کد خبر: ۱۲۳۸۴
۱۶۳۲ بازدید
۱ دیدگاه (۱ تایید شده)

سکوت ناطق نوری با بغض شکست!

۱۳۹۲/۴/۱۲
۱۸:۱۲

 

 

 

 

 

ناطق نوری در حالی که بغض اجازه سخن گفتن به وی نمی داد و اشک از چشمانش جاری شده بود، افزود: پس از این جمله شهید مظلوم، جمعیت حاضر در مسجد سراسر به گریه افتادند، و من همانجا سکوت را از شهید بهشتی آموختم.
علی اکبر ناطق نوری،رییس دفتربازرسی رهبرانقلاب پس از مدتها خودداری از سخنرانی در مراسم افتتاح موزه شهید بهشتی در منزل شهید آیت الله دکتر بهشتی سکوت خود را شکست و به ایراد سخن پرداخت.
به گزارش آینده آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری، رییس پیشین مجلس شورای اسلامی و عضو ارشد روحانیت مبارز تهران که در چند سال اخیر  در اعتراض به همراهی این تشکل با محمود احمدی نژاد در جلسات روحانیت مبارز تهران شرکت نمی کند، از سال 1388 کمتر سخنرانی می کند و پس از حمله لباس شخصی های تندرو اصولگرا به جلسه سخنرانی وی در شب قدر در مشهد مقدس سکوت پیشه کرده است.
دیشب در مراسم رونمایی از موزه شهید بهشتی که در منزل این شهید واقع در خیابان ظفر تهران با حضور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، خانواده شهید بهشتی و برخی دیگر از چهره ها نظیر حجج اسلام دعاگو و دعایی، محسن هاشمی، چمران و تعدادی از همرزمان شهید بهشتی برگزار شد، به دعوت برگزارکنندگان مراسم پشت تریبون قرار گرفت. ناطق نوری سخنان خود را با ذکر این نکته آغاز کرد که بنا به دلایل و عواملی مدتهاست که صحبت نمی کند و به همین دلیل سخنرانی را فراموش کرده است.ناطق نوری به کنایه به تخریبهایی که علیه وی و دیگر چهره های منتقد افراطیون در سالهای اخیر انجام شد و وی را ساکت فتنه نامیده بودند، گفت: به دلیل همین سکوت من را می توان جزو ساکتین به شمار آورد.
ناطق نوری با ذکر خاطره ای منقلب کننده از شهید بهشتی ادامه داد: اما اینجا می گویم که من همین سکوت و ساکت بودن را از شهید بهشتی آموختم.وی افزود: در عاشورای سال 1359 پس از آن  وقایع تاسف بار در میدان آزادی و توهین فراوان به شهید بهشتی از سوی هواداران بنی صدر و سردادن شعار مرگ بر بهشتی توسط آنان، متدینین بسیار منقلب و ناراحت بودند، روز بعد یعنی یازدهم محرم من در مسجد بزازها منبر می رفتم و شهید بهشتی در مسجد امام سخنرانی داشت، من بعد از سخنرانی خودم به مسجد امام آمدم، و چون مسجد مملو از جمعیت بود در حیاط و زیر باران به سخنان شهید مظلوم دکتر بهشتی گوش می دادم.
در ابتدای سخنرانی، یکی از علاقمندان شهید بهشتی برخاست و پرسید: آقای دکتر نظر شما نسبت به حوادث روزگذشته و توهین هایی که شد، چیست؟ ناطق نوری ادامه داد: شهید بهشتی با نوایی که هنوز در گوش من طنین انداز است، گفت: از زبان من و دوستان  و همرزمانم: سکوت ، سکوت و سکوت....
