کد خبر: ۸۲۴۱۴
۱۰۲۴ بازدید
۵ دیدگاه (۵ تایید شده)

حکم دادستانی قزوین برای دولتی شدن عوارض آزادراه زنجان قزوین:

چطور شهامت یک مسئول بومی مایه امیدواری ملی می شود؟

۱۳۹۷/۳/۳
۰۱:۲۷

شهامت و کاردانی یک مسئول قضایی در قزوین کافیست تا هموطنان بدانند بین این دادستان و دادستانی که کنسرت مجوزدار را لغو می کند, تفاوت است.

حجت‌الاسلام  اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه واگذاری آزادراه قزوین به زنجان گفت: حضور شرکت‌های بهره‌بردار کنونی در عوارض آزادراه قزوین - زنجان غیرقانونی بوده و پنج سال پیش این شرکت‌ها باید خلع می‌شدند.وی تشریح کرد: آزادراه قزوین زنجان در سال ۷۳ به طول ۱۸۰ کیلومتر توسط  بانک ملی با هزینه کرد ۲۰ میلیارد تومان احداث شده است.دادستان افزود: براساس قرار داد مقرر شده بود این بانک طی ۲۰سال  از محل اخذ عوارض در این آزادراه، هزینه‌های ساخت خود را تامین کند.به گفته حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی تا سال ۹۰ تمام هزینه‌های ساخت این آزادراه تامین شده اما متاسفانه به مدت ۷ سال این شرکت پیمانکار به صورت غیرقانونی فعال بوده است.وی همچنین توضیح داد: این شرکت آزادراه، برابر قرارداد با وزارت راه و شهرسازی باید ۱۵ درصد از محل درآمد‌های ناخالص خود را به راهداری برای هزینه‌های مرمت، نگهداری و بهسازی تخصیص می‌داده که به این تعهد نیز عمل نکرده و به مسافران علیرغم گرفتن عوارض، خدمات شایسته ارائه نشده است.دادستان قزوین می‌گوید: پرداخت ۵ درصد از درآمد ناخالص این شرکت بابت حسن انجام تعهدات به حساب وزارت راه وشهرسازی از دیگر تعهدات عملی نشده از سوی این شرکت است.

صادقی نیارکی با اشاره به تلاش‌های بهره‌برداران کنونی این عوارضی برای استمرار حضور غیرقانونی خود عنوان کرد: با پیگیری انجام شده طبق  موعد مقرر  برای تحویل ۶ ایستگاه عوارضی قزوین - زنجان  از شرکت‌های بهره بردار به دولت وارد عمل شدیم.

وی تاکید کرد: بخش دولتی نیز بایداز این پس، مبلغ عوارض را کاهش داده و نرخ متناسب با دولتی بودن عوارضی را اعلام کند.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب قزوین؛ همچنین دولت موظف است تمام درآمد حاصل از این عوارضی را صرف خود آزادراه کند. گفتنی است دادستان عمومی و انقلاب قزوین در دی ماه سال گذشته، بدلیل وجود مشکلاتی، چون تخریب آسفالت و خاموش بودن روشنایی و نبود علائم راهنمایی و رانندگی در این آزادراه، دریافت عوارض از سوی این شرکت را ممنوع اعلام کرده بود.

شایان ذکر است؛ در چند روز گذشته ایستگاه‌های عوارضی در محور‌های مختلف و همچنین آزادراه قزوین - زنجان و قزوین - رشت مبلغ عوارضی خود را ۵۰درصد افزایش داده‌اند.

این در حالیست که سیدیاسر رایگانی مدیرکل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرده بود: هر گونه افزایش قیمت در هر حوزه‌ای غیرقانونی است و مردم شکایت خود را به اتحادیه‌ها، اصناف و تعزیرات اعلام کنند.

  

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۷/۳/۳ ۱۷:۵۲

در این خبر (و فیلم مربوط به آن) یک حقیقت مسلم بخوبی آشکار میشود و آن اینست که وقتی قوه قضاییه (حتی در حد دادستان یک مرکز استان) به وظیفه خود عمل میکند و بدون مماشات و با قاطعیت در پی دفاع از حقوق عمومی بر میاید و حق مردم را از حلقوم متخلفان و دزدان بیرون میکشد، چقدر باعث خوشحالی میشود و نور امید را در دل مردم زنده میکند
درود بر این دادستان وظیفه‌شناس و شجاع و مردمی
ای کاش قوه قضاییه از این روحانی و قاضی حق‌طلب و شجاع و بی‌ملاحظه، زیاد داشت!

۹۷/۳/۳ ۱۶:۴۸

اقدام این قاضی و روحانی محترم در برخورد با دزدان و خلافکاران، درخور تقدیر است اما افسوس که :
با یه گل بهار نمیشه...!

۹۷/۳/۳ ۱۰:۴۰

جالبه میگن تحریم ها اثر ندارن یه هفته از لغو برجام نگذشته خود دولت 30 تا 50 درصد عوارض زیاد کردند. !! حال این ازادراه زنجان تبریز با اون کیفیت بد داد همه را در اورده است. ماشین من بخاطر همین چاله های این ازادراه هر بار باید بلبرینگ عوض کنم. سی بک ها و اکسل ها داغون شده جوریکه 1 میلیون تومان هم نمیتونم اینهمه اسیب های جاده به ماشینم جبران کنم ،بیمه شخص ثالث فقط 1 میلیون باید بریزم. والله چقدر ما مگر درامد داریم. خسارت به ماشین هایمان چه کسی پاسخگوست؟
بعد میگن چرا مهاجرت میکنید. نه اشتغال داریم ،نه آب شرب ،نه جاده درست ،نه بهداشت امکانات بهداشتی ،نه کیفیت اموزشی . یه ایران ویران کردند مرکز اباد کردند.اما ما باید همان مالیات مساوی مناطق ثروتمند ایران بدهیم این کجای عدالت هست؟

۹۷/۳/۳ ۰۳:۲۷

همین عوارض بالا مشوق اعتصاب کامیون داران شده است بعضی شهرهای جنوبی بنزین ندارند.
اگر میانه هم بنزین نایاب شود. مسببش همین عوارض بالاست چون باعث تحریک اعتصاب کامیون داران شده است. البته من خودم الان باک بنزینم پر کردم تا خیالم برای چند روز راحت باشد

۹۷/۳/۳ ۰۱:۴۶

دادستان مدعی العموم است ودراین مقام می تواند منشا خیرو برکت فراوان باشد منتها این بعد از وظایف دادستانی مغفول واقع شده است

اخبار روز