کد خبر: ۱۷۶۹
۷۲۹ بازدید
۱۰ دیدگاه (۱۰ تایید شده)

مدیریت فرسوده ی « اینترنت امیدان » میانه

۱۳۸۹/۴/۱۶
۱۷:۴۷
سرانجام روزی فرا رسید که اینترنت پرسرعت به میانه آمد .
روزی که اینترنت امیدان ، به عنوان ارائه دهنده ی اینترنت پرسرعت بر گرده ی طالبان اینترنت در این شهر ، سوار شد .
و چه بد روزی بود ، آن روز که امیدان ، متصدی ارائه ی اینترنت پرسرعت گردید .
اندر معایب اینترنت امیدان ، همین بس که می انگارند دوره ی ناصری است و اینان چونان اربابانی اند نسبت به مشتریانی که حکم رعایا دارند .
دنیای امروز ، دنیای مدیریت بازار ، همواره تاکید بر این مساله دارد که « حق با مشتری است »
اوج این تفکر را هنگامی در می یابیم که رییس شرکت تویوتا که شهرتی در وسعت جهانی داشته و در عرصه خودرو در سراسر جهان ، یکه تازی می کند ، صرفا بدلیل بروز خطایی کوچک در سامانه گاز یک نمونه از خودورهای تویوتا ، خبرنگاران شبکه های مختلف خبری از سراسر جهان را دعوت نموده و به طور سمبلیک و نمادین ، از یکی از صاحبان این خودورها ، عذرخواهی نموده و حتی در برابر وی تعظیم می کند .
تفاوت را ببینید .
آیا تابحال در مسایل اینترنت خود با مشکل مواجه شده اید ؟ به اینترنت امیدان زنگ زده اید ؟ مشکلتان را گفته اید ؟ گفتند حل می کنیم . نیم ساعت دیگر زنگ زدید و گفتید حل نشد . گفتند نیم ساعت دیگر حل می کنیم . یک ساعت دیگر زنگ زدید و گفتید حل نشد . گفتند یک ربع دیگر حل می کنیم . چهل دقیقه ی دیگر زنگ زدید و یک نفر ، از پشت تلفن با صدایی خشن و عصبانی می گوید آقا من کارم را کرده ام ، شما چرا عجله دارید . اشکال از تبریز است . به ما ربطی ندارد و گوشی را قطع می کند . و شما صدای بوق تلفن را می شنویدکه به شما یادآوری می کند که بهتر است که شما نیز تلفنتان را قطع کنید . چرا که دیگر کسی پاسخگوی شما نیست .
برای من بارها پیش آمده که در زمینه ی اینترنت پرسرعتی که از شرکت « اینترنت امیدان » دریافت کرده بودم ، با مشکل مواجه شدم ، ولی هنوز یادم نیست که مسئولین « اینترنت امیدان » مودبانه و بعبارتی « مثل بچه ی آدم » حرف زده باشند .
روز 16 تیر ، اینترنت من بعلت پایان مدت شارژ آن ، قطع شد ، ساعت 1030 صبح جهت شارژ به اینترنت امیدان مراجعه کردم . گفتند که تا 20 دقیقه ی دیگر وصل می شود . و من مدام پیگیرم . ساعت 1300 زنگ می زنم . کسی در آنسوی خط می گوید ، الان شارژ می کنم و تا نیم ساعت دیگر اینترنت شما وصل می شود . بعبارتی ، تا حالا ، ما سر کار بودیم و خبر نداشتیم . ( به این می گویند « تکریم ارباب رجوع » و « مشتری مداری » ) . ساعت 1330 زنگ می زنم که آنسوی خط کسی عصبانی شده و می گوید ، دست من نیست و مشکل از تبریز است .
دیگر امیدی به میانه و میانه ای ها نیست . مخصوصا از جنس « امیدانش » .
به شرکت « همارا سیستم » در تبریز زنگ می زنم . به اپراتور شبکه وصل می شوم و مشکلم را برایش توضیح می دهم . اپراتور مربوطه ، با حوصله و با دقت به حرف هایم گوش می دهد ، به تک تک سوالاتم جواب می دهد و من باز هم سوالات جدیدی می پرسم و او باز هم جواب می دهد . و آنگاه زمان آن فرا می رسد که من هم کمی « عقده گشایی » کنم . تمام مشکلاتی را که با مسئولین بی فرهنگ « اینترنت امیدان » داشتم را برای اپراتور گفتم و گفتم که خدا را شکر که بالاخره کارمان ، گیر « تبریزی » هاست و خدا را شکر که کارمان دست « میانه ای » ها نیست . اپراتور ، خنده ای کرد و گفت « دست شما درد نکند » . گفتم « زنده باشید » و با او خداحافظی کردم .
پیگیری های بعدی خودم رو هم از طریق پشتیبانی آنلاین و چت با مسئول مربوطه در « همارا سیستم » حل کردم . خدا « تبریزی ها » را حفظ کند .

