کد خبر: ۸۹۶۰۴
۷۰۷ بازدید
۵۵ دیدگاه

تا کی شاهد از دست رفتن عزیزانمان باشیم

۹۸/۵/۱۹
۱۶:۰۷

هرساله شاهد اتفاقات اسفناک جاده ای در شهرمان هستیم. اتفاقاتی که موجب از هم گسیختن بنیان خانواده عزیزان و آشناهایمان شده است. امروزه تعداد تصادفات جاده ای در کشورمان رو به افزایش است و در نتیجه خسارتهای مالی ناشی از آنها که بر خانواده ها و دولت تحمیل می شود بسیار بالا بوده و این خسارتهای مالی، جانی، روانی و اجتماعی در مواردی غیرقابل جبران می باشد. با توجه به افزایش روزافزون حجم ترافیک جاده ها و نیز وضعیت عوارض توپوگرافی منطقه نیاز به گسترش حجم جاده های مواصلاتی بیشتر احساس می گردد. متاسفانه سالیان متمادی است که در بودجه اختصاص یافته به شهرمان این مورد بصورت بسیار ناچیز مورد توجه قرار می گیرد. واگذاری پروژه میانه سرچم در مقیاس کوچک (12 کیلومتر در سال 1390)  به پیمانکار و طولانی شدن زمان انجام عملیات باعث تحمیل هزینه های بالاسری به کشور می شود و بودجه های ناچیز اختصاص یافته هم صرف هزینه های بالاسری و تعدیل می گردد.

در اینجا لازم می بینم پروژه بزرگراه میانه - سرچم را با پروژه های مشابه در شهرهای مجاور مقایسه کنم:

  •  پروژه چهار بانده نمودن مشگین شهر به اردبیل بطول 90 کیلومتر که به قرارگاه خاتم الانبیاء موسسه عاشورا (هولدینگ راه و شهرسازی) واگذار شده است و دارای پیشرفت فیزیکی 72 درصد می باشد در صورتی که پروژه میانه سرچم که قریب به  8 سال از شروع آن می گذرد بطول 12 کیلومتر به پیمانکار واگذار شده و دارای پیشرفت فیزیکی 20 درصد می باشد و مابقی بلاتکلیف است. متاسفانه با توجه به اینکه پروژه میانه - سرچم که قرار بود به عنوان طرح ملی باشد به طرح استانی تبدیل شد و بدین ترتیب هرساله بودجه خاصی در نظر گرفته نمی شود. با مشاهده روند اجرایی پروژه اردبیل مشگین شهر متوجه جدیت و سرعت اجرای عملیات می شویم.
  • جاده قزوین الموت تنکابن به طول 150 کیلومتر که یک مسیر کاملا کوهستانی می باشد از پروژه های دیگر در دست اجرای قرارگاه بوده که تاکنون اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و دارای پیشرفت فیزیکی 65 درصد می باشد.
  • آزاد راه مراغه هشترود بطول 130 کیلومتر از سال 94 توسط قرارگاه خاتم الانبیا با بهترین کیفیت آغاز شده و در حال اجرا می باشد و حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. که بنا بر اطلاعات موثق در سال 98  نیز 100 میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده است.

چرا از شهر خودمان مثال نزنیم، قرارگاه خاتم الانبیا همزمان با هفت طرح دیگر فولاد اقدام به آغاز عملیات اجرایی فاز احیاء آهن اسفنجی با تکنولوژی بومی (PERED) نمود عملیات اجرایی با بهترین کیفیت در سال 97 به پایان رسید و به رکورد تولید اسمی و نیز بیشترین خلوص تولیدی در کشور دست یافتند. این در حالی است که طرح های دیگر هنوز در مرحله عملیات اجرایی مانده اند.

با توجه به اینکه موسسه عاشورا به عنوان هولدینگ راه و شهرسازی دارای امکانات و ماشین آلات اجرایی و نیز مهندسین متخصص در این حوزه با مرکزیت استان آذربایجان شرقی می باشد. کاش مسئولین محترم همت می نمودند  و پروژه های راه سازی حیاتی شهرستان از جمله ادامه بزرگراه میانه سرچم و نیز بزرگراه میانه بستان آباد را به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء واگذار می کردند.

