کد خبر: ۲۱۴۷
۲۴۵ بازدید
۰ دیدگاه (۰ تایید شده)

رتبه 27 یا 28 آذربایجان شرقی از نظر شاخص‌هاي تربيت‌بدني

۱۳۸۹/۷/۲۶
۱۳:۵۷

خبرگزاري فارس: مديركل تربيت‌‌بدني آذربايجان شرقي گفت: اين استان از نظر شاخص‌هاي تربيت‌بدني در حال حاضر جايگاه 27 يا 28 كشوري را در اختيار دارد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي تربيت‌‌بدني آذربايجان شرقي، سيد محمدشروين اسبقيان در ديدار جامعه ورزش آذربايجان شرقي با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه تبريز به مناسبت هفته تربيت‌بدني اظهار داشت: آذربايجان شرقي در رتبه بيست و هفتم و يا بيست و هشتم تمام شاخص‌هاي تربيت‌بدني در كشور قرار دارد كه با همت و تلاش كاركنان اين رتبه را در پنج سال آينده به سوم كاهش خواهيم داد.
وي با بيان اينكه در سالي كه از سوي رهبر معظم انقلاب، سال همت مضاعف و كار مضاعف ناميده شده براي بهبود وضعيت ورزش استان تلاش و همت خواهيم كرد، افزود: قرار گرفتن در بين سه استان برتر كشور هدف اصلي تربيت‌بدني آذربايجان شرقي است.
اسبقيان اظهار داشت: در شش ماه نخست سال‌جاري برنامه‌هاي بلند، كوتاه و ميان مدتي براي ورزش آذربايجان شرقي تهيه و تدوين شد كه با اجراي اين برنامه‌ها، ورزش استان در برنامه توسعه پنج ساله متحول مي‌شود.
مدير كل تربيت‌بدني آذربايجان شرقي، توسعه ورزش همگاني و قهرماني با رويكرد علمي، فرهنگي و مذهبي همچنين توسعه زيرساخت‌هاي ورزشي استان را از برنامه‌هاي تربيت‌بدني در پنج سال آينده عنوان كرد و افزود: توسعه منابع انساني و بهبود ساختار تشكيلاتي اداره كل تربيت‌بدني خيزي در راستاي تحقق اهداف برنامه توسعه پنج ساله خواهد بود.
اسبقيان گفت: با آغاز شش ماهه دوم سال 89 و مهر ماه عمليات احداث 22 پروژه عمراني ورزشي روستايي و شهري در آذربايجان شرقي آغاز شد.
مدير كل تربيت‌بدني آذربايجان شرقي در ادامه اظهار داشت: با آغاز شش ماهه دوم سال 1389 بيش از 30 هزار متر مربع فضاي ورزشي سرپوشيده شهري و روستايي با اعتباري بيش از 132 ميليارد ريال آغاز شده كه در شهرستان‌هاي تبريز، سراب، بناب، ملكان، ميانه، هريس، عجبشير، مراغه، هشترود، شبستر، آذرشهر، اسكو، بستان‌آباد و مرند آغاز مي‌شود.
اسبقيان، درباره پروژه‌هاي آغاز شده در بخش شهري گفت: سالن‌هاي بخش شهري هر كدام در يك‌هزار و 400 متر مربع به صورت چند منظوره در دو طبقه و داراي قسمت اداري و با محوطه‌سازي و حصاركشي با اعتبار 6 ميليارد ريال از محل اعتبارات وزارت نفت ساخته مي‌شود.
وي اظهار داشت: اين سالن‌ها مصوب سفر دولت عدالت‌محور و سفرهاي دكتر احمدي‌نژاد به استان آذربايجان شرقي است كه در توسعه سرانه فضاي ورزشي استان آذربايجان شرقي نقش بسيار مهمي دارد.
اسبقيان در خصوص پروژه‌هاي عمراني ورزشي در بخش روستايي گفت: محروميت‌زدايي يكي از اهداف عالي دولت دهم و سفرهاي دكتر احمدي‌نژاد بوده و هست و براي كمك به بخش ورزش روستايي و توسعه اين بخش 12 سالن ورزشي در يك‌هزار و 400‌ متر مربع با هزينه‌اي افزون بر 72 ميليارد ريال در روستاهاي شرامين آذرشهر، گنبرف اسكو، الانق بستان‌آباد، چلغايي بناب، سفيدان جديد تبري، قيصرق سراب، عليشاه شبستر، هرگلان عجبشير، كرمجوان مراغه، دولت‌آباد مرند، مبارك‌آباد ملكان و اونليق ميانه ساخته خواهد شد.
وي در ادامه بيان داشت: اجرايي شدن مصوبات سفرهاي استاني هيئت دولت به استان آذربايجان شرقي و بهره‌برداري از سالن‌هاي ورزشي در شهرستان‌ها و روستاهاي اين استان، سبب شده است تا ورزش اين استان از تحول مطلوبي برخوردار شود و رهاورد سفرهاي رئيس جمهوري به استان آذربايجان شرقي تصويب 144 طرح ورزشي شهري و روستايي در شهرستان‌هاي مختلف اين استان بود كه در تاريخ ورزشي آن بي‌سابقه است.
مدير كل تربيت‌بدني آذربايجان شرقي گفت: ساخت 63 طرح ورزشي روستايي و 81 طرح شهري در سفرهاي استاني هيئت دولت به اين استان به تصويب هيئت دولت رسيد كه هم‌اكنون بخش اعظمي از آنها به بهره‌برداري رسيده است.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

امکان درج دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.

اخبار روز