کد خبر: ۹۷۶۵۳
۵۳۹ بازدید
۶۴ دیدگاه

دخالت در تعیین مدیران منطقه ای ٬ آفت حوزه تقنین و نظارت

۹۹/۵/۲۴
۰۰:۳۹

اخیرا در وب سایت محترم صدای میانه مطلبی تحت عنوان "آغاز نخستین خانه تکانی اسماعیلی با برکناری رئیس و معاون آموزش و پرورش میانه" منتشر گردید که البته نویسنده امیدوار است صحت آن توسط نماینده محترم مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی تکذیب شود .

اما نکته مهم تر از اصل خبر آن است که با دقت به کامنت‌های درج شده در ذیل آن میتوان دریافت ٬ متاسفانه اکثریت قریب به اتفاق مخاطبین اصل دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران خرد و میانی دولت را پذیرفته اند و بحث صرفا روی درست یا غلط بودن مصداق آن شکل گرفته است. همین مساله باعث گردید تا تحلیلی دانشجویی بر اثرات دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌های محلی و منطقه ای ارائه شود .

البته لازم بذکر است این نوشتار فارغ از صحت و سقم خبر منتشره بوده و ضمن امیدواری نویسنده برای تکذیت کلیت خبر توسط نماینده محترم مردم میانه در مجلس یا ارائه توضیح قانع کننده برای آن به افکار عمومی؛ به کلیت این امر که شاید یکی از معضلات کشور باشد می‌پردازد .

مجلس شورای اسلامی را به جهت اختیارات و وظایف منحصر به فرد و مهمی که در قانون گذاری و نظارت بر دولت داردشاید بتوان مهم ترین نهاد نظام جهوری اسلامی دانست .  در صورتی که مجلس به هر نحوه و علتی قدرت نظارت و تصمیم گیری خود را از دست دهد ٬ کشور درگیر مشکلات متعدد و بزرگی خواهد گردید .

یکی از مصادیقی که باعث می‌شود مجلس شورای اسلامی ( به معنی برآیند کل نمایندگان) نتواند به درستی به دولت در سطح کلان و کشوری نظارت کند ٬ دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب مدیران میانی و خرد است. این امر علاوه بر پایین آوردن سطح نظارتی نماینده و به تبع آن کلیت مجلس ٬ باعث ایجاد بهانه برای فرار دولت از پاسخگویی به نمایندگان ملت ایران می‌شود .

یقینا عزل و نصب مدیران اجرایی با صلاحدید و به وسیله دولت یکی از اختیارات مسلم و تام قوه مجریه است و مدیران کلان این قوه باید پاسخگوی عملکرد مدیران زیرمجموعه خود در تمامی سطوح باشند. لیکن وقتی مدیر ارشد دولتی به درخواست یا با اعمال نفوذ و فشار نماینده مجلس مجبور به ایجاد تغییر در مدیران زیرمجموعه خود می‌شود ٬به بهانه آنکه اختیاراتش توسط نماینده مجلس مورد تعدی قرار گرفته است یا با این بهانه که کاستی‌ها نتیجه عزل و نصب‌های مد نظر شماست ٬ میتواند از پاسخگویی در باره کاستی‌های حوزه‌های مختلف فرار کند .

علاوه بر آن ٬ معمولا مدیران دولتی به دخالت نمایندگان مجلس در اختیاراتشان ( مخصوصا زمانی که از جناح سیاسی مقابل آنها باشند ) توجهی نمی‌کنند مگر آنکه به معامله سیاسی با نمایندگان نیاز داشته باشند و تغییرات در سطح منطقه ای و محلی مطابق خواست نماینده را به سود سیاسی خود در سطوح دیگر بدانند. در این صورت در بهترین حالت می‌توان تصور کرد نماینده ملت ایران منافع ملی و کلان  را به منافع منطقه ای و خرد ترجیح داده است .

همچنین اگر تغییر مدیران منطقه ای به درخواست نمایندگان مجلس حاوی معامله نقد سیاسی با مدیران بالادستی نباشد نیز ٬ باعث کوپن سوزاندن و بعلاوه وام دار شدن نماینده به آن مدیر خاص می‌شود .

با این وصف ٬ دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران میانی یکی از مهم ترین آفت‌ها برای توان نظارتی کلان مجلس و منافع ملی به حساب می‌آید و به نظر نویسنده فرهنگ عمومی  باید به سمت نفی نمایندگان ملت ایران از چنین دخالت هایی سوق پیدا کند .

البته لازم به ذکر است گاها مدیران محلی به قدری در مدیریت خود کوتاهی می‌کنند که باعث قفل شدن منافع آن منطقه میگردند که در این صورت نیز نماینده مردم باید با آگاه سازی افکار عمومی و جلب حمایت مردمی نسبت به مطالبه تغییر آن مدیر خاص از مدیران بالادستی اقدام کند .

در پایان امید می‌رود نماینده محترم مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در خصوص خبر اخیر اعلام موضع نموده و در صورت عدم صحت خبر آن را تکذیب و در صورت صحت ٬ دلایل محکم آن را به سمع و نظر نظر مردم فهیم میانه برسانند .

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۹/۵/۲۷ ۱۳:۲۳

ارادتمندم . لطف دارید .

۹۹/۵/۲۶ ۲۲:۵۱

آخر شما قضاوت کنید مسوولی که با وجود داشتن خانه شخصی در خانه سرایداری مدرسه سکونت کند دیگران را می تواند در راه درست تربیت کند ؟

۹۹/۵/۲۶ ۱۰:۲۹

بله آن زمان حداقل سن بنده خیلی کم بود . 

 

اما چه ربطی به بحث داشت ؟ 

۹۹/۵/۲۶ ۱۰:۲۸

سلام و عرض ادب و احترام . 

از لطف شما متشکرم .

حقیر نیز کلیت فرمایشات حضرتعالی را قبول دارم .

البته فعلا فارغ از اصل موضوع ، ای کاش حداقل برای تنویر افکار مردم تاییدی ، تکذیبی‌ ، پاسخی چیزی منتشر شود . 

۹۹/۵/۲۶ ۰۹:۰۴

ارادتمندم ، بنده درحضور بزرگوارم تلمذ میکنم .

ذائقه عامه را به تفکر نقادانه و مطالبه گری تغییر دادن کار بسیار سخت و زمان بری است لاکن امیدواریم چنین باشد . مطالبه گر میپرسد و ... وقتی پاسخ گرفت میداند چگونه تشکر کند ! متاسفانه از منظر برخی مسئولان مطالبه گر یعنی آشوب طلب ! بر هم زننده امنیت اجتماعی ! ( چقدر راحت این را تفهیم میکنند برات !) همین باعث شده با نویسنده و وب سایت و مطبوعات قهر باشند ! 

امیدواریم وجود مطبوعات و وب سایت های شهر را به عنوان ابزار سالم انتقال خواسته های مردمی بپذیرند .... ما تریبونی خاص نداریم جز همین ها که حرفمان را بزنیم .

