کد خبر: ۷۲۰۵۶
۲۸۴۷ بازدید
۱۴ دیدگاه (۱۴ تایید شده)

محور میانه-زنجان جزو 7 جاده خطرناک ایران از دیدگاه امدادگران

۱۳۹۶/۲/۱۴
۱۱:۰۷

٧ جاده خطرناک ایران

امدادگران هلال‌احمر شاید اولین افرادی باشند که به محل حوادث جاده‌ای وارد می‌شوند؛ آنها در روزهای گرم و سرد سال، در بهترین شرایط و ناگوارترین لحظه‌ها، در جاده‌ها حاضرند تا ما را از خطرات سفرهای جاده‌ای محافظت کنند و شاید به همین دلیل است که می‌توان از دانش و تجربه‌شان در حوزه جاده‌ها بهره گرفت.

روزنامه شرق : در این گزارش، از هفت امدادگر درخواست کرده‌ایم هفت محور و جاده خطرناک داخل کشور را برایمان تشریح کنند و از تجربیات خود برای کاهش خطرات رانندگی در این جاده‌ها بگویند:

جاده اسالم به خلخال تکه‌ای از بهشت سجاد امیریان:

جاده ٧٠ کیلومتری اسالم به خلخال که استان اردبیل را به گیلان و زنجان متصل می‌کند، ١٨ کیلومترش از گردنه الماس در حوزه استحفاظی استان اردبیل و بقیه از حوزه استحفاظی استان گیلان می‌گذرد. محور اسالم به خلخال را به این دلیل محور سخت‌گذر می‌گویند چون سه‌هزارو ٣٠٠ متر از سطح دریا بالاتر است و برای همین بیشتر ماه‌های سال، این جاده در معرض ریزش کوه و جاری‌شدن سیل قرار دارد. بهتر است در فصل زمستان و پاییز برای رفتن به اردبیل، فکر گذشتن از این محور را از سرتان بیرون کنید. با وجود این و با تمام خطرهایی که در این جاده مسافران را تهدید می‌کند، خیلی از آنها نمی‌توانند از خیر زیبایی و جذابیت این جاده بگذرند و هرکس از این راه می‌گذرد، احساس می‌کند در مسیر بهشت قرار گرفته و از زیبایی آن به وجد می‌آید. محور اسالم به خلخال، راه پیچ‌درپیچی در دامنه‌های سبز کوهستان است؛ جایی بکر و سبز که بیشتر نقاطش را مه پوشانده، وجود مه زیاد در این منطقه، دید راننده‌ها را خیلی کم و محدود می‌کند و همین دید کم، باعث می‌شود خیلی از راننده‌ها پرتگاه جلو خود را نبینند و به ته دره سقوط کنند. در این جاده سیل زیاد جاری می‌شود و هر سال احتیاج به مرمت و بازسازی پیدا می‌کند و از طرف دیگر، جاده‌ای باریک است که باید با احتیاط و هوشیاری کامل از آن گذشت. با وجود اینکه راه‌داران سعی می‌کنند این جاده را از هر نظر برای رانندگی مساعد کنند، اما بازهم زیرساخت نامناسب جاده، پیچ‌های خطرناک و خطای انسانی، احتمال تصادف را در جاده اسالم به خلخال بالا می‌برد و باید راننده کاملا هوشیار بود.

هراز و ‌هزاران خطرسعید محمدزاده:

