کد خبر: ۶۶۰۸۷
۲۰۸۷ بازدید
۱۱ دیدگاه (۱۱ تایید شده)

برقی شدن راه آهن میانه به فاز دوم بعد از زنجان موکول شد

۱۳۹۵/۸/۵
۲۱:۳۲

افزایش سرعت در خطوط ریلی در دستور کار قرار دارد

 

مدیرکل راه آهن منطقه شمال غرب کشور گفت: افزایش سرعت خطوط ریلی به منظور افزایش ظرفیت حمل و نقل این بخش، در دستور کار قرار گرفته است.

علی خدایی روز سه شنبه در همایش تخصصی شهرسازی ریل پایه در زنجان افزود: توسعه حمل و نقل ریلی برای جلوگیری از آلودگی هوا و ترافیک جاده ای در کشور یکی از نیازهای ضروری به شمار می آید.

وی تاکید کرد: ایمنی بیشتر و کاهش مصرف سوخت همراه با کاهش آلودگی هوا تا 20 برابر از مزایای این سیستم حمل و نقل است.

مدیرکل راه آهن منطقه شمال غرب کشور افزود: به منظور افزایش ظرفیت خطوط ریلی ساخت و استفاده از خط دوم ریلی در مسیر رفت و برگشت تهران - زنجان در دست پیگیری است و به جد دنبال می شود.

وی گفت: بر اساس زمان بندی تا پایان سال 96 خط دوم ریلی مسیر تهران - زنجان با قابلیت حرکت قطار با سرعت 200 کیلومتر در ساعت به بهره برداری خواهد رسید.

خدایی با بیان اینکه مولفه های متعددی باعث جلوگیری از ساخت و بهره برداری از راه آهن های پیشرفته دنیا در کشور می شود، خاطرنشان کرد: سعی دولت یازدهم برای استفاده بیشتر از قطارهای پرسرعت در ایران است.

وی تاکید کرد: .برقی کردن مسیر قطار تهران - زنجان در فاز اول و در فاز دوم از زنجان تا میانه تبریز نیز در دستور کار قرار دارد و انعقاد قرارداد این پروژه ها با پیمانکار خارجی همراه فاینانس بین المللی به زودی انجام خواهد شد

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۵/۸/۷ ۱۶:۱۱

من هم نگفتم اونا می ایند برای ما تونل پل بزنند ولی مهندس ناظر و نقشه راه معمولا اونا میکشند چون اونا میدونند خط اهن با کدام مشخصات هندسی و قوس قابلیت سیر با سرعت بالا دارد بعنوان مشاور پروژه باشند حال هم انها فقط تجهیز خط بعهده گرفتند نه ساختش ولی مترو تهران هم رفته باشید همه مهندسانش ایرانی اند ولی مهندسان ناظر اتریشی هستند تا استاندارد ها رعایت بشود الان تونل های میانه اشکال دارند و قابلیت سیر قطارهای دو طبقه ندارند که باید اصلاح شود

۹۵/۸/۷ ۱۵:۵۲

نوع برق این قطار ها از نوع بالاسری هست هیچ خطری ندارد توی قطار شهری مثل مترو از ریل سوم یا برق زمینی استفاده میکنند
درجواب جناب کشاورز میدانید ایا در سال چند هزار نفر کشته میشوند 17000 نفر همین برقی شدن باعث نصف شدن ترافیک جاده ها و کشته ها میشه بعد همین گندم شما را میدانید اگر با قطار حمل بشه چقدر ارزان میشود حملش و یا حمل و نقل ریلی کود چقدر ارزانتر از حمل ونقل کامیون هست شما یکم عمیقتر نگاه کنید قطار یک نعمت هست الان کشت و صنعت اردبیل روی همین قطار برای صادراتش حساب بازکرده یک قطار فقط میتونه اندازه صد کامیون سیب میانه جابجایی کنه میدونید چه باری از روی جاده ترانزیت بر میداره جالبه فقط یک قطار یک هفتم صد کامیون دیزل مصرف میکنه توی برقی اش یک بیستم میشه این یعنی کاهش بسیار هزینه ها توی ایالات متحده اکثر محصولات کشاورزی شان با قطار جابجا میکنند. همین قطار برقی میتونه منشأاین بشه که پزشکان متخصص و دانشجویان به میانه بیایند طرف دو ساعته با قطار 250 برسه میانه صبح جراح با قطار قطار سریع السیر برقی میاد عصر هم با قطار بعدی برمیگرده .اینها فقط اثرات کوتاه مدتش هست یعلت احداث فولاد میانه بخاطر همین راه اهن و رود قزل اوزن بوده که توجیهش کرده

۹۵/۸/۷ ۱۴:۵۹

بنظرشما قطارباسرعت۲۰۰کیلومتر میتونه تو ای پیچ خم ریلی میانه بره بجای این کیفیت قطارهای میانه رودرست کنید مخصوصا درجه۲شو بعد دوخطه کنیدبعدشم اگه برقی کنید فکرجان مردم ساکن کنارریلم باشید تا خدایی نکرده درهنگام عبور دچار برق گرفتگی نشن اون موقع باید کل مسیرو حفاظ کشی بکنید باتشکر

۹۵/۸/۷ ۱۳:۳۸

سرعت قطار۲۰۰بشه یا۱۰۰،وقتی ماتوعمرمون یه بارهم سوارش نمیشیم برامون نون میشه,بعدچهارماه پول گندموخردخردواقساطی میدن چه دلخوشی میمونه.صدای کشاورزبه هیچ جانمیرسه.

