کد خبر: ۶۳۲۴
۱۷۵۹ بازدید
۲ دیدگاه (۲ تایید شده)

خداحافظی نجفی بعد از ۱۵ سال

۱۳۹۱/۴/۱۲
۱۶:۳۶



بالاخره تکلیف رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی مشخص شد و در حالیکه مقاومتهایی در استان و از سوی برخی مسئولان ارشد در برابر آخرین گزینه معرفی شده وزیر برای ریاست این سازمان وجود داشت، سرانجام چالشهای چندین ماهه به نفع عظمائی جوان ختم شد و بعد از ۱۵ سال از تصدی پست ریاست سازمان بازرگانی استان توسط صادق نجفی، طی مراسمی از وی تودیع و محمدجعفر عظمائی به عنوان نخستین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی معرفی شد.

قایم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه در آیین معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، با اشاره به نقش تاریخی آذربایجان شرقی و سهم بالای این استان در اقتصاد کشور گفت:آذربایجان شرقی عرصه بزرگ کار و تلاش است و حتی فشارها و مشکلات وارد شده از سوی دشمنان نیز مانع از حرکت شتابان این استان به سوی توسعه نشده است.

مسعود موحد با اشاره به برخی از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌های ذیربط این وزارتخانه در استان‌ها، افزود: با ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی، ۴۰ درصد تولید ناخالص ملی توسط بخش‌های فعال زیرمجموعه وزارتخانه جدید انجام می‌شود و علاوه بر این باید چند هزار نوع کالا و خدمات نیز تحت نظارت این وزارتخانه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه ادغام سازمانهای بازرگانی و صنایع و معادن باعث گستردگی فعالیتهای سازمان صنعت، معدن و تجارت شده است گفت: تشکل ها، اصناف، عموم مردم ذینفعان این مجموعه هستند و باید تلاش های متولیان امر مضاعف شود.

وی با اشاره به جایگاه ۲۳ ایران در حوزه ی صادرات در دنیا در سال گذشته یادآور شد: در سال ۹۱ علی رغم تحریم ها و مشکلات پیش روی، سعی در ارتقای این جایگاه داریم تا جایی که در سه ماهه ی نخست سال، صادرات کالا و خدمات از رشد ۳۰ درصدی برخوردار بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این آیین با اشاره به دیدگاه دولت در عرصه اقتصاد کشور نسبت به آذربایجان شرقی گفت: امروز اثرگذاری این استان از مرزهای جمهوری اسلامی نیز فراتر رفته است.

احمد علیرضابیگی با بیان این که آذربایجان شرقی در حوزه صنعت و تجارت در جایگاه ممتازی قرار گرفته، افزود: وجود ۸۵۰۰ واحد تولیدی صنعتی به همراه بخش‌های فعال خدمات و گردشگری، قابلیت ویژه‌ای را برای این استان ایجاد کرده است و در حوزه بین‌الملل نیز شاهد حضور بخش اقتصادی استان در نقاط مختلف دنیا هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی مدیریت مدبرانه سازمان بازرگانی استان در مقطع اجرای هدفمندی یارانه‌ها و طرح تحول اقتصادی و مالیات بر ارزش افزوده گفت:با اقدامات پیش‌بینی شده که مبتنی بر برنامه‌ریزی اصولی بود موفق به گذر از این مرحله شدیم.

وی یادآور شد:ارتباط صمیمانه سازمان بازرگانی و سرپرستی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بخش خصوصی و جلب همراهی آنها با برنامه‌های دولت، توانسته است، جایگاه اقتصادی استان را ارتقا دهد و از مدیران استانی خواست، تا با همدلی مدیریت جدید را نیز در اجرای وظایف محوله یاری کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، صیانت از تولید موجود و کمک به تکمیل طرح های نیمه تمام جهت جلوگیری از انباشت سرمایه در بخش های تولیدی را از اولویتهای کاری خود عنوان کرد و افزود: متاسفانه از بهره وری ۵ درصد در صنایع خارج نشده ایم و واحدهای تولید باید در این زمینه اقدام کنند.

عظمایی با تاکید بر اینکه با اتخاذ سیاست صادرات محوری صرف، در بازارهای جهانی راه به جایی نخواهیم برد گفت: باید با تولید کالاهایی با مزیت برتر، به بازارهای جهانی ورود پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه قابلیتهای آذربایجانشرقی در حوزه ی اقتصادی و سیاسی محدود به مرزهای جغرافیایی نیست گفت: باید حوزه ی واردات نیز با مدیریت تحت کنترل قرار گیرد.

در این آیین از زحمات قریب به ۱۵ سال صادق نجفی، بعنوان رییس سازمان بازرگانی استان و محمدعلی عسگری سرپرست سابق سازمان صنایع و معادن استان قدردانی و محمدجعفر عظمائی به عنوان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی معرفی شد.

 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۱/۴/۱۲ ۱۹:۱۲
پس بگو چرا ماتم گرفتید ، پس یار دیرین آقای ... رفتنی شد ، چقدر هم حال کرده 15 سال :lol:
۹۱/۴/۱۲ ۱۸:۰۷
خداحافظی یا برکناری!؟

اخبار روز