به امید روزی که میانه مثل سالیان متمادی دروازه آذربایجان و میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشد و هیچ خانواده ای در اثر تصادفات جاده ای در محورهای شهرستان داغ نبیند.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۸/۵/۲۷ ۱۰:۰۴

میانه کم از عوام فریبی ها ندیده



موضوع نه جوان بودن هست نه جبهه ای


میانه نیاز به شایسته سالاری دارد چرا ما امثال جروقی ها را استخدام نکردیم همین ها در سازمان فضایی اروپا هستند . همین ها باعث فراری شدن افراد متخصص از میانه شده است.
کم از ارزش ها سواستفاده کنیم



جوان بودن خطرناک هست چرا که ارگانهای خاص با ملعبه کردن انها و عروسک پشت پرده کردن انها را کنترل میکنند . مگر سیاست جای پوپولیسم و بچه بازی هست؟
بهشتی خود میگفت ما جوانان جلو میفرستیم و از پشت حکومت میکنیم و اگر خلافی شد بعد انها را سپر بلا میکنیم {خاطرات دکتر یزدی}

۹۸/۵/۲۷ ۰۶:۵۹

کسانی باید پیشقدم شوند که خیلی حرارت دارندو همه را ملامت میکنند چرا کاری نمی کنید مطلب می گذارند و.... خب بسم لله

۹۸/۵/۲۷ ۰۶:۵۶

یک محل مخصوص برای خط بین شهری میانه - تبریز قبلا در دروازه تبریز بود آن هم از دست میانه ای ها رفت همشهریان بدون بیمه مسافری تردد می کنند آنجا را اگر می توانند سر وسامان بدهند اینها بیایند جمع شوند مسجد جامع طرح بریزند برای راه !! طرح ریختن و مشورت لازم ندارد همین کامیونهای با مبدا و مقصد غیر میانه را اگر جلویش را بگیرند از این مسیر عبور کند کافی است در این حد عرضه ندارند لااقل پیگیری کنند بیایند بگویند به این دلیل نشد یک عده از همشهریانمان هم هزار توجیه درست می کنند مشکل مشکلِ عدم رانندگی صحیح شهروندان است ! خب این چند درصد می تواند عامل تصادفات باشد خاور وکمپرسی و تریلی کهنه با سرعت ۵۰ گویا برای گردش وتفریح جلو سواری است سواری چقدر منتظر بماند آخر سر حوصله اش سر می رود کلافه می شود سبقت می گیرد تصادف می کند احیانا چه منافعی اینها از دست می دهند متوجه نمی شویم البته هزار بار تاکید می کنیم به غیر کامیونها با مبدا و مقصد میانه در بارنامه هایشان مشخص است و پلیس راه می تواند کنترل کند یکی می گوید این کامیونها باعث رونق غذا خوری ها هستند و... هزینه فایده این امر چقدر است جان مردم اهمیت دارد یا نان قلیل عده ای ! هنوز خود همشهریان به اجماع نرسیدند بین نان وجان کدام را انتخاب کنند اگر هم کامیونها به تصادف منجر نشود که می شود و نقش زیادی دارند لااقل موجب کندی تردد می شوند

