کد خبر: ۶۵۲۸۳
۲۴۴۶ بازدید
۲۶ دیدگاه (۲۶ تایید شده)

وزیر راه خبرداد:

مذاکره با زیمنس برای توسعه راه آهن تهران-میانه -تبریز

۱۳۹۵/۷/۱۳
۲۰:۰۱

وزرای راه و شهرسازی ایران و اقتصاد آلمان در جمع خبرنگاران مطرح کردند:

آخوندی: یادداشت تفاهم تولید و تامین ۱۲۰ لکوموتیو دیزلی و برقی بین ایران و آلمان/ زیگمار گابریل: هدف اصلی ما ترغیب بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری است

وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارداد مشترک مپنا و زیمنس برای ساخت ۵۰ لکوموتیو دیزلی در ایران تحت لیسانس زیمنس امضا و برای پروژه دیگری با توجه به برقی کردن راه‌آهن تهران- مشهد و نیاز به تامین ۷۰ لکوموتیو برقی یادداشت تفاهم امضا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرساری معاون صدراعظم آلمان با اشاره برنامه‌های آلمان برای تداوم همکاری های دوجانبه میان ایران و آلمان اظهار داشت: در حال حاضر دو طرف در قالب پروژه‌های ریلی و ساختمانی در صدد همکاری برای بهبود زندگی مردم ایران هستند و آلمان به دولت ایران در جهت پیشرفت کمک می‌کند.

زیگمار گابریل وزیر اقتصاد آلمان نیز از همکاری و تلاش به منظور توسعه و افزایش سطح تجارت ایران با جهان خبر داد و گفت: هدف اصلی ما ایجاد گشایش های اقتصادی و ترغیب بانک‌ها برای سرمایه گذاری و تامین فایناس پروژه‌های داخل ایران است.

عباس آخوندی با اشاره به مشارکت آلمان در پروژه‌های حمل و نقلی داخل ایران بیان داشت: در حوزه هوایی با توجه به سهم بالای آلمان در ایرباس، مشارکت در تولید لکوموتیوهای دیزلی و برقی و موضوع مشارکت از نوع سرمایه‌گذاری در بنادر ایران موضوع‌های جلسه دو طرف بود.

وی اظهار داشت: امروز قرارداد مشترک مپنا و زیمنس برای ساخت ۵۰ لکوموتیو دیزلی در ایران تحت لیسانس زیمنس و توافق دیگری با توجه برقی کردن راه آهن تهران-مشهد و نیاز به تامین لکوموتیوهای برقی  برای ۷۰ لکوموتیو برقی یادداشت تفاهم امضا شد.  همچنین در ارتباط با ایجاد یک سیستم راه‌آهن حومه‌ای در تهران و طبق مطالعات توسعه راه آهن تهران-میانه-تبریز در حال مذاکره برای توافقی با زیمنس در این زمینه هستیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مشارکت و سرمایه گذاری طرف آلمانی در بنادر و فرودگاه‌های ایران در دست مذاکره است و نتیجه نهایی حاصل نشده است.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۵/۷/۱۶ ۱۸:۴۲

باسلام دوخطه وبرقی کردن راه اهن میانه گرچه باعث تسهیل رفت وامدمیشودولی مابایدبه این قانع نباشیم الان تمام استانهای مرزی درحال ساخت وتکمیل خطوط ریلی هستندخراسان باافغانستان وترکمنستان.خوزستان باعراق وگیلان بااذربایجان.همه اینهابه اینخاطراست که ازشبکه کریدورجهانی عقب نمانند,یه نگاهی به نقشه خطوط درحال ساخت بیاندازیم اهمیت ان رادرخواهیم یافت.درکل برای شهرومنطقمون دوپیشنهاددارم یکی پیوندخطوط ریلی میانه به جمهوری اذربایجان ازطریق کوهتاهترین مسیرکه ازاونجابه بازاربزرگ روسیه واروپای شرقی وصل بشه دوم مذاکره باسرمایه گذاران وتجارخارجی وقتی زیرساختش اماده باشه اونامیان,درشرایط پساتحریمی درمعادن وکشاورزی منطقمون که بالقوه ست سرمایه گذاری کنندوگرنه فقط به امیدبودجه قطره چکانی دولت وضعیف بودن بخش خصوصی داخلی امکان رشدسریع درچندسال اینده وجودندارد.