نزدیک‌ترین مسیری که می‌شود از تهران به آمل رسید، جاده هراز است؛ جاده‌ای که راه را برای رسیدن به قله دماوند هم ساده کرده. جاده هراز با ١٤ تونل که طولانی‌ترین آن به هزارو ٥٠٠ متر می‌رسد، بعد از جاده چالوس، مهم‌ترین جاده تهران- مازندران به شمار می‌رود و نسبت به قدمت جاده چالوس، تازه‌ساخت‌تر است و خیلی از مسافران برای اینکه خودشان را به شمال برسانند، این راه را انتخاب و از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی و مذهبی این جاده استفاده می‌کنند. این جاده آن‌قدر مسافر دیده که آمارها می‌گویند در روزهای نوروز میزبان چهار ‌میلیون مسافر است. حجم زیاد تردد در کنار ظرفیت کم جاده، گاهی موجب به‌وجودآمدن ترافیک‌های بسیار طولانی می‌شود، برای همین تلاش می‌کنند تا این جاده را از دو باند به چهار باند ارتقا دهند و تا به امروز نیمی از جاده چهاربانده شده است. بااین‌حال، جاده هراز جاده‌ای ناامن بوده و بخشی از این ناامنی، علاوه بر عوامل انسانی، به زیرساخت‌های آن برمی‌گردد. آمار تصادفات رانندگی در جاده هراز بسیار بالاست. این جاده در زمان ساخت نیز کشته و زخمی‌های زیادی برجای گذاشته. از دیدگاه اداره راه‌وترابری استان مازنداران، کیلومتر ١٨ تا ٢٢ جاده رودهن به سمت امامزاده‌هاشم، بحرانی‌ترین قطعه این راه از نظر سقوط بهمن است. اگرچه تونل بهمن‌گیر امامزاده‌هاشم واکنشی به این خطر است، ولی این بهمن‌گیر در سال ١٣٧٦ نتوانست از جان ٣٢ مسافری که در همین نقطه زیر بهمن ماندند، حفاظت کند. با وجود این، ‌بازهم این عوامل انسانی است که بیشترین علت تصادفات را رقم زده است. علاوه بر این سوانح جاده‌ای، آلودگی هوای داخل تونل‌های جاده هراز هم بسیار بیشتر از استانداردهاست و خطراتی را برای ترددکنندگان ایجاد می‌کند که برای این موضوع هم فعلا کاری صورت نگرفته است.

گردنه حیران، حیران می‌کندیوسف شفائیان:

گردنه حیران، مسیر ارتباطی آستارا و اردبیل ‌است. این گردنه که آخرین منطقه حفاظتی استان اردبیل به شمار می‌رود، از یک طرف مشرف به کوه‌های پوشیده از جنگل‌های انبوه ‌است و از طرف دیگر، مشرف به دره‌ای نه‌چندان عمیق که از میان آن رود آستارا، آقچای عبور می‌کند و این رود، تعیین‌کننده مرز استان گیلان ایران و کشور آذربایجان است. این گردنه در بیشتر زمان‌ها زیر پوششی از مه قرار دارد و از نظر طبیعی دره‌ها و کوهپایه‌های آن، پوشیده از گل‌ها و گیاه است. با وجود این، این گردنه چندان مرتفع نیست و ارتفاع بلندترین نقطه آن از سطح آب‌های آزاد فقط حدود هزارو ٥٠٠ متر است؛ درواقع علت اصلی مه تقریبا دائمی گردنه حیران، رطوبت دریای خزر است، نه ارتفاع زیاد این گردنه. گردنه حیران از این نظر نیز اهمیت دارد که یکی از روستاهای تاریخی و ییلاق بزرگ‌ترین خوانین آستارا و قشلاق‌های غربی و شمالی این شهرستان در گذشته بوده‌. مهم‌ترین علتی که گردنه حیران به این نام مشهور شده، به دلیل زیبایی حیرت‌انگیز این منطقه است. جاده، کوه و جنگل در کنار هم مناظر زیبایی را خلق کرده‌اند و زیبایی بی‌نظیری دارد. اما حوادث و تصادفات مرگ‌باری که در این گردنه به خاطر پیچ‌های خطرناک، مه دائمی، سرعت‌های غیرمجاز و سبقت‌های بی‌موقع اتفاق می‌افتد، جان بسیاری از مسافران را در معرض خطر قرار می‌دهد. با وجود این، هیچ‌کس نمی‌تواند منکر زیبایی حیران‌کننده گردنه حیران باشد.