۹۸/۵/۲۶ ۱۳:۵۴

با یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای زینبیه و ثاراالله و یاد خانواده هاییکه عزیزان خود را در جاده میانه تبریز از دست داده اند خطاب به مسولین شهرمان آیا می دانید تمام ماشین های سنگین از جاده میانه تبریز حرکت می کنند وقتی میخواهی به تبریز بری میبینی چهار تا تریلی پشت سر هم می روند و شما هم باماشین سواری با خانواده نمی توانی سبقت بگیری و در آخر سر هم تصادف می کنی.اگر مهمانی از تهران با اتوبوس بیاید به میانه ایا می دانید در ایستگاه سرچم باید پیاده شود و خیلی راه را بیاده بیاد و به ایستگاه سرچم برسد و این ماجرا در زمستان و تابستان مشکل ساز میشود.خواهشا با زبان ساده نوشتم بیایید با مردم میانه و مسئولین استان ومسئولین شهرمان (خصوصا مسئولین اداره راه)جلسه ای در مسجد جامع شهرمان بگذاریم و ببینیم باید این مشکل را چطوری حل کنیم سالیان درازی است همه حرف می زنند و لی نتیجه نمی گیریم آیا چیزی بالاتر از جان همشهریانمان است من قصد نماینده شدن ندارم تو را بخدا بیایید بی ریا کار کنیم و این مشکل را برای همیشه حل کنیم.با تشکر از مسئولین که اگر نمی توانند کاری بکنند، بروند کنار ، و مسئولین پر انرژی و جبهه ای و جنگی بیایند و مشکل را برای همیشه از جلوی مردم این شهر شهید پرور بردارند. به امید آنروز یکه در صدای میانه در این خصوص پیامی منفی و انتقادی ننویسیم..

۹۸/۵/۲۴ ۱۵:۳۱

چرا همان پیشقدم شما نمیشین؟؟؟

۹۸/۵/۲۴ ۱۲:۲۰

این بخاطرگردشگرپذیرتربودن خلخال هست،اتفاقابخاطرکامیونهای حمل موادمعدنی اعتراض کردندکه اسفالت راخراب میکندوتاثیرمنفی برجذب توریست داره.
درحالی که درمیانه هشتاددرصدکامیون وتریلی هامبداومقصدشان میانه نیست هم اسفالت روازبین میبرندهم باعث عمده تصادفات هستند.
اکثرمسافران باماشین شخصی به سفرمیرندوقتی کامیونی باسرعت چهل جلوش باشددیگرقیدان جاده راخواهدزد.

۹۸/۵/۲۴ ۰۸:۰۹

خود امام جمعه سال گذشته بود اگر اشتباه نکنم خودرو اش دچار مشکل شد کار از تلنگر گذشته زلزله برای برخی مسولین لازم است

۹۸/۵/۲۴ ۰۸:۰۴

حالا برای تعریض جاده و... شاید بگیم معذوریتهایی فعلا وجود داشته باشد آیا نمی توانند مسولین تردد کامیونهای با مبدا و مقصد غیر میانه از این مسیر را هم از طریق قانونی پیگیری کنند و نتیجه را اعلام کنند ؟ کامیون که می تواند از اتوبان از زنجان به تبریز تردد کند برای ده قران پول ناقابل جان همه را به خطر می اندازد لااقل یک توضیحی نمایندگان بدهند

۹۸/۵/۲۴ ۰۷:۵۸

به جوابهایی که به کامنت داده شده دلیلی نمی توانند ارایه کنند دُگم اندیشی یعنی این شعار دادن یعنی این همگان را هم به تدبر و تفکر دعوت می کنند در راستای فضای باز رسانه ای منعکس فرمایید

۹۸/۵/۲۴ ۰۷:۰۶

خب یک نفر پیشقدم شود ما هم در معیت او باشیم

۹۸/۵/۲۳ ۲۳:۱۵

چند روز پیش در مسیر خلخال تردد میکردم. پر از سواری. تعداد تریلی ها کم . و اکثر سواری ها پلاک های مهمان و نوریست. در جاده های میانه سواری کم! تریلی زیاد و سواری ها هم بومی!

۹۸/۵/۲۳ ۲۳:۰۱

امیدواریم که مسئولین آموزش و پرورش نیز ببینند و اقدامی جدی کنند؟
مجمع خیران مدرسه ساز چرا به فکر مدارس فرسوده حاشیه شهر نیست؟

۹۸/۵/۲۳ ۲۰:۲۳

از هر کاری دستم بیاید دریغ ندارم

۹۸/۵/۲۳ ۱۴:۳۶

خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر اینکه خودشان بخواهند.

