کد خبر: ۶۳۱۱۶
۱۵۵۰ بازدید
۲۴ دیدگاه

فاصله یافتن معنی دار شهرستان های محروم استان و مجاور از نظر توسعه با شهرستان میانه

۹۵/۵/۲۳
۱۶:۰۵

 

عقب افتادگی زیرساختی عمرانی و صنعتی میانه در این سالها برکسی پوشیده نیست حال واقعیت تلخی که هر میانه ای را آزار میدهد سکون پنجاه ساله و توقف توسعه زیرساخت ارتباطی میانه میباشد حال جدای بحث آزادراه که بحثی تکراری و کسل کننده تبدیل شده است .

توجه به این امر هم که راه های میانه در پنجاه سال پیش که توسط آلمانها ساخته شدند تا کنون تغییری نکردند و با گسترش و افزایش تردد ها همواره جاده سرچم میانه قره چمن بدون هیچ ارتقایی میباشند حال که تعداد تردد کامیون ها هم در تابستان بسیار زیاد میشود و جاده به حالت خطرناکی میرسد فقط نگاهی به شهر های کمتر توسعه یافته در استان و نواحی مجاور حاکی از موج تغییر و پیشرفت انها میباشد مثال زمانی که میانه مرکز ارتباط حمل و نقل کشور بود شهر هایی مثل هشترود سراب  اهر بستان آباد فاقد امکانات مناسب بوده اند حال این شهر ها بعد از ده سال مجهز به بزرگراه های چهار بانده شده اند که امنیت و رفاه و توسعه برای انها به ارمغان امده است .

لذا چیزی که درد اورتر از این بی تفاوتی و کم کاری مسئولین و نمایندگان میانه را میرساند توجه به تغییرات نواحی مجاور هست شهرستان خلخال همواره از نقاط بسیار محروم استان اردبیل میباشد که در ده سال اخیر قابل مقایسه با گذشته خود از نظر پیشرفت نیست افتتاح جاده سرچم اردبیل در وهله نخست این منطقه از بن بست در آورد و متصل به پایتخت شد در وهله دوم مشاهده میشود جاده خلخال به فیروزآباد به طول 35 کیلومتر در شرف افتتاح در هفته دولت هست ،که ارتباطش را با مرکز استان و جاده سرچم اردبیل مستحکم و تقویت میکند.

چیزی که دردآورتر برای خود بنده و هر میانه ای شده سکون و عدم پیشرفت میانه بوده و طول جاده سرچم میانه هم تقریبا 40 کیلومتر برابر جاده خلخال هست و اصلا هیچ تغییری در این پنجاه سال افتتاح ان ندیدیم و هیچ مسئولی نمیتواند بگوید در هفته دولت یک قطعه 12 کیلومتری بزرگراه میانه افتتاح شود!! چون پیشرفت و بودجه ای ندارد.

مسئولان و نمایندگان شهرستان باید این نکته را بخاطر بسپارند که تلاش در خور جایگاه شهرستان میانه بعنوان منطقه ای استراتژیک صورت نگرفته لذا اکثریت شهر ها های ایران حتی محروم درحال تحول و توسعه هستند و پیشرفت میکنند و اگر توجهی به این عقب ماندگی ها نشود در اینده ای نزدیک میانه جای خلخال و چاراویماق در در محرومیت خواهد گرفت و بخاطر عقب افتادگی زیرساخت های ارتباطی بهداشتی آموزشی صنعتی اشتغال به منطقه محروم تبدیل میشود دور از ذهن نیست در آینده میانه بخاطر همین عدم تلاش ها و پیگیری ها به سیستان و بلوچستان استان معروف شود که باعث بسی تاسف برای ما خواهد بود که سکون و سکوت کردیم .

همواره شهرستان ها استان و شهر های اطراف در حال ارتقا خود در امکانات زیرساخت ها هستند و اگر حداقل به اندازه های تلاشی صورت نگیرد فاصله معنی داری در بخش توسعه میان میانه و استان و حتی نواحی اطراف بوجود خواهد امد اگر نخواهیم حداقل جلوتر و پیشرو در استان باشیم حداقل نباید بگذاریم فاصله ما با شهرستان استان بسیار افزایش یابد آزادراه هشترود مراغه گویا واقعیت هست که میانه از هم اکنون در این زیاد شدن فاصله ها توسعه ای افتاده و جبران مطمئنا در اینده برای میانه در صورت عدم تلاش در این سالها در ده سال دیگر مشکل و حتی غیرممکن خواهد شد.