محور کندوان و رانندگانش جبار مازندرانی:

شاید دوره قاجار، زمانی که مسیر تهران-کرج-چالوس، فقط یک جاده مالرو برای رسیدن به روستاهای اطراف داشت، کسی فکرش را نمی‌کرد روزی برسد و این جاده یکی از پررفت‌وآمدترین جاده‌های کشور شود؛ جاده‌ای که راه ارتباطی شمال و جنوب کشور باشد و تا این اندازه ماشین از آن عبور کند. جاده چالوس ازجمله مهم‌ترین جاده‌های کشور است که از میان شهر کرج در استان البرز شروع و به شهر چالوس در کرانه دریای خزر وصل می‌شود. بی‌راه نگفته‌اند کسانی که می‌گویند محور کندوان یکی از زیباترین جاده‌های دنیا به شمار می‌رود. ساخت این جاده از سال ١٣١٢ شروع شد و از همین زمان بود که انواع رستوران‌ها و ویلاهای پذیرایی و رفاهی را در کنار این جاده ساختند. مهم‌ترین عامل دیگری که باعث شد خیلی از ایرانی‌ها تا می‌خواهند فکر کنند برای سفر کجا بروند همه متفق‌القول می‌گویند چالوس، وجود سد امیرکبیر در این منطقه است که از سال ١٣٤٠ بر جاذبه‌ها و زیبایی‌های این جاده اضافه کرد و طولی نکشید که محور کندوان به یکی از تفریحگاه‌های مهم گردشگری کشور تبدیل شد. برای اینکه این جاده ساخته شود، بر سر راهش تونل و پل‌های زیادی ساختند. ازجمله تونل کندوان که در سال ١٣١٨ ساخته شد و ‌هزار و ٨٨٦ متر طول دارد. احداث این تونل کمک بزرگی برای کاهش مسافت بود چون تا قبل از ساخت تونل کندوان، باید کوه را دور می‌زدند.

محور کیاسر و مشکل برفایمان رستمیان:

محور کیاسر تنها محور اصلی است که ساری را به سمنان متصل می‌کند. مهم‌ترین خطری که در جاده کیاسر مردم را تهدید می‌کند، برف است. برف سنگین در کیاسر باعث بروز حوادث جبران‌ناپذیری می‌شود. شرایط جاده به‌گونه‌ای است که یا تصادف نمی‌شود یا اگر تصادف شد، خیلی سنگین است. خاطرم است خانمی با برادرزاده‌اش در این محور تصادف کردند که خانم از ناحیه نخاع آسیب دید و دختر خانم ١٨ساله هم دو پایش شکست. با همکاری و درایت دوستان امدادگر توانستیم آنها را به‌سختی از ماشین خارج کنیم و مصدوم‌ها را به بیمارستان برسانیم. خوشبختانه آسیب نخاعی به ستون فقرات خانم آسیب نرساند و ما خیلی خوشحال شدیم. مصدوم در صحنه حادثه یا دچار شوک یا استرس می‌شود. برای همین در آن وضعیت، نجات‌دهنده در خاطرشان نمی‌ماند. اما همین که مصدوم را با ایمنی و کمترین آسیب به بیمارستان می‌رسانیم، شیرینی خاصی دارد و دیگر مهم نیست آن فرد نداند چه کسی آنها را نجات داده.

محور زنجان - میانه؛ زیرساخت جاده خوب نیست حامد مهرپور:

عمده‌ترین خطری که راننده‌ها را در این منطقه تهدید می‌کند، ورودی آذربایجان است؛ دقیقا ورودی شمال غربی محور زنجان-میانه.

بیشتر تصادفات در این محور یا در اتوبان پیامبراعظم رخ می‌دهد یا در منطقه پل‌دختر، چون زیر‌سازی اتوبان پیامبراعظم با وجود اینکه چند سال پیش افتتاح شده، زیاد خوب نیست، سربالایی و سرپایینی زیادی دارد.

جاده دوطرفه پل‌دختر، در منطقه کوهستانی قرار گرفته، شیب دارد و اکثرا تصادفات در این منطقه به دلیل برخورد خودروها در مسیر دوطرفه است.

همچنین واژگونی‌های زیادی به دلیل سرعت غیرمجاز رخ می‌دهد و شدت تصادفات بالاست.

اگر باور کنید، در محور زنجان به میانه آمار فوتی ٧٠ درصد است و فقط ٣٠ درصد سرنشینان حادثه از مرگ نجات پیدا می‌کنند و مصدوم می‌شوند.

به‌نظر من، اگر راننده‌ها، سرعتی که پلیس‌راه روی تابلوها اعلام کرده را رعایت کنند، ٥٠ درصد تصادفات کاهش پیدا می‌کند.