 
تفاوت از زمین تا آسمان است .
آنجا ژاپن است و اینجا ایران .
و بدتر از همه اینکه ، اینجا « میانه » است .
اینجا کسی به کسی احترام نمی گذارد ، مگر اینکه مجبور باشد .
اینجا کسی به کسی خدمت نمی کند ، مگر اینکه مجبور باشد .
اینجا کسی به کسی حتی سلام هم نمی کند ، مگر اینکه مجبور باشد .
اینجا اگر زورشان برسد ، همدیگر را حتی می خورند .
اینجا اگر زورشان برسد ، ادعای خدایی هم می کنند .
اما خدا را شکر که زورشان نمی رسد .
همواره سپاسگزارم که خدا ، اینان را زیر « تبریزی ها » قرار داد .
و خدا را سپاسگزارم که اینان را زیر « بنابی ها » قرار داد .
و خدا را سپاسگزارم که اینان را زیر « مراغه ای ها » قرار داد .
و خدا را سپاسگزارم که اینان ، همیشه « زیرند » .
در میانه ، فقط حرف می زنند . فقط ادعا دارند . فقط لاف می زنند . فقط غرغر می کنند . فقط پشت سر هم بد می گویند . فقط از این می گویند که اگر من جای فلانی بودم ، بهتر کار می کردم .
در میانه ، کافی است که کسی به نان و نوایی برسد ، تا چنان خودش را گم کند و چنان ادای بیل گیتس را در بیاورد ، که تو فکر کنی این بنده خدا ، مادرزادی پولدار بوده و اصلا خداوند عالم ، ژنتیک اینها را پولدار آفریده است .
اینجا میانه است و الان نمود این رفتار قبیله ای میانه ای ها را در اینترنت امیدان می بینیم .
گروهی که گرچه نام « اینترنت » بر خود دارند و رنگ و بوی « تجدد » ، ولیکن بسیار عقب مانده و منحط عمل می کنند .
امروز نمی خواهم راجع به اینکه چرا به اینها می گویم « عقب مانده » حرف بزنم ولی بدانید که واقعا « عقب مانده اند » .
وقتی که شرکت سونی ، بخاطر یک عیب در سامانه ی باتری لپ تاپهای سونی ، همه ی آنها را از مشتریان پس گرفته و تعویض می کند ، وقتی این همه ضرر را تحمل می کند ، تا فقط این نکته را ثابت کند که در مدیریت ژاپنی ، « همیشه حق با مشتری است » ، مدیریت « اینترنت امیدان » به کجا می رود ؟
وقتی که شرکت تویوتا ، بخاطر یک عیب در سامانه ی گاز یک مدل از خودروی تویوتا ، علاوه بر تعویض مجانی و رایگان و ارائه خدمات مناسب ، در برابر دیدگان جهانیان ، سرتعظیم فرود آورده و رسما پوزش می خواهد ، « اینترنت امیدان » چه می پندارد که چنین « گستاخانه » و « بی ادبانه » سخن می گوید ؟
آنها چیزی از اسلام و از دین نمی دانند .
آنها فقط بازار را می شناسند و مشتری را .
آنها در راه رضای خدا کار نمی کنند .
آنها نمی گویند اول نماز بعدا کار .
آنها ، فقط پول را می شناسند ، بازار را می شناسند و مشتری را .
اما در اینترنت امیدان ......
خودتان یک چیزی اینجا بنویسید و بگذارید .
در اینترنت امیدان .........
در اینترنت امیدان ........
در اینترنت امیدان .........
اینجا « ایران » است و بدتر از همه اینکه ، اینجا « میانه » است .
و با این شرایط ، بایستی که « میانه » زیر « تبریز » باشد و « زیر » تبریز باشد !!!
و با این شرایط ، بایستی که « میانه » زیر « مراغه » باشد و « زیر » مراغه باشد !!!
و با این شرایط ، بایستی که « میانه » زیر « بناب » باشد و « زیر » بناب باشد !!!