 

 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۵/۵/۲۶ ۱۶:۰۸

میانالی عزیز اگر مسولین بومی میانه به شهرمان بی تفاوت نبودند مشکل 10درصد حل میشد اگر مردم خواسته های خود را میخواستند مشکل 30درصد حل میشد اگر شهرمان دور از استان نبود و مسولین استان توجه میکردند مشکل 20درصد حل میشداگر سرمایه داران شهرمان در اثر بی توجهی مسولین بومی و غیربومی مهاجرت نمیکردند و مردم شهرمان هرروز به فکر مهاجرت نبودند به فکر عمران و آبادانی دیار خود بودند جمعیت میانه 500000نفری میشد و استان کوچکی مثل زنجان میشدو بدین طریق از بی مهری و بی توجهی مسولین استان برخوردار نمیشدیم افسوس هرچی کردیم وای ما میانه ای ها برخودمان کردیم

۹۵/۵/۲۶ ۰۰:۳۹

میانه با همچنین مردم بی تفاوتی بیشتر از اینها باید منتظر عواقب و مصیبت ها باشد

۹۵/۵/۲۵ ۱۵:۰۳

این روند از ده سال پیش آغاز شده و میانه در حال عقب ماندن در استان و حتی منطقه شمالغرب هست که با این روند مشکلات ، در اینده این فاصله بیشتر خواهد شد

۹۵/۵/۲۵ ۱۱:۵۶

تنها راه استان شدن وبودجه مستقل

۹۵/۵/۲۵ ۰۱:۳۴

گفته ميشه تواين دوره نماينده هاکارهاروتقسيم کردن واين خيلى خوبه هم دودستگى ايجادنميشه هم وقت کافى دارند ودرمورد جاده ها اين همه از فرماندار پاسخ ميخواهيم وپاسخگرنيست بايد تحصن کنيم جلوى فرماندارى وپاسخ بخواهيم ايشان که بازبان پاسخگو نيستند

۹۵/۵/۲۴ ۲۳:۰۷

هر انچه گفتید صحیح اما نکته اول این که در انتخابات شورای شهر باید دقت نمود دوم تمام ان شهرهای که شمردید یک نماینده دارد یعنی وحدت کلمه و رویه سوم بعد از انتخابات مردم آن شهرها بی تفاوت نیستند. حال به عکس این موارد فکر کنید بلی ما میانه ایها در انتخابات شوراها طایفه ای ، قومی و محلی عمل می کنیم. داشتن دو نماینده بجای فرصت شده تهدید برای میانه و سخن آخر این که ما مردمانی سئوال کننده و پیگیر نیستیم دوست داریم دیگری این کار را برای ما بکند و متاسفانه آن دیگری هنوز بدنیا نیامده است. نتیجه میانه همینی هست که هست؟؟؟؟؟

۹۵/۵/۲۴ ۲۲:۰۶

یکی از همین بی تفاوتی مردم میانه به آینده شهرشان خود این مطلب است که تنها هفت دیدگاه ثبت شده. وقتی که شهروندان بی خیال اند چه انتظاری از مدیران غیربومی است

۹۵/۵/۲۴ ۱۲:۰۶

مهمترین دلیل عدم توسعه میانه مهاجرت میانه های اصیل به سایر شهرهای کشور می باشد، با کوچ روستاییان به میانه و انتقال از محیطی محروم و بدون امکانات توازن جمعیتی میانه بهم خورده و اکثریت غالب را در شهر تشکیل می دهند. چون شهر میانه نسبت به روستای محل اقامت خودشان بهتر است پس نیز به توسعه بیشتر شهر احساس نمی کنند.