ناطق نوری در حالی که بغض اجازه سخن گفتن به وی نمی داد و اشک از چشمانش جاری شده بود، افزود: پس از این جمله شهید مظلوم، جمعیت حاضر در مسجد سراسر به گریه افتادند، و من همانجا سکوت را از شهید بهشتی آموختم. ناطق در ادامه با ذکر خاطراتی از شهید بهشتی برای اعزام وی به ماموریتهایی در لبنان و طبس در قبل از انقلاب ادامه داد: یک بار شهید بهشتی با من تماس گرفتند و گفتند که خدمتشان برسم. در همین خانه و در همین اطاق به بنده گفتند که هیاتی از جانب امام برای مذاکره با دست اندرکاران صنعت نفت قرار است برود و امام به آقای بازرگان و آقای هاشمی رفسنجانی  ماموریت دادند چند نفری هم از کارشناسان همراهی می کنند و من دوست دارم شما هم با این هیات بروید و به آقای هاشمی کمک کنید.
ناطق افزود: بنای من این بود که همیشه در قبال وظایفی که شهید بهشتی محول می کردند، غیر از اطاعت و کمک به ایشان پاسخی نگویم و فکر می کنم یکی از دلایل رشد ما همین توجهی بود که شهید بهشتی به ما طلبه ها نشان می داد. ناطق نوری در ادامه با اشاره به خاطره ای دیگر از شهید بهشتی در مورد نظم گفت: یک بار در جلسه یکی از اعضا دیر آمد. شهید بهشتی تا پایان جلسه را اداره کرد و سپس به آن فرد گفت: شما وعده داده بودید، چرا دیر رسیدید، آن فرد گفت: ترافیک بود.
شهید بهشتی با همان لحن خاص خود افزود: انسان اگر وعده ای می دهد باید محاسبه ترافیک و پنچری خودرو را هم بکند. ناطق ادامه داد: من از شهید بهشتی درس نظم را هم گرفتم وکمتر اتفاق افتاده اگر وعده ای دادم، دیر برسم و در همین جلسه هم مقداری زودتر رسیدم.
در ابتدای جلسه مجری برنامه با ذکر خاطراتی از شهید بهشتی افزود: پس از آنکه هواداران بنی صدر پشت دادگستری فریاد می زدند، مرگ بر بهشتی، و شهید بهشتی این را می شنید، از وی پرسیدند چه پاسخی به این توهین ها دارید، گفت: ان الله یدافع عن الذین آمنوا، ما وطیفه ای داشتیم که ایمان آوردیم و خدا هم وظیفه ای را پذیرفته است که از مومنین دفاع کند و این کار را انجام خواهد داد.
روزی دیگر شایعه کردند بهشتی سنی است و در اذان واقامه اشهد ان علیا ولی الله را نمی گوید، به فردی که این شایعه را باور کرده بود، گفتند در نماز جماعت شرکت کن تا خودت بشنوی که اشهد ان علیا ولی الله می گوید، به شهید بهشتی هم گفتند امشب اشهد ان علیا ولی الله را بلندتر بگو تا این فرد بشنود، اما آن شب که آن فرد در نماز جماعت حضور داشت، شهید بهشتی اشهد ان علیا ولی الله را که مستحب بود، نگفت.
بعد از نماز از او پرسیدند چرا؟ گفت: من تمام وجودم به ولایت علی شهادت می دهد، اما دیدم اگر امشب بگویم، بخاطر علی نیست. بلکه بخاطر این است که یک مخالف خودم را راضی کنم پس نگفتم .