۹۵/۷/۱۶ ۱۵:۳۷

اتفاقن من خودم دانشجوبودم اردبیل,اینامیخان راه اهن وتاپارس ابادانتقال بدن چون استارانزدیکتره باجاده هم مسافران وتوریست درمانهامیاند اینااینده نگرهستندازطرفی دیگه تبریزهم میخادراه اهن بستان اباد,سراب وبه سرعین اردبیل وصل کنه تابخشی ازبیمارهای اذری باکوروبکشه تبریز.الان اونجامسافرخانه ومهمانپذیری بیکارنمیمونه پزشکانش هم ازباکوهاویزیتوچندبرابرمیگیرند.حالامیانه اینجاسرش بی کلاه مونده بایدمسولان کاری کنندراه ریلی وجاده ای شهرمون درکوتاهترین مسافت به انسوی مرزهاوصل بشه الان تحلیگران میگندباسیاستهای جدیددولت خیل عظیم توریست ومسافروترانزیت که موجب رونق مناطق مرزی واطرافش میشه دراینده درانتظاره ایرانه

۹۵/۷/۱۶ ۱۴:۴۴

اونا وزارت راه انجام میدند فقط گذاشتند برای اخر کار

۹۵/۷/۱۵ ۲۰:۵۵

زنجان تاميانه فقط 120کيلومترهست قافلانکوه هم همش 5کيلومترهست که درمقايسه باکوههاى مناطق ديگرکشوز اصلا کوه به حساب نمياد ازقزوين تا زنجان 200کيلومترهست بااحتساب کوههاى ميانه دربدبينانه ترين شرايط هزينه زنجان ميانه کمتراز زنجان قزوين ميباشد اگرزنجان قزوين يکساله تمام شود قطعا ميانه هم باهمت مردم ومسولين يک سال بعدش تمام ميشود

۹۵/۷/۱۵ ۲۰:۱۴

این کار از طرف خلخال تقریبا بسیار سخت و غیر ممکن هست اگر میتوانستند جاده پونل خلخال درست میکردند و هیچوقت دولت هم نمیاد خرج عظیمی برای خلخال بکند .ولی در مورد راه اهن میانه شمال از قدیم این برنامه بوده که از میانه تا اردبیل بعد ساختش از اردبیل تا استارا راه اهن ادامه یابد اینگونه راه اهن میانه استارا وصل میشود که از انور به راه اهن رشت استارا وصل میشود از انور هم راه اهن جمهوری آذربایجان و قفقاز از طریق استارا میانه بوسیله راه اهن میانه وصل ترکیه و اروپا میشوند الان جمهوری آذربایجان با کشور ترکیه ارتباط ریلی نداره چون خط اهن ارمنستان بسته است درحالیکه اگر راه اهن میانه اردبیل تمام بشه و از اردبیل تا استارا ساخته شود جمهوری آذربایجان متصل به ترکیه و اروپا از طریق میانه خواهد شد همینطور بندر انزلی هم از طریق راه اهن به میانه وصل میشه که میشود توی ترانزیت کشورهای ترک اسیای مرکزی از طریق شهرستان میانه ایفای نقش کرد بنظرم طرح ساخت جاده میانه فومن بندانزلی ارزش استراتژیک داشت با توجه که میانه به بندر دریایی متصل میشد و نزدیکترین شهر آذربایجان شرقی به بندر دریایی هستیم که نتیجه این میشد میانه به گذرگاه ترانزیتی بارهای اسیای مرکزی به ترکیه و اروپا تبدیل میشد و متاسفانه این جاده میانه فومن بندرانزلی فراموش شده است و بی توجهی شده که میتوانست ظرفیت گردشگری و ترانزیت میانه افزایش چشمگیر دهد