در بخشی که پایگاه ما هست چون پلیس‌راه حضور کم‌رنگی دارد، با سرعت زیاد حرکت می‌کنند و بسیار حادثه‌ساز است.

مشهد- تهران: لطفا استراحت کنیدعلی حصاری:

سال ٨٢، هم‌زمان با زلزله بم، عضو سازمان هلال‌احمر شدم. پایگاهی که ما درحال‌حاضر در آن مستقر هستیم، در ٢٥ کیلومتری نیشابور به سبزوار و ٣٥ کیلومتری نیشابور به سمت جاده مشهد است. در این ٩ سال حادثه‌های زیادی را به چشم دیده‌ام که بسیار تأسف‌بار هستند. از سال ٨٦ تا ٨٧ آمار فوتی‌ها در این جاده خیلی زیاد شد. البته قبل از اینکه جاده سبزوار به نیشابور دوبانده شود، به دلیل جاده‌های فرعی زیاد در این مسیر، باز هم تصادف‌ها زیاد بود. اما با وجود دوبانده‌شدن هنوز شاهد تصادفات بدی هستیم که مهم‌ترین علت آن خواب‌آلودگی و خستگی زیاد راننده‌هاست. راننده‌هایی که از سمت تهران به سمت سبزوار حرکت می‌کنند، نمی‌خواهند در نیشابور استراحت داشته باشند و قصد دارند سریع‌تر، مسیر را به پایان برسانند که به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی زیاد، خودرو آنها واژگون می‌شود. این تصادفات هم اکثرا در زمان مشخصی اتفاق می‌افتد، یعنی بین سه تا شش صبح و پنج تا هشت شب. خواهشی که از مردم دارم، این است که استراحت داشته باشند و راننده‌های محترم لجبازی نکنند. بارها دیده‌ام راننده به دلیل لجبازی و برای اینکه در مقابل سرنشین‌های ماشین کم نیاورد یا زودتر به مقصد برسد، پا را از روی پدال گاز برنمی‌دارد و نمی‌خواهد برای دقایقی هم که شده استراحت کند و با همین لجبازی، فرزند و همسر خود را از دست می‌دهد.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۶/۲/۱۶ ۱۵:۴۲

بحث انتخاباتو بیخیال شیدبه دادجاده های میانه برسیددولتهامیان,میرن,این جاده هاهستندکه باقی موندندو جان هموطنانمان رامیگیرند.

۹۶/۲/۱۶ ۱۵:۰۶

محور میانه تبریز که نسبت به میانه زنجان خطرناک تر هست دقیق نمیدونم اما طبق گزارش های تصادفی که هر روز میشنویم امار تصادف و فوت میانه تبریر بیشتر از میانه زنجان هست

۹۶/۲/۱۶ ۰۹:۵۴

در اصل موضوع فرقی نمی کند که خبر برای چه سالی هست. ولی برای درج یک خبر، زمانش باید مشخص شود و اگر نشود اشکال دارد. تازگی خبر منظور من بود. با استفاده از کلمه" البته"

 

۹۶/۲/۱۵ ۲۱:۵۳

17000 کشته و 220 هزار زخمی و 200 هزار انهدام ماشین درهرسال ! ضرر عظیمی است که برکشور تحمیل میشود عراق هم اینقدر نابود نکرد ! اگر مادی نگاه کنیم 290 میلیون تومان دیه فوتی هر نفر دیه زخمی ها .خرج های دولت در بیمارستان ها برای درمان ،هزینه از دست رفتن نیروی کار و بیوه شدن و بی سرپرست شدن خانوارها .اینها مشکلات عظیمی هستند .حال اگر ما دید معنوی هم ببینیم مشکلات روحی و روانی و تبعات ان برجامعه و تزریق افسردگی و افزایش بیماری های روانی افزایش بزهکاری بدلیل ازدست دادن سر پرست این های بحران های غیر مستقیم این تصادفات هستند.

