کد خبر: ۱۳۶۲۳۳
۹۹۳ بازدید
۵۳ دیدگاه (۵۳ تایید شده)

تاملی بر انتخابات مجلس ۱۴۰۲ در میانه

۱۴۰۳/۱/۹
۲۲:۵۸

بسم الله الرَّحمن الرَّحیمِ

به نام آنکه جان رافکرت آموخت    چراغ دل به نورجان برافروخت

دموکراسی وانتخابات روشی برای سهیم کردن و مشارکت همه شهروندان در تصمیم گیری های اساسی می باشد، که منظور از آن حکومت عامه مردم است.  به تعبیر دیگر دموکراسی حق همگان برای شرکت در تصمیم گیری در مورد امور همگانی جامعه خواهد بود.

بنا بر این منظور از یک حکومت دموکراتیک، حکومتی است که بر اساس خواست و اراده مردم، اداره می شود، لذا به آن مردم سالاری هم می توان گفت، چنان که در جامعه اسلامی به آن مردم سالاری دینی هم گفته می شود.

البته دموکراسی در میان دانشمندان به خصوص فلاسفه علم سیاست منتقدین بزرگ و مهمی دارد، از سقراط و افلاطون گرفته تا کانت و مفسر و فیلسوف بزرگ معاصر علامه طباطبایی، ولی به نظر می آید با عنایت به تجارب مختلفی که جوامع گوناگون تا به امروز پشت سر گذاشتند، نقد این متفکران بیشتر به عوارض دموکراسی مربوط می باشد تا خود دموکراسی، بنابراین اینها بیشتر منتقد دموکراسی هستند تا این که مخالف آن باشند.(بین منتقد بودن، با مخالف بودن فرق بسیاری است)

متفکران علم سیاست همیشه دنبال شناخت بهترین و بد ترین نوع حکومت ها و ویژگی های آنها هستند، از قول چرچیل سیاست مدار معروف انگلیسی نقل شده است که : 

«دموکراسی بدترین نوع حکومت است ولی بهتر از این نوع حکومت نیز وجود ندارد»

این جمله ظاهرا متناقض، وصف و وضع حال جوامع مختلف امروزی از جمله جامعه خود ماست.

حال که حکومت های مبتنی بر دموکراسی و انتخابات معضلات و عوارضی مانند عوام گرایی، عوام زدگی، فریب کاری،عدم رعایت اخلاق وانصاف دررقابت ها و غیره را دارند و از طرفی گزینه ای غیر از مراجعه به آرای عمومی و مشارکت همگان در سر نوشت خود، وجود ندارد پس راه حل این است که بستر و زمینه ای فراهم گردد تا با نقد و بررسی، گفت گو، تبادل نظرات گوناگون به صورت کارشناسی و تخصصی این عوارضات تا حد امکان کم گردد.

دموکراسی و انتخابات هم مانند خیلی از مسائل فرهنگی و اجتماعی نه گرفتنی است، نه دادنی ، و نه با قوه قهریه و قدرت اعمال کردنی، بلکه راه دستیابی به آن آموختنی، یادگرفتی و تمرین کردنی است.

پس نوعا انتقادات و مسائلی که به صورت گسترده در افواه عمومی رایج است، برای رفع و اصلاح آنها همت و اهتمام همگانی لازم است.

 «وجود جرائم قانونی، شرعی و اخلاقی محل بحث نیست که مراجع رسیدگی کننده خود را دارند، اینجا آسیب شناسی عمومی مد نظر است»

بنابراین هر جامعه ای بخواهد به توسعه، پیشرفت، سعادت و فضیلت دست یابد ناچار باید این فرایند دشوار، سخت، و طولانی را طی نماید.

حال که شهرستان ما هم متأثر از مسائل خوب و بد دموکراسی و انتخابات می باشد. لذا همگان در هر موقعیت و کسوتی که باشند از یک شهروند معمولی که کمترین تاثیر را دارد تا صاحبان مقامات که بیشترین تاثیرات را دارند باید در جهت بهبود وضعیت تلاش و کوشش نمایند.

 درباره انتخابات اسفند ۱۴۰۲ در شهرستان میانه فارق از قانون انتخابات، سیاست و شرایط حاکم بر انتخابات ، وضعیت جامعه و غیره که بحثهای مفصلتری می طلبند، آنچه مختصراً قابل توجه است اینکه:

 ۱ -طبق آمار فرمانداری محترم شهرستان، از ۳۰ نفری که در عرصه انتخابات حضور داشتند، ۲۲ نفر کمتر از آرای باطله، رای کسب نمودند!!!؟

بر خلاف آن چه در جامعه ما یکی از معضلات فرهنگی و اجتماعی را مدرک گرایی عنوان می کنند دراین انتخابها مدارک تحصیلی، دکترای تخصصی ،سوابق مدیریتی  و از این نوع معیارها و ملاکها چندان قابل توجه و اعتنا نبودند، بلکه چنانکه گفته شد دموکراسی و انتخابات در حال حاضر شرایط و ویژگیهای خاص خود را دارند که ضمن التزام به اصل آن، باید تلاش کرد تا نواقص و عوارض آن کمتر گردد.

 ۲ -رای ۸ نفر از کاندیداها بالاتر از آرای باطله بود!! بر اساس آرای اعلام شده شاید بتوان گفت، تقریباً رقابت بین ۶ نفر در جریان بوده که یک نفر در مرحله اول انتخاب و دو نفر به مرحله دوم راه یافتند.

 ۳ - برای اولین بار در میانه سرکار خانم مریم عبداللهی به عنوان یک بانو، با رای چشم گیری در مرحله اول به مجلس شورای اسلامی راه یافتند که امید است با عنایت به شرایط مناسب پیش آمده، با استفاده از همه ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان و با بهره گیری از همه نیروهای توانمند برنامه ای در خور و مناسب برای دوره نمایندگی تدوین نمایند تا با همراهی منتخب محترم بعدی منشأ اثرات مفید و اثربخشی باشند.

 ۴ -مسئله مهم دیگر راه یافتن دو نماینده محترم فعلی شهرستان به دور دوم انتخابات است، تقدیر چنین بوده! که این دو نماینده محترم که مدتی هم همکاری نزدیک و خوبی با هم داشتند حالا در دور دوم با هم رقابت نمایند، تبعاً یکی از آنها انتخاب خواهد شد. امّا جناب آقای حاج مهدی اسماعیلی و جناب آقای سیدمرتضی حسینی، هر دو تقریبا به مدت ۳۰ سال در مناصب مدیریتی، میانی این کشور منشأ خدمت و اثر بودند و هر دو تقریباً یک دوره نمایندگی مجلس را هم به تجارب گذشته خود اضافه نمودند که بسیار مهم و قابل استفاده هست. امید است رقابتی توأم با اخلاق، انصاف،خویشتنداری و معیارهای قانونی انجام گیرد و هر کدام از این عزیزان که انتخاب شدند در کنار منتخب اول شهرستان بتوانند منشأ اثرات مهم و پایداری در توسعه و پیشرفت شهرستان باشند.

