کد خبر: ۲۲۹۵
۴۱۱ بازدید
۰ دیدگاه (۰ تایید شده)

وزارت راه و ترابري:

منابع مالي آزادراه تبريز ـ مرند تأمين مي‌شود

۱۳۸۹/۸/۲۴
۲۲:۱۲

با عرض سلام مجدد خدمت هم استانی های عزیزم دیدم شورای شهر بناب عضو سایت هست و خبرهای خوبی از بناب در سایت قرار میده. اجازه خواستم تا من هم بعضی وقتها خبرهایی از مرند بگذارم. باز هم اعتقاد دارم صدای میانه باید صدای آذربایجان بشه.

خبرگزاري فارس: وزيران عضو كميسيون امور زيربنايي، صنعت و محيط زيست با هدف تسريع در اجراي پروژه‌هاي نيمه تمام، با پيشنهاد وزارت راه و ترابري، تامين منابع مالي آزاد راه تبريز ـ‌ مرند را تصويب كردند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي استانداري آذربايجان شرقي، براساس اين مصوبه، وزارت راه و ترابري مجاز است براي اجراي آزاد راه چهار خطه «تبريز ـ مرند» به طول حدود 63 كيلومتر شامل طراحي، ‌احداث آزاد راه و ايجاد تاسيسات جانبي خاص و نگهداري و بهره‌برداري از آن نسبت به انعقاد قرارداد مشاركت با شركت احداث، نگهداري و بهره‌برداري از آزاد راه چهار خطه «تبريز ـ مرند» اقدام كند.
همچنين وزارت راه و ترابري 50 در صد منابع مالي لازم براي احداث آزاد راه و تاسيسات جانبي خاص آن را از محل طرح مشاركت در احداث آزاد راه «تبريز ـ مرند» تامين و در مدت اجرا متناسب با پيشرفت كار و طبق قرارداد منعقده با حساب مشترك طرح واريز مي‌كند. طرف مشاركت نيز تامين 50 در صد منابع مالي لازم براي احداث آزاد راه و تاسيسات جانبي خاص را تعهد و تامين و به حساب مشترك طرح واريز مي‌كند.
براساس اين مصوبه سهم الشركه وزارت راه و ترابري در درجه اول صرف تامين هزينه‌هاي تصرف اراضي مسير به نام وزارت مي‌شود و باقي مانده آن نيز در دوران اجرا حسب نياز‌هاي مالي طرح تخصيص و پرداخت مي‌شود. طرف مشاركت نيز به تناسب، سهم خود را تامين و به حساب مشترك طرح واريز مي‌كند.
همچنين پيش‌بيني اوليه دوران مشاركت معادل 13 سال مشتمل بر سه سال دوران احداث و 10 سال دوران بهره‌برداري خواهد بود ليكن دوران مشاركت واقعي منوط و محدود به استهلاك كامل سرمايه و سود مورد انتظار است.
براساس تصميم وزيران عضو كميسيون امور زيربنايي، صنعت و محيط زيست، سود قطعي مورد انتظار سرمايه‌گذاري، معادل سود سپرده‌هاي بلند مدت نزدبانك‌هاي دولتي به علاوه سه در صد است سود علي‌الحساب براي تنظيم گزارش هزينه در آمد معادل 20در صد منظور مي‌شود.
همچنين مسئوليت نگهداري و بهره‌برداري از آزاد راه و تأسيسات جانبي خاص آن در دوران مشاركت بر عهده طرف مشاركت است و پس از آن آزاد راه و تأسيسات جانبي خاص به وزارت انتقال مي‌يابد.
براساس اين مصوبه مرجع تاييد هزينه‌هاي بهره‌برداري و نگهداري و همچنين استهلاك سرمايه و سود و مورد انتظار طرف مشاركت حسابرس مورد تاييد وزارت امور اقتصادي و دارايي است.
بيمه ماليات و ساير حقوق و عوارض ناشي از اجراي آزاد راه تابع قوانين و مقررات طرح‌هاي عمراني است و وزارت راه وترابري موظف است در قرارداد مشاركت منعقده نحوه استيفاي حقوق دولت را در صورت خودداري يا ناتواني طرف مشاركت در اجراي قرارداد پيش‌بيني كند.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

امکان درج دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.

اخبار روز