بنظر بنده و حتی اقای نایبی هم فکرکنم عقیده داشتند باید بیمه ها متولی این امر باشند این بنفع انهاست کاهش تلفات یعنی کاهش هزینه ها .این ضعف قانون هست که بیمه ها در ایران پول میگیرند ولی کاری برای کاهش ان سرمایه گذاری نمیکنند .نماینده که میگوید کارش قانونگزاری هست اینجا که بهانه ای ندارد برود تحقیق کند چرا بیمه ها کاری نمیکنند


هیچ کس خبر ندارد هرسال 9 درصد بیمه شخص ثالث یعنی 100 هزار تومان هر نفر بیمه ها برای اصلاح جاده ها میگیرند ایا تابحال نماینده و یا وزیر پرسیده بیمه ها این پول چکار میکنند اگر پول خرج نمیکنند چرا جلوی این پول اضافه نمیگیرند .

متاسفانه ضعف قانون باعث این عقب ماندگی هاست کشورهای پیشرفته بیمه ها خود بیشترین نظارت در ایمنی تصادفات و اتش سوزی ها و حوادث دارند و نظارات شدیدی میکنند بخاطر اینکه هزینه زیاد ندهند حوادثی مثل پلاسکو تصادفات حاصل سیستم عقب مانده بیمه ها کشورمان هست .بیمه ها در ایران برخلاف کشورهای پیشرفته بیشتر پول میگیرند بجای اینکه نظارت بر ایمنی داشته باشند طبق تحقیقات من کردم یک علت کاهش حوادث تصادفات و اتش سوزی و بلایای طبیعی در این کشور ها سیستم و نظام پیشرفته بیمه ای است که نظارت های سخت گیرانه دارند و خود باعث بالارفتن استانداردها شدند خودرویی مثل پراید مثلا در اروپا اصلا بیمه نمیشود و یا جاده ای مثل میانه را شرکت بیمه در اروپا در صورت تلفات بالا میبندند.تا وزارت راه اصلاح کندوزارت راه به دادگاه میکشاند.


حال نمایندگان میتوانند با اصلاح قانون بیمه و بازرسی ایمنی بطور کلی مشکل تصادفات کاهش بدهند.
اینجا بحث پول نیست بحث قانون هست بحث مدیریت صحیح هست که منابع بطور صحیح بخدمت بگیرد .با صد میلیارد دلار ضرر تصادفات یعنی 15 برابر بودجه عمرانی کشور .
یعنی کاهش هزینه بخش درمان و بهداشت و بیمه که از قبال ان میتوان سرمایه های عظیم برای توسعه کشور خرج نموداتوبان ها ساخت کارخانه ساخت اشتغال درست کرد بی خود نیست کشورهای پیشرفته کمترین بیکاری دارند چون جلوی این ضرر ها در تصادفات ،در مصرف سوخت و انرژی و الودگی ها و استفاده بهینه منابع گرفتند .باورتان شود المان به ان اندازه صنعتی یک دهم ایران هم انرژی مصرف نمیکنند انها پیشرفته شدند چون جلوی این هزینه ها گرفتند .
خودمان میگوییم پولدارها اکثر خسیسند .چون جلوی این هزینه ها گرفتند.مگر نه این ثروت جمع نمیکردند.
پیشرفت کشورما هم در گرو کاهش اینگونه هزینه هاست

۹۶/۲/۱۵ ۲۰:۵۹

ایا بنظرتان اقای حسن زاده وضع تصادفات شهرستان میانه از سال 93 به بعد بهتر شده یا بدتر؟ کاری هم به طیف اجرایی حاکم اصول و اصلاح و فلان نماینده نداریم چون میانه در هر دوره این مقام داشته .
این مطلب سال 94 بهمن ماهش بوده .

مهم برای ما کاهش تلفات هست .17000 کشته میدهیم ترکیه هم جمعیت ما 3000 کشته .

سالانه ده درصد تولید ناخالص ما معادل صد میلیارد دلار توی این تلفات ازبین میرود .حال میانه جزو خطرناک ترین جاده های کشور هست .کشور لنگ میلیون هست


ایا استاندار این مشکل مطرح میکند وزیر راه مطرح میکند؟
این مشکل واقعیتی هست که اگر ما میانه ای ها پیگیرش نباشیم باید شاهد انقراض نسل میانه ای ها و منزوی ماندن باشیم .و هیچکس هم دنبالش نیست شما رسانه های میانه ای باید دنبال مطرح کردن مشکلات شهرستان باشید هیچوقت از مرکز استان نمیایند مشکل ما را حل کنند ما باید دنبال حل این مشکل باشیم .

