کد خبر: ۶۵۱۶۵
۱۶۳۹ بازدید
۱۲ دیدگاه (۱۰ تایید شده)

مدیرعامل راه آهن:

خط آهن تهران میانه تبریز دوخطه با سرعت 250 کیلومتر در ساعت خواهد بود

۱۳۹۵/۷/۱۰
۱۱:۵۴

راه‌آهن یک چاه بزرگ نفتی است/ ناوگان ریلی به ۲۰ هزارمیلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه «راه‌آهن یک چاه نفت بزرگ است» گفت: در صورت حمل تمام بار کشور از طریق راه‌آهن، می‌توان به‌جای مصرف ۲۰ میلیارد دلار سوخت در بخش جاده‌ای با صرف ۳ میلیارد دلار سوخت به جابجایی بار پرداخت.

محسن پورسید آقایی در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان صرفه‌جویی حمل‌ونقل ریلی در سوخت ابراز داشت: راه‌آهن یک‌هفتم جاده سوخت مصرف می‌کند و اگر بار کشور به سمت راه‌آهن سوق یابد، حمل‌ونقل ریلی می‌تواند به‌جای مصرف ۲۰ میلیارد دلار سوخت در بخش جاده‌ای با هزینه ۳ میلیارد دلار این بار را جابجا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: راه آهن یک چاه نفت بزرگی است که هر قدر در آن سرمایه‌گذاری شود به همان اندازه صرفه‌جویی سوخت انجام می‌شود، تا جایی که می‌توان شاهد صرفه‌جویی ۲۰ میلیارد دلاری سوخت بود.

وی افزود: طبق برنامه ششم توسعه حجم بار راه‌آهن باید به سه برابر افزایش یابد. از طرفی برنامه دیگری برای توسعه حمل‌ونقل حومه‌ای به‌منظور افزایش چشمگیر جابجایی مسافر در حومه کلان‌شهرها دارد.  همچنین خطوط سریع‌السیر با سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت در خطوط تهران-اصفهان در دست‌ساخت است که تکمیل آن سه سال به طول می‌انجامد و تهران-مشهد علاوه بر برقی شدن به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت افزایش سرعت پیدا خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سایر برنامه‌های شرکت راه‌آهن گفت: مسیرهای تهران-قم-اراک و تهران-میانه-تبریزطبق برنامه دوخطه و سرعت آن به ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلومتر افزایش می‌یابد تا یک شبکه سریع‌السیر در کل کشور ایجاد شود.

مدیرعامل راه‌آهن بابیان اینکه «باید تمام این اتفاقات در برنامه ششم محقق شود» خاطرنشان کرد: احکام جدیدی از سوی دولت به مجلس پیشنهادشده است. پیش‌بینی‌شده موافقت مجلس با این احکام موجب شود راه‌آهن جایگاه خود را در سطح بین‌المللی کسب کند.

پورسیدآقایی با اشاره به تعداد حوادث ریلی بیان کرد: در سال نزدیک به ۴۰ مورد تصادف به دلیل عبور عابر از روی ریل وعدم توجه به مقررات رخ می‌دهد که این ۴۰ مورد با ۱۶ هزار تلفات رانندگی قابل‌مقایسه نیست.

وی با اشاره به سهم راه آهن در جابجایی بار و مسافر در کشور اظهار داشت: سهم فعلی حمل بار توسط راه‌آهن پایین است و طی دو سال اخیر این سهم از ۱۰.۵ درصد به ۱۱.۸ درصد رشد داشته است همچنین در بخش حمل‌ونقل مسافر نیز این سهم نزدیک به ۶درصد است.

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره میزان سرمایه‌گذاری موردنیاز در ناوگان حمل‌ونقل ریلی گفت: برای رسیدن به جایگاه مورد نظر نیاز به سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی از سوی بخش خصوصی است و با کمک‌های مجلس در نظر داریم مشوق‌هایی برای جذب سرمایه بخش خصوصی ایجاد کنیم، زیرا در شرایط فعلی بخش خصوصی حاضر به سرمایه‌گذاری در بخش ریلی نیست.