۹۵/۷/۱۵ ۱۹:۴۱

ميانه باموقعيت جغرافياييش ميتونه درمسير جاده باتبليغ مناطق گردشگرى به شدت مسافرپذيرباشه ولى متاسفانه ميانه صاحب نداره

۹۵/۷/۱۵ ۱۹:۱۷

با سلام .برای برقی کردن ابتدا باید دوخطه شدن خط تهران میانه تبریز تمام بشه تهران تا قزوین که تا اخر سال به اتمام خواهد رسید تا زنجان هم رییس جمهور قول داده تا اخر سال 96 تمام کنند از اینور میانه تا بستان اباد زیرسازی تمام شده و منتظر فقط خرید ریل هستند برای نصب ان الان مشکل دو جاست از زنجان تا میانه و حفر تونل دوقلو و ساخت پل های دو قلو که هنوز برنامه ای ندارند همینطور اصلاح تونل های قدیمی میانه که قطار دوطبقه رد بشود .دومین مشکل هم از بستان اباد تا شبلی هست که اصلا دست نخورده و جزو مشکل ترین نقاط پروژه هست اینها افتتاح شوند خود خط خودبخود به 160 تا میرسه .درمورد برقی شدن فعلا راه اهن تهران میانه تبریز بعد از تهران اصفهان و تهران مشهد الویت سوم هست

۹۵/۷/۱۵ ۱۵:۳۷

تهران تاکرج که فاصله ی نیست ولی دیدم تانزدیکیهای قزوین دارن دوخطه میکنندفک کنم تاقزوین کمترازیکسال دیگه تکمیل بشه فک کنم بااین روندتاپنج سال دیگه تامیانه دوخطه بشه

۹۵/۷/۱۴ ۱۷:۵۰

راه اهن تهران کرج 4 خطه شده مثال نقض حرف شما

۹۵/۷/۱۴ ۱۷:۰۰

اره کاش یه را اهنی مستقیمی بین میانه تاشمال موجودبودیاراه موجودازطریق خلخال به روزبودتاحداقل یک دهم ازمسافران وگردشگران وبه میانه میکشاندبرای اقتصادمنطقمون خوب میشدالان سرعینیادرامدیکسالشونوبه لطف سه ماه تابستون حضورمسافرهاتوشهرشون کسب میکنند

۹۵/۷/۱۴ ۱۶:۵۲

باسلام ایازمان خاصی برای دوخطه کردن میانه تاتهران وبرقی کردن ان مشخص کردن یانه کی اماده وتکمیل میشه؟!

۹۵/۷/۱۴ ۱۵:۱۸

دوست عزیزچرا.میانه که چیزی کم نداره توبحث راهها.انشالله چهارراه ریلی وجاده ای خواهدشد,گردشگری صنعت زودبازده واشتغال زاییه که نبایدازاون غافل شد,اکثرنقاط ایران اینطوره ناامیدنباشیداینده خوبی درانتظاره

۹۵/۷/۱۴ ۱۵:۰۹

دیگه اونموقع سه خطه میشه دیگه من تاحالاراه اهن سه خطه توایران ندیدم الان تهران,قزوین درحال تکمیله همون دوخطه س.پس قرارنیست دوخط جدیدساخته بشه همون یک خط جدیده.بایه خط قبلی.بااینکارمیخان راه اهنهای جدیدکه به ایناوصل میشه روتقویت کنندمثل رشت,غرب,اردبیل,ارومیه و..

۹۵/۷/۱۴ ۱۴:۵۵

قطارهای معمولی دیزلی روی خط برقی هم امکان سیر دارند و فرقی نمیکند تنها فرقشان اینه که دیگر منبع اتصال بالاسری بخطوط برقی ندارند الان راه اهن تبریز جلفا و تبریز آذرشهر برقی است و قطارهای معمولی هم تردد دارند تنها در خطوط سریع السیر 350 هست که قطار ها امکان سیر ندارند بواسطه تفاوت ریل قطارهای سریع السیر .که چینی ها جدید طرحی شروع کردند قطارهای سریع السیر با تغییر اندازه چرخ ها بطور اتوماتیک این قطارها هم در انواع خطوط قابلیت حرکت داشته باشند .شما نگران ریل برقی نباشید الان خط تهران مشهد برقی میکنند اینجوری باشه قطارهای شمال چون دیزلی هستند از شاهرود به بعد نباید بیایند درحالیکه قطارهای دیزلی امکان سیر دارند با این تفاوت که اتصالی به برق بالاسری ریل ندارند و با انرژی موتور خودشان حرکت میکنند