 البته اقتضاء انتخابات چنین است که یکی از این دو بزرگوار به مجلس راه نخواهد یافت، ای کاش شرایط و بستری فراهم آید که این انتخاب نشدن به معنی پایان استفاده از آن تجارب گرانبها و مهمی که اینها دارند نباشد، که نقش نمایندگان منتخب و سایر مراکز معنوی، مدیریتی و اجرایی شهرستان در این مورد مهم است. البته این مسئله در مورد استفاده از تمامی ظرفیت ها، پتانسیل ها و سرمایه های انسانی و مادی شهرستان صادق است، انشاءالله که اهتمام لازم صورت گیرد.

 ۵ -مطلب آخر، ای کاش خود افراد توانمند، مدیران سابق ،افراد دارای فکر و برنامه، به خصوص افرادی که در عرصه انتخابات حضور داشتند، احساس مسئولیت نمایند همچنان فعالانه در مسائل مختلف شهرستان حضوری درخور، شایسته و اثرگذار داشته باشند تا با همکاری، همه و همه بتوان کارهای مفیدی برای شهرستان انجام داد.

 شهرستان میانه اگر بخواهد به توسعه و پیشرفت نائل آید، یا حداقل یک شرایط و وضعیت قابل قبول داشته باشد، بایداز همه نیروهای موجود ، امکانات و پتانسیل ها استفاده و بهره مناسب صورت گیرد. در این زمینه پیشنهاد اولیه و ابتدائی به برخی مسئولین ارائه شده، امید است که مورداهتمام قرار گیرد.

در صورت امکان استفاده ازنقد ونظرات، اساتید وصاحب نظران موجب امتنان خواهد بود.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۰۳/۱/۱۴ ۰۸:۰۰

اي كاش در انتخابات جدولي تهيه شود كه كانديداها شامل چند سال سابقه بيمه دارد ؟ ، رشته تحصيلي ؟ ، حدود سه الي پنج مورد از سوابق و تجربيات مهم گذشته خود را بنويسد؟ ، كار و خدمت شاخص گذشته چي دارد؟ ، ده مورد از برنامه هاي آينده چي دارد؟ ، در چه تخصصي در مجلس ميخواهد كار كند ؟

۰۳/۱/۱۴ ۰۷:۵۱

قانون انتخابات مشكلات زيادي دارد و متاسفانه بعد از اين همه سال درست نميشود يكي رفتارهاي متناقض شوراي نگهبان اين است اگر انتخابات را رقابت يا مسابقه فرض كنيم شما رقيب هاي خود را نميشناسي يكدفعه يكي كه از مسابقه حذف شده بود دوباره به مسابقه اضافه ميشود و مورد لطف شوراي نگهبان قرار ميگيرد يا برعكس 

۰۳/۱/۱۳ ۱۴:۲۷

باسلام،
کاملا درسته،من هم در پایان همان نوشته درخواست نمودم،ازنقد ونظرات همه استفاده نماییم.
حالا نظرات امکان دارد بعضی تند،یا احیانا درنظر برخی مثلا درست نباشد،حتما باید این مسائل را تحمل نمود تا گفتگو و تبادل نظرات صورت گیرد.

۰۳/۱/۱۳ ۱۴:۲۵

اصلاح؛
در مورد تعداد گزارش ها،چون این گزارش ها هر شش ماه تهیه می شد،برای دوسال اول هم روش متفاوت بود، حدود 20تا گزارش 6ماهه درست می باشد،من الان فقط سی دی آنها را دارم.
ضمنا چون تایپ نمودن برای من مشکل هست ،لذا در نوشته های من اشکالات ویرایشی وجوددارد ازاین بابت عذرخواهی می نمایم.

۰۳/۱/۱۲ ۲۳:۰۴

درود بر شما . انشاالله سلامت و موفق و موید باشید .

۰۳/۱/۱۲ ۲۰:۲۶

جناب آقای رحیمی
ضمن سپاس از نوشته بجا و مناسب زمانی که ارائه فرمودید واقعیت این است که بحث های اجتماعی مخاطبین محترمی دارند که بعضا از سر دلسوزی وحساس بودن به شرایط اجتماعی در نقد مطالب دچار افراط می‌شوند که این موضوع خود نعمتی است برای نویسنده وجامعه که نقاط کور مباحث را روشن می‌کند فلذا شایسته است امثال جنابعالی موضوع را مغتنم داسته وسایر مشکلات شهر را مورد مباحثه دهید

۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۵۴

این قبیل مقالات ومباحث بعدآن که صدای میانه را وزین ودوست داشتنی میکند. امید که ادامه داشته باشد.

۰۳/۱/۱۲ ۱۷:۴۰

باسلام،
برادر عزیز و گرامی؛
بنده از سال 1383 الی 1395 یعنی حدودا به مدت 12 سال مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی میانه بودم،حوزه فرهنگی مستقل از سایر معاونت ها بود،که با چندتا کارشناس زیر نظر رئیس دانشگاه فعالیت می کرد.ازسال 1395 که مدیریت آنجا را تحویل دادم تا الان در همان دانشگاه و چند دانشگاه دیگر صرفا به عنوان مدرس مدعو تدریس دارم،یعنی من الان هیچ مسولیتی ندارم.
واما گذشته،از سال 1383 که به این دانشگاه آمدم بعد از یک سال در یک اردوی دانشجویی دچار تصادف شدیدی شدم که نه تنها مسائلی کاری بلکه زندگی شخصی من را هم دچار مشکلات اساسی نمود،با همه این مسائل در مدت 12 سال که باید طبق شرح وظایف در مقابل رئیس دانشگاه،استان وسازمان مرکزی جوابگو بودیم،خودم به صورت ابتکاری 6جلد(هرشش ماه یک جلد) گزارش مکتوب ،مصور وغیره دارم که فعالیت ها توضیح داده شده است،یعنی من برای آن 12سال پیش هرکس که بفرمایید جوابگو هستم.
من جواب حضرتعالی را دادم،ولی الان در جامعه بحث مطالبه گری وغیره مطرح می باشد،در مطالبه گری و پاسخ گو کردن مسولین خیلی مسائل، امکانات ،موانع وووو باید در نظر گرفته شود ،وگرنه ببخشید مطالبه گری غیر اصولی، غیراز لوث کردن خود مطالبه گری و مسائل نتیجه ای ندارد.البته قبلا عرض نمودم برای فرد وجامعه حیاتی تر از نقد،چیزی وجود ندارد،ولی نقد باید اصولی وعلمی باشد.
حضرتعالی از من می پرسید، در موضوع بحران هویت و استحاله فرهنگی و تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی و غیره چه کار کرده ام!!؟
جالب است بدانید من برای هویت ملی پایان نامه نوشته ام،برای همین بیشتر تعجب می کنم.

