کد خبر: ۱۷۴۱
۱۹۷ بازدید
۰ دیدگاه (۰ تایید شده)

حاج اصغری:

سامانه بازرگاني مطلوب براي کيفي سازي محصولات کشاورزي لازم است

۱۳۸۹/۴/۱۰
۱۶:۳۶
تبريز - عضو کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي گفت: ايجاد سامانه بازرگاني و توليد مناسب و مطلوب براي کيفي سازي محصولات کشاورزي لازم است.
محمدرضا حاج اصغري روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، افزود: در اين راستا براي بهينه سازي توليدات کشاورزي طرحي کارآمد و با توجيه اقتصادي در کميسيون کشاورزي دنبال در دست بررسي است که يکي از اهداف اصلي آن پيگيري طرح ارتقاي بهره‌وري کشاورزي است.
وي با اشاره به اينکه در اين طرح حمايت قرار دادن کل کشاورزي دنبال مي شود، افزود: اگر فقط به دنبال حمايت توليد کننده شير و صنايع لبني باشيم، نمي‌توانيم به اهداف مد نظر خود که پشتيباني دامداران، بهره برداران بخش کشاورزي و مردم است، برسيم.
حاج اصغري اظهارداشت: يکي از محورهاي اصلي طرح جامع ارتقاي بهره وري کشاورزي که براي اولين بار در پروسه قانونگذاري کشور مطرح شده، موضوع خانه شير و مباحث مربوط به کيفيت و بازرگاني آن است.
وي تشريح کرد: دامداران ما بهترين محصول را توليد مي کنند، اما به دليل کامل نبودن سامانه توليد و سيستم بازرگاني کشور اين محصولات با استانداردهاي لازم فاصله زيادي مي گيرند.
حاج اصغري با تاکيد بر اينکه پايين بودن سرانه مصرف شير در ايران به دليل لحاظ نشدن زيرساخت ها در مصرف است، افزود: در ايران نيازمند ارتقاي سطح فرهنگ مصرف شير و مواد لبني هستيم که برنامه هاي سوم و چهارم توسعه فرصت مناسبي براي افزايش آن بود، که به اين هدف نرسيديم.
نماينده مردم ميانه ، صادرات لبنيات ايران را صنعت نوپايي ارزيابي کرد و گفت: با پياده شدن طرح ارتقاي بهره وري و صادرات محصولات با بسته بندي هاي مناسب و کارشناسي شده، مي توان بازار هدف را که بيشتر، کشورهاي منطقه و همسايه هستند، پوشش داد.
کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

امکان درج دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.

اخبار روز