 

 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۲/۴/۱۲ ۲۳:۳۵
ویژگی های ارزشمند حضرت حجت الااسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری
1 – مظهر مردم سالاری دینی و الهی، سرچشمه عدالت ، صداقت و فضیلت در امانت داری ، پایبند به اصول عقلانی و احکام مستقل عقل عملی ، پایبند به ساختار سیاسی نظام و دفاع از حاکمیت قانون.
2 – اصلاح ساختارها و تربیت نیروهای ارزشی ، الگو و شرمشق و جان فشان ، شخصیت تاریخ ساز ، حفظ منافع بیت المال ، سادگی و قناعت ، ایجاد وحدت و یکپارچگی ، متفکر و تئورسین و از ایدئولوگهای ارزشی انقلاب.
3 – مظهر عظمت فکری و قدرت تفکر ، صبور و با متانت ، باحوصله و دارای نرمش های قهرمانانه ، وفادار به عهد و پیمان ، رفع استضعاف و محرومیت و تبعیض و بی عدالتی ، امانت دار نظام و رفع تباغض.
4 – مظهر خدایی و ربانی و تعبد در آموزه های اسلامی ، سرچشمه صفات الهی و متخلص به اخلاق الهی ،متصف به صفات کمال الهی و پاک از هر گونه نقص و عیب و شایسته جایگاه خلافت الهی درمقام ربوبیت و به کمال رساندن دیگران و مورد محبت و عنایت الهی و سر آمد آداب بهتر و دقیق تر و لطیف تر و عاری از تکبر و استکبار.
5 – مظهر عبودیت خالصانه و مخلصانه بر اساس فرهنگ عقل قرآن ، سربزیر و افتاده و اهل خصوع و خشوع به درگاه الهی و بینش بالقوه و مدافع ارکان تئوریک اسلام و نظام مقدس.
6 - محورعقلانیت و شایسته علم الهی ، منظومه معرفت دینی ، معرفت تجربی و معرفت نظری و زینت تفقه دینی و عرضی و شناخت آیات تکوینی و مظهر دانش های نورانی و تمدن الهی.
7 – تاج تحمل ولایت در حوزه عقلانیت ، نقطه تولید علم و ایمان اجتماعی ، عرفان حکومتی و اخلاق حکومتی ، واسطه بازسازی تمدن اسلامی و توسعه دانش مبتنی بر غایت گرایی آفرینش و دانش هایی که با فرایند کار دارند.
8 – تئورسین در راهکارهای مناسب برای تأمین سلامت زندگی انسان در دنیا و حیاط جاودانه و تبیین محتوای اخلاق و گنجینه معرفت و اسوه مقام هدایت و خلوص نیت و خدمت به سبط علم و دفع جهل.
9 – حرکت در صراط تعلم و تعلم ، اهل سیرو سلوک وفردی الهی ، و اهل تهجد و اهل مناجات ، نماد دلسوزی و ایثارگری و سرشار از عدالت و امنیت و اخلاق کاربردی و معلم در پرتو مبانی اسلام ،سرچشمه شایستگی برتر در رفتار و گفتار و کردار معنوی ، روحی و جلوه ادراک و احساسات و اراده با تجلیات روح الهی و جلوه های آسمانی در جهت خیر ، عمل به اصول و احکام خوشبختی اخروی ، اشتیاق به خلود و ملک سلطنت جاودانه و انگیزه و شوق رسیدن به هدف الهی ، جلوه ای از جمال و زیبایی و حقیقت هستی و آفرینش و فلسفه و فهم.
10 – اطاعت از آموزه های وحیانی اسلام ، مظهر عبودیت و اطاعت ، رفتار بر پایه عقل و احکام عقلانی و وصول به حق و کمال در مسیر درست زندگی و انسانی دین دار و با اخلاق ، گوهر امور دینی و اجرای احکام و اطاعت از قوانین کمال سازی و کمال گرای اسلام و عقل ، پیروی از تعالیم اسلام و مجهز شدن به معارف عمیق دینی.
11 – مقید به تدین ، تهذیب اخلاقی و فرائض و نوافل و تلاوت قرآن ، پرهیز از هرگونه القای یأس و نا امیدی ، اهتمام به نماز ، تقوا و پاکدامنی ، مظهر فن اخلاق ، عرفان فوق فلسفه ، اسوه تعم ایمان ، استقلال فکری و سیاسی و برخوردداری از برکات الهی.
12 – مظهر سنت الهی ، ایمان بر اساس آموزه های قرآنی و همه امور از غیب و شهود ، رستاخیز و قیامت و فرشتگان و پیامبران (ع) اسوه محبت در اطاعت و مظهر مقام مظهریت ، ربوبیت الهی ، دینداری بر اساس سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت و برتری در مرتبه عقل و شناخت اصول دین.
13 – مظهر هستی شناسی و انسان شناسی و جهان بینی ، مظهر آزمون الهی و حبیب الهی و دارای چشم تیزبین و افق شناس ، شناخت مکتب های گوناگون ، آراء گوناگون ، اندیشه های مختلف ، افکار گوناگون و پیروی از سید الشداء(ع) نیکوکار و پرهیزکار ، شخصیت با وفا و پسندیده ای پاکیزه ، ولایتمدار و دارای نور درخشان پاکیزه پاکیزان ، نشانه بزرگ و پاک شده از لغزشها ، پسندیده شده از میان گرامیان و نور خدایی و اندیشکده معرفت خدایی.