۹۹/۵/۲۶ ۰۷:۲۱

جناب احمدی نکته ی خوبی بود که مدیر مدرسه تکلیف فردای خودرا نمیداند !!!!!!!!!!!!!!!! اما متاسفانه همین مدیر مدرسه ( اکثریتشون نه همه )براساس همان فرمول مدیر شده اند نه براساس شایسته سالاری پس نباید گله مند باشند باهمان فرمول ومکانیسمی که مدیر شده اند طبق همان فرمول ومکانیسم هم افرادی جدیدی برای مدیریت انتصاب میشوندپس جای هیچ گله وشکایتی وجود ندارد

۹۹/۵/۲۶ ۰۵:۵۸

آن زمان که مهندس ### در عزل و نصب ها دخالت میکرد کجا بودید؟ شما البته بچه هستید و سن شما به آن زمان قد نمیده ولی ما با چشم خود دیدیم که او به وسیله حاج ### چکار کرد؟

۹۹/۵/۲۵ ۲۳:۵۰

جناب احمدی عزیز قلم و بیان صادقانه جنابعالی در این سالیان متمادی راهگشا بوده و خواهد بود و نیکنامی تان در آموزش و تربیت و مدیریت و فعالیت های مدنی را کسانی که شما را از دور و نزدیک می شناسند - البته بنده افتخار شاگردی دورادورتان را دارم- غیر قابل اغماض است مگر برای عده ای که امثال شما برای ایشان مایه دردسر بوده و هست، اینکه ما از آشفتگی خسته و آشفته شده ایم درست اما انگار گوش شنوایی نیست باید به گوش کسانی که خود را به نشنیدن زده اند از شیوه های مختلف استفاده کرد اینکه از گفتن از نوشتن .... خسته شدیم برازنده جنابتان نیست زیرا خیلی ها چنین آرزویی دارند که امثال شما خسته و درمانده شوید اینکه گویا نمی شنوند : چراممکن است بعضی هایشان بعد از 3 سال و اندی بعض دیگر 2 سال و بعضهم 6 ماه دیگر بشنوند و آن موقع است که بگویند وای اوًولن منیمیشم....

۹۹/۵/۲۵ ۲۳:۰۴

جناب رضایی سلام و ارادت 

بسیار دقیق تبیین کردید . تعدادی از دوستان و همکارانم و همینطور جناب صادقیان هم در تایید مطلب  به این ناکار آمدی اشاره به جایی کردند . 

انگارم که در پشت قباله این شهر نوشته اند هر کس نماینده شهر شد اجازه دارد آن را بکوبد و بنا بر میل و سلیقه اش از نو بسازد ! اما این ساختن کجا و آن ساختن کجا !

بلا به دور ایشالله به خیر بگذرد این ورود نابهنگام به آموزش و پرورش .

بلا به دور لاکن بنده ی نوعی که مدیر مدرسه ام الساعه بخاطر این پاتک های نابه گاه تکلیف فردا روز خود را نمیدانم ! پس میکوشم فقط برای ۸ ساعت امروزم برنامه بریزم ! این یکی از نعمات ورود با توپ و تفنگ  به صحن و حریم ما ست . باقی بماند که جای سخن نیست .

دلتنگ آنم که یک نماینده بیاد و بگوید فلان طرح را داده یا فلان طرح نماینده اسبق را پیگیری کرده ! یا اصلا فلان طرح ملی از فلان نماینده فلان شهر را ترجیحا پیگیر است ! رسم چنین شده است که  هر کس که به مجلس رسید از نو آغاز کرد .... 

ما از آشفتگی خسته شده ایم اما انگار گوش شنوایی نیست . از گفتن از نوشتن .... خسته شدیم اما گویا نمیشنوند .

 

۹۹/۵/۲۵ ۲۲:۴۷

سلام . همکار فرهنگی دقیق فرمودید . بایست رفع شبهه کنند . 

۹۹/۵/۲۵ ۱۶:۲۶

سرپرست آموزش و پرورش یا روابط عمومی آموزش و پرورش جواب دهند که در این شرایط سخت و خطرناک چرا مدیر یکی از هنرستانهای دخترانه اعلام کرده آزمونهای شهریور ماه بصورت حضوری برگزار خواهد شد آیا بخشنامه ای در این خصوص وجود دارد؟ و آیا آموزش و پرورش یا خانم مدیر مسولیت عواقب این کار را بر عهده خواهند گرفت ؟؟؟

۹۹/۵/۲۵ ۱۶:۱۶

احسن جان کلام را گرفتید من در این بیست و هفت سال خدمتم در آموزش و پرورش مدیر لایق ندیده ام .

۹۹/۵/۲۵ ۱۵:۲۸

بله لزوم ایجاد نظام سنجش شرایط احراز تصدی در کشور کاملا احساس می شود اما حقیر هم با شما هم نظرم که شاید مجلس کنونی «این کاره»نباشد .

اما قد و قواره کوتاه مجلس برای کار های بزرگ ، دلیل بر به رسمیت شناختن رویه ها و رفتار های غیر قانونی و نادرست نمایندگان از سمت جامعه ( هرچند بطور موقت مسکن باشد ) نیست .

۹۹/۵/۲۵ ۱۵:۱۹

این کار خیلی آسان است. کافیست شاخصه های تصدی وزارت را تعیین کنند. اگر قرار باشد یک وزیر پس از گذر از هفت خوان رستم موفق به نشستن روی صندلی صدارت شود، همان وزیر موظف و مکلف به تدوین شرایط تصدی پستهای معاونت و مدیران کل می شود.

وقتی معاون وزیر با این سختی موفق به تصدی پست معاونت شد، شرایط تصدی مدیرکلی استانها را تدوین می کند.

این روند تا دهیار و بخشدار و فرماندار پیش می رود.

و کم کم تمامی پستهای مدیریتی و حتی جزئی ترین کارمندها، طبق "شرایط احراز تصدی" وارد یک سیستم می شوند.

 

اگر این امر را می پذیریم، شما نگاهی به مجلس و نماینده ها بیافکنید و ببینید واقعاً اینها اینکاره هستند؟

۹۹/۵/۲۵ ۱۵:۰۶

بله

البته خب تعیین معیار لیاقت یقینا کاری نیازمند مطالعات جدی است و سنجه های فراوان دارد .

اما به جد باید مجلس همت نموده و آنرا تدوین کند . 

۹۹/۵/۲۵ ۱۴:۵۹

بله! برای همین درخواست کردم اجازه دهید تا آخر بحث، بدون مصداق آوردن، روی بایدها و نبایدها صحبت کنیم سپس به وضعیت فعلی برسیم.