مطرح کردن این واقعیت هم امری ملموس هست گرچه ناخوشایند.

۹۶/۲/۱۵ ۲۰:۲۸

فوتی 70درصد فقط بخاطر ارابه های مرکیست که درجاده میانه زنجان درحال تردد است.تصور کنی یک وقتی ماشین سواری با ماشین با ماشین سواری برخورد کند فوتی 30درصد میشود ولی اینجا تصادف ماشین سواری با تریلر پربار یا باکامیون پر بار است.این یعنی جریان دعوا بین فیل ومورچه است واولین اشتباه وآخرین اشتباه.باید وباید این ارابه های مرگ به اتوبان تبریزیها منتقل شود.

۹۶/۲/۱۵ ۲۰:۱۹

...مگر چه اتفاقی افتاده که به تاریخ گزارش لطمه بزنه .درجا قدم روئی که درمیانه هست درهیچ جانیست.خداجناب مهندس هاشمی وعزیزان دیگری که بانی خیر درمیانه بودند وآینده میانه رابه روشنی آفتاب میدیدند راهفظ کند

۹۶/۲/۱۵ ۱۹:۲۴

درسته چون از سال ۹۳ به این ور اون جاده های خطرناک که یکی از مشکلات خطرناکیش دوخطه بودنش بوده حتی بسیار هزینه بر هم بوده مثل جاده آمل چهارخطه شده ولی جاده میانه به دلیل بیتفاوتی و سنگ اندازی مسولین استانی و فرماندار جاده کم هزینه و هموار میانه دوخطه مونده و همچنان خطرناک که خطرناکیش به دلیل کوتاهی مسولین میباشد نه مسائل طبیعی

۹۶/۲/۱۵ ۱۶:۱۵

البته این خبر مربوط به سال 93 هست

۹۶/۲/۱۵ ۱۴:۴۷

باتوجه به مشکل پیش آمده در معدن یورت آزاد شهر گلستان الآن فرصت مناسبی میباشد تا با پیگیری نمایندگان بخصوص نمایندگان میانه قانونی تصویب شود که ایمنی و امنیت بخصوص امنیت جاده ای و کاری اولویتدارترین اولویت دولت شود طوریکه فاصله شهرها باید چهارخطه شود و اولویت چهارخطه سازی برپایه ترافیک جاده ای بین شهری باشد و این یک قانون جدی باشد که در صورت عدم رعایت مجازات سنگینی گذاشته شود هرچند اکنون نیز کوتاهی مسولین استانی نسبت به جاده های میانه یک قصور در انجام وظیفه و مشمول مجازات قصور در انجام وظیفه میباشد ولی بهتر است ایمنی کاری و جاده ای و کسانیکه در این امور درکارند به صورت جدی رصد شوند اگر دقت کنیم دوره جنگ مادر بحران بودیم چون در طول ۸سال ما تقریبا ۳۰۰هزار شهید دادیم و هزینه سنگینی پرداخت کردیم یعنی ما سالیانه تقریبا ۳۰هزار شهید دادیم که تا چند سال قبل ما در کشورمان سالانه ۲۵الی۳۰هزار کشته میدادیم که الآن نیز با چیزی حدود ۱۷هزار کشته تقریبا جاده های ما در حال جنگ با ما هستند ما ۱۷هزار کشته میدهیم بعد با عوارض این چندین کشته سالها با فقر و گرسنگی و ...که حاصل جاده میباشد کلنجار میریم به نظر میرسه آمار بالای تلفات جاده ای یکی از مهمترین علل عقب موندگی و فقر کشور میباشد شما تصور کنید مثل اینکه ما درحال جنگیم و این همه کشته میدهیم خوب عوارض جنگ امروزه باجاده ها را داریم بنابراین از نمایندگان میخواهیم با توجه به شرایط پیش آمده از معدن آزادشهر از فرصت جهت قانونگذاری درست و برخورد جدی با قصورکنندگان ترتیبی اتخاذ کنند طوری که در جاده ها و مکانهای کاری بارسیدگی مناسب قبل از حادثه پیشگیری شود در صورت عدم رسیدگی قبل از حادثه بامسولین مربوطه برخورد جدی شودنه بعد از حادثه به فکر اصلاح شویم

