کد خبر: ۳۷۹۴
۳۳۸ بازدید
۴ دیدگاه (۴ تایید شده)

تلاش جدید مجلس در ماجرای مدرک

۱۳۹۰/۴/۱۱
۱۵:۱۹
تلاش جدید مجلس در ماجرای مدرک

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي از تهيه طرح دو فوريتي توسط تعدادي از نمايندگان مجلس خبر داد كه هدف آن حل مشكل آن دسته از نمايندگان ليسانسيه مجلس هشتم است كه از ثبت نام در انتخابات مجلس نهم محروم شده اند.

حميد رضا فولادگر در گفت و گو با ايرنا با اشاره به رد شدن استفساريه مجلس از سوي شوراي نگهبان در خصوص نمايندگان ليسانس براي ثبت نام در رقابت هاي انتخاباتي مجلس نهم گفت: براساس قانون فعلي 90 نماينده مجلس هشتم نمي توانند نامزد نمايندگي در انتخابات مجلس نهم شوند.

وي ادامه داد:شوراي نگهبان استفساريه مجلس شوراي اسلامي را كه عنوان كرده بود نمايندگان فعلي مجلس با داشتن مدرك ليسانس مي توانند نامزد مجلس نهم شوند را به دليل مغايرت با قانون اساسي رد كرده است .

نماينده مردم اصفهان در مجلس هشتم با بيان اينكه طرح دو فوريتي ديگري در مجلس شوراي اسلامي در اين خصوص تهيه شده است ادامه داد : در اين طرح سه راهكار براي رفع شدن اين مشكل ديده شده است .

فولادگر يكي از راهكارهاي در نظر گرفته شده در اين طرح دوفوريتي را به تعويق انداختن اجراي اين قانون براي انتخابات مجلس دهم اعلام كرد و گفت : حذف شرط دارا بودن مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد براي نامزدهاي انتخابات مجلس نهم ،دارا بودن مدرك ليسانس با پنج سال سابقه مديريتي يا ليسانس با ده سال سابقه مديريتي از ديگر راهكارهاي در نظر گرفته شده در اين طرح دو فوريتي است تا نمايندگان ليسانس مجلس هشتم بتوانند در رقابت هاي انتخابات مجلس نهم حاضر شوند .

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: با توجه به تعطيلي دو هفته اي مجلس شوراي اسلامي اين طرح دوفوريتي احتمالا بعد از تعطيلات مجلس به صحن علني مجلس ارائه خواهد شد.

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد:شوراي نگهبان استفساريه مجلس شوراي اسلامي در خصوص مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد معادل نامزدهاي انتخاباتي مجلس نهم را هم داراي ابهام دانسته است كه بايد دوباره در مجلس بررسي شود .

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

امکان درج دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.

۹۰/۴/۱۲ ۱۹:۲۷
: جناب آقای طاهر نائبی عزیر ارسال کننده این مطلب کیه که این همه اعتبار در صدای میانه داره نه آی دی داره نه اسم مستعار ولی مطلب چاپ می کنه؟ ای ول هر کی هست بالاخره از رانت شما بهره می بره چکار کنیم ما جزو رانت بگیران بشیم نسل جدید رانت بگیران مبارکه نه اسم دارند نه ردی نه عکسی مثل ک اذربایجانی هستند نه خوانده می شوند نه دیده می شوند نه شنیده می شوند نه لمس می شوند و نه ... یک کارت قرمز مستقیم برای آقای طاهر نائبی دوست داشتنی و یک کارت زرد برای همه که به این نکته بی توجهی کرده اند مطلب فوق از 15:19 روی سایته نه عکس العملی نه توجهی حالا ما نیستیم سایت را به باد ندهید. ...................................... صدای میانه: ننگر که میگوید بنگر چه میگوید. وقتی خبر رسمی خبرگزاری ها ارسال می شود، صدای میانه پس از بررسی صحت و سقم خبر آنرا تأیید می کند. حال اگر ارسال کننده هویت خود را معرفی کند چه بهتر ولی اگر معرفی نکند همان سربازان گمنام صدای میانه هستند که در خدمت همشهریان عزیز مثل شما هستند. مطالب آزاد نیز اگر حقیقت داشته باشد ولی هویت نداشته باشد تأیید می شود اما مطالب بدون سند و مدرک و بدون معلوم بودن هویت ارسال کننده تأیید نمی شود.
۹۰/۴/۱۲ ۱۸:۵۲
: سلام دوستان عزیز در این مورد بهتر است به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اجازه دهیم خودشان تصمیم بگیرند. چون 4 سال به آنها وکالت داده ایم در این مورد و موارد مرتبط با مجلس تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند. درست همه ما مدرک دکتری داریم ولی لزومی ندارد سایرین را اگر از ما بهتر باشند از دور انتخابات حذف نمائیم. شرایط سایر کشورها را مطالعه نمائیم قطعا به مطالب مفیدتری خواهیم رسید. مدرک قطعا مبین شایستگی در بسیاری از زمینه ها است ولی دلیل عدم شایستگی سایر افراد به هیچ عنوان نخواهد بود. نباید بزرگی خودمان را در کوچک و حذف کردن دیگران ببینیم و به آن عمل نمائیم.
۹۰/۴/۱۱ ۱۸:۴۳
اگر لازم باشد نمایندگان دلسوز حتی طرح سه فوریتی خواهند داد تا مشکل خودشان حل شود.برای مشکلات مردم هم، البته خدا کریم است.
۹۰/۴/۱۱ ۱۶:۴۳
: حالا نمايندگان هم بگويند اشتباه كرديم و نيازي به اين شرط نيست شوراي نگهبان ول كن نيست!

اخبار روز