اگر برای رفتن به کلاس 10 ، قبولی کلاس 9 ملاک است، اگر برای شرکت در آزمون سطح ممتازی انجمن خوشنویسان لازم است که سطح عالی دریافت شده باشد، اگر برای رسیدن به کارشناسی پایه 2 نظام مهندسی، باید 4 سال کارشناس پایه 3 بود، چرا برای وزیر شدن نباید 4 سال معاون وزیر یا رئیس یک سازمان ملی نبود؟ چرا برای استاندار شدن، لااقل نباید 4 سال فرماندار یا معاون استاندار یا مدیرکل نبود؟ 

۹۹/۵/۲۵ ۱۴:۴۰

آها خدا حفطتون کنه حالا کاملا هم نظر شدیم ..

 

پس بجای به رسمیت شناختن رفتار های غیر قانونی نمایندگان مجلس و مدیران ، باید انتظار تدوین ساز و کار و معیار های دقیق و قابل اندازه گیری داشته باشیم .

۹۹/۵/۲۵ ۱۴:۰۳

اگر "باید ـ نباید"ها را صحبت کنیم راحتتر به نتیجه می رسیم تا "هست ـ نیست"ها را. آنچه الآن اتفاق می افتد مورد بحث و مورد تأیید نیست و بهتر است بگوییم چه باید باشد و چه نباید باشد.

۹۹/۵/۲۵ ۱۳:۵۹

پس در این مباحثه به این نتیجه می رسیم که هنوز خط کش و الگویی برای انتخاب کارمند و مدیر وجود ندارد. در تمدن کهن چین از قرن 7 پیش از میلاد تا ابتدای قرن 20 ، یعنی به مدت 2600 سال، کنکوری برای انتخاب کارگزاران دولتی وجود داشته است و اگر کسی می خواست وارد سیستم قضایی، اداری یا نظامی و ... شود باید در این آزمون بسیار سخت شرکت می کرد. بعد از اینکه وارد سیستم حکومتی می شد، برای ارتقا ، یک فرمول بسیار آسان ولی دقیق داشت که اتفاقاً افلاطون نیز در کتاب جمهور این فرمول را سفارش می کند: شرط تصدی یک پست این است که آن فرد در یک پست پایین تر از آن پست، در دو ساله آخر موفق بوده باشد.

این فرمول ساده چند نکته دارد:

اولاً یک فرد نمی توانست 2 پله صعود کند و باید پله پله پیش می رفت.

ثانیاً یک فرد باید در راستای همان پست ترقی می یافت.

ثالثاً در پست قبلی لااقل 2 سال رئیس و متصدی می بود.

رابعاً باید عملکرد مثبت می داشت (که خودش تعریفی دارد).

چین بر همین اساس، مستقل از تمام دنیا یک دنیای جدید و بدون وابسته به دیگران ساخت و الآن نیز عظمت آن را می بینید.

ما هنوز اندر خم کوچه اول هم نیستیم و همین باعث می شود هر نماینده ای یا حتی هر رئیس جمهوری به سلیقه خود عمل کند و به دوستش زنگ بزند و از خواب بیدارش کند و بگوید: پاشو بیا تهران میخوام وزیرت کنم!

۹۹/۵/۲۵ ۱۳:۵۸

وقتی برای پست حساس وزیر که به قول شما شاخصی وجود ندارد ولی طبق قانون وزیر باید رای اعتماد نمایندگان مجلس را اخذ کند. اکثریت نمایندگان به شخص فاقد صلاحیت رای اعتماد می دهند.

لکن برای انتصاب یک مدیر در سطح شهرستان که هیچ قانونی برای دخالت نماینده مجلس وجود ندارد چه توجیهی برای دخالت نماینده و چه توجیهی وجود دارد که این دخالت و اعمال شاخصهای مد نظر نماینده به انتصاب شخص دارای صلاحیت بیانجامد.

۹۹/۵/۲۵ ۱۳:۳۵

بله وجود ندارد و دقیقا مشکل اصلی از همین نبودن شاخص ها به وجود می آید .

لیکن اگر شاخص و خط کش معینی توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و بعنوان قانون ابلاغ شود ، هم خود نمایندگان می توانند در اثر عدم عمل به شاخصه های قانونی از اعضای کابینه حساب کشی کنند و هم اگر مردم انتصاب خلاف قانونی دیدند می‌توانند لغو آن را از دستگاه قضایی خواستار شوند .

۹۹/۵/۲۵ ۱۳:۳۰

هنوز هیچ شاخص و شرایطی برای احراز پستها در کشور وجود ندارد حتی در حد وزیر. برای همین آقای رحمانی با مدرک فوق دیپلم فقه اسلامی (و مقاطع تحصیلی غیررسمی بعدی) وزیر صنعت می شود یا یک نفر بدون داشتن سابقه ریاست یک اداره در شهرستان، به طرفه العینی وزیر می شود.

حال بر فرض که چنین شاخص ها و شرایطی موجود بود، آیا تضمین بود که فرد منصوبی حائز آنها بوده؟ مگر دیگر مصوبات مطابق قانون اجرا می شود که این هم اجرا می شد؟ 

۹۹/۵/۲۵ ۱۲:۴۴

آقای مهندس به نظر شما آیا بهتر نیست این شاخص ها و شرایطی را که نماینده به مدیر فرادست ارائه می کند توسط اکثریت نمایندگان در مجلس تصویب شود. چون نمایندگان مجلس دارای گرایشها و سلایق مختلفی هستند ممکن است برخی شاخصها از نظر یک نماینده لازم و ضروری باشد و از نظر نماینده دیگر لازم و ضروری نباشد.و مدیر استانی برای انتخاب مدیران شهرستانی دچار سردرگمی شود. 

۹۹/۵/۲۵ ۱۲:۱۰

عزیز جان بحث فعلا بر سر افعال یا ترک افعال نماینده محترم مستقر نیست . 

بحث نظری بر سر رفتار شناسی و اختیارات نمایندگان مجلس است .

۹۹/۵/۲۵ ۱۲:۰۸

به نظر بنده نماینده باید به جای مخالفت با خود آن فرد بی کفایت ، باید کاستی های ایجاد شده توسط آن فرد را فریاد زده و نحوه حل آن را به اعضای کابینه وا گذارد .

البته اگر مجلس عظم جدی داشته باشد و معیار های قانونی دقیق و محکمی برای نصب مدیران به تصویب برساند ، دیگر دست دولت برای انتصاب افراد بی کفایت از بیخ بسته خواهد بود . 

۹۹/۵/۲۵ ۱۱:۵۷

با سلام خدمت کلیه دوستان
اقایان چرا بحث میکنید .مگر نماینده های قبلی اینکارو نکردن که شما همه اش دارید اعتراض میکنید .طوری از قانون حرف میزنید که انکاری شما اقایان .تو ایران زندگی نمیکنید .اگز رو قانون کارها انجام میشد .خیلی از این اقایانی که در پست های مختلف هستن الان سر کار نبودن ..خواهشن در این مورد هم دخالت نکنید .بزارید نماینده کارش رو انجان بده .

