کد خبر: ۲۱۴۲
۲۹۵ بازدید
۲ دیدگاه (۲ تایید شده)

اخبار كوتاه حوادث از آذربايجان شرقي

۱۳۸۹/۷/۲۵
۱۳:۱۲


كشف بيش از 500 عدد تجهيزات ماهواره‌اي در بناب
خبرگزاري فارس: كشف بيش از 500 عدد تجهيزات ماهواره‌اي در بناب، توقف خوردوي حامل مشروبات الكلي در ملكان و ... مهم‌ترين عناوين اخبار كوتاه حوادث از آذربايجان شرقي است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، سرپرست مركز اطلاع رساني استان آذربايجان شرقي از كشف بيش از 500 دستگاه گيرنده و تجهيزات ماهواره‌اي در شهرستان بناب آذربايجان شرقي خبر داد.
مهدي شيخي‌زاد ضمن اعلام مطلب فوق افزود: در پي تماس تلفني يكي از شهروندان با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني براينكه فردي به هويت معلوم در زمينه تهيه و توزيع تجهيزات ماهواره‌اي فعاليت مي‌كنند، مأموران انتظامي اين شهرستان به منظور اطلاع از صحت و سقم موضوع بلافاصله به محل اعزام شدند.
وي در ادامه اظهار داشت: پس از حصول اطمينان از صحت و سقم موضوع مأموران با ايجاد تورهاي ايست و بازرسي اقدام به كنترل خودروهاي عبوري كرده و به محض رويت خودروي شناسايي شده به راننده دستور توقف داده و خودرو را متوقف كردند.
سرپرست اداره اطلاع رساني اعلام كرد: در بازرسي از داخل خودرو تعداد 500 دستگاه انواع گيرنده و تجهيزات ماهواره‌اي كشف شد و متهم به همراه پرونده متشكله براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند.

* ‌دستگير ي 3 معتاد و توزيع كننده خطرناك مواد مخدر در تبريز ‏
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان آذربايجان شرقي، از اجراي طرح پاكسازي مناطق آلوده و دستگيري سه نفر معتاد و توزيع كننده خطرناك انواع مواد مخدر ظرف در تبريز خبر داد.‏
محمد راستي افزود: در راستاي اجراي مرحله جديد طرح پاكسازي مناطق آلوده در سطح تبريز مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر اقدام به اجراي عمليات شناسايي مناطق آلوده و محل فعاليت معتادان و توزيع كنندگان خطرناك كردند.
وي گفت: در اين راستا پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان طي اجراي يك مرحله عمليات منسجم و مستقل نفر معتاد و توزيع كننده را شناسايي و دستگير كردند.‏
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان تصريح كرد: در بازرسي بدني از توزيع كنندگان مقادير قابل توجهي انواع مواد مخدر، 88 عدد پايپ شيشه‌اي، يك دستگاه كپسول بزرگ مخصوص ساخت و توليد شيشه، يك عدد افشانه دفاع شخصي، يك عدد باتوم پلاستيكي و يك عدد فشنگ جنگي كشف شد و متهمان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند.

*‌ خودروي حامل مشروبات الكلي در ملكان متوقف شد
فرمانده انتظامي شهرستان ملكان گفت: فردي كه در پوشش خانوادگي قصد فريب پليس به منظور قاچاق مشروبات الكلي را داشت، دستگير شد.‏
مجيد ردكا‌ افزود: ماموران گشت يكي از پاسگاه‌هاي شهرستان ملكان در حين گشت زني به يك دستگاه خودروي سمند مشكوك شده و دستور ايست دادند.‏
وي گفت: خودروي مذكور قصد متواري شدن داشت كه با تعقيب پليس خودرو بعد از پنجر شدن لاستيك متوقف شد.
فرمانده انتظامي شهرستان ملكان در ادامه تصريح كرد: ماموران پليس در بازرسي از خودرو 350 بطري مشروبات الكلي را كه در جعبه عقب خودرو جاسازي شده بود، شناساي و كشف كردند.
ردكا افزود: در بازجويي از متهم «ريوار ـ ر» 28 ساله اهل و ساكن مهاباد معلوم شد كه نامبرده در پوشش خانواده به همراه همسر و فرزندش قصد فريب پليس در امر قاچاق مشروبات الكلي را داشته كه توسط ماموران دستگير شدند.

* باند تهيه و توزيع انواع مواد مخدر در شبستر از هم گسيخت
فرمانده انتظامي شهرستان شبستر، از دستگيري شش نفر از اعضاي اصلي باند تهيه و توزيع مواد مخدر و كشف بيش از 60 كيلو ترياك در اين شهرستان خبر داد.
علي صفابي ضمن اعلام مطلب فوق افزود: در پي اطلاع از فعاليت گسترده فردي به نام «رضا ـ م» در زمينه راه‌اندازي شبكه فعال تهيه و توزيع انواع مواد مخدر در سطح كشور و چند كشور همسايه از جمله افغانستان رسيدگي به موضوع در دستور كار اداره عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.
وي ادامه داد: با انجام عمليات كنترلي نامحسوس ضمن حصول اطمينان از صحت اخبار به دست آمده، تعدادي از اعضاي اصلي شبكه و شاخه‌هاي فعال در سطح كشور (استان‌هاي كرمان و بندرعباس) شناسايي شد.
فرمانده انتظامي شهرستان ادامه داد: پس از انجام هماهنگي‌هاي لازم با مقام قضايي و اخذ نيابت قضايي مأموران انتظامي شهرستان با تشكيل چند تيم عملياتي مستقل به مناطق شناسايي شده در استان‌هاي مذكور اعزام شده موفق شدند در مجموع اين عمليات‌ها شش نفر از اعضاي اصلي اين باند بزرگ از جمله «رضا ـ م» سرشبكه و رابط قاچاق در سطح كشور را دستگير و در اين راستا مقدار 60 كيلوگرم ترياك، هشت خط تلفن همراه و دو دستگاه ترازوي توزين ديجيتال مواد مخدر همچنين دو دستگاه خودروي سواري كشف و ضبط كنند.
صفايي، به وضعيت دستگيرشدگان در اين عمليات اشاره كرده و اظهار داشت: متهمان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي اعزام شدند و پرونده آنها در حال رسيدگي است. ‏

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

امکان درج دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.

با سلام حقا که اسم خوبی دارید کاری بدی کردم اطلاعاتی از استان دادم
۸۹/۷/۲۵ ۱۹:۵۹
اولاًدش: بناب و ملکان و تبریز چه ربطی به روابط عمومی میانه دارد؟ دوماًدش: چرا در میانه حتی یک خلاف هم نباید صورت بگیرد؟ ضعف کجاست؟ سوماًدش: نقل اینجور مطالب بدآموزی داره!

اخبار روز