۹۵/۵/۲۴ ۱۰:۴۶

فقط يک نماينده به ميانه کارکرده اونم کيافر هست البته درمورد فرمند هم شايد خوب کارکنه چون توحاشيه نيست

۹۵/۵/۲۴ ۱۰:۱۶

شهروند بی تفاوتی مثل میانه ای ها من ندیده ام احسن به همشون و خودم . چن تا نماینده رو احساساتی انتخاب می کنن و با گذشت مثلا چندین سال بعد میگن فلانی برای ما خیانت کرده و یا کاری نکرده است خب برادر عزیز اون موقع حواست کجا بود؟؟؟!!!!! یا مثلا فکر می کنید الان این 2 تا نماینده بزرگوار داریم برای شما و ما چیکار خواهند کرد

۹۵/۵/۲۴ ۱۰:۱۳

فاصله که چه عرض کنم 10 سال فقط فاصله داریم به مراغه یا بناب الان برسیم چه یرسه جلو بزنیم همین الان خلخال میانه پشت سر گذاشته .در اینده میبینیم چار اویماق هم پیشرفت کرده میانه عقب مانده تر شده جای پیشرفت پسرفت کردیم

۹۵/۵/۲۴ ۰۸:۵۵

یک زمانی میگفتند راه اهن داریم والا الان اکثریت شهرها دارند راه آهن میکشند مثل بستان آباد مراغه ارومیه ،خلخال ، حتی سراب نیر هم توی مطالعه اند!! یعنی خیال کنیم میانه متمایز همین امتیاز راه اهن هم ازدست رفته بدانیم اکثریت شهرهای استان در حال اتصال بهش هستند با این اوضاع نباید انتظار تحول داشت و پیشرو بودن داشت

۹۵/۵/۲۴ ۰۱:۰۵

والا ایا خود نماینده ها در مجلس از مشکلات میانه را طی این چند ماه مطرح کردند؟ مشکل بیکاری مشکل آب شرب ، جاده ، بهداشت ، که یکبار در مجلس طرح کنند صدای میانه خبرش منتشر کندفرمند و شیویاری از مشکلات شهرستان گفته اند؟ والا اینجور که اینا مجلس سکوت کردند انگار میانه گل و بلبل هست وضعیت میانه از تبریز بهتر جلوه میدهند !!نماینده مرند آزادراه میخواد .هشترود مشکلش میگه اردبیل مجمع نمایندگانش مشکل راه اهن و جاده سرچم میگند ولی میانه یکبار هم شکواییه ای نکردند کارنامه نماینده ها از الان معلوم الان راه اهن میانه تبریز هم بیشتر نماینده های استان پیگیر هستند تا خود نماینده میانه !! امیدی به اینهت نیست ، اینها بیشتر به مصایب خودشان فکر میکنند تا مردم

۹۵/۵/۲۴ ۰۰:۴۸

شما هنوز معنى پيشرفت رانميدانيد

۹۵/۵/۲۴ ۰۰:۰۷

یه علت همین که دانشگاه بناب معتبر تره از میانه هست همین راه هست دانشجویان و استادان دانشگاه از جاده های دوطرفه میانه میترسند همین باعث شده از نظر سطح علمی میانه عقب مانده بماند کسی هم نیاد

۹۵/۵/۲۳ ۲۱:۵۷

چرا دروغ میگویید میانه مهد تمدن و پیشرفت است خدا تمامی نمایندکان قبلی از اقای هاشمی استاندار فعلی تا پروفسور فرمند حفظ کناد که بنیانگذار پیشرفت بودند

۹۵/۵/۲۳ ۲۱:۱۱

چرا کسى پاسخگو نيست البته همينطورى پاسخگونيستند بايد تحصن کرد البته نه مسولينى مثل خلخال داريم نه فرماندارى دلسوز که حتى حاضر نيست خيرين ميانه رابه سمت جاده سازى هدايت کند پس بايد مردم روزى تحصن کنند روزى راتعيين کنيد