۹۹/۵/۲۵ ۱۱:۳۹

شما فرض کنید یک مدیرکل تحت یک فشارها یا تحمیلهای سیاسی، یک فرد بی کفایت یا کم کفایت را به عنوان متصدی یک پست معرفی کرده است و آن فرد، آن سازمان را به هم ریخته است. چه کسی باید به این انتصاب انتقاد کند؟ خود دولتمردان که این کار را نخواهند کرد. آیا نماینده حق دارد با براهین و استدلالها و شواهد خود، مدیرکل استانی یا مسئولین کشوری تا حد وزیر و رئیس جمهور را تحت فشار بگذارد تا فردی با کفایت و با درایت برای تصدی این پست شهرستانی معرفی کند؟

۹۹/۵/۲۵ ۱۱:۲۹

بله اگر انتخاب یا عزل فرد را حذف کنیم یقینا هم نظریم . 

اما در ادامه بحث : 

وزیر ، معاونین وزیر و مدیران کل ، قطعا برای انتخاب مدیران زیر مجموعه خود تابع یک سری شرایط و قوانین هستند . 

نماینده والی شهرستان نیست که بتواند بگوید در شهر من علاوه بر قوانین جاری مملکتی معیار های دیگری را نیز باید لحاظ کنید . دوباره این فعل هم مصداق محدود کردن اختیارات قانونی مدیر فرادستی است .

اما خب مجلس بعنوان قوه قانونگذاری می‌تواند شرایطی که فرمودید را به شور گذاشته و به قوانین مرتبط با انتخاب مدیران اضافه کند .تا اولا در صورت صحت این سنجه ها کل کشور از آن بهرمند شود و ثانیا قانون اختیارات مدیران فرادست را محدود تر کند نه اینکه نماینده اختیارات قانونی مدیر را محدود کند .

۹۹/۵/۲۵ ۱۱:۱۳

نمی دانم کدام کامنت من غیر از حرف شماست؟ تأکید کردم که نماینده حق ندارد فردی را به ریاست معرفی کند و فقط باید تخلفها یا روی ریل نبودن رئیس را به مسئولین فرادستش تذکر دهد و درصورت معرفی فردی جدید، فقط شاخصه های ریاست را اعلام کند که همین شاخصه ها نباید شخصی باشد.

طبیعی است برای شهرستان کوچک، بهتر است ابتدا به مدیرکل مربوطه تذکر دهد نه به وزیر.

۹۹/۵/۲۵ ۱۰:۴۴

جناب مهندس بدبختی این است که مدیر کل ، مدیر کل نیست وگرنه اجازه نمیداد کسی در عزل و نصب ها دخالت ویا تحمیلی به او و حیطه کارش بکند اینها افرادی سست عنصری هستند که محکم به میز شان چسبیده اند ، بله قربان گویانی که فقط هم و غم شان به حفظ سمت خودشان میباشد هر بالایی یا اتفاقی برای سازمان یا پر سنل آن بیافتد هیچ مسله ای نیست فدای میز شان ، سرت سلامت . مگر یادتان رفته ریئس آموزش وپرورش ### رادر زمان نمایندگی اقای دکتر !!! با وجود رضایت قاطبه پرسنل و اهالی منطقه چگونه عزل کردند ؟؟؟ یا در همین شهر خودمان چه مدیران لایقی را صرفا بخاطر بله قربان گو نبودنشان عزل کردند وبجای آنها افراد ضعیف و سست عنصری گذاشتند و تیشه به ریشه آموزش و پرورش زدند !!! کاش تحقیقی در این خصوص انجام می‌دادید و متوجه می شدید که مدیران شایسته آموزش و پرورش را که بر :نار کرده اند چه کسانی را بجای آنان گذاشته اند تفاوت از زمین تا آسمان است !!! البته منظورم از مدیران ، مدیران مدارس است نه مدیران اداره که در بین مدیران ادارات کمتر مدیران لایق بوده است .علی برکت ا...

۹۹/۵/۲۵ ۱۰:۳۸

با سلام

علیرغم اینکه در این سالهای فعالیت در فضای مجازی مطالب فراوانی از مهندس نائبی آموخته ام لکن در این موضوع با نظر آقای رضایی موافقم.

با توجه به اینکه در سطح بندی مقامات و پست های سازمانی ، مقام نماینده مجلس هم سطح وزیر در نظر گرفته شده است. لذا شان نمایندگی مجلس بالاتر از آن است که در عزل و نصب مدیرانی در سطح شهرستان دخالت کند.

طبق قوانین مربوطه وظیفه نماینده مجلس 1- قانون گزاری . 2- نظارت بر حسن اجرای قوانین می باشد. ضمانت اجرای وظیفه دوم ، تذکر، سوال و استیضاح می باشد. لذا اگر چنانچه نماینده ای تشخیص دهد که قانون وضع شده توسط مجلس،در دستگاه های اجرایی اجرا نمی شود یا به نحو مطلوب اجرا نمی شود می تواند به وزیر مربوطه یا رئیس جمهور تذکر بدهد و یا سوال نماید.در اینجا وزیر مربوطه یا رئیس جمهور است که تشخیص می دهد برای رفع نقصان و کاستیهای مد نظر نماینده نیاز به تعویض مدیر وجود دارد یا خیر.

در ضمن در برخی از حوزه های انتخابیه مانند میانه که بیش از یک نماینده دارند اگر نماینده ای عزل مدیر شهرستانی را از مدیر استانی بخواهد و نماینده دیگر ابقای این مدیر را بخواهد مدیر استانی درخواست کدام نماینده را اجابت کند.

اگر به سفارش نماینده ای یک مدیری در سطح شهرستان یا استان نصب شود و بواسطه عملکرد ضعیف این مدیر نمایندگان دیگر اقدام به استیضاح وزیر نمایند. آیا دفاع وزیر از خودش مبنی بر اینکه این مدیر ضعیف به سفارش فلان نماینده نصب شده است برای نمایندگان قابل قبول خواهد بود؟

۹۹/۵/۲۵ ۰۹:۰۵

اگر تا این قسمت با هم توافق داشتیم، ادامه را پیش برویم:

یک نماینده حق ندارد یک رئیس را معرفی کند بلکه او باید شرایط تصدی ریاست را بررسی کند. مثلاً بجای معرفی رئیس آموزش و پرورش، بگوید: رئیسی معرفی کنید که بومی باشد (مثلا) + از بدنه آموزش و پرورش باشد + سابقه 10 سال مدیریت در شهرستان های همتراز داشته باشد + در آخرین ریاستش 70% مردم یا کارمندانش رضایت داشته باشد + ...

اگر یک نماینده بجای معرفی یک فرد برای ریاست، شاخص ها و شرایط تصدی ریاست را معرفی کند، مدیرکل مربوطه نیز راحتتر می تواند تصمیم بگیرد.

اگر چنین اتفاقی بیافتد، هم شأن و حریم مدیرکل حفظ شده و برای آینده همچنان پاسخگو خواهد بود و هم نماینده همچنان حق دارد آن رئیس جدید را بازخواست کند.

۹۹/۵/۲۵ ۰۰:۵۰

ارادتمند . 