۰۳/۱/۱۲ ۱۷:۳۸

باسلام،
به توضیح قبلی مراجعه بفرمایید.

۰۳/۱/۱۲ ۱۷:۳۷

باسلام،
جسارتا بنده،صالح رحیمی هستم.
استدعا دارم دوباره متن آن نوشته کوتاه را ملاحظه بفرمایید.
سرور عزیز و گرامی، من مسؤل ومتولی دموکراسی در این جامعه که نیستم!!
به عنوان یک شهروند عادی، ایده و دغدغه ای در ذهنم بود آن را مطرح نمودم تادر صورت امکان با همشهریان عزیز گفتگو یی انجام بدیم که شاید مفید واقع بشود،پس در مقابل سوالات ومسائلی که مطرح می شود من ، حضرتعالی وهمه باهم مسولیت داریم.
واما اگر گفتگو و مشارکت خوبی انجام بگیرد،احتمالا من تکمله یا تکمله هایی بر آن تأمل بنویسم که بعضی مسائل بیشتر توضیح داده خواهدشد. باز هم احتمالا چون بستگی به روند بحث ها داردپیشنهادی هم ضمیمه آنها گردد.
اینکه قبلا گفتم:
صدای میانه مدرسه ای به وسعت سرزمین میانه ومردمان آن است.
به آن اعتقاد وامید دارم؛ انشاءالله در عمل هم چنین شود.

۰۳/۱/۱۲ ۱۵:۳۱

یک مدل درختی از انتخابات ارایه کنید تا مردم را به فرد اصلح هدایت کند

۰۳/۱/۱۲ ۱۵:۲۹

پیشنهاد می کنم مقاله ای را تدوین و تنظیم کنید با عنوان : انتخابات تطبیقی با تکیه بر مردم سالاری دینی در این مقاله بپردازید به نقاط قوت و ضعف قانون انتخابات و پیشنهادهای اصلاحی خود را به عنوان نویسنده ارایه دهید .

۰۳/۱/۱۲ ۱۲:۴۰

شما در دانشگاه آزاد میانه در بخش فرهنگی فعالیت می کنید . واقعا تا چه حد توانسته اید در موضوع بحران هویت و استحاله فرهنگی و تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی به توصیه های رهبری عمل کنید ؟ شما چند درصد در دانشگاه آزاد منهای اسلامی ( وضع کنونی دانشگاه آزاد که فقط نام و پوسته آن باقی مانده است ) نقش و مسوولیت دارید ؟ آیا نظارت و کنترلی بر اوضاع فرهنگی دانشگاه دارید ؟ یا نه شما هم در جریان آب شنا می کنید و هیچ مقابله و تلاشی برای سامان دادن به امور فرهنگی دانشگاه نمی کنید .

۰۳/۱/۱۲ ۱۲:۳۴

دموکراسی دارای اصول و قواعد خاص خود است . اینکه مردم بر مردم حکومت کنند باید دقیق موشکافی شود و از اصولی پیروی کند . شما خیمه شب بازی را دموکراسی می دانید ؟ اینکه یک عده ای راهزن آرا مردم را بزنند و به اریکه قدرت برسند این شد دموکراسی ؟ اگر ماهیت تعریف شما از دموکراسی این است واویلا ؟ در دموکراسی مردم نخبگان و صالحان جامعه را در چارچوب تشکیلاتی به نام حزب انتخاب و به عموم معرفی می کنند و چنانچه اکثریت مردم منتخب حزب را قوی ، صالح ، متخصص و کارآمد تشخیص داد اون شخص برای مصالح جامعه تصمیم می گیرد نه اینکه اوباشان و شیادان با دغل کاری و حیله گری خود را نماینده مردم جامعه معرفی و مثل گرگان بی رحم شکم مردم را به نام نماینده مردم بدرند ؟ اگر شما می خواهید در مورد دموکراسی واقعی به مخاطبان آگاهی بدهید خواهش می کنم بحث را علمی و مستند و مستدل مطرح کنید و با دلیل و منطق آسیب شناسی کنید . انتخابات ایران خیمه شب بازی و فیلم و نمایش است تا انتخابات واقعی به معنای دموکراسی . اشتباه نکنید من با قانون اساسی و شورای نگهبان و نهاد ولایت مطلقه فقیه مخالفتی ندارم . بلکه انتقاد من بیشتر به شیوه برگزاری انتخابات است که به هیچ وجه ما را به انتخاب اصلح هدایت نمی کند بلکه ما را به شیاد و دزد و افراد نالایق می رساند .

۰۳/۱/۱۲ ۱۲:۲۳

آقای صالحی اساسی ترین تامل این است که ۴۵ سال است نمایش دموکراسی را اجرا می کنیم نه واقعیت دموکراسی را . اگر دموکراسی را حکومت مردم بر مردم تعریف و تعبیر کنیم . دموکراسی در ایران مصداق واقعی پیدا نمی کند . چون به واقع کلمه مردم بر مردم حکومت نمی کند بلکه نوع جدیدی از حکومت است که فقط در ایران شکل پیدا کرده است .

۰۳/۱/۱۱ ۲۰:۰۳

با سلام،
یکی ازاهداف آن نوشته درحد وسع خود، تلاش برای رفع نواقص وعوارضات انتخابات بود.

۰۳/۱/۱۱ ۲۰:۰۲

با سلام،
پس تلاش وفعالیت زیادی لازم است تا به وجود بیاید.