۹۶/۲/۱۴ ۲۱:۴۶

با سلام .
احتمال فوتی 70 درصد در هر تصادف یک زنگ هشدار است .که باید راه حل ها هایی بررسی شود تا چهاربانده شدن ،دوربین های کنترل سرعت نصب شود ،تردد کامیون ها با سرعت بسیار کم جلوگیری شود چون موجب راه بندان و سبقت های غیر مجاز و شاخ شاخ غیر مستقیم میشوند.

نکته مهم دیگر اینکه امدادگران هم اتوبان بخاطر سراشیبی و سربالایی ها و جاده ترانزیت زنجان میانه بخاطر دوطرفه خطرناک میدانند
که نشان میدهد میانه از هر دو محور اسیب پذیر هست که باید چاره اندیشی شود چندین بار بخاطر واژگونی های اتوبان مصدومین به و فوتی ها به میانه منتقل شدند و همینطور جاده قدیم که نشان میدهد مدیریت شهرستان میانه سخت هست چون محورهای مختلف ارتباطی از حوزه استحفاظی میگذرد بنظر پایگاه امداد هوایی هم پیگیری اش برای اینده نزدیک در نظر مسئولان شهرستان باشد .


اما انتظار هست بزرگراه شدن این محور در چشم انداز مسئولان باشد و بودجه ان با چاره اندیشی محقق شود اینجا نمایندگان شهرستان میانه باید پیگیر باشند و یاداوری های لازم و فشار خود به وزارت راه افزایش دهند.


همچنین دو خطه شدن راه اهن محور تهران میانه که تصویب شده اجرایی شود و با ایجاد قطار حومه ای میانه به زنجان و افزایش سرعت سیر قطار ها میتوان امید داشت راه اهن بخشی از مسافرین جاده و همچنین بارهای کامیون بعهده بگیرد و در قبال ان شاهد کاهش ترافیک جاده ها و افزایش ایمنی و سرعت باشیم .راه اهن تهران میانه تبریز در افق کوتاه مدت در طرح دو خطه شدن که 160 ودر افق بلند مدت اینده در برقی شدن هست که سرعت 250 کیلومتر ساعت سیر دست میابد و دستیابی به این پیشرفت عمرانی باعث تحول در کاهش تصادفات ،افزایش رفت و امد و رونق گردشگری خواهد شد .
سرمایه‌گذاری بر روی بزرگراه شدن جاده های شهرستان و ارتقا خط اهن در اینده باعث کاهش تلفات و تصادفات میانه میشود و شهرستان میانه از انزوا درخواهد امد.

یعلت انزوا شهرستان میانه خطرناکی جاده های میانه هست و محدودیت های راه اهن میانه که جوابگو نیاز مردم نیست

۹۶/۲/۱۴ ۱۷:۱۷

اگه جاده دوخطه بشه که کسی جریمه نمیشه مگه نمیدونید درآمد حاصل از جریمه در بودجه 96 دولت ، برای هر خودرو بیش از 200 هزار تومان هست. که اگه محقق نشه کسری بودجه میاریم

۹۶/۲/۱۴ ۱۵:۰۰

جاده میانه_زنجان قتلگاه است دراین جاده سالانه تعداد زیادی از هم وطنان عزیزمان را ازدست میدهیم.

۹۶/۲/۱۴ ۱۱:۵۸

بسیار متن خوبی بود محور زنجان میانه نه ارتفاع نامناسب از سطح دریا داره نه برف و حوادث طبیعی بلکه تنها چیزی که باعث شده این جاده جزو جاده های خطرناک بشه دوطرفه بودن و بهتره بگم بیتفاوتی مسولین نسبت به مصوبه سه باره آن و مهمتر از آن بیتفاوتی استان و فرماندار میباشد جاده ای که در اکثر مناطق آن هموار هست و هزینه چندانی جهت دو خطه شدن ندارد

اخبار روز