خب در باره فرماندار که فرمایش حضرتعالی را قبول دارم . فرماندار بعنوان «نماینده عالی دولت در شهرستان » موظف به نظارت بر تمام مدیران دولتی شهرستان و تلاش برای پیشبرد اهداف و برنامه های دولت در آن شهر است .

 

اما کماکان اعتقاد دارم نماینده نباید شخصا برای رییس شدن یا نشدن کسی لابی کند تا اگر مدیران اشتباه کردند ، به پای خود او نوشته نشود و بتواند مقام مافوق آن مدیر را تحت فشار برای رفع مشکلات قرار دهد .

فرض بفرمایید حضرتعالی ‌نماینده مجلس باشید و‌ با لابی بنده را بعنوان رییس یکی از ادارات منصوب کنید . پسفردا اگر بنده خطایی کردم ، مدیر کل من به شما خواهد بود یا می‌گوید مدیری است که خودت انتخاب کرده ای ؟ 

اما حال اگر شما بنده را انتخاب نکرده باشید ، همیشه دستتان برای زیر فشار گذاشتن مدیر کل و وزیر جهت رفع کاستی ها باز است .

۹۹/۵/۲۵ ۰۰:۴۴

جناب مهندس نائبی عزیز ، 

کشور توسط قانون اساسی اداره میگردد نه قانون تجارت البته مثال حقیر هم تیم فوتبال بود .

بنده هم با حضرتعالی هم نظرم ، مجلس در راس امور کشور و مهم ترین نهاد قانون اساسی است ( در متن مقاله نیز به این مهم اشاره نموده ام ) . مجلس می‌تواند رییس جمهور و کل هیئت وزیران را هروقت اراده کند از کار برکنار کرده یا با با مشکلات جدی مواجه کند . مجلس میتواند در هر زمانی که اراده کند از هر یک از نهاد های کشور تحقیق و تفحص کرده و مفسیدن را به خاک سیاه بنشاند . و دقیقا نماینده همین مجلس همانگونه که حضرتعالی فرمودید می‌تواند در صحن علنی علیه هر مسئولی خطابه و فریاد کرده و بی کفایتی های او را برملا کند .

یقین بدانید حقیر نیز مانند جنابتان مجلس را قدرتمند ترین و مهم‌ترین نهاد حکومت میدانم . 

و بله ، نماینده مجلس عملا می‌تواند به پشتوانه همان قدرتی که دارد و به میزان خطری که ناراضی بودن  نماینده از مدیران کلان می‌تواند برای آنها ایجاد کند ؛ مسئولین فرادستی را واردار به تغییر زیر مجموعه خود کند.

اما این رییس جمهور است که باید جوابگوی عملکرد دولت باشد . این وزیر کشور و دولت است که بایدجوابگوی عملکرد استانداران و فرمانداران باشد . این وزرای تخصصی هستند که باید پاسخگوی عملکرد مدیران کل و مدیران شهرستانی و باقی مدیران زیر مجموعه خود باشند . 

نماینده مجلس هرچند عملا چون توانایی در آوردن پدر اعضای کابینه در صحن را دارد می‌تواند آن ها را «مجبور» به ایجاد تغییر در زیرمجموعه خود کند ؛ اما این اجبار وی برای تغییر شخص ( و نه رویه ) به زعم حقیر نه قانونی است و نه اصولی .

وقتی مثلا وزیر آموزش و پرورش مدیر کل آذربایجان شرقی را تعیین می‌کند یعنی او را برای پیشبرد سیاست های خود در این استان مناسب دیده است . حال اگر نماینده ‌مجلس ( به هر علتی ) وزیر را تحت فشار قرار دهد که مدیر کل تعویض گردد ، وزیر را از اجرای سیاست های ( درست یا غلط ) خود در استان باز داشته است .‌ بعد از آن چون این تغییر به درخواست نمایندگان صورت گرفته است ، اصولا وزیر پاسخگوی عملکرد مدیرکل جدید و هر فاجعه ای که توسط او انجام پذیرد نخواهد بود .

بجای فشار برای تغییر اشخاص ، بهتر نیست نماینده وزیر را برای «کاستی» ها تحت فشار قرار دهد که اگر خود وزیر مدیر زیرمجموعه اش را عامل آن کاستی ها دانست او را ( بدون دخالت نماینده ) عوض کند و اگر علت دیگری یافت آن را رفع کند و به هر حال پاسخگوی تصمیمات خویش و‌ کاستی های آینده بماند ؟

۹۹/۵/۲۴ ۲۳:۵۳

جناب رضایی هم استدلالتان اشتباه است و هم مثالتان. اگر کتاب قانون تجارت را مطالعه کنید تمامی وظایف هیئت مدیره مشخص است. هیئت مدیره می تواند روی تک تک قراردادها، عزل و نصب ها و ... دخالت کند و حتی می تواند خود مدیرعامل را عزل کند. حتی می تواند بدون نظر مدیرعامل یا برخلاف میل او، مدیری را عزل کند.

مجلس شورای اسلامی و نماینده، بالاترین جایگاه در دنیا را دارد. در هر کشور فراتر از مجلس و نماینده وجود ندارد و مجلس می تواند خود رئیس جمهور را برکنار کند.

یک نماینده برای اصلاح یک اداره یا شهرستان، با استدلال ها و براهین خود می تواند از قوه قهریه و جبریه علیه آن مسئول یا فراترهای او استفاده کند. می تواند در مجلس علیه وزیر مربوطه اش داد بکشد و آبرویش را ببرد. رئیس ادارات و فرماندار که سهل است، علیه استاندار نیز می تواند در مجلس خطابه بکند و بی کفایتی ها را برملا کند و وزیر کشور را برای برکناری استاندار یا هر مقامی تحت فشار بگذارد.

این که چقدر در این کار موفق باشد بستگی به قدرت و اعتبار او و میزان حقانیت ادعای او خواهد داشت.

۹۹/۵/۲۴ ۲۳:۲۸

با تشکر از پاسخ شما
در مورد انتقاد از نحوه اداره آموزش و پرورش و سایر نهادهای موجود در شهرمان بنده به شخصه بر این اعتقاد هستم که: 2 مقام باید حواسشان را به کنترل امور شهرستانمان بسیار جمع کنند و تا جایی که امکان دارند امور مربوط بهبخشهای مختلف را زیر ذربین قرار دهند.
نفر اول فرماندار شهر است که باید مانند پدری دلسوز اما متخصص امور مختلف شهر را زیر نظر گرفته و در صورت برخورد با نقص ها و کم کاری ها اقدامات لازم را انجام دهد تا شهذمان از همه جهت به سمت توسعه پیش برود.
مقام دوم نیز نمایندگان مجلس هستند که علاوه بر قانونگذاری، باید از نفوذ و اختیارات خود برای انتخاب رئیسان و مدیران توانمند در بخشهای مختلف شهرمان استفاده کنند.
بر خلاف دیدگاه نماینده قبلی شهرمان دکتر شیویاری که همیشه میگفت وظیفه نماینده مجلس دلالی نیست و فقط قانونگذاری است، نظر من این است که نماینده مجلس وظیفه رایزنی و معامله را در کنار قانونگزاری را باید داشته باشد تا بتواند در توسعه اقتصادی شهرمان معید باشد، اگر نماینده ای نتواند با یک وزیر برای توصعه اقتصادی شهرمان رایزنی کند، و وظایف خود را محدود به قانونگذاری بکند، همانند دکتر فرمند با در انتخابات جدید با 2800 رای مواجه خواهد شد.
پس همانگونه که نماینده خود را ملزم به پوشیدن "کفن" و رفتن به خیابان میداند، برای توسعه شهر نیر باید کفن پوشیده و به دیدار و رایزنی با تمامی مقامات دولتی برود.

