کد خبر: ۱۰۵۴۰
۱۵۰۰ بازدید
۷ دیدگاه (۴ تایید شده)

ابلاغ حکم فرمانداری ویژه میانه به همراه توضیحاتی در مورد فرمانداری ویژه (نقل از وب سایت استانداری)

۱۳۹۲/۲/۲۰
۱۳:۰۳

ابلاغ حکم فرمانداری ویژه میانه از سوی استاندار آذربایجان‌شرقی صورت گرفت

احمد علیرضابیگی عصر امروز در جمع مردم و مسئولان میانه در مسجد جامع این شهر، حکم ارتقای فرمانداری میانه به ویژه را ابلاغ کرده و این امر را از الطاف نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

وی اظهار کرد: فرمانداری ویژه تنها اسم نیست، بلکه امکان و ظرفیتی را فراهم می‌کند تا مسئولان و دست‌اندرکاران شهرستان با اختیاراتی فراتر و با تراز بالای مسئولیت خود مسیر توسعه را با نگاهی جامع‌تر بپیمایند.

بیگی، شتاب‌بخشی در روند امور و امکان جلب مشارکت مردم را از دیگر مزایای ارتقای فرمانداری میانه به ویژه ذکر کرد و
افزود : خدا را شاکریم با وجود نعمت بزرگی چون انقلاب اسلامی شرایطی به وجود آمده تا میانه در افقی بلند برای به دست آوردن تعالی مردم تلاش و همت کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: همبستگی ملت ایران و تکیه نظام بر ملت سبب تحقق ایران هسته‌ای در عرصه سیاسی و اقتدار روزافزون نظام در عرصه‌های بین‌المللی است.



وی با بیان این مطلب افزود: دولت توانسته با تکیه بر اراده مردم به پیشرفت هایی دست پیدا کند که در دولت های دیگر نظیر آن مشاهده نشده است،  همچنین در عرصه های خارجی نیز توانسته با تکیه بر اراده مردم در مسیر آرمانهای انقلاب حرکت کند.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص شاخص‌های اقتصادی استان نیز به احداث و بهره‌برداری از سه هزار و 770 واحد صنعتی بزرگ و کوچک با اشتغال‌زایی 70 هزار نفر در هشت سال گذشته در استان اشاره کرد و بیان داشت: در این مدت تعداد شهرک‌های صنعتی استان از 9 مورد به 41 مورد افزایش یافته و 65 طرح سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش قریب به یک میلیارد دلار در سطح استان عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به واسطه شرایط اقتصادی کشور، شاهد تحولات چشمگیری در صادرات استان بودیم، افزود: صادرات غیرنفتی استان از 1.1 میلیارد دلار در سال 84 به 2.1 میلیارد دلار در سال گذشته رسید که این رقم به غیر از صادرات خدمات فنی و مهندسی است که خود بخش قابل توجهی از فعالیت‌های اقتصادی استان را تشکیل می‌دهد.

علیرضابیگی، مردم آذربایجان شرقی را مردمی با تفکر اقتصادی توصیف کرد و گفت: آذربایجان شرقی تا پیش از سال 84، سابقه تولید فولاد نداشت، اما اکنون به همت مردم و سرمایه‌گذاران، سالانه 4 میلیون تن فولاد در این استان تولید می‌شود.



وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در حوزه معدن نیز قابلیت‌های بالایی دارد، گفت: 40 درصد خوراک صنایع مس کشور در این استان استحصال می‌شود و در آینده نزدیک با افتتاح پروژه‌های ذوب مس در استان شاهد تحول بزرگی در حوزه معدن خواهیم بود.

استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به طرح انتقال منابع و صنایع از مرکز کشور به مناطق دور و استان های دیگر، گفت: مکتب احمدی نژاد در دولت نهم و دهم عدم تمرکزگرایی منابع و صنایع و جلب رضایتمندی مردم بوده است که در نتیجه این طرح،  دلبستگی مردم به محل زندگی خود افزایش یافته است .

وی با اشاره به سفرهای استانی هیئت دولت، گفت: سفرهای استانی و نوع مدیریتی که در این هشت سال اعمال شد، نشان از این بود که تصمیماتی که برای استفاده از منابع و امکانات گرفته می شود در کنار مردم بوده و دولت با دریافت نیازمندیهای مردم، اولویت هارا مشخص می کرد. وی، سفرهای استانی هیئت دولت را از عملکردهای مفید در راستای خدمات‌رسانی دانست و گفت: در سفرهای اخیر هیئت دولت به استان ما 25 پروژه عظیم با 25 هزار میلیارد ریال به نتیجه رسید که 40 هزار مسکن مهر از مهم‌ترین آنها بود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: رهبر معظم انقلاب تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی را از مردم مطالبه کرده اند و این نشان دهنده این است که ایشان باور دارند که این مردم پایبند به ارزش ها و آرمان های انقلاب هستند

وی با بیان این مطلب افزود: با حضور پرشور در صندوق های رای وبرگزاری هرچه باشکوهتر انتخابات، با خلق حماسه سیاسی در کشور، مردم ما ضربه بزرگی به دشمنان خواهند زد و امیدی برای دوستان و کشورهایی خواهند بود که از کشور جمهوری اسلامی الهام می گیرند.