 
اینترنت امیدان ، یکی از ناکارامد ترین و نابسامان ترین مدیریتهای خصوصی میانه را داراست . مدیریتی که هنوز یاد نگرفته که در بازار ، چگونه باید رفتار کرد !
و خوش بحال مسئولان اینترنت امیدان ، که اینجا « تبریز » یا « تهران » نیست .
چندی پیش ، با یکی از ارائه دهندگان خدمات اینترنت در « میانه » گفتگو می کردم . ایشان ، گلایه های فراوانی از « اینترنت امیدان » داشته و قیمت های آن را غیرواقعی می دانستند . و می گفتند که اینها غیرمنصفانه ، این کار را می کنند و در واقع به مردم « اجحاف » می کنند .
آن روز ، من سخن وی را ناشی از حسادت و رقابت کاری دانستم . اما بتدریج به صحت کلام ایشان پی بردم .
در حالیکه شما در شهرهای دیگر ، می توانید اینترنت با سرعت 128 را با محدودیت پهنای باند ، حتی به قیمت 6 هزارتومان هم تهیه کنید ، ولی در میانه ، اینترنت 128 در کمترین قیمت و بعبارتی در قیمت پایه ی خود ، 30 هزار تومان است .
آیا شما تحت هیچ شرایطی ، اینترنت 10 هزارتومانی در میانه دیده اید ؟ dial up را کنار بگذارید !
اینجا میانه است و « اینترنت امیدان » بر گرده ی این مردم ، سوار است .
من فکر می کردم که فقط یک نمایندگی ، خدمات اینترنت پرسرعت را ارائه می کند ، اما اخیرا فهمیدم که دو شرکت دیگر هم ، خدمات اینترنت پرسرعت را ارائه می کنند .
حیف که من حداکثر تا یک ماه دیگر ، از میانه می روم ، وگرنه حتما مشتری آنها می شدم . و نه تنها مشتری آنها می شدم ، بلکه سعی می کردم دوستان و همکارانم را نیز ترغیب کنم که بجای استفاده از « اینترنت امیدان » از سایر شرکتهای ارائه دهنده ی اینترنت پرسرعت ، استفاده کنند .
اشکال از مردم هم هست ، مردم نمی دانند که چگونه از حق خودشان دفاع کنند . اگر فقط یک شرکت وجود داشت ، آنموقع شرایط فرق می کرد ، و بایستی تحمل می کردیم . و یا روش دیگری را برای مبارزه با این « انحصار » و « گستاخی » بر می گزیدیم . اما اکنون می توانیم « اینترنت امیدان » را « بایکوت » و «تحریم » کرده و از آن استفاده نکنیم .
باور کنید ، فقط کافی 20 نفر ، این کار را بکنند ، تا « اینترنت امیدان » ، خطر را حس کرده و در خود و در رفتار خود « تجدید نظر » کند .
باور کنید ، قیمت ها کاهش خواهد یافت . شرایط بهتری برای استفاده از « اینترنت » برای عموم مردم فراهم خواهد شد .
اینجاست که بایستی ، مردم وارد عمل شوند . و قدرت « اتحاد » خویش را نشان دهند .
باید « اینترنت امیدان » ادب شود و نه « ادب » که بایستی در خود « تجدید نظر » کند .
و این چیزی است که تا من و تو نخواهیم ، شدنی نیست .
هرگز گمان مدارید که « اینترنت امیدان » در خود « تجدید نظر » کند . که او نیاموخته آیین « مدیریت بازرگانی » را . و نمی داند اصول بازار را در دنیای « مدرن » .
او همانگونه « اینترنت » را به مردم می فروشد ، که « گوسفند » را به خلایق .
پس انتظاری از او نیست .

 

در پایان ، خداوندگار عالم را شاکرم ، که اینان را « ضعیف » و « محدود » آفرید ، که اگر اینان را قدرتی و هیبتی همچون « تویوتا » و « سونی » بود ، کار ما « زار » بود و همواره بایستی اینان را ... مالی می کردیم که کارمان راه بیندازند .

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

امکان درج دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.