۹۹/۵/۲۴ ۲۳:۰۴

بله شاید نقطه افتراق عقاید همینجا باشد .

حقیر با تمام فرمایشات حضرتعالی موافقم و معتقدم نماینده در تمام مواردی که فرمودید محق است الا یک مورد ؛ نماینده حق اعمال فشار یا جبر برای تغییر مدیر اجرایی که نیازمند رای اعتماد مجلس نیست را از نظر حقیر ( و طبق برداشت ناقص بنده از قوانین کشور ) ندارد .

اگر بخواهم در این زمینه مثال بزنم :هیات مدیره یک باشگاه فوتبال سرمربی را انتخاب میکنند و حتی حق دارند دوستانه در باره چینش تیم و انتخاب دروازه بان به وی مشورت بدهند اما حق ندارند او را «مجبور» به تغییر دروازه بان کنند و این نقض آشکار حق سرمربی است . حالا هر وقت دروازه بان گل خورد ، سرمربی باید پاسخگوی انتخاب خود باشد و اگر سرمربی نتوانست مشکل گل خوردن را اصلاح کند هیات مدیره فقط میتواند خود سرمربی را عوض کند و دوباره سرمربی جدید برای دروازه بان تصمیم میگیرد نه اعضای هیات مدیره .

۹۹/۵/۲۴ ۲۲:۵۱

من دوست دارم ابتدا اصالت موضوع را به توافق برسیم سپس سراغ مصداق ها برویم. الآن سخن از اعمال فشار یا تسویه حسابهای سیاسی نشده است و فقط سخن از وظایف نماینده و راهکارهای پیش رو بود.

یک نماینده به عنوان دیده بان و چشم کشور، حق دارد در تمامی مسائل دولتی ورود کرده و اگر روی ریل مجلس حرکت نمی کند، آنرا اصلاح کند چه بصورت فردی (اعم از دوستانه یا جبری) و چه بصورت عمومی از طریق تریبون مجلس یا استیضاح.

وقتی یک نماینده یا مجموعه نمایندگان می توانند شخص رئیس جمهور  و تک تک وزیران را بخاطر حرکت نکردن روی ریل، برکنار کنند، چطور نمی توانند روی مدیرکل استانی یا رئیس شهرستانی تذکر دهند یا حتی به مدیران فرادست فشار بیآورند.

اگر تا اینجا موافق هستید که یک نماینده و یا مجموعه نمایندگان می توانند از ارشاد و نصیحت گرفته تا قوه قهریه و جبریه، برای اصلاح دولتمردان استفاده کنند، می توانیم برویم سراغ رفتارهای یک نماینده که دارای بوی شخصی، امیال سیاسی، کینه جویی، تلافی گذشته، قدرتنمایی و ... است که درواقع انحراف از مسیر قانونی و به حق است که تا اینجا بحث کرده بودیم.

۹۹/۵/۲۴ ۲۲:۳۵

یقینا عاقلانه تر از اقدام بدوی از تریبون مجلس ، اعتراض یا گلایه به مدیر فرادست است . اما این مسأله جدای از اعمال فشار برای تعویض مدیران در نظر گرفته می شود .

قطعا نماینده حوزه انتخابیه ‌حق دارد کاستی های هر اداره ای را با مدیر فرادست در میان گذاشته و‌ حل آنها را مطالبه کند اما باز هم این مدیر فرادست است که تصمیم میگیرد کاستی موجود در آن حوزه انتخابیه را چگونه حل کند و کماکان حق تغییر یا عدم تغییر مدیر زیردست خودش را دارد .

اگر بخواهم مقصود خود را واضح تر بیان کنم ، افراد در مواجهه ی نماینده با دستگاه های دولتی موضوعیت ندارند و مشکلات و مسائل هستند که  دارای موضوعیت اند . یعنی نماینده مجلس مشکلات موجود در شهرستان را به مدیر کل یا مدیران بالاتر منتقل نموده و حل آنها را مطالبه میکند . حل مشکلات به وسیله هر فردی که مصلحت بدانند از وظایف و اختیارات دستگاه های اجرایی است و نماینده حق ندارد حتی به حق برای تغییر مدیر دولتی اعمال فشار کند . بلکه در صورت عدم حل مشکل منتقل شده به مدیران فرادست ، می‌تواند از باقی طرفیت های قانونی جهت پاسخگو کردن کلان ترین مدیر حوزه استفاده کند .

بدبختانه اعمال فشار سیاسی برای تغییر مدیران باعث می‌گردد زبان مدیران اجرایی برای کاستی ها همیشه دراز باشد و در پاسخ مطالبه ها دخل و تصرف و فشار  نمایندگان در انتصابات را دلیل اصلی ناکامی خدمات خود بدانند . مثلا پسفردا اگر آموزش و پرورش میانه باز هم کاستی داشت ، مدیر کل می‌تواند با این بهانه که این مشکلات حاصل تغییر خواسته شده توسط نماینده مردم است از زیر آن فرار کند .

 

۹۹/۵/۲۴ ۲۲:۲۱

یک قدم زودتر به انتها رفتید. اجازه دهید قدم به قدم پیش برویم: محرز شد که مدیر فرودست شهرستانی، کفایت لازم را ندارد. آیا نماینده حق دارد به مدیر فرادست اعتراض یا گلایه کند؟ آیا این اعتراض باید از طریق تریبون مجلس باشد یا در حد رایزنی با مدیرکل استانی و مقامات بالاتر؟ خود نماینده که نمی تواند عزل و نصب کند، آیا نباید به دولتمردان استانی و کشوری تذکر دهد که این دولتمرد شهرستانی، کفایت لازم را دارد و براساس ریل گذاری های مجلس پیش نمی رود؟

۹۹/۵/۲۴ ۲۲:۰۹

قطعا دومی راحت تر است ( مخصوصا تغییر یک مدیر شهرستانی ) اما اصولی نیست و تعدی به اختیارات مدیران دولتی محسوب می شود . 

زمانی که مجلس به وزیر آموزش و پرورش رای اعتماد داده ، وزیر این اختیار را دارد که صدر تا ذیل مدیران آن وزارت خانه را ( از معاونین وزیر تا مدیران مدارس ) به تشخیص خود و مجموعه اش منصوب کند . در مقابل این اختیار ، وزیر پاسخگوی تمام اشتباهات مدیرانی که منصوب نموده خواهد بود . 