پورسیدآقایی یادآور شد: بازگشت مابه‌التفاوت سوخت، معافیت مالیاتی، مشارکت دولت در سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی، ارائه وام با نرخ بهره پایین از جمله این مشوق‌هاست.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۵/۷/۱۲ ۰۹:۵۳

من که بعنوان یه میانه ای دانشجوم تواردبیل واقعاتورفت وامداذیت میشم جاده که توچندسال اخیرزده شده هم نامطمینه ونامجهزه.خوداردبیلیاهم دیگه ناامیددارن میشن ازتکمیل راه اهن.ازماکه گذشته ولی کسانی که دیگه ای سربازن,یادانشجوبایدشرایط راه وجاده رودرنظربگیرن.به امیدداشتن میانه ای ابادترومترقی تر

۹۵/۷/۱۲ ۰۹:۴۳

شماهم خیلی منفی فکرمیکنیدانشالله باهمت مسولین تمام پروژه هاتکمیل بشه.یقیناتوسعه راههای جاده ای وریلی منتهی به میانه باعث شکوفایی اقتصادی والبته گردشگری مان میشود.حقابه قزل اوزن راهم بایدنمایندگان ومسولین باجدیت پیگیری ومحقق کنند

۹۵/۷/۱۲ ۰۰:۱۹

هرطورى فکرکنى همان ميشود باىدخودمان بخواهيم پس همه انها سريع اتفاق ميفتدچون خودمان ميخواهيم

۹۵/۷/۱۱ ۱۴:۳۰

یقینا طرح های مذکور در بهترین حالت تا زنجان اجرا و هرگز به میانه نمی رسند.(شوخی)
ما عادت داریم که اسم میانه را در طرح های رویایی و تخیلی بشنویم عزیزان همشهری زیاد خوشحال نشوید.
مثل راه آهن میااانه_اردبیل با احتمال افتتاح 30ساله با سرعت فعلی!!!
راه آهن میااانه _تبریز همچنین
بزرگراه میانه-سرچم با احتمال افتتاح در 30سال آینده
بزرگراه میانه_قره چمن با احتمال صفر
جاده نیر میانه احتمالا در حوزه ی نیر کمی پیشرفت کند.
جاده میاندوآب -میانه در حسرت افتتاح کامل
آبرسانی از گرمی چای به میااااانه در رویای افتتاح
تعلق حق آبه از سد خودمان شهریار به شهرستان خشکیده میانه مخصوصا کاغذ کنان هرگز...
احیای بافت اطراف امامزاده اسماعیل(ع) میانه
و دهها پروژه دیگر به اسم میانه که نسل قبل از ما و بعد از ما شاهد افتتاح آنها نخواهند بود.

۹۵/۷/۱۰ ۲۲:۲۴

باقطار 250کيلومتردرساعت فاصله تهران تبريز کمتراز 3ساعت ميشود واين بستگى به مسيرزنجان ميانه دارد پس سريعتر بايداين مسيرمهم اجرايى شود ميانه تا تهران کمترازدوساعت ميشود

۹۵/۷/۱۰ ۲۱:۵۴

بخاط اینه که راه اهن جدید بعد میانه ساخته میشود و راه اهن میانه باعث کوتاه شدن پنج ساعته فاصله تبریز با تهران میشود وقتی میانه ای که با قطار شش ساعته میرسد تهران که قبلا پنج ساعته بود مراغه با صد کیلومتر اختلاف 12 ساعته میرسد این اهمین خط اهن جدید میانه برای تبریز هست که مسیرش 120 کیلومتر کوتاهتر و میانگین سرعت از 50 کیلومتر در خط میانه مراغه به 160 کیلومتر در خط جدید میانه بستان اباد میرسد که در اینده قرار بر 250 کیلومتر برساعت شدن سرعت قطار با برقی شدن ان هست

۹۵/۷/۱۰ ۲۰:۵۹

چيزى که توجه انسان راجلب ميکنه راه آهن
تهران ميانه تبريز ميباشد جالبه ننوشته تهران قزوين زنجان ميانه تبريز ميانه رادرمسير تهران تبريز خاص اعلام کرده که نشان ازاهميت والاى راه اهن مادرميانه ميباشد

۹۵/۷/۱۰ ۲۰:۳۸

یالانچی.همش وعده الکی,نزدیکه پانزده ساله میانه_تبریزیامیانه_اردبیل رومیگندامسال سال بعد.ازاین کلمه اگربدمان میادبایدبگندحتما.

۹۵/۷/۱۰ ۱۹:۵۳

مطمئنا منظورشان بعد اصفهان و مشهد نوبت سریع السیر شدن خط اهن تهران میانه تبریز هست البته دوخطه شدن اغاز شده و تا زنجان تصویب شده و از میانه تا بستان آباد هم دوخطه ساخته میشود

۹۵/۷/۱۰ ۱۸:۳۷

در هر دولت یکی میاد میگه سرعت این خط 250 کیلومتر در ساعت خواهد بود و میره تا دولت بعدی که یکی دیگه بیاد و این حرف دوباره تکرار کنه.

اخبار روز