۹۸/۵/۲۳ ۱۳:۲۲

باشه این بهانه‌هارا بیاورو بشین تااتوبان درست بشه پس وقتی خودت کاری نمیکنی نباید از نماینده و... انتظاری داشته باشی

۹۸/۵/۲۳ ۱۲:۲۸

مراغه 90 کیلومتر با اتوبان تبریز تهران فاصله دارد با توجه به کارهای جهادی مدیران آنجا عملیات اجرایی آزاد راه مراغه - هشترود 4 سال است که آنجا شروع شده و الان 50 درصد پیشرفت دارد. اما میانه(دروازه آذربایجان) فقط 50 کیلومتر با آزاد راه فاصله دارد فکری به حالش نمی شود چرا از زیرساخت جاده ابریشم که نیازی به تملک و هزینه های ناشی از آن را ندارد جهت احداث جاده جدید (مثلا مختص کامیون) استفاده نمی شود.

۹۸/۵/۲۳ ۱۲:۲۱

آقای فرماندار
آقای رئیس راه و ترابری
آقای نماینده
ما به کی دردمون رو بگیم
من همسرم راننده تاکسی بین شهری میانه تبریز است
من نمی خواهم همسرم در این قتلگاه میانه تبریز بمیرد
من نمی خواهم کودکانم در اثر کم کاری مدیران یتیم شود
آیا این حق ما نیست؟
چرا اجازه می دهید بعضی از رانندگان کامیون آنچنان بی ملاحضه رانندگی کنند؟
چرا فکری به حال این جاده نمی کنید؟

۹۸/۵/۲۳ ۱۱:۳۵

مشکل اینه کسی که لیدر بشود مثل اهل کوفه پشتش را ممکن است خالی کنند و به او اتهام های دیگر بزنند

۹۸/۵/۲۳ ۱۰:۴۰

اولا من الهی شکر خانم هستم اگه آقا بودم حتما اینکارو میکردم ثانیا مقیم تهرانم شما لیدر شوید ماهم حمایت میکنیم

۹۸/۵/۲۳ ۰۷:۴۵

چرا خودت لیدر نمی شی

۹۸/۵/۲۲ ۲۳:۱۸

نمایندگان بی کفایت شهر باید پاسخگو باشند.

۹۸/۵/۲۲ ۲۲:۴۰

شما به عنوان لیدر شروع کن ماهم حمایت میکنیم

۹۸/۵/۲۲ ۱۸:۱۱

دادستان کسی است که داد مردم را بستاند نه اینکه...

۹۸/۵/۲۲ ۱۶:۵۵

تا زمانیکه که بی تفاوتیم

۹۸/۵/۲۲ ۱۶:۰۴

دوست عزیز. من به نوبه خود حاضرم کمک کنم اما مردم میانه با هم اتحاد ندارند اگر داشتند وضعیت جاده مرگ تا تبریز و جاده زنجان اینگونه نبود.

۹۸/۵/۲۲ ۱۱:۰۰

خیانت به بیت المال از طرف پیمانکار آسفالت در ورودی های میانه از سمت زنجان و تبریز مشهود است اما خیانت بزرگ تر را آن کسی انجام داده که نظارت دقیقی نداشته و باعث به وجود آمدن تصادفات متعدد و فوتی ها و جراحات بسیار شده است.
نظارت بر جاده ضعیف است و مسئولان مربوطه جوابگو نیستند. باید با حضور در دادستانی میانه جوابگو باشند و علت کم کاری های خود را در محضر قانون جواب دهند.

۹۸/۵/۲۲ ۰۹:۱۵

مدیران ما همه در فکر میز. صندلی خود هستند چه کار به چهار بانده کردن جاده ها بزار بجه های مردم بمیرد

۹۸/۵/۲۱ ۲۱:۵۶

با حلواحلوا گفتن دهن شیرین نمیشه پاشو اقدامی کن

۹۸/۵/۲۱ ۲۱:۵۶

اگه همون نماینده این سیاست و درپیش نمیگرفت الآن هراستانی همجوار میانه چشم به آبهای میانه دوخته بود