بیگی همچنین با اشاره به تاکید و توجه رهبری به بحث حماسه اقتصادی، گفت: وجود چنین امری نشان دهنده این است که باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم و به سمت تولید پیش برویم.



استاندار آذربایجان شرقی، در ادامه در خصوص ارتقای فرمانداری میانه به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه، گفت: به جهت برررسی های لازم شهرستان میانه نقش مهمی را در توسعه استان بر عهده دارد و تحقق این امر باعث می شود تا مسئولین شهرستان بتوانند با استقلال عمل بیشتری در توسعه منطقه قدم بردارند.

وی با بیان این مطلب افزود: همچنین کسانی نیز که در عرصه های مدیریتی حضور دارند از لحاظ سطح علمی باید ارتقا پیدا کنند و فردی که شایستگی دارد در عرصه مدیریتی فعالیت کند.

بیگی همچنین گفت: افزایش تعداد شهرستان های ویژه در ارتقاء تراز استان نیز تاثیر فراوان دارد و باعث افزایش سهم استان در جذب منابع در عرصه های ملی خواهد شد.

گفتنی است در ادامه سفر استاندار آذربایجان شرقی به شهرستان میانه ، مرکز کشت و صنعت برادران مرادی فر با وسعت 80 هکتار و 40 میلیارد ریال هزینه در روستای آونلیق میانه ، به بهره برداری رسید.

فرمانداری ویژه به چه فرمانداری می‌گویند

به منظور ارائه خدمات مناسب و نظارت بر انجام فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌های بزرگ، وزارت کشور مکلف شده در تعدادی از شهرستان‌های کشور که واجد شاخص‌های زیر باشند، نسبت به دایر کردن فرمانداری ویژه اقدام کند:
الف – جمعیت شهرستان              (250) هزار نفر
ب- جمعیت مرکز شهرستان          (125) هزار نفر
ج- فاصله شهرستان از مرکز استان (125) کیلومتر
تبصره: دایر کردن فرمانداری ویژه در شهرستان‌هایی که دو شاخص از سه شاخص یاد شده را دارا باشند منوط به تصویب هیئت وزیران خواهد بود.

ویژگی‌های فرمانداری ویژه

1- سمت فرماندار در فرمانداری ویژه، معاون استاندار و فرماندار است که در تمام جلسات معاونان استان حضور دارد.
2- سطح مدیران واحدهای اداری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، آموزش و پرورش، راه و ترابری، امور اقتصادی و دارایی، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اطلاعات و بازرگانی، به معاون مدیرکل ارتقا می‌یابد.

هدف از ارتقای شهرستان‌ها به فرمانداری ویژه
به منظور ارائه خدمات مناسب و نیز عدم تمرکز اداری و کاهش مراجعات مردم به مراکز استان ها و همچنین در راستای بسترسازی عملی برای توسعه در آمایش شهرستانی و نیز محرومیت زدایی و توزیع عادلانه منابع و بودجه شهرستان های دارای شرایط یاد شده به فرمانداری ویژه ارتقا یافته اند.
آیین‌نامه شرح وظایف کامل و حدود اختیارات فرمانداری ویژه با حضور فرمانداران ویژه منجمله فرماندار محترم مراغه در اسفند ماه 88 با حضور معاونان و وزیر محترم کشور تهیه و تدوین و برای تصویب به هیئت دولت در سال 1389 ارائه شده است.
گالری تصاویر افتتاح فرمانداری ویژه میانه در وب سایت استانداری آذربایجان شرقی :
http://www.ostan-as.gov.ir/?mid=79&GID=625
کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۲/۲/۲۳ ۰۴:۳۷
اتوبوسرانی چی شد؟!
۹۲/۲/۲۱ ۱۱:۱۸
خوب بود ممنون
۹۲/۲/۲۰ ۱۲:۱۲
وزارت راه و ترابری که دیگه شده راه و شهرسازی پس لزومی نداره هر دو رو بگیم
۹۲/۲/۲۰ ۰۸:۳۴
منبع (وب سایت استانداری آذر بایجان شرقی) :

http://www.ostan-as.gov.ir/?MID=21&Type=News&TypeID=2&id=12370

اخبار روز