۰۳/۱/۱۱ ۲۰:۰۱

با سلام،
برادرعزیز و سرور گرامی، وقتی آمار به صورت رسمی اعلام شده و همه در جریان آن هستند،پس گفتن این آمار رسمی نباید حتی شائبه توهین به کسی باشد.
منظور از گفتن آن آمار تحلیل انتخابات و وضعیت حاکم بر جو ومسائل انتخابات بود.لذا بیان شد که: (دراین انتخابها مدارک تحصیلی، دکترای تخصصی ،سوابق مدیریتی و از این نوع معیارها و ملاکها چندان قابل توجه و اعتنا نبودند، بلکه چنانکه گفته شد دموکراسی و انتخابات در حال حاضر شرایط و ویژگیهای خاص خود را دارند که ضمن التزام به اصل آن، باید تلاش کرد تا نواقص و عوارض آن کمتر گردد.)
احتمالا ایجاز کلام مخل به مقصود شده است،هدف این بود که گفته شود شرائط به نحوی است که به این مسائل ارزشمند در انتخابات توجه چندانی نمی شود.
لذا به نظر بنده حقیر ، 28 نفر از این عزیزان که نامزد شدند وبه مجلس نخواهند رفت از سرمایه های جامعه ما هستند،به شخصه افرادی می شناسم که هم به لحاظ علمی وهم توانمندی وکارآمدی بسیار شایسته هستند ولی گفتیم که انتخابات اقتضائات خاص خودرادارد.
ولی باز هم به لحاظ اخلاقی از تک تک آن 22 نفر وفرد مورد نظر حضرتعالی صمیمانه عذرخواهی می نمایم.

۰۳/۱/۱۱ ۱۹:۵۸

با سلام،
نظر لطف ومحبت حضرتعالی می باشد.

۰۳/۱/۱۱ ۱۹:۵۷

با سلام،
برادر عزیزو سرور گرامی،جانا سخن از زبان ما می گویی ،من دیگر چه بگویم؟

۰۳/۱/۱۱ ۱۹:۵۵

با سلام،
واژه‌نامه‌ها به ما می‌گویند که هر دو کلمهٔ فارغ و فارق درست هستند و باید ببینید معنای مد نظر شما چیست.

۰۳/۱/۱۱ ۱۹:۵۴

با سلام،
این که نوشته ی بنده: (مقاله فاقد محتوای جدید بود سخنان تکراری است اشاره ای به بدعت جدید خرید رای با پول نشد)
من به اندازه وسع ناچیز خودم تلاش کردم،نظر جنابعالی هم محترم است.
واما در مورد خرید رای:
1- یکی رای می خرد
2- افرادی رای می فروشند
3- مراکز و مراجعی باید بااین مسئله برخورد کنند.
در آسیب شناسی تلاش این است که فرهنگ و ساختاری به وجود بیاید که کسی رای خود را نفروشد،در این صورت کار، دو مورد بعدی تعطیل می شود.
اما اگر این کار انجام نگرفت یا کامل انجام نگرفت، نوبت مراحل بعدی است که خارج از آسیب شناسی عمومی و مربوط به مراجع رسیدگی کننده خوداست.

۰۳/۱/۱۱ ۱۹:۵۳

با سلا م وعرض ادب و تشکر از حضرتعالی،
این که نوشته ی بنده: (تکرار مکررات و تحلیل های تکراری و فاقد آسیب شناسی واقع بینانه از شرایط جامعه و انتخابات اخیر و همچنین فاقد ارایه راه حل جهت بهبود وضعیت جاری می باشد)
من به اندازه وسع ناچیز خودم تلاش کردم،نظر جنابعالی هم کاملا محترم است.
واما در خصوص 5 موردی که مرقوم فرمودید، به نظرم مسائل مهمی هستند که تحلیل آنها نوشته چندین برابر نوشته قبلی می خواهد.
من این مطلب حضرتعالی را ذخیره نمودم هم در مورد آنهابیشتر فکر کنم و اگر بتوانیم در مورد آنها بیشتر گفتگو کنیم.
اما مطلب بعدی اگر جسارت نباشد، من هم به عنوان یک شهروند عادی این شهر، این سوالات خوب را از خودتان می پرسم راه حل حضرتعالی برای سوالات و مسائل مهم چیست؟

۰۳/۱/۱۱ ۱۹:۵۱

با سلام،
در نوشته تلاش شده به فرمایشات درست حضرتعالی پرداخته بشه،حالا چقدر موفق بوده قضاوت با مخاطبین است؟

۰۳/۱/۱۱ ۱۹:۵۰

با سلام،
این مسئله بر می گردد به همان معایب و محاسن انتخابات،حالا با چه روش و مکانیزمی می توان معایب آن را کم کرد؟ باید راهکار های خوب و عملی را ارائه وتکرار کرد تا جابیفتد.

۰۳/۱/۱۱ ۱۹:۴۸

با سلا م وعرض ادب و تشکر از حضرتعالی،
به نظرم این انتقاد وارد است،ولی حالا که نشده همه تلاش وکمک نمائیم این کار انجام گیرد.

۰۳/۱/۱۱ ۱۴:۴۷

جناب رحیمی بزرگوار چرا در تحلیل خود بر استفاده کاندید خاص از تصویر شخص دیگر در پوستر تبلیغاتی خود و توهین به شعور افکار عمومی اشاره ای نکردید؟

۰۳/۱/۱۱ ۰۹:۵۶

یکی از دلایل بالا بودن آمار آرای باطله ،هم زمانی انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و یکسان بودن تعرفه هر دو انتخابات بود.
بطوریکه بیشتر مردم اسامی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی را در تعرفه مربوط به خبرگان می نوشتند و بالعکس

۰۳/۱/۱۱ ۰۰:۳۸

در ضمن هرجا لازم باشه همه ی تقدیر نامه هاشو میتونم ارائه بدم،شکر خدا پدرم نان حلال داده مادرم دروغ نیاموخته ،که بخوام دروغ بگم

۰۳/۱/۱۱ ۰۰:۳۴

خیر مد نظر بنده هیچ کدام از این آقایان نبودن ،ایشون آقای مهندس ع. ک نظامی وزارت دفاع بودند

۰۳/۱/۱۰ ۲۰:۱۷

جناب اقای رحیمی بزرگوار متاسفانه انچه در کشور مان وجود ندارد همان دموکراسی می باشد پس با شعار نمی شود تا ...‌‌