۹۸/۵/۲۱ ۱۸:۵۰

چون نزدیک انتخابات است اینگونه مطالب گذاشته میشود و مردم هم فکر میکنند که واقعا بله ... فریب اینگونه حرفها و دیدگاه های تند را نخورید

۹۸/۵/۲۱ ۱۶:۱۱

الان دیگر وقت گفتن نیست وقت عمل است اون وقت همه چیز عوض میشه

۹۸/۵/۲۱ ۱۳:۲۰

اوخد ددیخ یورولدوخ

۹۸/۵/۲۰ ۱۶:۴۹

اقای مهندس هاشمی در اخرین دوره انتخاباتیشان گفتند میانه سرچم دو بانده میشه اقای مهندس کو پس فقط خواستی رای بگیری

۹۸/۵/۲۰ ۱۴:۴۸

اگر می خواهید مثل مسیر میانه تا پلیس راه بسازید ، بهتر است نسازید .

۹۸/۵/۲۰ ۱۴:۱۶

همه خبر داریم که متاسفانه وقتی میانه ایها به مسئولیتی دست می یابند مثلا عنوان می کنند که اگر مزایا یا امتیازاتی در مجموعه تحت مدیریت برای شهر میانه در نظر بگیریم رده بالایی ها خواهند گفت پارتی بازی شده ! ولی همه فارسی زبانها به ویژه اصفهانی ها و ... هر گونه امتیازی می بینند در هر هر سطح ا هر سازماتی باشند آن را به سمت شهر خودشان سرازیر می کنند و بدبختانه این گونه شده که شهری مثل میانه در بن بست و عقب ماتدگی قرار گرفه و سایر شهرها و ... آبادتر و پیشرفته تر شده اند. تا کی باید این تنگ نظریها برای میانه ادامه یابد؟! چرا برای بعد از کوههای قافلانکوه و میانه این خصلت بد عود می کند ؟! الان افرادی میانه ای هستند که عنوان می کنند دائم با رییس جمهور و معاونانش نشست و برخاست دارند و ... چرا سعی نمی کنند فارغ از جنجال های تبلیغاتی و انتخاباتی امتیازاتی برای آبادانی و پیشرفت و توسعه میانه بگیرند؟

۹۸/۵/۲۰ ۱۲:۵۸

( تاکی شاهد از دست رفتن عزیزانمان باشیم ؟) تاآنجاییکه شما نمیتوانید دیدگاه ها و نظرات را تایید و اعلام کنید

۹۸/۵/۲۰ ۱۱:۴۷

انتخابات کمی شاهد شعارها خواهیم بود و می ره تا چند سال دیگه؟

۹۸/۵/۲۰ ۱۱:۳۵

تا زمانیکه ترسو باشیم

۹۸/۵/۲۰ ۱۱:۰۸

تا کی باید شاهد از هم پاشیدن خانواده ها در میانه باشیم .!!!!! از دست مسولین بی کفایت وبی عرضه . در جاده کم عرض قدیمی میانه از زمان افتتاح اتوبان از ۵۵ کیلومتری میانه بیش از ۵۰۰ خانوار عزیزان سرپرستان و جوانان خود را در تصادف از دست دادند . تا کی باید بشینیم و شاهد بی عرضگی مسولینی شهرستان. استان . و کشوری باشیم . تا کی باید بی کفایتی مسئولین دروغگو وبی عرضه باشیم .!!! اگر مسولین صدای مظلومیت میانه را نمی خواهند بشوند منتظر باشند روزی خشم این مردم میانه به سر خواهد آمد. کاری نکنید . مردم بریزند تونل ها و جاده بین الملی میانه تهران را در گلوگاه ( قافلانکوه) را ببندند . و آن وقت است که آبروی مسولین استان و دولت نالایق روحانی در رسانه های جهانی خبر ساز خواهد شد .