۹۵/۸/۷ ۱۳:۳۴

المانیاقراره برقی کنندنه دوخطه!!اونهم توالویتهای بعدی بعدازاصفهان ومشهد.

۹۵/۸/۶ ۲۲:۳۱

من بنظرم اخر سر از زنجان تا میانه دو خطه میشه نمیشه کل راه اهن تهران میانه تبریز دو خطه باشه ولی 90 کیلومتر حدفاصل زنجان تا میانه تک خطه بمونه!! ولی چون متولی نداره وارد حوزه شهرستان میانه میشه خاصیت مسئولان کم تحرک میانه ای باعث میشه این قطعه زنجان تا میانه اخر سر از همه شروع بشه کلا خاصیت میانه است!!طرحهاش ناقصند مثل جاده میانه میاندواب ،سد شهریار ،کمربندی ،بزرگراه سرچم و ....
باز همین دوخطه شدن تهران تا زنجان خوب هست و فقط 90 کیلومتر را قطار تهران میانه باید تک خطه و سرعت پایین برود .باید فرماندار و نمایندگان میانه با وزارت راه رایزنی کنند و این قطعه بلاتکلیف هم برنامه ریزی برای دوخطه شدنش بشود شاید وزارت راه بخاطر اینکه حوزه شهرستان میانه دو خطه شدنش حدفاصل زنجان تا میانه نیاز به تونل های متعدد دوقلو و پل دوقلو دارد فعلا میگند بخش اسان تا زنجان دو خطه بزنیم از ان ور میانه تا بستان اباد ریلش بگذاریم بعد وارد فاز جدی این قطعه حساس بشوند .از گذشتگان بپرسید زدن خط اهن از کوه های قافلانکوه توسط المانها از عجایب و شگفتی های ان روزگار بوده و کسی باور به احداث ان توسط المانها نمیکرده .حال وزارت راه از نظر من اقدام بجایی کرده در ارتقای و سیگنالیک و افزایش سرعت قطار محور تهران میانه تبریز و نهایتا برقی کردن از شرکت المانی زیمنس قرارداد بسته چون بنظر المانها با توجه به اشنایی با این خط اهن و توانایی شان در ارتقای این خط اهن مطمئنا موفق ترند با توجه به اینکه خودشان خط قدیم زدن و با سابقه کار اشنایی و اشراف دارند

۹۵/۸/۶ ۲۱:۰۰

وقتی زنجان تامیانه تک خطی باشه چطورمیخان برقی کنند؟!!؟

۹۵/۸/۶ ۲۰:۵۸

خط اهن معمولی هم با ریل های از جنس تراورس uic66 قطار معمولی قابلیت سیر 200 کیلومتر برساعت دارد .در خطوط برقی قطارهای معمولی برقی 200 و اگر از قطارهای اونگی خودکششی استفاده شود با سرعت 250 خواهد رسید .البته من نظر شخصی ام هست همین 200 تا هم برسیم یک رویاست چرا که همین الان قطار این مسیر با 80 تا میره اگر با همان 200 بره فاصله میانه تهران سه ساعت میشه .حتی همان 160 کیلومتر برساعت خطوط معمولی هم برای خط اهن تهران میانه رویاست و تابحال قطار پردیس که پرسرعت بود از 120 بالاتر نرفت .اگر همان به سرعت 160 هم در خط اهن میانه بتوانیم برسیم بهش دستیابی کنیم یک دستاورد هست خودش یه دستاورد بزرگ هست با توجه به سرعت های بسیار پایین فعلی

۹۵/۸/۶ ۲۰:۵۲

اميدواريم واقعا قرارداددوخطه شدن زنجان ميانه به زودي باشد همانطوركه ذكرشده
البته شمانگران دور شدن قطاراز ميانه نباشيد اگه بخوان سمت راست ببرن اروميه نميذاره اگه بخوان سمت چپ ببرن اردبيل نميذاره ميانه ميانه است

۹۵/۸/۶ ۱۸:۱۱

بادوخطی که سرعت به ۲۰۰نمیرسه,بابرقی هم قبلن میگفتن۲۵۰,حالامیگن۲۰۰

۹۵/۸/۶ ۱۸:۰۹

چی فاز دوم ؟ باید برای میانه همزمان باشد .همیشه همینجوره توی آزادراه هم اول تا زنجان کشیدند بعد ده سال اومدند آزادراه از زنجان به تبریز زدند جالب اونم هم میانه دور زد .وقتی نمایندگان شهرستان تحرکی نداشته باشند خب معلوم هست میانه همیشه الویت اخر توی همه پروژه های عمرانی کشور میشه .اگر نمایندگان دیپلماسی فعالی داشتند باید برقی شدن راه اهن از تهران تا میانه فاز اول میشد .البته برای سیگنالیک کردن و افزایش سرعت خط با زیمنس برای کل خط تهران میانه تبریز تفاهم نوشته شده ولی کاشکه برقی کردن هم میانه زودتر و جزو الویت ها باشد .
ولی توی واقعیت هم میدانیم برقی کردن میانه بعد زنجان هست هنوز طرحی برای دو خطه شدن راه اهن از حدفاصل زنجان تا میانه توی برنامه ها نیست درحالیکه تهران تا زنجان و میانه تا تبریز دو خطه شدنشان درحال اجرا هست متاسفانه چون پیگیر ندارد این راه اهن زنجان میانه هنوز تک خطه است

اخبار روز