۹۵/۷/۱۴ ۱۴:۳۳

اقای وزیر لطفا نام میانه را حذف کنید که کار به جایی نمیرسه ///میانه بدبخت است و بیچاره از بدو تولد بدبخت است تا زمان مرگ

۹۵/۷/۱۴ ۱۴:۱۷

مسولين حواسشون باشه که دوخطه برقى جديد سواى ازيه خطى کنونى زنجان ميانه ساخته بشه تااين يه خط همان قديميهاى ديزلى راحمل کنه وهمچنين باررا. هرچند دوخطه مشکل ترافيک رانخواهدداشت

۹۵/۷/۱۴ ۱۴:۱۶

مسولين حواسشون باشه که دوخطه برقى جديد سواى ازيه خطى کنونى زنجان ميانه ساخته بشه تااين يه خط همان قديميهاى ديزلى راحمل کنه وهمچنين باررا. هرچند دوخطه مشکل ترافيک رانخواهدداشت

۹۵/۷/۱۴ ۱۳:۳۹

با سلام .دو حالت دارد ادامه خط با دیزلی بروند و یا قطارهای ارومیه و اردبیل در میانه تعویض لکوموتیو بدهند و از تهران تا میانه با لکوموتیو برقی 250 تا بیایند بعد ادامه مسیر در میانه تعویض لکوموتیو دیزلی متصل واگن ها شده ادامه مسیر بدهند که بنظرم اردبیل پیگیر این موضوع هست تا کوتاهترین زمان سیر کنند و یا کل مسیر دیزلی بروند .اما در مورد خط ارومیه بعد از میانه تا مراغه که خط قدیمی هست این خط امکان سیر بالای 50 کیلومتر در ساعت ندارد و عملا فایده ای برای ارومیه ها ندارد بنظرم خط قدیمی میانه تا ارومیه باید اصلاح هندسی و بازسازی شود همین الان مراغه تهران 12 ساعت طول میکشد و ارومیه تا تهران 15 ساعت در حالیکه تهران تا میانه پنج ساعته و اردبیل راه اهنش چون جدید و استاندارد 160 هست 7 ساعته میشود و همچنین تبریز 8 ساعته میشود با برقی شدن خط اهن تهران میانه تبریز تهران تا میانه 3 ساعت تا تبریز4 ساعت تا اردبیل 5 ساعت میشود ولی خط قدیمی میانه مراغه ارومیه اگر اصلاح نشود فرق چندانی برایشان نخواهد کرد مسیر مراغه 10 ساعته و مسیر ارومیه 13 ساعته میشود که هنوز هم خیلی زیاد هست چون ادامه مسیر از میانه به بعد باید با سرعت 50 تا بروند یعنی یک چهارم خط برقی و یا یک سوم خط معمولی 160 کیلومتر بر ساعت

۹۵/۷/۱۴ ۱۲:۵۶

حالاانشالله بخان تبریزتامیانه روبرقی کنندتواینده قطارهای عادی دیزلی که ازمراغه یااردبیل به سمت میانه خواهنداومدروچکارمیکنندباهمون سرعت پایین ازمیانه تاتهرا ن میرن یاباسرعت قطارهای برقی؟!یاقطارهاشونوعوض میکنندتاترافیک نشه!؟!

۹۵/۷/۱۴ ۱۲:۲۰

حالاانشالله بخان تبریزتامیانه روبرقی کنندتواینده قطارهای عادی دیزلی که ازمراغه یااردبیل به سمت میانه خواهنداومدروچکارمیکنندباهمون سرعت پایین ازمیانه تاتهرا ن میرن یاباسرعت قطارهای برقی؟!یاقطارهاشونوعوض میکنندتاترافیک نشه!؟!