14 – مظهر فضل الهی ، جهادگر و شهادت طلب و پرهیز از باطل گرایی وغفلت از خدا ، غفلت از وظیفه ، غفلت از محرومان و نفس شیطان و مظهر درک حقیقت گناه در پرتو اخلاق و گذشت و عاطفه و رحمت الهی و مطالب علمی ، استاد اقتصاد از قله قلب و عقل ، استاد ماهر و کارشناس ، فرشته احکام الهی ، معارف الهی ، حقوق الهی و فقه الهی و اسوه بذل جان و ایثار و نثار.
15 – سرچشمه پذیرش محققانه و عالمانه دین و اخلاق کریمانه و اوج بزرگواری در زندگی دنیوی و اخروی و پرهیز از هوای نفس و رفتارهای افراطی و وسوسه های شیطانی و جن و انس و شر و بدگرایی و اشتباه.
16 – گذشت از خطاهای دیگران و شناخت کامل از خدا و صفات او و توجه محسن به قدرت مطلق خدا ، توجه به صفت عفو خداوندی و اهل احسان و مظهر مکارم اخلاق ، زینت کرامت انسانی در تقوا و مدارای با مردم و احترام و گذشت از لغزش برادران دینی و اهل عفو در اوج توانایی و قدرت بر مجازات و تنبیه گناه کاران ، صبر و استقامت در برابر مشکلات و ناملایمات هیجانات نفسی خویش.
17 – مظهر شخصیت حقیقی و فرهنگ غنی و اعتقاد راسخ و قوی و عمیق و مصمم و استوار ، مظهر حضور الهی و پرهیز در ارضای خواسته های نفسی ، افراط و اسراف گرایی در ارضای خواسته های تن و مادیات ، پرهیز از خطا و اشتباه و شناخت کمال واقعی ، متقی و دارای بصیرت ، قدرت شناخت حق از باطل و راه های برون رفت از مشکلات و وسوسه های شیطانی.
18 – مسئولیت شناس و علم آموزی به عنوان یک واجب نفسی و ارزشی از سوی پیامبران عنوان شده و باقی ماندن در مسیر درست الهی و رهایی از بی تقوایی و پرهیز از طبیعت شهوت و میل و حرص و ترس و خشم و لذت آمیخته شده.
19 – پرهیز از دروغ گفتن چه در امر کوچک چه در امر بزرگ ، خواه جدی و خواه شوخی و فردی زاهد ، پرواز به سوی کمال انقطاع و حرکت بسوی القای الهی و پیمودن مقامات الهی یکی پس از دیگری و قرار گرفتن در فرازی بلند ، پرهیز به فجور و بدی و شر و مسائل ضد ارزشی.
20 – مظهر معرفت ، ادراک و نیز توانایی شناخت حق از باطل ، حرکت به سوی خدا و القاء و وصول به او ، عدم وابستگی و دلبستگی به دنیا و حرکت در مسیر حق و گزار از آزمون های سخت و شدید برای رسیدن به مقامات عالی و خدایی ، حفظ اتحاد ، همدلی و مسئولیت شناسی و برنامه ریزی و حرکت سعودی به سمت قله پیشرفت همه جانبه مادی و معنوی.
21 – احترام به حقوق و آزادی های مردم و تقویت ظرفیت های تربیتی و معرفتی اساتید و استفاده از آن در پرورش فکری و فرهنگی دانشجویان و برنامه ریزی دقیق برای تحقق ایده ها ، استفاده از ظرفیت و خرد جمعی اساتید و دانشگاه ها در بخش های مختلف برای حل مسائل کلان کشور.
22 – پرهیز از اقدامات ظاهری و کم عمق در موضوع راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی و نگاه متوازن و همه جانبه به علوم انسانی بویژه در باز تولید متون علمی و اصلاح ساختارها و تربیت نیرو های ارزشی ، پرهیز از نگاه شعاری و بیانات تفرقه افکنانه ، مبارزه با بیکاری و فقر ، راستگو و نترس ، دلیر و شجاع ،مدیرو مدبر.
23 – پرچمدار ولایت فقیه ، اندیشمند و نخبه ، مبارزه با مفاسد اقتصادی و اختلاص ، وفادار به اسلام ، انقلاب ، امام ، رهبری و مردم ، خستگی ناپذیر و آشنایی کامل به شیوه های مدیریتی ، حفظ اتحاد و انسجام ملی ، بی توقع و مقتدر و جدیت و درد آشنا ، شناخت استراتژی و سیاست های کلی قانون گزاری در نظام .
24 – ایستادگی در برابر غیظ و کینه و خشم دشمنان و بد خواهان ، مظهر شجاعت ، فهم ، تدبیر ، عقلانیت و غیرت و داشتن دلشوره بخاطر رنج و سختی مردم ، معلم و مرشد و پاشیدن بذر اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی ، اخلاقی و الهی در قلب ملت و مقاومت در برابر ظلم و استکبار ، حافظ منافع ملی.
25 – مبارزه با افرادی که به تصمیمات کشو لطمه می زنند و ایجاد ساختار ویژه برای نیل به توسعه و رشد و خنثی سازی تحریم ها و فشارهای دشمنان و تبدیل تهدیدها به رشد و توسعه اقتصادی و تولید ملی در جامعه.
این حقیر به عنوان یک بچه شیعه و جانباز دفاع مقدس شهادت می دهم آقای ناطق نوری صد درصد مسلمان و وفادار به رهبرمعظم انقلاب (مدظله) هستند وایشان را از سال 1370 کاملا می شناسم و ارادت خاصی به وی دارم . تلفن تماس:09122727212 – bahrammohammadi2000@gmail.com بهرام محمدی

اخبار روز