حال اگر هرکدام از مدیران زیر مجموعه وزارت خانه در حوزه خدمت خود مشکلی ایجاد کند که واقعا در حد ورود یک  نماینده مجلس باشد ، نماینده می تواند با استفاده از ظرفیت های مقرر قانونی ( اطلاع - و نه فشار - به مدیران استانی ، تذکر ، سوال ، استیضاح و ..) حل مشکل را با توجه به بزرگی آن از وزارت مربوطه مطالبه کند .

همکاری نماینده مجلس با مسئولین اجرایی شهرستان امر پسندیده ایست اما‌ در صورتی که این همکاری میسر نباشد ، هرگونه فشار سیاسی غیر از ظرفیت های شناخته شده قانونی برای تعویض مدیران نقض آشکار استقلال قوا محسوب می شود .

بعلاوه همانگونه که در یادداشت نیز عرض شد ، مدیران دولتی به فشار های سیاسی نماینده جناح مقابل توجهی نمی‌کنند مگر در زمانی که نفع سیاسی بزرگتری در آن ببینند و این نفع معمولا چشم پوشی از یکی از منافع کلان تر از شهرستان و وام دار شدن نماینده است . 

۹۹/۵/۲۴ ۲۱:۳۵

تا اینجا تضادی بین افکار ما نمی بینم جز در مورد نحوه رفتار با مسئول جزء که ضعف دارد. با این قسمت از حرف شما که "انتخاب رئیس فرودست ضعیف نتیجه حضور یک رئیس فرادست ضعیف است" موافق هستم. مدیر توانا، مدیر ناتوان انتخاب نمی کند اما اگر به هر دلیلی انتخاب کرده است (از جمله فشارهای سیاسی)، الآن برای یک نماینده کدام راحتتر است؟ فشار برای تغییر مدیر فرادست یا فشار برای تغییر مدیر فرودست؟

قطعاً دومی راحتتر است.

وقتی مدیرفرودست شهرستانی را تغییر دارد، اگر توانایی دارد مدیر فرادست استانی را نیز تغییر دهد.

۹۹/۵/۲۴ ۲۰:۴۰

از لطف شما و کاربر محترم «فرهنگی» متشکرم . 🌹

۹۹/۵/۲۴ ۱۷:۲۵

عرض کردم نظارت نماینده بر سیستم اجرایی را قبول دارم . 

اما به نظر حقیر انتخاب مدیران فرودست ، نتیجه سیاست های کلی مدیران فرادست است و اگر اشکالی به وجود می آید محصول سیاست های آنهاست نه خود مدیر فرودست .

لذا نماینده مجلس وقتی در هر حوزه خرد و کلانی مشکلی می بیند ، برای حل آن مشکل باید از ظرفیت های قانونی نمایندگی خود استفاده نموده و «مسئول کلان» آن حوزه را بازخواست کند نه اینکه فشار بیاورد برای تغییر مدیر خرد .

 

۹۹/۵/۲۴ ۱۶:۴۳

اگر می پذیرید که نماینده وظیفه دارد بر اجرای مصوبات مجلس نظارت کند، لازم است با آنانی که همراستا با ریل مجلس نیستند یا حتی سنگ انداز هستند، برخورد گردد، این برخورد چطور می تواند باشد و از چه جایگاهی می تواند باشد؟

این برخورد ممکن است از تذکر یا پیشنهاد شروع شود و برسد به ارائه گزارش از عملکرد ضعیف این فرودست به فرادست و حتی فشار بر فرادست برای برکناری فرودست.

لطفاً بدون اینکه روی مصداق خاص یا نماینده خاصی صحبت شود، این حرف بنده را رد یا تأیید کنید.

۹۹/۵/۲۴ ۱۴:۳۳

ضمن عرض سلام و تشکر از لطف جناب مهندس نائبی عزیز . 

متاسفانه مشغولیت به آموختن در حوزه های مختلف و فعالیت های دانشجویی شاید باعث سلب توفیق از حقیر برای فعالیت در صدای میانه گردیده بود . لیکن ما همیشه ارادتمندیم .

 

در باب نکته فرمایشی حضرت عالی نیز : 

یقینا یکی از شئون بسیار با اهمیت نمایندگان محترم مجلس نظارت بر مسئولین اجرایی است و این حقیر به هیچ‌ وجه این شأن نمایندگان را نادیده نگرفته و بلعکس اعتقاد راسخی به آن دارم . 

لیکن جایگاه نظارتی متفاوت از دخالت در عزل و نصب های اجرایی منطقه ایست . 

مدیران منطقه ای یا مجری سیاست های کلان دولت در منطقه هستند که در صورتی که سیاست های کلان موجب ایجاد مشکل می شوند ، باید مدیر کلان بازخواست شود .‌

ویا مجری سیاست های کلان نیستند ، که باید برای کاستی ها از مدیر کلان توضیح خواسته شود تا پاسخگوی زیر مجموعه خود باشند . حال اینکه عدم هماهنگی مدیر منطقه ای با سیاست های کلان خود را چگونه حل می‌کنند نیز در اختیار مدیران کلان است . در صورتی که در حل مسأله ناتوان بودند دوباره باید مدیران کلان مواخذه شوند .

۹۹/۵/۲۴ ۱۲:۵۷

باسلام خدمت آقای رضایی که فکر کنم از روز قبولی در دانشگاه تقریباً فعالیت خود در صدای میانه را قطع کرده است، چیزی که در این مقاله مغفول مانده است، اختیار و قدرت نماینده در بررسی عملکرد دولت است. مجلس علاوه بر تصویب قوانین و تسهیل امور، وظیفه دارد انجام آن را در حوزه دولت بازرسی و کنترل نماید و اگر دولت آنرا انجام نمی دهد یا ضعیف انجام می دهد، تذکر دهد. تک تک نماینده ها نیز در حوزه کلان و جزء، همین وظیفه را دارند. 

لذا یک نماینده حق دارد در حوزه خود (خصوصاً) و تمام کشور (عموماً)، عملکرد ادارات را رصد کند و اگر رئیسی درست کار نمی کند یا فساد دارد یا سیاست بازی می کند و ... ، آن را به فرادستان آن مسئول منتقل نماید.

۹۹/۵/۲۴ ۱۲:۵۲

میانالی 24: در نهایت این نکته را متذکر میشوم سایت وزین صدای میانه به سنگ اندازی جلوی نمایندگان و اقدامات جناهی و رعایت نکردن اصل بیطرفی مشهور است و دیری نخواهد کشید خواهیم دید این سایت و گردانندگانش قلم بر علیه کدام نماینده خواهد چرخاند.

---------------------------

1ـ لااقل در مورد همین تغییر رئیس آ.پ تنها منبع خبری شما صدای میانه بوده است و چوب لای چرخ نماینده نگذاشته بلکه آن چرخ را هُل داده است.