۰۳/۱/۱۰ ۱۹:۴۹

باسلام عرض ادب،
صمیمانه از همه سروران که اظهار نظر نمودند تشکر می نمایم،از نقدها تشکر بیشتر لازم است،چرا که به نظر بنده نقد با اصول وروش درست آن بهترین هدیه ومایه حیات هر فرد وجامعه می باشد.
اجازه بفرمایید در پاسخ به نظر دوستان وسروران گرامی، از دوست عزیز وگرامی(میانالی)شروع کنم که غلط املایی گرفته و مارا یاد دوران مدرسه ودانش آموزی انداختند.
جسارتا با عنایت به مطالب ذیل، احتمالا همان کلمه فارق درست تر باشد.برای اینکه کدام کلمه درست است، جمله تعیین کننده است.
----------------------------------------
فارغ
فرهنگ فارسی معین
(رِ) [ ع . ] 1 - (اِفا.)دست کشنده از کاری . 2 - (ص .) آسوده ، رها شده .
----------------------------------
لغت نامه دهخدا
فارغ. [رِ] (اِ) فرصت یافتن. || سرور قلب. || باد سرد تابستان. (برهان).
فارغ. [رِ] (ع ص) نعت فاعلی از فُروغ و فَراغ. پردازنده از کاری. (منتهی الارب). دست ازکارکشیده. پرداخته. || خلاص شده و آزادگشته و نجات یافته. || به مجاز، بریده و صرف نظرکرده:
==========================
فارق
فرهنگ فارسی معین
(رِ) [ ع . ] 1 - (اِفا.) جداکننده ، آن که بین حق و باطل فرق می گذارد. 2 - (اِ.) تفاوت بین دو امر.
---------------------------
لغت نامه دهخدا
فارق. [ رِ ] ( ع ص )نعت فاعلی از فَرق و فرقان. آنکه میان حق و باطل فرق گذارد. ( از اقرب الموارد ). جداکننده. ممیز. تأنیث آن فارقة. ج ، فارقات ، فوارق. || ماده شتری که از درد زایمان به خود پیچد. ج ، فوارق ، فُرَّق ، فُرُق. ( از اقرب الموارد ). || ماده خری که ازدرد زایمان به خود پیچد. ( آنندراج ). || پاره ابری که از ابرها جدا افتد. ( از اقرب الموارد ).
---------------------------------
واژه‌نامه‌ها به ما می‌گویند که هر دو کلمهٔ فارغ و فارق درست هستند و باید ببینید معنای مد نظر شما چیست. اما واژهٔ فارق با ریشهٔ معنایی «فاصله افتادن و جدا شدن» (هم‌خانواده با فرق و فرقه) در فارسی رایج نیست. معدود مواردی هم که فارسی‌زبانان از فارق استفاده کرده‌اند، در جمله‌ها و اشعار عربی‌شان بوده است. مثلاً سعدی می‌گوید:
«من مات لاتبکوا علیه ترحما / و ابکوا لحی فارق المتألفا»
به جای این که بر کسی که مرده، از روی ترحم و دل‌سوزی بگریید، بر کسی گریه کنید که از مونس و دلدارش جدا افتاده است.
(این هم برای کمک به شما که برای ما غلط املایی گرفتین، ولی باز احتمالا مناسب با متن، همان کلمه «فارق»است نه «فارغ» ببینیم نظر شما ،دیگر دوستان خصوصا جناب آقای نائبی که خودشان ادیبی دانشور هستند چیست؟
======================
واما در مورد نظرات داده شده من با دقت همه را ملاحظه نموده واستفاده بردم،قبل از توضیحات خودم درخواست دارم یک بار هم نقد های نوشته را با متن نوشته شده ملاحظه فرمایید، احتمالا پاسخ ها در متن وجوددارد، جسارتا چون برای نقد حقیقتا ارزش قائل هستم لذا می خواهم بیشتر تامل ودقت نموده بعدا توضیحاتی بدم.
========================
ازسرور گرامی ودانشور جناب آقای نائبی، برادر محترمشان وسایر همکاران صمیمانه تشکر می نمایم، بدون اغراق به نظر من صدای میانه، مدرسه ای به وسعت سرزمین میانه ومردمان آن است.
آگاهی بنیان دانایی،پیشرفت،فضیلت،رهایی وخیلی از مسائل حیاتی می باشد،در زمان ما رسانه، ابزار لازم برای آگاهی می باشد، لذا قدردان زحمات همه همکاران این رسانه هستیم.

۰۳/۱/۱۰ ۱۶:۵۰

از مجموع 140 هزار رای:
1ـ رای نداده ها 70 هزار رای
2ـ خانم عبدالهی
3 تا 9: ...
10ـ آرای باطله 3773 رای
نفر 30 ام باید 32 بشه

۰۳/۱/۱۰ ۱۶:۴۸

در بین نامزدها تا جایی که یادم هست غیر از آقای مرتضی حسینی فقط 2 نظامی بودند یکیش آقای س. و دیگری آقای م. . از این سه نفر هیچکدومشون مشخصاتی که شما می گید نداشتند. اگر شما آقای م. هستی از شش ماه پیش در مساجد در رفت و آمد بودی و ترکی هم نمی تونستی صحبت کنی این رزومه ای هم که میگی نداشتی. از اون 400 تا تقدیرنامه از رئیس جمهور و رهبر لطفا فقط 4 تا شو به ما نشون بده و این خانم ... رزومه سازی نکن لطفا.

۰۳/۱/۱۰ ۱۶:۱۴

مهندس نایبی لطفا رای نداده ها رو هم تو لیست حساب کنید ببیند نفر چندم می‌شود

۰۳/۱/۱۰ ۱۶:۱۱

کاندیدی بودن که هم از تلویزیون برنامه هاشو ارائه داد هم توستاد انتخاباتش ۶روز تمام از برنامه هاش گفت اماااا چون نه صدای بلندی داشت نه حامی گردن کلفت،نه پول یا مفت فراااااوان،(جهت خرید کباب واین صحبتا) طی ۶روز به اندازه ی فرصت قانونی‌شان رای هم گرفت ،سواد: داری دو مدرک فوق لیسانس از دانشگاه تهران، سابقه ی اجرائی ۳۰ سال مدیریت یک مرکز مهم وتقریبا محرمانه ی نظامی در تهران سازمان جغرافیا با موفقیت ها ودستاوردهای بسیار ضروری ومهم نظامی،و...... بالای ۴۰۰ لوح تقدیر از روسای جمهور وقت، مقام معظم رهبری، وزرای وقت کشور روسای وقت سازمان ،وزرای وقت وزارت دفاع
امااا علت رای نیاوردن ایشان علاوه بر موارد ذکر شده دربالا
دیر اقدام کردن ایشان بود و شناخته نشدنشان دربین مردم بود
به خدایی که جان من وهمه در دستان اوست، اگر ایشان شناخته شده بودن رای دوبرابری از منتخب فعلی بدست میاوردن،هم به قدرت فکری وعلمی وهم به قدرت عملی وهم به قدرت زبانی ایشان خیلی ها اعتراف می‌کنند اما ...اما متاسفانه دیر اقدام کردند و سرمایه مکفی هم در اختیار نداشتند برای اینکه به طور کاملا مستقل آمده بودند
حال این بی انصافی هست که بگیم از بین ۳۰ نامزد ۲۲ نامزد بی عرضه بودند نتونستند رای حداقلی کسب کنن وای برشما با این مطالب صد من یه غازتون دنبال چی هستید ؟اول تحقیق کن بعد به اصطلاح مقاله ،یا مطلب بزار لطفا
اول تحقیق کن بعد افاضات بفرما لطفا
همه مون درقبال حرفهایی که میزنیم در آخرتی که پیش رو داریم در محضر خدا پاسخگو خواهیم بود مسلموناااا


