تصور مي کند سطح آموزش راهنمايي با ابتدايي يکسان است . 2- علت کاهش قبولي کنکور نسبت به سال هاي قبل عدم وجود انگيزه (به ويژه در دانش آموزان پسر) و نبود بازار کار است . 3- آموزشگاه هاي آزاد به نظرم بيراهه اي ناهموار در جاده ي کنکور و دانشگاه مي باشند . بايد به دانش آموزان کنکوري اين باور را القا کنيم که منبع کنکور ، همان کتاب هاي درسي دوره ي متوسطه است و بايد دانش آموزان علاوه بر يادگيري در سطوح بالاتر ، مهارت هاي تست زني را تمرين نمايند . 4- متأسفانه کمبود بودجه ي آموزش وپرورش به شدت رسالت آموزش و تعليم و تربيت را تحت الشعاع قرار داده است . مدارس و معلمان جهت اين امر درآمد مکفي ندارند . 5- خير . کلاس هاي خصوصي در زمان حاضر به جاي آنکه موجب رفع اشکال و تقويت پايه ي درسي شود ، به يک نوع درآمد و تجارت براي معلمان و آموزشگاهها و پز دادن و فخر فروشي اولياء (به خصوص براي قشر مرفه)تبديل شده است . 6- قصور و کوتاهي بيشتر برمي گردد به نظام بيمار آموزش و پرورش کشور ما . 7- به نظرم کسي که براي کسب مدال در المپاد هاي علمي تلاش کرده ، همانند يک قهرمان ورزشي رياضت و سختي متحمل شده است . 8- بعيد مي دانم ضريب هوشي کاهش يافته باشد . يادم مي آيد در سالهاي قبل از دهه ي 80 يک نوع رقابت علمي همراه با انگيزه در دانش آموزان شهرمان وجود داشت . اکنون اين رقابت کمرنگ شده است . علت آن تفکيک مدارس ما به عادي ، نمونه دولتي ، غير انتفاعي ، استعدادهاي درخشان ، و ... است . يعني آن که درآمد زيادي دارد ميتواند به مدارس بهتر برود . بقيه هم بايد به نوعي غاز خودشان را بچرانند !! 9- هم علم بهتر است و هم ثروت . به شرطي که از هر کدام در جاي خودش به نحو صحيح استفاده و بهره ببريم . 10 - در پايان اين پيشنهاد را دارم که در سايت ها و وبلاگ هاي ميانه ، به جاي اينکه اين همه عملکرد نمايندگانمان را زير سوال ببريم و بدون دليل و مدرک تيرهاي زهر آلود در فضاي وب به سمت يکديگر پرتاب کنيم ، قدري تفکر و تأمل کنيم و براي پيشرفت و جبران عقب ماندگي ميانه ي عزيزمان قدم برداريم .اين ممکن نيست مگر با تعليم و تربيت صحيح جوانان دانش آموز اين خطه از ميهن اسلامي تا بلکه بتوانيم در تمامي عرصه ها شهرستان ميانه را آنگونه که در شأن ومنزلت خودش است به يک الگوي شايسته در کشور و حتي جهان مبدل سازيم - انشاالله تعالي . www.babak3222.persianblog.ir www.parand472.blogfa.com
۸۹/۸/۳۰ ۲۱:۳۶
کاهش افت تحصیلی عوامل متعددی می تواند داشته باشد ،یکی از آنها و مهمترین شان نداشتن انگیزه است از آینده ای که پیش رو هست ،بسیاری را من به شخصه دیده ام که هدفی پشت این درس خواندن هاشان ندارند وتنها برای گذران یا اجبار خانوارها آمده اند. دوم به افزایش وسایل ارتباطی مثل اینترنت و ماهواره و... می توان اشاره کرد. سوم مادی شدن برخی اساتید است که واقعا آنچه را که در چنته دارند در کلاس های عادی ارائه نمی دهند ولی آنچه که نسل های قبل از ما دیده اند این بوده که دبیران آن دوران اکثریتشان فقط به عشق آموزش از ته دل و رشد کردن دانش آموزانشان به کلاس ها می آمدند . به نظر من ضریب هوشی کاهش نیافته بلکه نوع استفاده صحیح از امکانات را نمی دانیم و به ما آموزش داده نشده است. برایان تریسی در کتاب ((قورباغه ات را قورت بده )) سخنی دارد با این مضمون که می گوید : ما خوشبخت ترین انسانها هستیم ،زیرا در هیچ دوره ای این همه امکانات در اختیار ما نبوده تا پیشرفت کنیم. اینکه ما در دانشگاه ها قبولی کم داریم جمله ی به نظر من درستی نیست ،بهتر بود این گونه مطرح می کردید که در دانشگاه های درجه ی یک دانشجوی کمتری داریم والا اکثرا در دانشگاه آزاد درس می خوانند و این هم برمی گردد به اینکه بعضاً والدین اجازه ی رفتن از شهر ستان به شهرهای بزرگتر را نمی دهند یا مشغله ها اجازه ی نمی دهد و اصلی ترین آن این که اکثرا ً راحت طلب شده ایم . آخر سر اینکه با تشکر از شما برای موشکافی این مشکل ،نظری که دارم این است که در ابتدای متن بهتر است صدای میانه را هم اضافه کنید چون شما با هر دوی این سایتها کار می کنید .
۸۹/۸/۳۰ ۱۷:۳۹
دوستان لطف كنند از نظرات با ارزش شان ما را بهرمند سازند

اخبار روز