2 ـ همین که نظرات شما اینگونه شفاف بیان می شود و تأیید می شود یعنی صدای میانه قصد و غرضی ندارد و این فضا را قدر بدانیم پیش از آن که بسته شود.

۹۹/۵/۲۴ ۱۲:۴۲

ادارات شهرستان- کمیته امداد- بهزیستی-شبکه بهداشت- دامپزشکی- جهاد کشاورزی- تامین اجتماعی

۹۹/۵/۲۴ ۱۲:۴۱

نیروی جوان وتحصیلکرده باید بعنوان ریس ادارات انتخابات شود وبا تجربه های ادارات کمک حالشان باشد
تحصیلکرده تخصص وعملش را دارد

۹۹/۵/۲۴ ۱۲:۳۷

الان میانه دارای مدیران بسیار ضعیفی است برای نمونه همین .... ، اگه واقعا نماینده به دنبال برکناری مدیران ضعیف است باید در چندین اداره هم مثل برکناری رئیس آموزش و پرورش رخ دهد وگرنه ادامه دلر نباشد چیزی جز حساب کشی شخصی نبوده است.

۹۹/۵/۲۴ ۱۲:۳۴

خب، اگه اینطوری باشه که باید مدیر...میانه، مدیر .... ، مدیر.... کلا برکنار شوند پس بسم الله

۹۹/۵/۲۴ ۱۲:۱۵

اینجا چطور؟؟

۹۹/۵/۲۴ ۱۱:۰۷

با سلام
فارغ از محتوای متن که حرف های مستند و مستدل اش دارای ارزش اجتماعی و فرهنگی و صد البته سیاسی قابل توجهی است.
این قلم بسیار پخته و روان است و غرض اینکه با وجود چنین جوانان با سوادی به آینده نگرش انتقادی در شهر و استان و کشور امیدوار می شوم.

۹۹/۵/۲۴ ۱۰:۴۴

برادر گرانقدر ، 

اولا یادداشت حقیر کوچترین ارتباطی به گردانندگان محترم سایت صدای میانه نداشته و با اکانت حقیقی خودم منتشر گردیده است . 

کامنت ها هم اگر حاوی مطلب توهین آمیز نبوده و خارج از عرف نباشند یقینا منتشر می شوند .

 

 

اما‌ در باب استدلال حضرتعالی : 

 

اینکه اگر مدیری کاستی های درج شده جنابعالی را داشته باشد باید مدیریت وی به اتمام برسد حرف ناصحیحی نیست .

لیکن در نظر داشته باشید اولا این مسائل بطور کلان متاسفانه در سیاست های دولت کنونی موجود است و ثانیا نماینده محترم مردم میانه ،  هم اکنون به نمایندگی از کل مجلس مسئول نظارت بر سیاست های کلان وزارت آموزش و پرورش می باشند .

 

اگر خبر صحیح بوده و استدلال هایی که جنابعالی مطرح کردید ، استدلال خود نماینده محترم هم باشد متاسفانه نماینده محترم حداقل منافع ملی را با منافع منطقه ای تهاتر نموده اند که خلاف شأن نمایندگی کل ملت ایران و مدافع حقوق فرهنگیان بودن ایشان است .

انتقاداتی که شما به مدیریت فرد قبلی مطرح کردید رویکرد کلان وزارت آموزش و پرورش است و‌ یقینا نماینده مردم و عضو ناظر شورای عالی آموزش و پرورش کشور باید وزارت مطبوع را برای حل ریشه ای و ملی آنها به چالش بکشد .

 

البته امید دارم یا خبر منتشره صحیح نباشد یا در صورت صحت خود نماینده محترم دلایل جدی تری به افکار عمومی ارایه فرمایند .

۹۹/۵/۲۴ ۱۰:۴۰

علیار راستگو معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان کلیبر، عدالت حاجی‌پور را به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی کرد.

۹۹/۵/۲۴ ۱۰:۳۹

رسول خدابخش به عنوان فرماندار جدید اهر معرفی شد

۹۹/۵/۲۴ ۱۰:۳۵

یکسری مدیران خوش خواب باید تغییر وتحول پیدا کنند

۹۹/۵/۲۴ ۱۰:۳۵

کار پسندیده ومنطقی است- اتفاقا مدیران ناکارآمد لرزه به جانش افتاده است---خیلی داریم مدیران خسته شهرستان

۹۹/۵/۲۴ ۱۰:۱۹

با سلام خدمت همشهریان عزیزم.
بنا به دلایلی که عرض خواهم کرد، آموزش و پرورش شهرستان میانه چندین سال است که بسیار ضعیف عمل میکند و کسی نبود مسئولان این بخش مهم را در مقابل عملکردشان بازخواست نماید.
نتایج کنکورهای سراسری شهرمان یکی از متغیرهایی است که میتوان به استناد بر آن به ضعف یا قوت آموزش در شهرمان پی برد.
معلپان و دبیران بازنشسته ای که بعد از اتمام خدمت و بارنشستگی هنوز مشغول به تدریس به صورت قراردادی در مدارس هستند و جوانان تحصیل کرده شهرمان منتظر باز شدن مسیر استخدامی.
معلمانی هم وجود دارمد که در سایر نهادها و کارخانجات شهرمان استخدام شده و حقوق بالایی هم دریافت میکنند اما به صورت قراردادی باز در مدارس دولتی مشغول تدریس هستند.
همین امسال دبیری میگفت به دانش آموزان کلاسم میگویم درس نخوانید نمره نخواهم داد و آنها با مالیدن دو انگشت به هم میگویند با 500 تومن مدیر نمره را میدهد پس بیخود اعصاب خودت را ناراحت نکن و از قضا همین مدیر حامیان بسیار کله گنده ای در سازمان آموزش پرورش و سایر نهادهای دولتی دارد.
من به شخصه امیدوارم نماینده شهرمان خود در امور آموزش و پرورش دخالت کرده باشد و سعی کند موانع پیشرفت آموزشی را برطرف کند.
در نهایت این نکته را متذکر میشوم سایت وزین صدای میانه به سنگ اندازی جلوی نمایندگان و اقدامات جناهی و رعایت نکردن اصل بیطرفی مشهور است و دیری نخواهد کشید خواهیم دید این سایت و گردانندگانش قلم بر علیه کدام نماینده خواهد چرخاند.
امیدوارم بدون سانسور مطلب را عینا در سایت قرار دهید.

۹۹/۵/۲۴ ۰۷:۵۳

جناب رضایی با سلام . از خواندن متن ارزشمند و شایسته جناب عالی لذت بردم . با نظر و پیشنهادتان موافقم . حتما باید نماینده محترم در صحت و سقم خبر قبلی ورود کنند و موضع گیری رسمی نمایند . نه اینکه منتظر بمانند تا موضوع به فراموشی برود که قطعا اینطوری نخواهد بود . متشکرم

پیشگیری از کرونا

از برخورد نزدیک با افراد دارای علایم بیماری خودداری نمایید.

اخبار روز