آقای نایبی بزرگوار بزارید توسایت لطفاااااااا تا حقی از این کاندید لااقل درمقام صحبت ضایع نشه

۰۳/۱/۱۰ ۱۵:۲۲

یعنی با این پیام کوتاه و صحیح اعصابت به هم ریخت؟ خدا می داند الان کجا کاری می کنی و با کی زندگی می کنی ولی وای به حال هر دو. تو هم جزو همان استخاره گیرها باید باشی.

۰۳/۱/۱۰ ۱۴:۰۷

از درون سیستم رانتی و باند بازی مدیر فرصت طلب فرصت سوز و ناکارآمد بیرون می آید.وقتی رقابت کارآمدی شایسته سالاری در سلسله مراتب مدیریت و... وجود ندارد شما دنبال چه افرادی می گردید؟چرا لااقل که با .. در جایگاه های مدیریت صنعتی قرار گرفتید با عینک واقع بینانه و صادقانه با جامعه و مردم میانه صحبت نمی کنید.منطور شما از مدیران لایق و توانمند غیر از استثنا های جزیی چه کسانی هستند؟ در سیستم کنونی مدیریت در واحد‌های صنعتی و غیر صنعتی شبیه تقسیم غنایم به مدت محدود برای افراد بدل شده است؟ برای مثال نگاهی به مدیران صنعتی ورشکسته و زیان ده بندازید.در مدت ۲ سال مدیریت چیزی جز افزایش بدهی ؛ انتصابات های باندی و ناکارآمد و عدم بهره وری آیا چیز دیگری دیده می شود؟ آیا کسی در این فضای مدیریتی پاسخگوی مسولیت های خود می باشد؟آیا منظورتان حضور این افراد در این انتخابات هست؟با عرض معذرت برخلاف تصور و ذهنیتی که از جنابعالی داشتم متاسفانه بنظر در درون سیستم مدیریت کنونی و عقلانیت محوری و مردم داری جای خود را به منفعت طلبی و شخص محوری داده است.

۰۳/۱/۱۰ ۱۳:۲۵

مطالبتان تقریبا حق هست انشا الله که نیتتان حق باشد ولی دارید همه چیز را زیر سوال می برید حتی رای دهندگان را و به شما ربطی ندارد که کسی استخاره می گیرد و یا ممتنع رای می دهد و مثالتان را از آمریکا می زنید .شما در آمریکا زندگی نمی کنید و مملکت قانون دارد وبا قانون هم جلو می ره .و دل بخواه من و شما نیست و بیخود وقت مردم را داریم می گیریم و اعصابشان را داریم خراب میکنیم

۰۳/۱/۱۰ ۱۳:۰۶

بنظرم هرشخص که مخواد کاندید باشه تاییدیه مثلا ۲۰نفر نخبه علمی وغیره روداشتا باشه

۰۳/۱/۱۰ ۱۲:۱۲

این چه استدلالی است شما دارید؟ یعنی چه هر کسی شرایط نامزد شدن دارد می تواند شرکت کند؟ شرایط نامزد شدن مگر چیست؟ یک فوق لیسانس داشتن و دیگر هیچ! که آن فوق لیسانس را هم همه می بینیم با چه وضعی می گیرند که ابتدایی ترین مفاهیم آن مدرک را نمی دانند. چطور در آمریکای به آن بزرگی 2 نفر نامزد ریاست جمهوری می شوند و در ایران بالای 1000 نفر؟ واقعا این کار، حُسن است؟ اگر بجای حائز شرایط نامزد شدن، حائز شرایط نماینده شدن را لحاظ کنیم، تعداد نامزدها به 5-4 نفر می رسد. حائز شرایط نماینده شدن یعنی قبل از نامزد شدن باید سابقه مدیریت بر یک مجموعه چند هزار نفری داشتن، سابقه درآمدزایی برای یک مجموعه چند هزار میلیارد تومانی داشتن، کارآفرینی و حفظ اشتغال برای چند هزار نفر، داشتن سوابق اداری بیش از مدیرکلی وزارت.

وقتی چنین شرایطی نیست فرد منتخب که بزرگترین معامله زندگی ش فروش یک واحد آپارتمان است در مقابل صفرهای پرتعداد انواع بودجه ها ذهنش متوقف می شود، مفاهیم اقتصادی را نمی داند، لذا هنگام رای دادن یا استخاره می گیرد، یا به جمع اکثریت نگاه می کند، یا ممتنع رای می دهد یا از جلسه خارج می شود، این فرد حتی اگر رأی دهد توضیحی برای رای خود ندارد. برای همین به شدت مخالف شفاف سازی آرا است چون اگر رأی شفاف شود باید توضیح دهد درحالیکه توضیحی ندارد.

۰۳/۱/۱۰ ۱۰:۰۴

جناب مهندس نایبی عزیز شما بهتر از هر کسی به واقعیت و حقیقت مساله واقفید . کدام یک از این ۳۷ نفر دارای برنامه مدون برای توسعه بودند . چرا باید خدمان را فریب بدهیم به جرات و قاطعیت هیچکدام . انتخاب یک زن هم به عنوان نمایند پیامی برای جامعه میانه داشت و اون پیام بیزاری و تنفر مردم از نمایندگان منتخب فعلی بود . و رای نمایندگان فعلی هم تا به این حد قومی و قبیله و تعصب گرایی و خرید و فروش و ... غیره بوده است . این شکل انتخابات قطعا نجاب بخش شهر و کشور نخواهد بود .