۹۵/۵/۲۳ ۱۸:۵۹

دلیل عقب ماندگی شهرستان میانه علاوه بر کم کاری و بیخیالی مسولین سالهای اخیر ، عدم احساس تکلیف مردم همیشه راضی میانه در اعتراض و گرفتن حق طبیعی خود از مسولان کشوری ، استانی و شهرستانی می باشد. آیا کسی تا حالا رفته به دفتر آقایان و به مرگ شهروندان در جاده های شهرستان و یا کمبود و ضعف غیرقابل تحمل امکانات بهداشتی درمانی شهرستان اعتراض کنه ؟! چرا بستان آباد سراب اتوبان میشه ولی جاده میانه سرچم هرسال حتی 500متر پیشرفت فیزیکی نداره؟!چرا پروژه تعریض جاده 80 کیلومتری مراغه به اتوبان پیامبر اعظم با قدرت در حال اجراست ولی پروژه میانه سرچم با دو دستگاه راهسازی و یک تراکتور تانکر آب به صورت لاک پشتی در حال فعالیت می باشد؟!

۹۵/۵/۲۳ ۱۸:۳۸

خبری که همه عزیزان دیده و شنیده اند" شهر تبریز دیگر کلان شهر نیست بلکه به همت شهروندان فهیم و مسئولیت پذیر با شهرت جهانی اش یک جهان شهر است" خبری مسرت بخش که به عنوان یک آذر بایجانی باعث افتخار میباشد.
و اما در حاشیه جهان شهر شدن تبریز ،حرفهایی است که بایستی گفته و نوشته شود تا آنان که در خواب غفلت میباشند بیدار شده و فکری به حال و روز این شهر بکنند . توسعه امری است کمی و کیفی که در ساختار شهری ، منطقه ای و کشوری میتوان به آن دست یافت . برای رسیدن به این امر نیاز به توسعه ذهنی ، داشتن اندیشه و خرد توسعه یافته میباشیم . با افکار دهه های گذشته نمیتوان جبران ما فیها کرد و در این وادی همه دارای مسئولیت بسیار خطیر و بزرگی هستیم از مسئولین گرفته تا مردم ، تا زمانیکه دست در دست هم ننهاده ایم نمی توانیم شهر خود را آباد و پیشرفته بکنیم . با ید انتقادات را به جان خرید ، باید به انتقادات حساب باز کرد ، این که نمیشود با یک انتقاد جزئی و به حق عده ای جبهه جانبدارانه از فلان مسئول بگیرند و مطالبی را بیان کنند که نشانگر واپس گرایی مان باشد . مسئولی اگر توانایی مسئولیت پذیری نداشته باشد ، امروزه نباید خود را در عرصه مسئولیت ماندگار ببیند بایستی با شهامت اعلام نماید که این عرصه ، عرصه فعالیت من نیست و فلانی از من توانا تر و قدرتمند تر است تا اینکه ما هم بتوانیم شهرمان را به مانند استان مان یکی از شهرهای در خور جهان شهر تلقی کنیم .

۹۵/۵/۲۳ ۱۷:۲۱

البته نباید از نظر دور داشت که مردم میانه نسبت به آینده خود بی تفاوتند اون روز که اتوبان میانه را دور زد بهترین زمان بود که نگذاند وقتی میانه بن بست شد کسی اعتراض نکرد
حدیثی است می فرماید : شهرها زمانی آباد می شوند که مردم شان،آنجا را دوست داشته باشند.

۹۵/۵/۲۳ ۱۷:۰۵

نمی دانم شهرستان نیر رفتید یانه ؟ جمعیت شهر 7000 نفر و جمعیت کل شهرستان 28 هزار نفر اما از نظر راه سازی در حد بسیار عالی قرار دارد بزرگراه از طرف اردبیل و سراب نیر را به بهترین شهرستان تبدیل کرده . میانه یک جاده اصلی از تبریز تا سرچم دارد که زمان رضاشاه است مثل اینکه انقلاب هیچ نفعی از نظر راه به میانه نداده است

۹۵/۵/۲۳ ۱۷:۰۲

و از آنجا که راهها نقش اصلی را در توسعه صنعتی و دانشگاهی بر عهده دارد میانه عقب مانده تر از شهرهای کوچک آذربایجان شرقی خواهد بود و این یک واقعیت است.

پیشگیری از کرونا

از برخورد نزدیک با افراد دارای علایم بیماری خودداری نمایید.

اخبار روز