۹۸/۵/۲۰ ۱۰:۲۷

من مانده ام چرا دادستانی محترم به این مسئله ورود نمی کند
چند سال پیش در تلویزیون نشان داد
اتوبان زنجان - قزوین دارای وضعیت مناسبی نبود
دادستانی صراحتا اعلام کرد یک ماه فرصت میدهم اگر اصلاح نشد اتوبان را می بندم.
ما انتظار چنین برخورد انقلابی از دادستانی هستیم بویژه الان زمانی که آقای رئیسی مقتدرانه و با روحیه انقلابی به مشکلات مردم می رسند.

۹۸/۵/۲۰ ۱۰:۲۳

ما در این شهرستان دو مسئول متولی احداث و نگهداری جاده داریم. رئیس اداره راه و شهرسازی و رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای
متاسفانه این دو مسئول رقابت شدیدی در انداختن مسئولیت روی دوش دیگری دارند
هر دو محافظه کار و در فکر زندگی شخصی و متاسفانه بدون روحیه جهادی هستند.
اگر اشتباها اعتباری از طرف استان تخصیص داده شود کاری خواهند کرد وگرنه خوابند.
هیچ موقع دنبال پول نمی روند چون موقعیت میزشان به خطر می افتد.

۹۸/۵/۲۰ ۱۰:۱۸

تا زمانی که از طرف مردم شهرستان میانه جهت نظارت بر عملکرد مسئولین نمایندگانی انتخاب نشود هیچ اتفاقی از بابت توسعه عمرانی اقتصادی انجام نخواهد گرفت این افراد باید از بین جسورترین و فنی ترین نفرات انتخاب گردند

۹۸/۵/۲۰ ۱۰:۱۵

با توجه به اینکه اکثر پروژه های حیاتی استان در دست قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا می باشد پیشنهاد اجرای ادامه بزرگراه میانه - سرچم یک پیشنهاد عالی می باشد.
مسئولین محترم این کار یک عمل بسیار خداپسندانه خواهد بود.
شما بسم الله بگید برید جلو منابع مالی مهیا میشه
بخدا خود میانه ای ها هم کمک می کنند.

۹۸/۵/۲۰ ۱۰:۱۳

چرا در پکیج های سرمایه گذاری ای که اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی تهیه کرده است، هیچ اسمی از میانه نیست؟؟؟
رئیس اداره راه و شهرسازی افسوس !!!!!!!!!!!!!!!!
نماینده مجلس پیگیری کنید لطفا

۹۸/۵/۲۰ ۱۰:۱۰

تا زمانی که روحیه محافظه کاری در مدیران اداره راه و شهرسازی میانه و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای باشد اوضاع به همین صورت خواهد بود.
نیاز به تغییرات اساسی در تشکیلات این سازمانها می باشد.

۹۸/۵/۲۰ ۰۸:۰۲

بنام خدا
فعلا اولویت نماینده میانه خوزستانه

۹۸/۵/۱۹ ۲۳:۳۷

نمایندگان توی خوابن من که به هیچکدام از این دو نماینده رای نمیدم میانه را عقب انداختند

۹۸/۵/۱۹ ۲۲:۲۲

تا زمانی که مسولین بی لیاقت برسر کارنند و هر روز وعده ی دروغین می دهندوخودشان را انسان های برتر می دانند و ما نیزدر ریاکاری وتزویر و چاپلوسی بسر می بریم وضع برهمین منوال بوده و خواهد بود

۹۸/۵/۱۹ ۲۲:۱۷

هدفم توهین به میانه ای ها نیست ولی مردم میانه اهل هزینه دادن نیستند اگر بودند همان ابتدای کار نمی گذاشتند اتوبوان شهرشون را دور بزند

۹۸/۵/۱۹ ۲۲:۱۵

خلایق هرچه لایق.
چند سال پیش تعدادی از معلمان اهر هنگام برگشتن از تبریز در جاده اهر کشته شدند مردم اهر جاده را بستند وزیر راه وقت آقای دکتر آخوندی در میان مردم حضور یافت و قول تبدیل جاده به بزرگراه را داد که هم اکنون در حال ساخت است.

۹۸/۵/۱۹ ۱۶:۵۶

اگر عزیزانشان در جاده تلف شود آیا تلنقری در وجدان آنان خواهد شد

اخبار روز