۰۳/۱/۱۰ ۰۹:۵۹

انصافا جناب نایبی سخن حقی گفته اند . ای کاش فقط ۵ یا ۶ نفر کاندیدا می شدند انتخابات بدور از انواع و اقسام فریب و حلیه و ... برگزار می شد . اما فقط می شود در این مورد آرزو کرد . چون منافع نمایندگان منتخب از این طریق حاصل می شود به هیچ وجه راضی به تغییر پروسه انتخابات به شکل درست و صحیح آن نخواهند رفت چرا ؟ چون منافع آنان به خطر می افتد . جناب مهندس نجات انتخابات در گرو تغییر قانون انتخابات به نفع مردم و کشور است و راه اندازی نظام حزبی انتخابات است . نه این شلم شوربای و خیمه شب بازی به اصطلاح انتخابات

۰۳/۱/۱۰ ۰۹:۵۲

سخن و تحلیلی محکم تر و دقیق تر از این متن را در ایام انتخابات در انواع و اقسام رسانه های خبری و مجازی مشاهده نکردم . جان کلام در این سخن اندک گفته شده است . واقعا دستمریزاد .

۰۳/۱/۱۰ ۰۹:۴۷

حاج آقا صالحی با سلام میانه ، استان و کشور با این شکل برگزاری انتخابات پیشرفت نمی کند . استاد فرآیند انتخابات در ایران به سمت انتخاب نیروهای خلاق و متعهد و متخصص و کاردان هدایت نمی شود . شما ملاحظه کنید . چند درصد آرا از روی آگاهی و علم صورت میگیرد ؟ شما یک تجزیه و تحلیل آماری از کمیت و کیفت آرا ارائه کنید تا حقیقت مساله برای همگان روش شود . آیا در طول این ۴۰ و اندی سال انتخابات بعد انقلاب ، نمایندگان منتخب در مقابل مردم پاسخگو بودند ؟ ضمنانت اجرای عملکرد نمایندگان چه بوده است ؟ توبیخ یا استعفا یا اخراج و ... ؟ بهترین شکل انتخاب نماینده اصلح با ضمانت اجراهای قدرتمند تشکیل احزاب قوی و معرفی نمایندگان اصلح از سوی احزاب و در فرآیند آگاهانه است . باید هم فرد نماینده منتخب و هم حزب حامی ایشان در مورد عملکرد پاسخگوی مردم و رهبری باشند . اینگونه نباشد که نماینده منتخب قومی و قبیله ای بیاید و با فریب و تطمیع مردم انتخاب شود و شروع کند به چپاول و غارت ثروت های کشور . بعد ۴ سال روز از نو روزی از نو . باید سطح برخورداری نمایندگان از بیت المال را کاهش داد و خزانه را مفت در اختیار آنان برای سواستفاده های متعدد قرار نداد . قرار است نمایندگان باری از دوش ملت و کشور بردارند نه اینکه سربار مردم و کشور شوند . خودتان بهتر هر کسی می دانید شکل کنونی انتخابات یعنی افزودن بر بار ملت و کشور و عقب افتادگی و شکل گیری انواد فساد در سطح جامعه است . فردی در خود صلاح به خدمت رسانی به کشور و مردم را می بیند باید به جای ثبت نام در وزارت کشور در احزاب ثبت نام کند و احزاب با فرآیند مخصوص و نظر خواهی از مردم و انواع آزمایش و امتحان صلاحیت سنجی فرد را انجام دهد و سپس به وزارت کشور و شورای نگهبان معرفی کند نه اینکه هرکسی به میل و خواسته خود یاقوم و قبیله خود وارد عرصه رقابت و فریب مردم شود . فرد بعد از انتخاب شدن هم در برابر مردم و رهبری و هم در برابر حزب حامی خود طبق دستور العمل یا آیین نامه ای خاص پاسخگوی عملکرد خود باشد و اجازه رانت خواری و سواستفاده از مقام و موقعیت خود نداشته باشد . در این صورت است که شهر و استان و کشور توسعه پیدا می کند و گرفتاری ها و مشکلات مردم حل می شود و ثروت های کشور در خدمت توسعه به کار گرفته می شود . وضع کنونی انتخابات در ایران یعنی رها کردن گرگ در میان گله برای دریدن و خوردن و بردن است . و شما بعنوان شخصیت دینی و دانشگاهی بهتر از همه به این موضوع اشراف دارید .

۰۳/۱/۱۰ ۰۸:۵۲

"ای کاش روزی برسد که رقابت بین 4 یا 6 نامزد باشد و ذهن مردم روی افراد محدودی متمرکز شود و از آنها برنامه بخواهند. کسی مردم را فریب ندهد. کسی رزومه سازی نکند. کسی عکس 20 سال پیشش را پوستر نکند و کسی عکس دیگری را برای خود پوستر نکند. این سوء استفاده ها بخاطر تکثر نامزدهاست".

سلام اقای نائبی عزیز. برای اینکه تکثر نامزدها پیش نیاد چکار باید کرد . مردم به یکی از نامزدها که کسی که شما براش فعالیت میکردین و من هم به غیر ایشان فعالیت میکردم نبود رای دادن و رای بالائی هم دادن و باید به رای مردم احترام بگزاریم و به جای بازی با کلمات و توهین به شعور مردم باب مطالبه گری را در شهر باز کنیم و تبلیغ فرهنگ مطالبه گری بکنیم و روشهای مطالبه گری را به مردم بیاموزیم. آخه مگر میشود به کسی که شرایط نامزدی را دارد گفت شرکت نکن . فریبی که شما میفرمائید تقریبا در تبلیغ مستتر هست ولی مردم فرهنگشان بالا هست و به عکس و...رای نمیدهند. و باز میگویم چاره کار مطالبه گری هست و مطالبه گری و از شما تشکر میکنم که قدمهای خوبی برای این فرهنگ برداشته اید و ادامه بدهید و کاملش کنید و این لباس مخالفت با منتخب مردم را از تنتان در بیاورید .

۰۳/۱/۱۰ ۰۸:۲۹

سلام کلمه فارق از قانون غلط املایی است فارغ از قانون صحیح است

۰۳/۱/۱۰ ۰۱:۲۰

ای کاش فاکتورهایی برای همه کاندیداها یکسان مشخص گردد تا مردم درست تشخیص دهند مثلا همه اعلام کنند کدام کمیسیون می‌خواهند فعالیت کنند یا ده مورد از مشکلات میانه را که می‌خواهند پیگیری کنند مشخص کنند یا چند مورد از موفقیت های گذشته خود را مطرح کنند متاسفانه این روش موجود انتخابات صحیح نیست و باید فکر اساسی شود.