۸۹/۴/۲۳ ۱۵:۴۲
با عرض سلام و ادب خدمت علی آقا ، مطالب شما کاملا متین و شایسته است . بزرگواری شما ، من رو تحت تاثیر قرار داد. موفق و موید و پیروز باشید . توصیه های ارزشمند شما رو ، توشه ی راه آینده ی خودم قرار خواهم داد . سپاسگزارم.
۸۹/۴/۲۲ ۱۸:۵۶
اقای حقگو از اینکه به اشتباه خود در شیوه انتقاد اذعان کرذید خوشحالم. این امر یعنی قبول اشتباه و سعی در عدم تکرار ان یکی از قواعد مهم حاکم بر ازادی بیان که همچو من بر ان ارج می نهید است. اگر اجازه دهید از یکی دیگر از اصول حاکم بر این ودیعه مقدس با شما صحبت کنم. برادر عزیز یکی از ارکان مهم این ازادی "نسبی بودن" مفاهیم حاکم و پرهیز از هر نوع جزم اندیشی و مطلق گرایی در تحلیل اطلاعات است. به بیان دیگر استقرا در شرح مفاهیم جایز نیست استقرا یعنی بخواهیم از دهن قضایای جزئی به یک نتیجه کلی برسیم. حتما حکایت ان مسافر را شنیدید که چون به دروازه و خروجی شهری دو نا بینا دید روایت کرد که به شهری قدم گذاشتم همه کور بودند. این همان حکایت شماست از شهر میانه. اقای حقگوی عزیز ممکن است بعضا رفتاری ناشایست با شما شده باشد هما نطورکه ممکن است با یک میانه ایی در بلاد فارس نشین چنین رفتاری شود ولی تعمیم ان به کل هرگز شایسته نیست. امیدوارم این نکته را بپذیری و در نوشته های بعدی اتان رعایت کنی. که اگر چنین شد ذهن از قید مطلق گرایی که افت اندیشیدن است رها خواهد شد. در پایان من هم اگر اسباب ناراحتی شمارا در پیام قبلی فراهم ساختم عذرخواهی میکنم. با احترام- علی (همشهری)
۸۹/۴/۲۱ ۲۱:۰۷
با سلام ولی واقعا کیفیت و به خصوص پشتیبانی شرکت هماراسیستم عالیه....
۸۹/۴/۲۱ ۲۰:۳۸
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت همه ی میانه ای های عزیز و مخصوصا جناب آقای « مختاری » عزیز که با انتقاد منطقی و محترمانه ی خودشون، واقعا من رو شرمنده کردند و جا داره که اینجا ، رسما از شخص ایشون و همه ی همشهریهای محترمشون عذرخواهی کنم . واقعا شرمنده . من لحظه ای که این متن رو نوشتم ، واقعا از دست « امیدان » عصبانی بودم و توی نوشتن این متن ، اشتباهات بزرگی داشتم که رسما عذرخواهی می کنم . آقای « همشهری » ، از اینکه توی این مدت هم بدون « ویزا » ، ما رو به میانه راه دادید و پذیرای ما بودید ، متشکرم . توی میانه روزای بد زیادی داشتم . روزایی که کسی باهات فارسی حرف نمی زد . روزایی که یه مغازه دار بهت جنس نفروخت ، چون ترک نبودی . تبعیض رو بین ترک ها حس کردم و دیدم اگه واقعا اینا ، جای تهرانیا بودن ، چه بلایی سر ما می اومد . من که تهرانی نیستم ، اما توی تهران ، کمتر اذیت شدم تا توی میانه . مخصوصا زمانی که واقعا تک می شدی بین ترک ها ، اونجا بود که باید خودتو آماده می کردی برای حضور در یک میدان نابرابر ..... دیگه بیشتر از این لازم نیست توضیح بدم . ولی من هم با شما موافقم که من « لیاقت میانه ای بودن رو ندارم » . ضمنا من ارزش چندانی واسه این مدرکای دانشگاهی قایل نیستم که خودتون بهتر از من می بینین که چه مدلی درس می خونن و چه مدلی مدرک میگیرن . از آقای « شهروند » بابت همه چیز عذرخواهی می کنم و با کمال احترام در برابر ادب ایشون ، سر تعظیم فرود میارم . ضمن اینکه هتاکی نکردم به کسی . هتاکی ، این نیست . اگه این هتاکی باشه ، انتقادات روزنامه های آمریکایی به رئیس جمهور اوباما رو چی می گین ؟ باید انتقادپذیرتر از این حرف ها بود . من یه انتقادی کردم ، دیدید که جوابهای تند زیادی هم گرفتم . این خوبه . این یعنی جامعه ی آزاد . ولی من از شما عذر می خوام و در روش انتقادکردنم ، تجدید نظر جدی می کنم . ای کاش که یکی بود که به حرف و درد دل آقای « محسن » و آقای « کبیری » و خیلی های دیگه که مشکلاتی در رابطه با اینترنت امیدان دارند ، می رسید . در پایان ، باز هم بابت هر چیزی که سبب ناراحتی و تکدر خاطر همشهریان عزیز و گرامی شده ، از محضر مبارکتون عذرخواهی می کنم و امیدوارم به بزرگی و کرامت خودتون ، من رو مورد عفو و بخشش خودتون قرار بدید .
۸۹/۴/۲۱ ۱۲:۰۹
ما مدتهاست که اینترنت ADSL 256 از امیدان گرفته‌ایم و طبق محاسبات می‌بایستی سرعت دانلود 32 بدهد و این در حالیست که همیشه سرعت 26 می‌باشد. سرعت دانلود = 8 / پهنای باند چندین بار پرسیده‌ایم و تذکر داده‌ایم ولی کو گوش شنوا ولی این کار یعنی کم کردن 6 تا از سعت دانلود واقعا نامردی است
۸۹/۴/۱۸ ۱۳:۵۹
خوب نیست آدم پشت سر اونایی که در روزهای سخت امکاناتشونو در اختیار همه گذاشتند بد و بیراه بگه. هر چند پولشو گرفتیند. به هر حال دنیا در حال پیشرفته و هر روز یه چیزای جدیدی میاد بازار. به یاد داشته باشید که وقتی امیدان اومد خیلی ها و شاید خود شما هم خوشحال بودید. ولی حالا نو اومده کهنه دل آزار شده. هر چند از اول درآزار بوده باشه. یه کم انصاف خوب چیزیه. به عنوان یه همشهری توصیه می کنم یه مقدار انصاف رو رعایت کنید. آقای صادقیان مدیر محترم سایت هم باید توجه بکنه که این سایت شده تریبون هتاکی به شهروندان. قبلا اینچوری نبود. دوست عزیز. انتقاد راه و روشی داره که باید رعایتش بکنیم.
۸۹/۴/۱۸ ۰۸:۰۷
آقای حقگو من هم با شما در مورد رعایت اصول مشتری مداری موافقم ولی این مسائل مختص میانه نیست. بالاخره باید یکجایی مطرح بشود اگر گوش شنوایی وجود داشته باشد. بهتر هست در صورت امکان در این گونه موارد ایرادات را کلی بگوییم و از نام بردن یک مورد خودداری کنیم. آقای حقگو دستت درد نکند.
۸۹/۴/۱۸ ۰۷:۵۵
سلام بر همگی آقای حقگو آیا درست هست بخاطر یک مساله ای که با یک نفر و یا یک شرکت داشته اید همه را به باد ناسزا بگیرید. حق گویی این هست؟! اگر مساله قیمت و خدمات و ... هست با زبانی بهتر از این می توانستید بگویید ، چنانکه دیگران گفتند. طوری در مورد میانه و میانه ایها حرف می زنید انگار همه جا بهشت هست الا اینجا. اگر صحبت جهان سوم باشد ما همگی در یک کشور جهان سومی هستیم. امیدوارم جایی که می روید بهتر از اینجا باشد و خوش بگذرد.
۸۹/۴/۱۷ ۱۷:۳۳
Aghaye haghgoo mesle inke moarefiye shoma tavasote aghye mokhtari dar sayte miyanali ziyadi shomaro javghir karde. Hamin behtar sarian miyanaro tark va be zadghahetoon bargardid. shoma liyaghate mandan dar miayaneh ra nadarid. Dar zemn bejaye webghardi va toheen be yek mellat behtare fekri behale foghe diplometoon bekonid va say konid lisans beghirid. shayad injoori ye kam az tavvahome khod aghel bini niyoftid.
۸۹/۴/۱۷ ۱۲:۳۳
با مطلب خوب تان کاملا موافق هستم.بنده مدت طولانی هست که از اینترنت امیدان استفاده مکینم.راستش مطمئن باشید اگر isp های دیگر مثل نیری و ماکس نت نمی امدند هنوز به قیمت بسیار بالا اینترنت می دادند.کیفیت و ... صفر هست.سواستفاده میکنند

اخبار روز