کد خبر: ۷۸۳۹۴
۱۸۸۲ بازدید
۴ دیدگاه (۴ تایید شده)

تصاویری از میزان پیشرفت پروژه راه آهن تبریز - بستان آباد در قطعه پایانی

۱۳۹۶/۹/۲۳
۱۶:۳۹

دکتر مجید خدابخش که نهم آذر ماه جاری از پروژه راه‌آهن تبریز- میانه در محور میانه تا بستان‌آباد بازدید کرده بود، این بار نیز از دومین محور این پروژه از بستان‌آباد تا تبریز بازدید کرد و از نزدیک روند پیشرفت عملیات اجرایی آن را زیر نظر گرفت.

 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۶/۹/۲۵ ۱۹:۴۴

نوبخت با بردن طرح اتصال راه آهن از رشت استارا به آذربایجان بجای اردبیل پارس آباد به کشور آذربایجان عملا 300 کیلومتر حق ترانزیت رو از ایران به اون کشور بخشید که سالیانه هزاران دلار برای ایران سود ترانزیتی داشت که از دست رفت و به دست کشور اذربایجان افتاد در نقشه مشخصه وما از خاکمون نهایت استفاده رو نکردیم وبخشیدیم به اون کشور حالا دلیلش چیه بماند لااقل زمین در منطقه مغان بسیار سفتتر و مناسبتر بود برای ریل گذاری تا استارا که همش شل و نیاز به هزینه های فراوان برای تثبیتش هست

۹۶/۹/۲۴ ۱۳:۴۹

چیزی که در تصویر شانزدهم مشخص هست چهارخطه بودن جاده قدیم تبریز بستان آباد هست از استاندار و فرماندار میانه پاسخ میخواهیم که باتوجه به اینکه تبریز بستان آباد اتوبان هست چرا جاده قدیمش چهارخطه هست و میانه هیچکدام را ندارد چه توجیحی دارند از نمایندگان میخواهیم این موضوع را حتی اگه شده در دیوان عدالت اداری پیگیری کنند

۹۶/۹/۲۴ ۱۱:۱۸

به نکات خوبی اشاره کردی,کریدورشمال جنوب مسیرش نبایدازرشت به استارابوداین خودنتیجه لابی گری نوبخت رشتیه,این کریدوربرای حمل محصولات ازجنوب شرق اسیاوجنوب اسیایاهمان هندازطریق چابهاروبندرعباس به روسیه واسکاندیناویه.
البته اردبیل هم ازطریق پارس ابادمیخادمتصل بشه درحال مطالعات هست این مسیربه مراتب کم هزینه ترازرشت استاراست چون تملک اراضی وتخریب محیط زیست وهزینه کمتری میخاست.
من نقشه رونگاه کردم درست بالای پارس ابادخط اهنی هست که سه راهی ست یکی به سمت روسیه میروددیگری به سمت گرجستان سپس اروپای شرقی.
البته هردومسیرتبریزبه سمت ترکیه واردبیل به سمت اذربایجان منافاتی باهم ندارند.یکی برای ترکیه وجنوب اروپاباجمعیت بالاودیگری برای روسیه وقفقازواروپای شرقی ست.
اینهاهمش نتیجه عدم اتحادترکزبانان هست,اذربایجان وترکیه واذربایجان ایران همزبانند.
میشدهرسه استان ازمنافع کریدورهانفع ببرند.
ولی بنظرم تبریزبه سمت ترکیه اهمیت خودراحفظ خواهدکردچون کوتاهترهست وروابط دوکشوربهترازقبل شده واین کریدوربرای کشورهای بانفوذ اروپاهم اهمیت دارد.

۹۶/۹/۲۴ ۰۸:۵۱

بعد از افتتاح راه اهن باکو تفلیس قارص ،ترانزیت ایران تضعیف خواهد شد.

برای اگاهی میگم جاده ابریشم سه راه عبوری دارد.شاخه شمالی از چین روسیه اروپا.
وسط چین اسیای مرکزی دریای خزر قفقاز اروپاو
شاخه جنوبی معروف به تراسیکا جنوبی که ایران هست.
راه اهن میانه تبریز اهمیتی دارد که 7 ساعت مسیر کوتاه میکند.یعنی مسیر 13 ساعته تهران تبریز به 6 ساعت میرسد و طول مسیر هم120 کیلومتر کم میشود.
این برای ایران اهمیت دارد که با این مزیت کشورها ترعیب ترانزیت ایران بکند.چون مسیر کوتاهتر شده.

بهمین دلیل نمیتوان گفت راه اهن میانه تبریز فقط بُعد محلی دارد،یا فقط بُعد ملی،بلکه تاثیری در حد بعد جهانی و اهمیتی بهمان مقدار برای ترانزیت کشورمان دارد.

متاسفانه من یک گله از همه دارم در بُعد کشوری که بی اعتنا هستند. در بُعد محلی هم متاسفانه بی توجهی زیادی به این خط اهن شده. من اینها را نتیجه نا اگاهی میدانم.

حتی خط اهن استار رشت باکو که انهمه تبلیغ میشود درواقعیت هم به اندازه راه اهن میانه تبریز مهم نیست.
چرا که همین الان مجموع تجارت ما با ترکیه بالای 15 میلیارد دلار هست.درحالیکه همین الان مجموع تجارت ایران با آذربایجان روسیه هند حتی به تجارت ما با ترکیه باز نمیرسد!

یعنی خط اهن میانه تبریز همین الان ارزشش معلوم هست ارزش اقتصادی بیشتری دارد.مضاف که فقط ترکیه نیست.ما با المان ایتالیا فرانسه مجموعا 20 میلیارد دلار روابط داریم. راه اهن میانه تبریز از بعد اهمیت برای کشورمان بالاست.

متاسفانه چون نوبخت رشتی هست.راه اهن استارار رشت قزوین به عرش بردند.
مطمئنا بعد افتتاح معلوم میشود .همه باد بادکنک خالی خواهد شد.
لذا درخواست همشهریان دارم از راه اهن های شهرستان میانه دفاع کنید ایم یک دفاع محلی نیست.دفاع از منافع کشورمان و حتی جهانی است

اخبار روز