۹۵/۷/۱۴ ۱۲:۱۴

میدانم منظورم دوخطه میانه,تبریزوتک خطه میانه اردبیل می باشد

۹۵/۷/۱۴ ۱۱:۵۷

قطار نگین چنده ؟ 16 هزار تا 20 هزار تومان .قطار درجه 2 رجا هم ارزان قیمت هست ولی ساعت حرکتش 5 بعد از ظهر هست مطمئنا کسی استقبال نمیکند من خودم خواستم برم روستا ابا اجدادی ساعت 11 شب میانه رسیدم چجوری ماشین پیدا کنم برم ؟ باید شب توی میانه اواره باشم درحالیکه اگر قطار حرکتش صبح بود قول میدم اکثریت از قطار ارزان قیمت تر استقبال میکردند با قطار ارزان قیمت رجا ادم به کارهای اداری هم نمیرسه چه برسه کار دیگر بخاطر وقت نامناسبش .خب بخاطر همین اکثریت قطار نگین انتخاب میکنند بخاطر زمان مناسبش .من خودم قطار پردیس از همه بیشتر دو ست داشتم تا همین 5 تا 6 سال پیش 4 ساعته هم بعضی وقت ها تا میانه میرفت بعد شلوغی خط تهران میانه تبریز و خرابی مکرر و همچنین گران بودن بلیطش به نسبت قطار های دیگر میانه که باعث عدم استقبالش شد و قطار از میانه گرفتند .الان خدا شاهده قطار پردیس بهتر بود یا نگین ؟ مطمئنا پردیس چرا که در اینده با دو خطه شدن تهران تا زنجان با سرعت بالاش کوتاهترین زمان می امد جالبه امکانات نگین را هم داشت و ساخت المان بود

۹۵/۷/۱۴ ۱۱:۰۴

ولى همين الان هيچ وقت بليط قطارنگين پيدانميشه قطارارزان قيمت پيداميشه اينطورى هم نيست که گفتين

۹۵/۷/۱۴ ۱۰:۰۸

با سلام همشهری عزیز .اینکه قطارهای عادی و دست دوم به میانه میدهند موضوعی عادی و تقصیر مردم میانه هست چرا؟ قطار پردیس میانه همیشه موقع حرکتش 60 درصد ظرفیتش خالی میماند انهم بخاطر 10 هزار تومان بلیط گرانتر ازش استقبال نکردند که دادند به خط مشهد که استقبال از ان 100 درصد شد .حالا انها بیایند لوکس ترین قطار مثل قطار فدک بگذارند خط میانه وقتی مردم استقبال نمیکنند معلومه دیگه برش میدارند توی میانه برای 20 هزار تومان پول قطار نمیدهند فکر میکنی بیایند پول 100 هزار تومان قطار لوکس بدهند؟ البته مردم میانه از قشر ضعیف و متوسط جامعه هستند بنظرم بخاطر فاصله کم تهران تا میانه قطارهایی که نسبت تمیز و دارای کولر میباشند کفایت میکند رفع نیاز میانه میشود قطارهای لوکس اینترنت رایگان تلویزیون ماهواره ای ، تنظیم دما دلخواه کوپه ،مهماندار ،غذای اختصاصی دارند و ابسردکن و اب جوش اتوماتیک که کلا 5 تا 6 ساعت مسیر میانه تهران هست نیازی به اینهمه امکانات نیست عین مسیر مشهد که 13 ساعته است و طولانی است

۹۵/۷/۱۴ ۰۹:۳۲

میانه اردبیل تک خطه است اصلا دوخطه هم نخواهد شد چون توی برنامه نیست

۹۵/۷/۱۴ ۰۸:۵۳

حالاخطوط موجودوسروسامان بدیدبرقی کردنش بخوره به سرتون.۱۵ساله دوخطه میانه,تبریزومیانه,اردبیل مونده.هرچیزاولشوهم میبریدخط تهران,مشهد.قطارهای دست دومتون هم میدیدبه میانه.عدالت فراموش شده

اخبار روز