۰۳/۱/۱۰ ۰۱:۱۶

این مقاله فاقد محتوای جدید بود سخنان تکراری است اشاره ای به بدعت جدید خرید رای با پول نشد اشاره به بی اخلاقی جدید نشده که با پخش روغن و برنج در روستاها رای خریدند اشاره نشد که پول جای همه چیز را داره می‌گیرد و به جای کارآمد بودن به جای تجربه پول تعیین کننده شده است .

۰۳/۱/۱۰ ۰۰:۲۴

با سلام و تشکر از نویسنده مقاله.بنظر مقاله مورد نظر تکرار مکررات و تحلیل های تکراری و فاقد آسیب شناسی واقع بینانه از شرایط جامعه و انتخابات اخیر و همچنین فاقد ارایه راه حل جهت بهبود وضعیت جاری می باشد و صرفا نوشتن جهت دیده شدن و جال و احوال پرسیدن دوستان ایشان از جمله آقای نایبی می باشد.از نویسنده مقاله انتظار می رود در خصوص مسایل زیر (اگر برای ایشان مهم هست) نیز اعلام نظر نمایند:۱- برادر عزیز و محترم : آیا کسانی که به دلایل مختلف از جمله بی تفاوتی و یا اعتراض به شرایط موجود رای ندادن و بنابر آمار از درصد قابل ملاحظه‌ای برخوردار هستند در سپهر سیاسی ایران و منظومه ذهنی جنابعالی چه جایگاهی دارد؟۲-برای تعریف دموکراسی نیازی به مراجعه به گفته های غربی نیست و چیزی که ما در انتخابات اخیر مشاهده می کنیم فرسنگ ها با بدترین تعریف آن هم فاصله دارد!تا آنجایی که سواد اینجانب یاری می کند دموکراسی یعنی حاکمیت اکثریت بر اقلیت به مدت محدود و تکرار آن در زمان های مشخص مثلاً ۴ سال و در این سیکل همه در آن مشارکت فعال دارند و حد و حدود همه مشخص هست.برادر عزیز کجای این انتخابات با دموکراسی و یا هر چیزی که جنابعالی مرفوم فرمودید مشابهت دارد؟۳- آیا اراده و خواست مردم در انتخابات و انتخاب اخیر واقعا مشاده می گردد.۴- بنظرتان چند دهه و یا قرن دیگر ما می توانیم در مسیر صحیح مشارکت و انتخابات موثری و مفید برای جامعه قرار خواهیم گرفت؟۵-انتخاباتی که کارآمدی شایسته سالاری توانمندی و برنامه جای آن را به پول پاشی منفعت طلبی فرصت طلبی و... داده است چه منفعتی برای جامعه و مردم دارد؟و چند دوره دیگر باید به این شکل عمل شود تا جنابعالی به آن راضی شوید که از معیوب بودن سیستم و نهاد انتخابات هم صحبتی بفرمایید. سوالات زیاد هست ولی جهت طولانی نشدن آن به همین بسنده می کنم.

۰۳/۱/۱۰ ۰۰:۰۵

سلام . با توجه به بند 5 که استفاده از مدیران و سلایق را میرساند باید عرض کنم تا به دوره که دوازدهمین انتخاب باشد نامزدی را ندیدم که صادقانه بگوید کارش قانون گزاری و نظارت در عرصه ملی هست و سعی خواهد داشت تا مواردی را در عرصه بالاتر مطرح نماید که برای موضل مسکن اشتغال یا غیره و غیره راهگشا باشد . و بدینگونه افراد چند چند بودن خود را در امر انتخاب بدانند . بارها عرض کردم رای اقلیت باسواد توسط اکثریت سطحی نگر خنثی میشود و هنوز فرهنگ انتخاب اصلح جا نیفتاده . نماینده یا نامزدها نمیگویند تا کنون مسائلی مطرح شده و میخواهند تلاش کنند تا به آنها جامعه عمل بپوشانند و مردم به منتخب خود با دید قدرت در رسیدن به خواستگاه های خود می نگرند به مانند فرصت برای اشتغال نزدیکان و خانواده . حال بسیاری در دور دوم به علت طرفدار نبودن از انتخابات کناره گیری خواهند گرفت انگار که مشکل شهرستان فقط با نامزد مورد دلخواه شان حل میشده . البته اصل ارتباط با مقام های ارشد وزارتی و کشوری از طریق انتخاب نماینده برتر را رد نمیکنم . ولی خواستار هماهنگی و همکاری بین هر دو نماینده چه منتخب اول و منتخب دوم میباشم . امیدوارم هماهنگی در مدیریت انتخابات طوری باشد تا عموم مردم همانند انتخابات اولیه حضوریافته و نگاهی ژرف در این امر بخصوص داشته باشند .

۰۳/۱/۹ ۲۳:۴۳

ـ آرای 22 نامزد کمتر از رای باطله است! یعنی رتبه نهم، آرای باطله است و نفر 30 در اصل باید 31 مین نفر باشد!

ـ مجموع آرای تمام 11 نامزد آخر به آرای باطله نمی رسد!

ای کاش روزی برسد که رقابت بین 4 یا 6 نامزد باشد و ذهن مردم روی افراد محدودی متمرکز شود و از آنها برنامه بخواهند. کسی مردم را فریب ندهد. کسی رزومه سازی نکند. کسی عکس 20 سال پیشش را پوستر نکند و کسی عکس دیگری را برای خود پوستر نکند. این سوء استفاده ها بخاطر تکثر نامزدهاست.

۰۳/۱/۹ ۲۳:۲۶

ضمن عرض سلام خدمت دوست بزرگوارم جناب رحیمی و سپاس از تلاشی که برای تدوین این مقاله داشته اند، به این جمله شما در ردیف 3 در مورد منتخب میانه: " امید است ... برنامه ای در خور و مناسب برای دوره نمایندگی تدوین نمایند" از این نظر منتقد هستم که نه تنها یک نامزد پیش از نامزد شدن باید برنامه ای منسجم و مدون برای دوره نمایندگی داشته باشد و از کلی گویی و شعاردهی پرهیز کند بلکه مردم نیز باید به چنان آگاهی برسند که فرق بین برنامه و شعار را بدانند و به نامزد بدون برنامه رای ندهند، لیکن از آنجا که تقریباً تمام نامزدها فاقد برنامه بوده و آن را به بعد از کسب موفقیت در انتخابات محول می کنند، امیدواریم لااقل از همین حالا برنامه های خود را تدوین کرده و به مردم ارائه دهند و طبق همان برنامه پیش بروند.

اخبار روز