کد خبر: ۱۵۶۲۲
۹۵۱ بازدید
۱ دیدگاه (۱ تایید شده)

قدردانی کاخ سفید از ایران

۱۳۹۲/۷/۲۶
۰۱:۴۲

ما طرح ایران را بسیار مفید یافتیم؛ پیشنهاد ایران، یک پیشنهاد جدید با سطحی از جدیت و استحکام بود که پیش تر دیده نشده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از پرس تی وی، کاخ سفید از جدیت ایران در مذاکرات هسته‌ای دوروزه میان تهران و گروه پنج به علاوه یک قدردانی کرد.

جی کارنی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید گفت: ما طرح ایران را بسیار مفید یافتیم؛ پیشنهاد ایران، یک پیشنهاد جدید با سطحی از جدیت و استحکام بود که پیش از آن دیده نشده بود.

وی افزود: هیچ کس نباید انتظار داشته باشد که در مذاکرات هسته‌ای میان ایران و پنج به علاوه یک به موفقیت رسید .


در همین حال، وندی شرمن، مذاکره‌ کننده امریکایی نیز این مذاکرات را دقیق و اساسی خواند.

ایران و پنج به علاوه یک، دیروز چهارشنبه به مذاکرات دو روزه درباره برنامه هسته‌ای ایران در ژنو سوئیس پایان دادند.

دو طرف موافقت کردند که در تاریخ هفتم و هشتم نوامبر بار دیگر در این شهر مذاکره کنند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، پس از این مذاکرات در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت : امیدوارم این مذاکرات، آغاز یک فاز جدید در روابط  ایران با پنج به علاوه یک  باشد.

او در ادامه این مذاکرات را گسترده و پربار توصیف کرد، اما از ذکر جزئیات آن خودداری کرد.

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز با قدردانی از مذاکرات هسته‌ای ایران، آن را دقیق‌ تر و اساسی‌ تر از مذاکرات قبلی توصیف کرد.

وی در ادامه افزود :اعضای پنج بعلاوه یک ، پیشنهاد ارائه شده از سوی ایران در این مذاکرات را با دقت بررسی می‌کنند، وی در عین حال خاطرنشان کرد که دو طرف توافق کرده‌اند که جزئیات طرح تهران را فاش نکنند. شرایطی که وی آن را به عنوان یک تشریک مساعی مهم توصیف کرد.

ظریف پیشنهاد ایران را با عنوان بستن یک بحران غیرضروری و باز کردن یک افق جدید، روز سه‌شنبه در پشت درهای بسته به شش کشور ارائه داد.

 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۲/۷/۲۶ ۰۵:۳۰
:lol: :P :roll:

اخبار روز